ist-M.03:01 » M1 Aksaray-Yenikapı Güney Uzatması İnşaat

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 May Prş, 2010 19:28

Aktarmalı bağlantı var zaten, hep Yenikapı' da gösterilmiş bu bağlantı ama Aksaray' dan M1 bir şekilde M2 nin şu an Yenikapı' ya ulaşmak için yapılan güzergaha bağlanabilirdi diye düşünüyorum.

Ha hattın biri HRS biri metro ne olacaktı? Ben ne olacağını söyleyeyim, insanımız Kısa Tren diye bir şeyi öğrenmiş olacaktı, yere bakmayı değil yukarı bakmayı öğrenmiş olacaktı :) duvarda Kısa Tren Burada Durur yazısını görecekti ya da kafasının üzerinde. Yani M1 in 4' lü vagonları M2 nin 8' li peronlarında rahatlıkla çalışacaktı, konfor isteyen iner M2 nin 8 li traksiyonuna binerdi :) Bu bence olabilirdi ama ayrımı ayrıştırmayı seven bir yapımız var bunu da ayrıştırmışız. Ben teknik olarak işletmede bir hat üzerinde bir kaç işletmeyi doğru bulmuyorum, bu banliyö hattı değil ki, şimdi burada kalkıp yok orada öyle burada böyle olayına girmeyelim, metro hattında bugün 1 dk. frekansları tartışılırken, böylesine riskli bir işletmede oradan kol çıksın buradan bacak girsin demek biraz zor, bunu 100 yıl önce yapmış olanlar bile bugün içinden çıkabilmek için milyon dolarcıklarını harcamak zorunda kaldılar çünkü sistemleri kilitlenme aşamasına geldi. Tüm karşı olmama rağmen İstanbul' un raylı sistem geleceği daha çok uzun olduğu için bence kotarılabilirdi ama iki hat birbirinin devamı şeklinde değil yani M1 in fiziki yapısı M2 de devam edemezdi, olsa olsa Saraçhane de bir yerlerde iki hat tünelleri birleşip öyle işletilirdi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5569
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 07 May Cum, 2010 11:22

Tabiîki M2 M1'in fizikî yapısıyla işletilemezdi. Ben de diyorum ki, M1 baştan yanlış yapılmış! Bugünün M2 tarzı, M1'de de olmalıydı.

Aslında M1'de ille de dörtlü traksyon kısatren mi gerekirdi, yoksa, o şekilde bağlantılı olsaydı, acaba o hatta da daha çok insan mı gezerdi, onu da açık bırakmalı. Bence M1 dediğimiz hat genel olarak kötü bir konumda değil, de ... o Kartaltepe gezintisi olmuyor. O zaman orayı da tangensyal şekilde yapmaları gerekirdi, yani ya iki, ya da üç hat plânlayarak. Üç baştan biraz fazla olurdu, premetromsu tasarım olmasa, o zaman iki hatla tam tangensyal olmayan bir şekilde o işleri hâlletmnek gerekirdi. Diyorum ki (atıyorum), Kartaltepe tarafından havalimanı istikametine pek fazla gereksinme yok, ama Aksaray/Yenikapı'ya var. O zaman Aksaray/Yenikapı'dan Kartaltepe'ye bir kuzeyimsi hat, ve Havalimanı'na da bir batımsı hat çekmeliydi. Ortada şimdi bir de Otogar var, biliyorum. Kartaltepe dediğim Otogar olsun. Ama evet, Otogar-Havalimanı işletmesi gerekebilir. E o zaman işte orada tangensyali kapatmak için bir hat daha yapılırdı, nitekim Atışalanı, Kâğıthane falan plânlarıyla buradan kuzeyden inen bir hat düşünülebilirdi. Anlatabildim mi? Bilmem, eninde sonunda acaba o altı açık üçgeni hakikaten gelecekte tangensyal şekilde kapatırlar mı. M2 İncirli diye deniyor hep, bana biraz zor geliyor, ama belki o o zaman şu kapatmayı becerirdi ... de ... şimdi iş yine aksi sistemlere takılıyor :-) Bilmem işte, kimler ne zaman ne kadar ileri düşünmüş veya düşünmemiş. Bilmem, acaba M1'i premetro olarak mı görsek de, M2 şekline mi soksak (olur mu acaba ...).

