ist-M.03:02 » M2 Şişhane-Yenikapı Güney 2.Etap İnş
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18166
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Dikkatli bakarsanız zaten ortada bildiğimiz anlamdaki tünel yuvarlaklığını kaybediyor, yani köşeli bir görünümü var, bu NATM metodu ile tünel açmada kullanılan yöntemi gösteriyor, o ortadaki duvar yıkılarak tek tünel haline getiriliyor, TBM nin açabileceğinden daha geniş tünellerde kullanılan bir sistem, Metro Yapım Aşamaları başlığında bu tekniği anlatmıştım, linke tıklayıp görebilirsiniz.
-
Mehmet Kasım
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
m2 yenikapı istasyon çalışması yüzleri güldürüyor. istasyonun şekli şemali ortaya çıkıyor. tünel duvarı belirdi.
sanırım kuzeydeki alan sonraya bırakılacak. deniz feneri çıkmıştı orda.
şimdilik işler peron ile tünel bağlantısı kapsamında. ortadaki harfiyat gün geçtikçe azalıyor. yıl sonunda tünel ucu görünebilir mi? koska-yenikapı işçi seyahati 2012'de başlayabilir mi?

sanırım kuzeydeki alan sonraya bırakılacak. deniz feneri çıkmıştı orda.
şimdilik işler peron ile tünel bağlantısı kapsamında. ortadaki harfiyat gün geçtikçe azalıyor. yıl sonunda tünel ucu görünebilir mi? koska-yenikapı işçi seyahati 2012'de başlayabilir mi?

- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18166
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Marmaraydaki hızı sen takip etmiştin Mehmet, o seviyeden aşağı inmeleri ne kadar sürmüştü? Bence oradan bir çıkarım yapabiliriz, yani kabaca şu aylarda gibi bir tahmin yapabiliriz diye düşünüyorum, o başlığı bir kurcalamak lazım ya da senin aklındadır belki süre.
Orada benim anladığım M2 hattı arkadaki duvar ile bu öndeki mavi brandanın arkasındaki duvar arasında kalan bölüm, doğru anlıyorum değil mi?
Orada benim anladığım M2 hattı arkadaki duvar ile bu öndeki mavi brandanın arkasındaki duvar arasında kalan bölüm, doğru anlıyorum değil mi?
-
Mehmet Kasım
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
marmaray başlığına bakmak lazım. m2 sınırları doğru 2 duvar arası.
köprü direği yüksekliği 47 m'ye inmiş.
http://www.radikal.com.tr/Radikal.aspx? ... egoryID=82
köprü direği yüksekliği 47 m'ye inmiş.
http://www.radikal.com.tr/Radikal.aspx? ... egoryID=82
Diyalog sorunları çözer
Ama öte yandan köprüler konusunda deneyimli uzmanlar bu düzlüğün daha fazla ayak anlamına geldiğini ve her ayağın Haliç’teki koruma altındaki doğal hayatı öldürdüğünü iddia ediyor. Ve bu düzlük aynı zamanda masif bir görsel etki yaratıyor.Her ne kadar taraflar Belediye, projenin mimarı ve İstanbul S.O.S girişimi kamuoyu karşısında uzlaşmaz gözükse de ben bu tartışmaların UNESCO’nun ve bağımsız kurul kararlarına büyük katkısı olduğunu düşünüyorum.
Ancak İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin de, Mimar Hakan Kıran’ın da hakkını yememek lazım, UNESCO kararlarına saygı gösterdiler. Tüm söylenilenleri yapacaklarını taahhüt ettiler. Silueti etkileyen ilk yükseklik 87 metreden 47’ye inmek, çelik halatları inceltmek, boynuzların kıvrımlarını kaldırmak, rengini altından Süleymaniye’nin rengine döndürmek az şey değil...
Büyükşehir Belediyesi’nin Tarihi Yarımada ile ilgili 400 sayfalık bir yönetim planı hazırlatması da olumlu bir gelişme. Dünya Mirası Komitesi’nin İstanbul’u ‘Tehlike altında yerler listesine alma talebini’ gündemden çıkarmasında bu planın etkili olduğu söyleniyor.
Ben diyalog olursa sorunların çözüleceğine inananlardanım. İstanbul hepimiz için çok önemli, içinde yaşadığımız kentin sorunlarının çözümünü sadece resmi yetkililerin ellerine bırakamayız ama sivil toplumun da yapılan olumlu değişimleri takdir etmesi lazım…
-
Mehmet Kasım
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
http://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/184 ... yazarid=42
her gün bir yazı. direkler iptal edip eğik askılı fikrinden vazgeçelim. köprünün ortasında ki 180 m açıklığın tam ortasına kazık çakıp mevcut köprüler gibi direksiz yapalım diyorlar. bana makul geldi. madem bu kadar uzadı bu iş tatlıya bağlansın artık.
çok zor bir öner değil sizce?
hoca tasarım çizmiş:
http://www.koeri.boun.edu.tr/Bolumumuz/ ... _71.depmuh
her gün bir yazı. direkler iptal edip eğik askılı fikrinden vazgeçelim. köprünün ortasında ki 180 m açıklığın tam ortasına kazık çakıp mevcut köprüler gibi direksiz yapalım diyorlar. bana makul geldi. madem bu kadar uzadı bu iş tatlıya bağlansın artık.
çok zor bir öner değil sizce?
hoca tasarım çizmiş:
http://www.koeri.boun.edu.tr/Bolumumuz/ ... _71.depmuh
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18166
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ben linkte bir tasarım göremedim ama? Yanlış yeremi baktım, her ne ise. Öncelikle yazının içindeki bazı ifadeler pek hoşuma gitmedi o yüzden alıntılamıyorum. Ben mimara bu kadar yüklenilmesine karşıyım, adamdan köprü istediler yaptı, revizyon istediler yaptı eee? Başka, ha açıklamayı niye o yapmış falan filan onu bilemem benide ilgilendirmiyor ama şuna katılıyorum yetkili ağızlar neden doğru düzgün, tatmin edici, gerçekleri açıklayan bir beyanat yapmıyorlar bunu merak ediyorum. Ha bir açıklama yapılsa da bunun sadece gaz alma amaçlı olacağına da emnim o yüzden beklemiyorum.
Köprünün yine tasarımının değişmesi bize ne kazandıracak, kentin parasını yeniden bir proje tasarımına vermekten başka? Bence güzel bir köprü tasarlanmış yapılsın bitsin işte. Unesco konusuna girmeyeceğim çünkü bana göre zaten İstanbul korunmayan, özen gösterilmeyen bir kent. İçindeki tüm tarih zaten ayakta duruyor, önce bu kadar yok kültür mirası, yok koruma diyenler gitsin önce bir kaç tane korunan şehri görsünde sonra karar versinler, İstanbul zaten o korumanın içinde değil, dolayısı ile niye korkuyoruz ki yok listeden çıkaracaklar yok bilmemne olacak diye
ya Süleymaniyenin kendisini korudukta geriye silueti korumak kaldı.
Bir diğer görüşümde şu, zaten Haliç' teki diğer köprülere baktığımız bu tasarım aslında bütünlüğü bozuyor, bu anlamda ben baştan düz bir köprü tasarlanmalıydı diye düşünüyorum, ben azcık simetrici olduğum için böyle düşünüyorum yoksa köprünün bu hali bana göre gayet güzel.
