Gönderilme zamanı: 13 Mar Çrş, 2013 12:06
Döner Kebap Metrosu. Acaip turistik olur.
Ulaşım Hakkında Her Şey ...
http://ulasimturkiye.com/
Çevre Otoyolu'ndan sonra metro hattı da çember olur, yakışır..Döner Kebap Metrosu. Acaip turistik olur.
KaynakUlaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürü Metin Tahan, yerin 23 altında devam eden metro çalışmalarını denetledi.
Necatibey İstasyonuna inen Genel Müdür Metin Tahan, Başkenti demir ağlarla örüyoruz. 16.7 kilometrelik hat ve 11 istasyondan oluşan Kızılay- Çayyolu Metrosu ile 16 kilometrelik hat ve 11 istasyondan oluşan Batıkent-Sincan Metrosunu önümüzdeki 29 Ekim Cumhuriyet Bayramında hizmete açacağız dedi. İstasyonlardaki inşaat çalışmalarının bitmek üzere olduğunu kaydeden Tahan, şöyle devam etti:
KIZILAY-ÇAYYOLU 24 DAKİKA
Necatibay İstasyonu Kızılaya bağlanacak, oradan geçip Çayyolu Koru İstasyonuna ulaşacak. Çalışmalar bittiği zaman vatandaşlarımız Çayyolundan Kızılayda 24 dakikada gibi kısa bir sürede ulaşacak. Bu hatta günde 300-400 bin yolcu taşımayı planlıyoruz. Bu rakam ileride 1 milyon 200 bin gibi rekor seviyelere çıkacak.
PLANLARDA SAPMA OLMAYACAK
16 kilometrelik Batıkent-Sincan metro hattı da 11 istasyondan oluşuyor. Mesa İstasyonu bu hattın en önemli güzergah noktası olacak. Hattın imalat işleri bitme aşamasına geldi. Çalışmalar bittiği zaman vatandaşların Sincandan Kızılaya seyahat süresi 44 dakika olacak. Planlarımızda herhangi bir sapma olacağını sanmıyoruz. Kızılay-Çayyolu Metrosu ile Batıkent-Sincan Metrosunu 29 Ekim Cumhuriyet Bayramına yetiştireceğiz.
KEÇİÖREN 2014TE
Sincan ve Çayyolu hattının Cumhuriyet Bayramına yetişeceğini belirten Tahan, Keçiören hattının ise 2014 yılı içinde hizmete hazır hale geleceğini söyledi. Tahan, 3 hattın devreye girmesi ile birlikte Başkent 67.5 kilometre metro hattına kavuşacak. Bu yeni hatların bize maliyeti aşağı yukarı 2 milyar 600 milyon lira olacak dedi.
Abi, öyle kalabalık bir memlekette yaşıyoruz ki E-5'in altına yapılan metro bile faydalı oluyoren azından önümüzdeki yıl sonunda bu hatların gerçekten faydalı olup olmadığı da görülecek, ki bir metro hattının faydasız olduğu görülmemiştir herhalde.
Bir fikrim yok, bazı yerlerde (wiki) inşa halinde flan diye gösteriyor o bölümü ama Ankaray sitesinde bilgi yoktu, bilgi edinme ile falan sorarsak belki bir cevap alırız.Engin Y yazdı:Bu arada, Kızılay-Çayyolu metrosunun açılmasıyla birlikte, Ankaray da AŞTİ'den Söğütözü'ne uzatılacak, değil mi?
Abi, şimdiki Armada Alışveriş Merkezi'nin yanında kalan bölge, Ankaray trenlerinin geceleme ve bakım yeriydi. Bu kısmı yıllar önce uzatarak, Eskişehir Yolu'nun altından geçen tüneli de yaparak Kızılay-Çayyolu Metrosu'nun Söğütözü Durağı'nın bir alt katında durabilecek şekle getirdiler. Metro açılamadığı ve Söğütözü Durağı tamamlanamadığı için bu kesimin inşaatı bittiği hâlde yıllardır (belki 6-7 yıldır) açılışı gerçekleştirilemedi. Ben de o nedenle sorma ihtiyacı hissettim; acaba Kızılay-Çayyolu Metrosu bitmedi diye mi açılmadı, yoksa zaten bize inşaatının bittiği söylenen kesimde aslında hâlâ yapılacak iş mi var?Bir fikrim yok, bazı yerlerde (wiki) inşa halinde flan diye gösteriyor o bölümü ama Ankaray sitesinde bilgi yoktu, bilgi edinme ile falan sorarsak belki bir cevap alırız.
Bu otogar mevzuları kadar saçma bir şey yok herhalde bizde, otogar yapma kararı verilir, açıklanır, çevresi gecekondu dolar, sonra bunlar bina olur, kimse ses etmez, ondan sonra ee burda trafik oluyor hadddiii beee, hakkatmi la diyesi geliyor insanın bazen İstanbul'da aynı durumda, taşıya taşıya bir hal olacağız, neyse cep otogarı rezilliğinden iyi olur herhalde.Engin Y yazdı:Ayrıca, Melih Gökçek AŞTİ'yi Mamak'a taşıyacakmış, o bölgede kapatılan arsaların değerlerinin yükseltilmesi gerekiyor, bol bol yer kapattılar oralarda. Hazır metrosu olan terminali kapatıp dağ başına bir terminal yaparak jubilesini de yapar inşallah..