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 May Cum, 2010 16:49

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?p=12496

Eeee tamam var işte, geçmişte bu düşünülmüştü. Ama bugün artık o bölümü kapatmak mümkün değil, oradaki yapılaşma bir metro yolunun geçmesine izin vermeyecek şekilde düzenlendi, zaten daha sonraki yılların haritalarında da söz konusu olmamış.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5569
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 07 May Cum, 2010 17:50

Bir yolunu bulmak lâzım. Topkapı ile Davutpaşa arsında herhâlde ray döşenebilir! Hadi, o olmadı, Merter olur ...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 May Cum, 2010 17:54

alabay yazdı:Bir yolunu bulmak lâzım. Topkapı ile Davutpaşa arsında herhâlde ray döşenebilir! Hadi, o olmadı, Merter olur ...
Bir şarkı var ya, ismini hatırlamıyorum ama sözleri aklımda. "Geç bunlarıııııı, anam babam geç bunlarıııı" :D öneriler başlığında vardı bu hat ile ilgili hayaller, orada yaz istersen daha doğru olur. Burada mevcut hattın durumu ile ilgili yazak çizek.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5569
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 07 May Cum, 2010 17:56

Yazmıştım zaten galiba. Ya, ben de artık hatırlamıyorum ... :P

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 May Cmt, 2010 01:22

Evet hattın bu kesiminde yapılan uzatma için Aksaray istasyonunda A Baş olarak tabir ettiğimiz Aksaray girişinin yıkılacağını ve inşa edilen hat ile olan kot farkının giderilmesi için bir takım çalışmalar yapılacağı duyurusunu yayınlamıştık. Çalışma alanından bir kaç kare resmi de sizler ile paylaşalım belki biraz daha aydınlatıcı olur.

Resim

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
abhazyalı ugur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 128
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:54

Mesaj gönderen abhazyalı ugur » 10 May Pzt, 2010 17:04

Yenikapıdan gelen tünel ile Şuanki aksaray istasyonu arasında 1,40 cmlik bir fark oldugunu duymuştum yani şuanki istasyon yukarda kalıyor

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 May Pzt, 2010 17:10

abhazyalı ugur yazdı:Yenikapıdan gelen tünel ile Şuanki aksaray istasyonu arasında 1,40 cmlik bir fark oldugunu duymuştum yani şuanki istasyon yukarda kalıyor
1,40 nerede ise SGP lerin etek mesafesi yahu :) yani peron yüksekliği kadar var hatta daha fazla, çok ciddi bir fark. Bu fark acaba orada bir proje değişikliği oldu şu malum hamamın göbek taşı nedeni ile :) orada yapılan değişiklik mi sebep oldu acaba. Aksaray gibi bir istasyonun tek girişe düşmesi iyi olmamıştır ama.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5569
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 10 May Pzt, 2010 17:49

1,40 metre mi santimetre mi? :shock:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 May Pzt, 2010 18:02

hımm valla ben 1,40 cm deyince onu 1 metre 40 cm algıladım, bak dikkatli okumamışım :) Uğur a sorarız tekrar, yani 1 metre 40 cm ise dediğim gibi bu aracın nerede ise raydan yüksekliği kadar, bakalım. Yanılmışım daha fazla :)
Kapı Eşik Seviyesi Floor level at door entry 920 mm
ama şöyle söyliyeyim orada bu kadar büyük bir kırma işlemi yapıldığına göre bu 1 metre 40 cm dir, 1,5 cm lik bir yükseklik farkı için komple istasyon girişi yıkılmaz, T4 te olduğu gibi peronu üstten yandan traşlarsın olur biter.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 10 May Pzt, 2010 18:02

Santimetre olsa, karadenizli bir kaç usta onu kendi tabirleriyle yedirirdi. Metredir o metre...

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön