5. sayfa (Toplam 18 sayfa)

Gönderilme zamanı: 13 Mar Çrş, 2013 12:06
gönderen alabay
Döner Kebap Metrosu. Acaip turistik olur.

Gönderilme zamanı: 13 Mar Çrş, 2013 14:14
gönderen Esat
Olur niye olmasın ki, aslında aşağıdan dönüp mevcut hattı kesip kentin kuzeyinden dönüp gelse bir metro işletmesinde "dünyanın ilk 8 çizen metrosunu" yapmışta olabiliriz, gayette hoş olur.

Gönderilme zamanı: 13 Mar Çrş, 2013 14:15
gönderen Engin Y
Döner Kebap Metrosu. Acaip turistik olur.
Çevre Otoyolu'ndan sonra metro hattı da çember olur, yakışır..

Gönderilme zamanı: 13 Mar Çrş, 2013 14:23
gönderen alabay
Öyle çember ring metroları var çokça. Ve tam bir sekiz mi, yoksa daha çok üstü açık bir sekiz mi hatırlamıyorum, ama Asya'da (?) bir metroda böyle bir gariplik vardı!

Gönderilme zamanı: 13 Mar Çrş, 2013 15:06
gönderen Engin Y
Kızılay-Çayyolu ve Batıkent-Sincan hatları 29 Ekim'de, Keçiören-Tandoğan/Maltepe hattı ise 2014'te açılıyormuş..
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürü Metin Tahan, yerin 23 altında devam eden metro çalışmalarını denetledi.
Necatibey İstasyonu’na inen Genel Müdür Metin Tahan, “Başkent’i demir ağlarla örüyoruz. 16.7 kilometrelik hat ve 11 istasyondan oluşan Kızılay- Çayyolu Metrosu ile 16 kilometrelik hat ve 11 istasyondan oluşan Batıkent-Sincan Metrosu’nu önümüzdeki 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı’nda hizmete açacağız” dedi. İstasyonlardaki inşaat çalışmalarının bitmek üzere olduğunu kaydeden Tahan, şöyle devam etti:

KIZILAY-ÇAYYOLU 24 DAKİKA

“Necatibay İstasyonu Kızılay’a bağlanacak, oradan geçip Çayyolu Koru İstasyonu’na ulaşacak. Çalışmalar bittiği zaman vatandaşlarımız Çayyolu’ndan Kızılay’da 24 dakikada gibi kısa bir sürede ulaşacak. Bu hatta günde 300-400 bin yolcu taşımayı planlıyoruz. Bu rakam ileride 1 milyon 200 bin gibi rekor seviyelere çıkacak.

PLANLARDA SAPMA OLMAYACAK

16 kilometrelik Batıkent-Sincan metro hattı da 11 istasyondan oluşuyor. Mesa İstasyonu bu hattın en önemli güzergah noktası olacak. Hattın imalat işleri bitme aşamasına geldi. Çalışmalar bittiği zaman vatandaşların Sincan’dan Kızılay’a seyahat süresi 44 dakika olacak. Planlarımızda herhangi bir sapma olacağını sanmıyoruz. Kızılay-Çayyolu Metrosu ile Batıkent-Sincan Metrosu’nu 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı’na yetiştireceğiz.”

KEÇİÖREN 2014’TE

Sincan ve Çayyolu hattının Cumhuriyet Bayramı’na yetişeceğini belirten Tahan, Keçiören hattının ise 2014 yılı içinde hizmete hazır hale geleceğini söyledi. Tahan, “3 hattın devreye girmesi ile birlikte Başkent 67.5 kilometre metro hattına kavuşacak. Bu yeni hatların bize maliyeti aşağı yukarı 2 milyar 600 milyon lira olacak” dedi.
Kaynak

Gönderilme zamanı: 13 Mar Çrş, 2013 15:11
gönderen Esat
İnşallah daha fazla sorun yaşanmadan sonuca ulaşır da, bu işlerden sonrasına bakılır, 75 milyonluk bir ülkenin başkentine yakışmayan bir raylı ulaşım sistemi var, en azından önümüzdeki yıl sonunda bu hatların gerçekten faydalı olup olmadığı da görülecek, ki bir metro hattının faydasız olduğu görülmemiştir herhalde.

