5. sayfa (Toplam 5 sayfa)

Gönderilme zamanı: 02 Eki Sal, 2012 19:46
gönderen Esat
Arkadaşlar unutmadan yazayım yine fuarda görüştüğüm arkadaşlardan aldığım küçük bilgiler arasında bu hattın ikinci etabı olan Güney Sanayii - AHL - Ataköy kesiminin projesinin bittiğini bilgisi vardı. Yanlız AHL bağlantısı nasıl olacak onu net olarak öğrenemedim, ilk zaman proje AHL ye kadardı, sonra Ataköy bağlantısı dile getirildi, bunun üzerine fikirlerini çeşitli yerlere yazanlar oldu, yok Yenibosna'dan geçip Ataköy'e gidecek falan filan gibi. Bu sebepten dolayı bende AHL üzerinden mi olacak yoksa ortaya başka bir görüş ve projemi çıktı diye öğrenmeye çalıştım ama net bilgi öğrenemedim. Şu an için bildiğim güzergah proje çalışması bitmiş, istasyon yerleri de aşağı yukarı belliydi ama o haritayı yayınladım mı bilmiyorum başlığa bir bakmam lazım :)

Gönderilme zamanı: 13 Oca Pzr, 2013 02:18
gönderen Esat
Daha önceki mesajda belirttiğim Ataköy bağlantısı Ulaşım A.Ş. tarafından şekillendirilmiş ve bu hali ile hattın ikinci etabı diyebileceğimiz Güney Sanayii den sonraki kesim Atatürk Havalimanında değil Marmaray Ataköy istasyonunda sonlanıyor. Hattın ilk aktarma noktası Kabataş - Mahmutbey hattının ikinci etabı olan Mahmutbey - Halkalı kesimi ile Mehmet Akif istasyonunda daha sonra M1B hattının Kirazlı - Halkalı kesimi ile Mimar Sinan istasyonunda kesişiyor, bir sonraki kesişimde yine değişiklik var, daha önceki tüm projelerde Kuyumcukent te istasyonu bulunan İncirli-Beylikdüzü hattı daha güneyden Çobançeşme'den geçecek şekilde resmedilmiş ve bu iki hat burada kesişiyorlar, bir sonraki aktarma noktası Yenibosna burada M1A hattını dikine kesen hat direk Ataköy istasyonuna iniyor, yanlız bir de şu var halihazırda banliyö hattında Ataköy istasyonu yok, bu Marmaray çalışmaları çerçevesinde inşa edilecek, oradan bir de AHL bağlantısı dile getiriliyordu hatta proje çalışması da yapılıyor demiştik, belki de bu bağlantı nedeni ile hattın AHL de sonlanması yerine Ataköy'de bir transfer merkezi daha oluşturulması planlanmış olabilir.

Gönderilme zamanı: 13 Oca Pzr, 2013 20:53
gönderen kenanmar
Esat ayrıntılı yazmışsın eline sağlık! Keşke bir de haritada çizim halinde görebilseydik.

Gönderilme zamanı: 13 Oca Pzr, 2013 21:17
gönderen Esat
kenanmar yazdı:Esat ayrıntılı yazmışsın eline sağlık! Keşke bir de haritada çizim halinde görebilseydik.
:) Sitem etmekte haklısın, niye eklememişsem buyrun

Resim

Yanlız yorumda bekliyorum bu ihale edilecek hatlarla ilgili falan :) sırf okumakla olmuyor arkadaşlar :D sitenin adını WİKİLAŞIMTÜRKİYE yapıcam zaten :D:D olur mu Başar efendi?

Gönderilme zamanı: 22 Nis Sal, 2014 11:51
gönderen alabay
Esat yazdı:Güney Sanayii - Olimpiyat Stadı normal günlerde mekik işletme olacak ama maç ya da etkinlik günlerinde Olimpiyat Stadı - Kirazlı işletmesi mümkün ve böylede planlanıyor. Fakat yine de bu tali hattın gelecek planı Olimpiyat Stadı - Atatürk Havalimanı (Ataköy). Yani eğer ömrümüz yeterde görürsek Başakşehir - Kirazlı (Bakırköy İDO) ve Olimpiyat Stadı - AHL (Ataköy) şeklinde iki hat işletilecek, yapı itibari ile Güney Sanayii istasyonu aracılığı ile de istenildiğinde Olimpiyat Stadı - Kirazlı (Bakırköy İDO) da işletilebilecek. Bu güzel bir haber, yani ben dallı budaklı metro sistemlerini sevmiyorum ama böyle bir mantalite gelişti İstanbul'da ve böylede gidecek gibi, ben yine de ikisinin ayrı hat olduğunu savunuyorum ama uzunca bir zaman sonra ortaya M3A ve M3B ve M3C şeklinde 3 hat çıkabilir, bunu o zaman tartışırız
Bakınınca, bu hattın şu an her türlü istikamette M3 olarak adlandırıldığı ortaya çıkıyor. Ama neden böyle? Neden M3A ve M3B yok da M1A ve M1B var? (Hele Seyrantepe neyin nesi?).

Esat, sen haritalarında şu M3, M5, M6, M7 numaralarını duruma göre ayarlamak istemez misin?

Gönderilme zamanı: 22 Nis Sal, 2014 13:02
gönderen Esat
alabay yazdı:Esat, sen haritalarında şu M3, M5, M6, M7 numaralarını duruma göre ayarlamak istemez misin?
Tam olarak ne istediğini ya da benden ne beklediğini anlayamadım.

Gönderilme zamanı: 22 Nis Sal, 2014 14:42
gönderen alabay

Gönderilme zamanı: 22 Nis Sal, 2014 15:10
gönderen Esat
:) O benim haritam, resmi harita değil, benim doğrularım herkesi doğrusu olmak zorunda da değil, sonra "sen ne de çok biliyorsun bakiim öyle" olur. Başkalarının doğruları ya da yanlışlarını da kovalamak zorunda değilim, ha diyorsan kardeşim bize yanlış bilgi veriyorsun, ben olması gerektiği gibi haritada açıklamamı yapmışım, bunlar benim numaralarım diye.

Gönderilme zamanı: 22 Nis Sal, 2014 15:27
gönderen alabay
İyi ama şimdi numaralar az çok belliyse, onları bu haritaya işlemenin ne kusuru olabilir?

Gönderilme zamanı: 22 Nis Sal, 2014 15:58
gönderen Esat
Prensiple alakası var, ortada bir numara sistem ya da sistematiği var mı? Bak kendin soruyorsun neden orası A, B burası sadece 2 ve 3? Hadi ver bakalım cevabını :) ben bunun cevabını veremediğim için kendi haritalarımda kendi numaralama sistemimi kullanıyorum, bu konuyla ilgilenen insanlar için kafa karıştırıcı ve resmiyeti yansıtmadığı için hatalı olabilir, bu yüzden yukarıda şöyle dedim "benim doğrularım kimsenin doğrusu olamaz, başkalarının yanlışları da benim yanlışım olmaz" şimdilik böyle, belki bugün yarın, belki 3 ay sonra belki de hiç bir zaman değiştirmem.

Gönderilme zamanı: 22 Kas Cmt, 2014 15:30
gönderen Esat
Bu hattın 1. etabı İkitelli Sanayi - Olimpiyat arası idi ve tamamlanalı bayağı oldu dolayısı ile başlık kilitleniyor.

İkinci etapta proje bir takım değişiklikler ile Marmaray Ataköy istasyonunda sonlanacak şekilde değiştirildi. Hattın 2. etabı ihale ya da inşa süreci başladığında yeni başlık açılacaktır.