43. sayfa (Toplam 44 sayfa)

Gönderilme zamanı: 19 Şub Sal, 2013 10:01
gönderen Esat
Hakan yazdı:Wiki ye göre 515.000 nüfusu olan yerde aynı noktadan 6 metro hattı geçmesi biraz mantık dışı gelior bana. Nereye gidiyorlar bunlar bu kadar metro hatları ile? Pendik in nüfusu 625.000 bu kadar metro yapacağız deseler inşaata zincirlerim kendimi paraları boşa harcamayın diye...
Hakan wiki linkini incelemedim (zaten güvenmiyorum wikiye bilirsiniz) ama metro demek hatalı bir durum olabilir, zaten haritada Stadtbahn diyor, ingilizcesinde de direkt Tram diye yazmışlar. Şimdi gözümle görmediğim için kör atışı olacak ama en iyi ihtimal ile bir pre-metro sistemi olabilir, tramvay hatlarının ana güzergahını yer altına alıp ileride metro işletebilecek büyüklükte yapmışlardır, Brüksel'de olduğu gibi. O büyüklükteki bir kent için çok normal bir tramvay şebekesi, bizde bir ilçe nüfusu kadar kent :) düz mantık yapıp abartmayacağım ama bizimde her ilçemizden en az 2 tramvay hattı geçmeli idi.

Gönderilme zamanı: 19 Şub Sal, 2013 12:29
gönderen alabay
Hannover’de tramvaylar kentte yerin altına alındılar ve böylece metro olarak işliyorlar. Aynı Köln, Essen, Stuttgart gibi kentlerde de olduğu gibi. Aslında premetro değil, çünkü tramvay kapasitesi yükseltilmiş şekilde işletiliyor. Bunu anlatmak biraz zor ve tam bir definisyonu da yok. Eskiden tramvay derken, bildiğimiz, basit tramvay sözkonusu olurdu. Tek bir araç, bazen vagonlu, bazen de bir iki körüklü. Sonra Stadtbahn sistemi dieye bunlar büyütüldü. Şimdi Stadtbahn derken, ilk Berlin’de sözü geçen Stadtbahn (kent treni) trenler (yani bildiğimiz banliyöler) gibi değil bunlar. Aslında tramvaydan türeme. En önemli farklar, araçlar çok daha büyük kapasiteli (bizim T4 araçları gibi) ve – en önemlisi – raylar geri kalan trafikten ayrı. Işık geçişleri olabiliyor, o yüzden metro denemez, çünkü burada (Almanya’da) metro tescilli bir isim. Metro sadece ve sadece bütün geri kalan trafikten tamamen ayrı işleyen, kesmeyen ve kesilmeyen bir şebekedir. Bu yüzden, kanunen, Wuppertal asılı tren monorayı da bir metro sayılır.

Hannover, Köln, Essen, Stuttgart (vs.) kentlerinde tramvaylar yeraltından geçince, yöre ağzıyla Stadtbahn diyorlar, işareti ise genelde metro işareti olan U oluyor. Bazen U’nun içinde veya altında Stadtbahn diyor. Hakiki metro Almanya’da dört tane var: Berlin, Hamburg, Münih ve Nürnberg. Ama Köln, Essen, Dortmund gibi kentlerde de bazı hatlar metro olarak işler. Hannover de öyle. Ve Hakan’ın sorusuna da, burada bazı kentlerde (hepsinde değil) toplu taşım çok ray ağırlıklı işletilir. Dresden, Leipzig, Karlsruhe, Hannover ve Ruhr bölgelerinde tramvaylar muazzam yük kaldırır. Eski Berlin’de bundan seksen sene evvel merkezde neredeyse her sokaktan bir hat geçerdi, o kadar azılıydı.

Ciddî metro yapımı şu anda pek yok buralarda. Tek Berlin’de U5/U55 arası bağlanıyor. Hamburg’ta uzatmalar var. Nürnberg’te de belki az biraz bir kaç uzatma olur. Ama Köln’de meselâ »metro« yapımı yoğun, halbuki »hafif« metro. Karlsruhe’de de artık merkezdeki anacaddede bütün raylar yerin altına indiriliyor (hem tramvay, hem S-Bahn denen daha büyük tram-trainler işlediğindan, bayağı bir yük iniyor); buna da metro yapımı diyorlar. Ama geri kalan yeterli. Burada tramvay yapımı söz konusu olunca, İstanbul’daki metro yapımından daha kapsamlı, tünelli yollar dahil olabilir. Ama genel olarak daha çok tramvay uzatmaları yapılıyor. Ve son bir şey daha … burada nüfus derken hep sınır içindeki nüfus sayılır, ki burada çok didik bir nüfus belgeleme sistemi olduğu için, bu nüfus da geçerli sayılabilir. Ama (il/ilçe) sınırı ötesi de kent veya metropol alanına dahil olabilir. Yani Hannover merkez yarım milyonsa, direk etrafıyla bu bir milyonun üstünde. Metropol alanının da nüfusu meselâ aşağı yukarı 4 milyon.

Gönderilme zamanı: 19 Şub Sal, 2013 14:57
gönderen Engin Y
Ayrılıkçeşme Marmaray istasyonu için tünel girişinden sonra inşa edilecek denilmişti, metro istasyonu ise Natulius'un hemen yanına inşa ediliyor, nerede ise bir V harfi gibi geçişiyorlar
Hmmmm, ben de sanıyordum ki tek bir bina olacak ve yer seviyesinde Marmaray durağı, bodrum katta ise M4 durağı yer alacak. Böyle projeleri düzgünce açıklasalar da bilsek, öğrensek, gözümüzde canlandırsak, bitince ne bulacağımızı bilsek. Kızılay Meydanı'na ilk kazma vurulduğunda (sanırım 1991 falandı, lisedeydim), orada nasıl bir durak yapılacağı kocaman çizimlerle anlatılıyordu inşaatın panosunda. -1 katında bir yer altı çarşısı ve turnikeler, -2 katında Batıkent Metrosu, -3 katında ise Ankaray (hafif metro). İnşaat bitip kullanmaya başladığımızda da yıllarca o gözümüzde canlanan sistemi bulduk karşımızda, sürpriz olmadı..

Hannover

Gönderilme zamanı: 19 Şub Sal, 2013 19:00
gönderen Kamil16
Resim
alabay yazdı:Hannover’de tramvaylar kentte yerin altına alındılar ve böylece metro olarak işliyorlar.
Şehir Merkezi kabul edilen geniş bir alanda U-Bahn hatları yeraltında ve çok katlı rayların geçtiği bölümler var. Kröpcke'ye giderken bu katları görebilyorsunuz.

Messe yönünde Altenbeckener Damm istasyonuna kadar olan bölüm yeraltında. Kalan kısımlarda Kabataş Tramvayı modunda çalışıyor.

Metro-Hafif Metro-Tramvay karışımı.

Alabay güzel anlatmış. :)

Gönderilme zamanı: 19 Şub Sal, 2013 19:11
gönderen Esat
Alabay güzel anlattı tabii ama benim gözümde yeraltına aldıkları için U simgesi ile göstermeleri sistemi metro yapmaz, yapmıyorda zaten neyse bir önemi de yok.
Engin Y yazdı:Hmmmm, ben de sanıyordum ki tek bir bina olacak ve yer seviyesinde Marmaray durağı, bodrum katta ise M4 durağı yer alacak.
Bence bu konuda genel olarak insanlarda yanlış bir algı var, Engin sana özel söylemiyorum bende çok uzun zaman aynı şekilde itirazlarda bulundum ve sorguladım, "neden tek bina da kat kat metrolarımız yok" diye, hani böyle çokça başka ülke ya da kentleri görmüş bir adam değilim ama gözlemlediğim yerlerde dikkatimi çeken şey şu oldu, gerçekten böyle tek bir yapı inşa edip hadi en altından bu metro, üstünden bu metro, bir üstünden bu metro geçsin diye yapılmış yerler varsa da herhalde parmakla gösterilir.

Genellikle koridorlar arasındaki geçişlerde fark edilmiyor başka bir yapıya girildiği, ha bunda bu geçişlerin çok iyi kurgulanmış olması ya da gerçekten çok yakın inşa edilmiş olması etkili olabilir. Ankara da ki bahsettiğiniz aktarma yapısını görmediğim için bir şey diyemiyorum ama sizler gayet memnunsunuz gördüğüm kadarı ile, İstanbul'daki mevcut tek örneğimiz Taksim istasyonu olunca ve orada da funikülere geçiş için nerede ise caddeye kadar çıkınca doğal olarak "bu ne be kardeşim" diyoruz :) bakalım belki Kirazlı ya da ileride Mahmutbey iyi birer örnek olur, ya da Ayrılıkçeşme, göreceğiz.