Köprünün yine tasarımının değişmesi bize ne kazandıracak, kentin parasını yeniden bir proje tasarımına vermekten başka? Bence güzel bir köprü tasarlanmış yapılsın bitsin işte. Unesco konusuna girmeyeceğim çünkü bana göre zaten İstanbul korunmayan, özen gösterilmeyen bir kent. İçindeki tüm tarih zaten ayakta duruyor, önce bu kadar yok kültür mirası, yok koruma diyenler gitsin önce bir kaç tane korunan şehri görsünde sonra karar versinler, İstanbul zaten o korumanın içinde değil, dolayısı ile niye korkuyoruz ki yok listeden çıkaracaklar yok bilmemne olacak diye
Bir diğer görüşümde şu, zaten Haliç' teki diğer köprülere baktığımız bu tasarım aslında bütünlüğü bozuyor, bu anlamda ben baştan düz bir köprü tasarlanmalıydı diye düşünüyorum, ben azcık simetrici olduğum için böyle düşünüyorum yoksa köprünün bu hali bana göre gayet güzel.
-
Mehmet Kasım
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
linkte tasarım yok evet
hocaya mail atıp istedim bakalım takacakmı? 180 m açıklığın tam ortasına kazık ayaklar koyunca olay bitiyormuş. çelik halatlara ve 47 m'den 2 direğe ihtiyaç kalmıyormuş. madem bu kadar basit. revize et gitsin. ne uğraşıyorsun. sanırım bir kaç mühendislik hesaplaması ile olacak bir şey.
mimarda ayak koyarsak doğal haliç suyu etkileniyormuş vs. diyor. 35 tane kazık çaktın 10 tane daha çaksan ne değişir ki? 5 m çapında bir kazık ayak olsa halici o kadar etkilemez sanırım. perde beton çekmiycen ya. inadı bıraksın bence.
mimarda ayak koyarsak doğal haliç suyu etkileniyormuş vs. diyor. 35 tane kazık çaktın 10 tane daha çaksan ne değişir ki? 5 m çapında bir kazık ayak olsa halici o kadar etkilemez sanırım. perde beton çekmiycen ya. inadı bıraksın bence.
En son Mehmet Kasım tarafından 05 Ağu Cum, 2011 23:38 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18166
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Mehmet onu biz bilemeyiz ama, çünkü o kadar kapsamlı teknik bir konudan bahsediyorsun ki şahsım adına hiçbir yorumda bulunamam, ne o ayaklar üstünde istasyon bulunan platformu taşırmı taşımaz mı ne de suyu keser mi? Ama eminim ki Haliç gibi koyu bir suya sahip bir yerde kesin etkiler, kurtarmak için büyük çaba, zaman ve para harcanmasına rağmen kurtarılamamış Haliç i tekrar öldürmekte pek cazip bir fikir değil, ama dedim ya mühendislik bilgisi gerektiren bir konu yorum yapamam.
-
Mehmet Kasım
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
5 m çapında olan ayak haliçin su akışını çok etkilemez diye tahmin ediyorum. istasyonu taşır mı analiz etmek lazım. bu arada köprüyü hafifletmişler birde
malzemeden çaldıkça çalıyorlar gibi
çökmesin m2.
ben olsam 2-3 ayak daha ekleyip eğik askılı işinden vazgeçerdim. zaten geiken bir iş. bu revize işi çok değiştirmez. 2013'e yetişmesi önemli zaten yenikapı yetişirse bu da yetişir.
ben olsam 2-3 ayak daha ekleyip eğik askılı işinden vazgeçerdim. zaten geiken bir iş. bu revize işi çok değiştirmez. 2013'e yetişmesi önemli zaten yenikapı yetişirse bu da yetişir.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18166
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
O şu çılgın projelerden biriydi galiba dimi? Öyle bir şeyde söylenmişti bir şekilde Haliç' i akarsu haline getirmek ile ilgili bir düşünce vardı doğru. Bilmem İBB nin aktif böyle bir projesi var ise bu etüt edilerek olabilir belki ama hatırlarsanız o konu ile ilgili olarakta olumsuz görüş beyan eden pek çok prof. vardı, yani işlerliği biraz tereddütlü bir fikir galiba.