



Bahsedilen hat bir önceki belediye seçimlerinde konu olmuştu ve 2023 te tamamlanacak ray hatları arasında gösterilmişti. Hatta yanlış hatırlamıyorsam sahilden (B.Çekmece-Mimarsinan-Güzelce-Kumburgaz-Kamiloba/Celaliye - Selimpaşa) değil kuzeyden yani TEM (E-6) yolu üzerinden gidiceğini falan belirtmişti. Hatırladığım kadarıyla bayağı bir örümcek ağı gibiydi haritaHakan yazdı:Esat bilmiyorum en son tarafa ne zaman gittin ama ben şöyle söyleyeyim, bu İncirli-Avcılar-Beylikdüzü LRT'sini eğer Silivri'ye uzatırlarsa ve bu hakikaten İstanbul'da ilk yapılacak 3 hattan biri olacaksa. Ben hiç bir şey bilmiyorum, evdeki 2 lisans diplomamı da yırtmaya hazırım, 25 yıllık İstanbul'luluğuma da hasta olduğum bir zamanda tükürmeye hazırım.
Kardeşim Silivri'ye metro mu olur yahu? Emlak uzmanları Silivri İstanbul'dan ayrı il olacak diyor, Silivri'de kendi şehir içi ulaşımını yapsın. Silivri İstanbul'a bağlı bir ilçedir, ama metropolitan anlamda İstanbul'un bir parçası değildir, 5 sene önce Büyükçekmece'de değildi. Deprem olmasaydı Avcılar'da batısı yoktu bile... He arası şehirleşmez mi, şehirleşir de (ablamın çocuğu olurda kavak ağacına çıkıp düşürde kolunu kırarda ben üzülmez miyim?)kusura bakmasınlar, Silivri'den önce metronun yapılabileceği en az 10 güzergah şimdi yazabilirim...
Fatih'te yaşıyor olabilirim. Ama yazın oluşan yoğunluğu çekenlerden biriyim. Bunun dışında Silivri Kiptaş ve TOKİ tarafından yeni konut bölgesi olarak tanımlandı. Ciddi derecede büyük konut projeleri inşaat ediyor. Bunun dışında çoğu üniversitenin (Kadir Has / İstanbul Aydın / Arel / İstanbul /Yıldız/İTÜ) kampüs inşaatları başladı veya arsa tanımlamaları yapıldı. Bunlar göz önüne alındığında o bölgenin olası ulaşım ihtiyaçlarının artışları düşünülürse bence doğru bir yatırım.Hakan yazdı:Nüfusun artmaması halinde, yani kastettiğim alan Büyükçekmece-Silivri aksı. Bölgeye bir metro yapmak israftır. Öyle ki bunu Amerikalısı Almanı da yapmışsa onların ki de israftır. 10 dakika arayla çalıştırılan otobüsler neyimize yetmiyor. Yolda trafik yok birşey yok.
Raylı sistemlere bende ilgi duyuyorum ama heryere demiryolu diyecek kadar değil. İstanbul'un metropolitan anlamda her noktasına raylı sistem bugün ulaşmış bile olsa Silivri'ye metroya karşıyım, o parayla en eskiden başlayarak okulları yıkıp yeniden yapsınlar. Şaka rakamlardan bahsetmiyoruz 60 km uzunluğundaki o metronun maliyeti nereden baksan 6 katrilyon...
5 yıl sonra ifadesi daha önce dile getirilen bizimde tahmini olarak düşündüğümüz 2016 da metrobüsün yetersiz gelmesi ihtimalini doğruluyor, yanılmıyorsam bizzat İETT eski Genel Müdürü' de böyle bir beyanda bulunmuştu. Sayın Başbakan' ın burada Bahçelievler de planlanan ile kast ettiği hat Bakırköy-Beylikdüzü hattı olsa gerek diye düşünüyorum. Malum Bakanlık bu hattı devralmadı, devir aldıkları haricinde İBB nin giriştiği tek hatta Üsküdar-Çekmeköy, geriye kalanların pek çoğu henüz projesi devam eden işler, M3 ün ikinci etabı olan Halkalı bağlantısına dair hiçbir emare yok, Olimpiyatköy - Havalimanı bağlantısı ise sanırım projenin sürekli revizyonu nedeni ile hala proje aşamasında, elimizdeki tek ihaleye hazır hatta yine Beylikdüzü metrosu olsa gerek. Bu hat Bahçelievler ilçesinden geçiyor, tam olarak ilçenin göbeği diyemesekte büyük kesimine hitap edecektir. Fikri olan varmı?Bir gazetecinin ''Metrobüs beş yıl sonra yetersiz hale gelecek. Avrupa yakasına da metro yapılacak mı'' sorusunu yanıtlarken Erdoğan, bunların hepsinin peyderpey olacağını ifade ederek, Metrobüs'ün yapımının çok daha kısa sürede, çabuk ve ucuz maliyetle yapıldığını, şu anda bu işlevi büyük ölçüde gördüğünü anlattı.
Erdoğan, ''Bunlar geçiş dönemidir, geçiş tedbirleridir. Bahçelievler'de planlanan ve adım atılacak bir metro olayı söz konusu.