Gönderilme zamanı: 19 Şub Sal, 2013 20:23
gönderen alabay
Esat, metroyu metro yapan »Kreuzungsfreiheit«, o basbayağı belli. Ama yine de, burada görüp, binip karar vermen gerekir. Hannover, Köln, Essen gibi yerlerde işleyen şeyler bizim M1’den pek pek farklı değiller. En önemli fark, çoğu yerde (yeraltı) istasyonların iki farklı kotaya sahip olmaları, yani hem yüksek, hem alçak tabanlı araçlar yanaşır. Ve Köln’deki tramvay meselâ düpedüz metro. Hem tramvay, hem metro. Hannover’i görmeyeli bayağı oldu, ama Köln’e sık uğrarım, o yüzden orasını daha iyi anlatabilirim.

Gönderilme zamanı: 24 Şub Pzr, 2013 23:44
gönderen abhazyalı ugur
Aklım karıştı yine … M1 araçları M1B’de işlemeyecek mi? M3 dediğimiz hatta şu Olimpiyatköy araçları işlemiyor mu?
M1B hattındada ABB araçları çalışacak M3 İse Kirazlı istasyonunda aktarma yapılarak geçilecek başka bir hat bursa Alstom araçları çalışacak

Gönderilme zamanı: 01 Mar Cum, 2013 23:45
gönderen Esat
Mehmet'in yazdığı bilgilere göre Esenler ile Üçyüzlü arasındaki bölgede ABB araçları Unimog ile çekilerek test yapılıyormuş, aynı zamanda katener hattınında testi yapılmış, Bağcılar ve Kirazlı şimdilik test kapsamı dışında imiş.

http://www.rayturk.net/abb-metro-aracla ... sladi.html

Gönderilme zamanı: 21 Mar Prş, 2013 14:33
gönderen kemal
Bağlantı viyadüğü bitmek üzere:

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Gönderilme zamanı: 23 Mar Cmt, 2013 00:55
gönderen Esat
Kemal abi bunlar çok iyi olmuş ya, böylece yanlış bildiğim bir şeyi de düzeltmiş oldum. Gerçi geçen M1 başlığında paylaştığım bir foto nedeni ile acaba? diye sormuştum ama foto sahibinden cevap alamayınca üstüne gitmedim konunun. Bu fotoğraflara göre viyadük benim düşündüğüm gibi yıkıldığı konuma bağlanmıyor, yanılıyormuyum? Aralık' ta ben orada foto çektiğimde akşam olmak üzere idi çok takılmadım ama yeni yapılan ayaklar eski bağlantı noktasına yakındı diye hatırlıyorum.

Fakat senin yüklediğin bu fotolara göre daha eski olan, benim arada sırada asıl bağlantı viyadüğü bu idi benzinlik yüzünden yapılamadı dediğim, hatta ulaşım a.ş. ninde uzunca bir süre önce buradaki ray hattı ve makas bağlantısını söktüğü benzinliğin üstüne doğru uzanan noktaya bağlanıyor. Şimdi şu yazdığım paragrafı tekrar okudum ve kendim bile anlamadım bilmiyorum siz ne yapacaksınız.

Neyse, sanırım işletme anlamında daha sağlıklı olan bu yapı, bununla ilgili bir iki çizim yapmak lazım. Tüm bu çalışmalardan benim çıkarttığım şu oluyor. Aksaray yönünden Otogar'a geldiğiniz zaman soldan başlayarak hat numaraları 1,2 ve 3 dersek şöyle bir işletme durumu oluyor;

Havalimanı » 1. Yol » Aksaray
Kirazlı » 1. Yol » Aksaray
Aksaray » 2. Yol » Havalimanı
Havalimanı » 2. Yol » Esenler (depo)
Aksaray » 3. Yol » Kirazlı

Gönderilme zamanı: 23 Mar Cmt, 2013 14:21
gönderen kemal
Eski kör viyadük bağlantısı yıkıldı; onu diyorsan. Bu daha güneyde kalıyor gibi. Dediğin doğru.

Gönderilme zamanı: 23 Mar Cmt, 2013 16:51
gönderen Esat
kemal yazdı:Eski kör viyadük bağlantısı yıkıldı; onu diyorsan. Bu daha güneyde kalıyor gibi. Dediğin doğru.
Yok eskisi yikildi onu biliyorum, ben eskisinin geometrisi uymadi diye yikildi, ayni yerden baglanan ama farkli cap ile donen olacak saniyordum, oyle olmamis, benzinligin arkasindakine baglamis, ki isletmenin sihhati icin bu daha dogru. Neyse bitince goruruz artik :)