Gönderilme zamanı: 13 Mar Çrş, 2013 15:12
gönderen Engin Y
en azından önümüzdeki yıl sonunda bu hatların gerçekten faydalı olup olmadığı da görülecek, ki bir metro hattının faydasız olduğu görülmemiştir herhalde.
Abi, öyle kalabalık bir memlekette yaşıyoruz ki E-5'in altına yapılan metro bile faydalı oluyor :)

Gönderilme zamanı: 13 Mar Çrş, 2013 15:13
gönderen Engin Y
Bu arada, Kızılay-Çayyolu metrosunun açılmasıyla birlikte, Ankaray da AŞTİ'den Söğütözü'ne uzatılacak, değil mi?

Gönderilme zamanı: 13 Mar Çrş, 2013 15:50
gönderen Esat
Engin Y yazdı:Bu arada, Kızılay-Çayyolu metrosunun açılmasıyla birlikte, Ankaray da AŞTİ'den Söğütözü'ne uzatılacak, değil mi?
Bir fikrim yok, bazı yerlerde (wiki) inşa halinde flan diye gösteriyor o bölümü ama Ankaray sitesinde bilgi yoktu, bilgi edinme ile falan sorarsak belki bir cevap alırız.

Gönderilme zamanı: 13 Mar Çrş, 2013 15:59
gönderen Engin Y
Bir fikrim yok, bazı yerlerde (wiki) inşa halinde flan diye gösteriyor o bölümü ama Ankaray sitesinde bilgi yoktu, bilgi edinme ile falan sorarsak belki bir cevap alırız.
Abi, şimdiki Armada Alışveriş Merkezi'nin yanında kalan bölge, Ankaray trenlerinin geceleme ve bakım yeriydi. Bu kısmı yıllar önce uzatarak, Eskişehir Yolu'nun altından geçen tüneli de yaparak Kızılay-Çayyolu Metrosu'nun Söğütözü Durağı'nın bir alt katında durabilecek şekle getirdiler. Metro açılamadığı ve Söğütözü Durağı tamamlanamadığı için bu kesimin inşaatı bittiği hâlde yıllardır (belki 6-7 yıldır) açılışı gerçekleştirilemedi. Ben de o nedenle sorma ihtiyacı hissettim; acaba Kızılay-Çayyolu Metrosu bitmedi diye mi açılmadı, yoksa zaten bize inşaatının bittiği söylenen kesimde aslında hâlâ yapılacak iş mi var?

Ayrıca, Melih Gökçek AŞTİ'yi Mamak'a taşıyacakmış, o bölgede kapatılan arsaların değerlerinin yükseltilmesi gerekiyor, bol bol yer kapattılar oralarda. Hazır metrosu olan terminali kapatıp dağ başına bir terminal yaparak jubilesini de yapar inşallah..

Gönderilme zamanı: 13 Mar Çrş, 2013 16:14
gönderen Esat
Engin Y yazdı:Ayrıca, Melih Gökçek AŞTİ'yi Mamak'a taşıyacakmış, o bölgede kapatılan arsaların değerlerinin yükseltilmesi gerekiyor, bol bol yer kapattılar oralarda. Hazır metrosu olan terminali kapatıp dağ başına bir terminal yaparak jubilesini de yapar inşallah..
Bu otogar mevzuları kadar saçma bir şey yok herhalde bizde, otogar yapma kararı verilir, açıklanır, çevresi gecekondu dolar, sonra bunlar bina olur, kimse ses etmez, ondan sonra ee burda trafik oluyor :) hadddiii beee, hakkatmi la diyesi geliyor insanın bazen :) İstanbul'da aynı durumda, taşıya taşıya bir hal olacağız, neyse cep otogarı rezilliğinden iyi olur herhalde.

Google haritalarında görüldüğü kadarı ile Söğütözü istasyonunun olduğu yere bir yol yapılmış, dediğin gibi tünelde gidiyor ama ray döşeli değil, istasyonun durumu nedir falan hiç bilmiyorum, hiç başka yerlerde falan da takip edip araştırmadım bu mevzuyu, Ankaray'ın pek çok uzatma projesi var ama hepsi rafa kalkmış gibi.

Gönderilme zamanı: 13 Mar Çrş, 2013 18:21
gönderen alabay
Eskiden imar plânı diye, Avrupa’dan kopyalanmış bir şey vardı. Şimdi biz yine rahatladık, daha iyi. Çin gibiyiz beah.