ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]

katliam
Aylık Paso
Mesajlar: 35
Kayıt: 14 Haz Cum, 2013 18:58

Mesaj gönderen katliam » 02 Ara Pzt, 2013 00:38

cumartesi günü altunizade istasyonunun önünden geçerken önceki günkü kazı uzunluğu sadece ve sadece 11 metre yazıyordu.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Ara Pzt, 2013 08:04

katliam yazdı:cumartesi günü altunizade istasyonunun önünden geçerken önceki günkü kazı uzunluğu sadece ve sadece 11 metre yazıyordu.
Olsun en azından 11 metre, bazen hiç kazılmadığı günlerde olabilir. Geçen günlerde TBM çalışması ile ilgili bir grafik geçti elime ama paylaşmadım sanırım? Öğrendiğime göre TBM ler öyle günün 24 saati çalışan aletler değil, çok ama çok önemli süreler aletin bakımları ile geçiyormuş.

fearenes
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 143
Kayıt: 27 Oca Prş, 2011 12:59

2. TBM Bulgurlu İstasyonuna ulaştı

Mesaj gönderen fearenes » 09 Ara Pzt, 2013 11:54

2. TBM Bulgurlu İstasyonuna ulaştı
Ümraniyeden Bulgurlu yönüne hareket eden 2.TBM, Bulgurlu istasyonuna ulaştı. 2.TBM bakım çalışmaları ardından, Kısıklı İstasyonu yönünde hareketine devam edecek...
3.TBM Montajı
Ümraniye parseller mevkiinde yer alan metro araçları depo ve bakım sahasından, yukarı dudullu yönüne doğru tünel açmak için 3. TBM montajı süratle devam etmektedir.

Kemerdere Natm Kazı çalışmaları, Necip Fazıl İstasyonu fore kazıklarına kadar geldi.

Güzergah Tünelleri Toplam Uzunluğu
39.768 m
Tamamlanan Tünel Uzunluğu
12.623m

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 14 Ara Cmt, 2013 18:49

Peronda bekleyen yolcu güvenliği ve vatmansız tünel manazaralı metro araçlarıyla bu metro hattı belki de Marmaray'dakinden daha fazlasını vaad ediyor olabilir.
http://www.youtube.com/watch?v=8D1DNz5zEZc

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 14 Ara Cmt, 2013 18:53

Bağlantıları açıp baktığınızda istasyon alanları ve yapılarını çok net algılayabiliyorsunuz.
Bu açıdan bu metronun internet sitesi eski zamanlardaki muğlak havanın ve ketumluğun üstüne iyi geldi.
http://www.uskudarumraniyecekmekoymetro ... urumu.aspx

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Ara Cmt, 2013 18:59

Güzel video olmuş, eleştirecek pek çok şey bulabilirim ama bugüne kadar yapılmış işler içinde bilgilendirmesi şimdiye kadar daha net gideni olduğu için pek ses etmiyorum :) ama güzel olmuş hakkaten.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Mesaj gönderen Kamil16 » 14 Ara Cmt, 2013 21:12

Tanıtım Videosu gayet başarılı.

Peronlardaki senkron emniyet kapı sistemi Paris metrosunda kullanılıyor. Mevcut metrolara da yapılması emniyet açısından gerekli diye düşünüyorum.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 15 Ara Pzr, 2013 01:11

Ama beni en çok güldüren şu metro içi boşluk ve ferahlık.

Ben sürücüsüz metro taraftarı değilim, ama bu benim şahsî fikrim. Bir yandan işsizlik, bir yandan emniyet, öte yandan da bu … sevemiyorum.

Acaba şu Dudullu’daki kuzey kolu bir gün o Bostancı’ya inecek hattın depo uzatması mı olacak da, bir iki istasyoncuk mu içerecek?

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

ROI

Mesaj gönderen Kamil16 » 15 Ara Pzr, 2013 09:30

alabay yazdı:Ama beni en çok güldüren şu metro içi boşluk ve ferahlık.

Ben sürücüsüz metro taraftarı değilim, ama bu benim şahsî fikrim. Bir yandan işsizlik, bir yandan emniyet, öte yandan da bu … sevemiyorum.

Acaba şu Dudullu’daki kuzey kolu bir gün o Bostancı’ya inecek hattın depo uzatması mı olacak da, bir iki istasyoncuk mu içerecek?
Alabay haklısın. Sana katılıyorum.
Bir yandan işsiz gençlik bir yandan üç çocuk politikası (yine siyaset yaptım) :)

Bostancı İDO'dan yapılacak Hat, 5-6 km olacak Marmaray-M4-M6 kesişme sağlanacak.

M4-M6'nın yatırım ROI'si düşecek. 8)

ROI = Return of Investment.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Ara Pzr, 2013 16:39

İşçilik maliyet konusunu tartışmıştık diye hatırlıyorum küçük bir hesap bile yapmıştık bende sadece bu yüzden taraftar değilim ve sadece yükselen bir trend den başka bir şeyde değil bence. Tabii ki arkasına sığınılan gerçek işçi maliyeti değil daha sık frekanslar ile tren işletebilmek, ileriye dönük bir yatırım olarak kabul edilebilir ama günümüzde böylesi yoğun bir tren işletmesine ihtiyacımız var mı? O da tartışılır.

Peronlardaki kapı senkronizasyonu sürücülü sistemlerde pek kullanılmıyor galiba? Yani olmaz demiyorum ama kullanılmıyor galiba diyorum :) çünkü makinistin her seferinde aynı noktayı tutturmasını beklemek işi ihtimallere bırakmak anlamına geliyor UTO sistemlerde ihtimal dahilinde değil ya 1 ler var ya da 0 lar :P

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5585
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 15 Ara Pzr, 2013 18:59

Sürücülü sistemler de çoğu kez aslında sürücüsüz. Berlin’de uzun zamanlar U9 tamamen sürücüsüz sistemdi, daha yeni kaldırıldı galiba (!). Sürücü yine de araçta oturuyordu. İmdat freni, insanları yatıstırma, falan filan :-) Ama sürücü de aracı teknik ayarlara bırakabilir ve seyredebilir. Ayrıca, metrolarda, bildiğim kadarıyla, sayısal sistemin ötesine gidilir, yani 0, 1 ve »arası«. İsmi fuzzy technology ve ilk Tokyo metrosunda kullanılmıştı. Basit 0/1 sayısal itici sistemler biraz fazla sarsıntılı olurlar (metroda ivmede meselâ).

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18156
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Ara Pzr, 2013 20:39

Ben yine aciklayamadim galiba ya da sen yine monitore sirtini donup oturmussun.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön