4. sayfa (Toplam 18 sayfa)

»Ankara Avrupa’nın İlk Üç Şehrinden

Gönderilme zamanı: 01 Tem Pzr, 2012 13:41
gönderen alabay
Vay be :-)

İlginç, hafif istatistik içeren bir yazı.

http://www.cumhuriyet.com.tr/?hn=348914
Ankara'nın metrosu kısa kaldı

Gökçek'in her fırsatta 'Dünya şehri' diyerek övündüğü başkentin metrosu Moskova, Atina, Paris ve Londra metrolarına göre çok yetersiz.

Gönderilme zamanı: 28 Tem Cmt, 2012 22:18
gönderen Esat
Çayyolu metrosunda ikinci bir göçük meydana gelmiş, haberde yolda bir çökme olmadığı ama polislerin tedbiren yolu kapattığı yazıyor, ayrıca inşaat firması olay yerine beton mikserleri ile takviye yapıyormuş. Olay tünel inşaatında çalışan işçilerin toprak kopmaları üzerine tüneli boşaltarak yetkililere haber vermeleri ile ortaya çıkmış, umarım daha kötü sonuçlar doğurmadan gerekli önlemleri almışlardır.

http://www.cayyolum.com/haberDetay.asp?ID=4561

Gönderilme zamanı: 16 Ağu Prş, 2012 16:55
gönderen Esat
Sincan Belediye Başkanı yapımı devam eden metro hattının 29 Ekim 2013 te açılacağı yönünde bir beyanat vermiş, inşallah diyorum. Çünkü ilçe Belediye Başkanlarının bu yöndeki beyanatları genellikle pek sağlıklı olmuyor çünkü Büyükşehir Belediye Başkanlarınınkilerde sağlıklı değil :) hani kim tutturmuş ki biz tutturalım da diyebilirim ama inşallah diyorum, umarım önümüzdeki 1 yıldan fazla süre içerisinde bitirilir ve hizmete alınır.

http://networkedblogs.com/B2kTd
Sincan Belediye Başkanı Doç. Dr. Mustafa Tuna; “Ulaştırma Bakanlığımızın yoğun çalışma programı sayesinde vatandaşlarımız 29 Ekim 2013 tarihinde Batıkent-Sincan metro hattına kavuşacak. Sincan’a metronun gelmesiyle birlikte vatandaşlarımız rahat ve hızlı bir şekilde istedikleri yere gidebilecek.” dedi.

Gönderilme zamanı: 19 Ağu Pzr, 2012 01:52
gönderen Esat
Ankara'da yapımı devam eden Kızılay-Çayyolu metro hattından görüntüler, fotoğraflar RayTürk sitesinden alınmıştır.

http://www.rayturk.net/kizilay-cayyolu- ... tograflar/

Beytepe istasyonu
Resim-Resim-Resim

Ümitköy istasyonu:
Resim-Resim-Resim

Söğütözü istasyonu:
Resim-Resim-Resim

ODTÜ istasyonu:
Resim-Resim-Resim

MTA istasyonu:
Resim-Resim-Resim

Bilkent istasyonu:
Resim-Resim-Resim

Gönderilme zamanı: 24 Eyl Pzt, 2012 20:57
gönderen kenanmar
Ünlü edebiyatçımız Orhan Veli Kanık da Ankara'da belediye çukuruna düşüp hayatını kaybetmişti. Ne tuhaf ki Ankara'nın çukurları metro inşaatı etrafında dönen sebeplerle bir başka insanın hayatına da mal olmuştu. Meğer sebebi yerin altında kalan derelermiş!

------------------------------------------------------------------------------------
Ankara metrosu iki dereye komşu çıktı!

Bakan Faruk Çelik'in açıklamasına göre 'adam yutan kaldırım'da sorumlu metro inşaatı değil, hemen 12 metre uzağındaki dere.
Kadir Sevim 23 Haziran günü İnönü Bulvarı nda yürürken kaldırımda meydana gelen çukura düşüp ölmüştü.

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Faruk Çelik’in CHP Ordu Milletvekili İdris Yıldız’ın soru önergesine verdiği cevap, Ankaralıları bekleyen büyük tehlikeyi ortaya çıkardı. Çelik, başkentin göbeğinde kaldırımın çökmesi sonucu hayatını kaybeden Kadir Sevim’in ölüm nedeninin metro inşaatı olmadığını açıkladı. Sokullu ve Dikmen derelerinin birleştiği noktanın, göçüğün meydana geldiği kaldırımın 20-25 metre altında olduğunu ifade eden Bakan Çelik, “Metro tüneli, göçüğün meydana gelen bölümünden yaklaşık 12 metre uzakta” dedi.

Kadir Sevim 23 Haziran’da Hava Kuvvetleri Komutanlığı önünde yürürken ‘kendiliğinden’ açılan iki metre çapındaki çukura düşmüştü. Sevim’in cesedine ancak 15 saat sonra 1 kilometre ötede devam eden metro çalışması alanında ulaşılabildi. Sevim’in buraya kadar balçıkla sürüklenerek geldiği belirlendi.

CHP ’li Yıldız’ın sorusu
CHP Ordu milletvekili İdris Yıldız, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Çelik’in cevaplaması istemiyle TBMM Başkanlığı’na verdiği soru önergesinde, “37 yaşındaki Ordulu işçi Kadir Sevim, Başbakanlık’a 900 metre, İçişleri Bakanlığı’na 600 metre, TBMM ’ye 600 metre, Genelkurmay Başkanlığı’na 200 metre, Deniz Kuvvetleri Komutanlığı’na 250 metre, Kara Kuvvetleri Komutanlığı’na 600 metre mesafede yani başkentin en işlek yerlerinden biri olan İnönü Bulvarı’nda hayatını kaybetmiştir” dedi. İdris Yıldız, kaldırım göçmesi sonucu yaşanan bu facianın sorumlusunun kim olduğunu sordu.

İki derenin birleştiği yer
Bakan Çelik verdiği cevapta ‘kaza’ya ilişkin emniyet, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı ve metro inşaatını yapan Komsa-Açılım İş Ortaklığı Şirketi yetkilileriyle görüşmeler yapıldığını ifade ederek şöyle devam etti:
“Görüşmeler sonucunda; kaldırım zemininden 20–25 metre derinlikte Sokullu ve Dikmen derelerinin aktığı, göçük olan noktada iki derenin birleştiği, metro tünelinin göçüğün meydana gelen bölümünden yaklaşık 12 metre uzakta olduğu, göçüğün metro inşaatı ile bir ilgisinin bulunmadığı, kazayla ilgili savcılık tarafından inceleme başlatılarak kazanın incelenmesi için bilirkişilerin tayin edildiği hususları tespit edilmiştir. Ayrıca, söz konusu kazada işçi-işveren ilişkisi olmadığı için İş Kanunu kapsamına girmemektedir.”

Metro takvimi de sarktı
Göçüğün meydana gelmesinin ardından Kızılay-Çayyolu metro inşaatında da hedeflenen takvimin gerisinde kalındı. İnşaat dolayısıyla trafiğe kapatılan Genelkurmay Kavşağı’nın 17 Eylül’de açılacağı belirtilmişti. Ancak kazanın ardından kavşağın açılışı ekim ayının sonuna ertelendi. Bu tarihte de kavşağın trafiğe açılıp açılmayacağı net değil.

Binali Yıldırım ‘normal’ demişti
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, olayın hemen ardından yaptığı açıklamada, benzer olayların yine beklenebileceğini belirtmişti. Yıldırım, “Yeraltında çalışıyoruz, Ankara ’nın altında elektrik devreleri, kanalizasyon devreleri, her türlü şebekeler mevcut. Tedbirler alınmakla beraber zor bir iştir. Buna benzer olaylar yine de beklenebilir. Dünyada da böyledir, normaldir. Araştırma, inceleme yapmadan şimdiden hüküm vermek haksızlık olur” diye konuşmuştu.

Bilirkişi: Aksi tesadüf
Ankara Başsavcılığı’nın hazırladığı iddianameye dayanak olan bilirkişi raporunda ise, “Kaçınılmazlık, aksi tesadüf” ifadesi kullanılmıştı:
“Olayın nedeni, kaldırım altındaki zeminin suyla teması ve zeminin kendi içinde oturması, çökmesi sonucu bu olayın kaldırım altında olması, olay anında maktulün aksi tesadüf ile kaldırımın tam çökme anında üzerinde oluşu. Buna göre olayda önemli oranda kaçınılmazlık ve aksi tesadüf olduğu, eylemlerin bilinçli taksir olmadığı...”

http://www.radikal.com.tr/Radikal.aspx? ... egoryID=77
------------------------------------------------------------------------------------

Gönderilme zamanı: 24 Eyl Pzt, 2012 21:19
gönderen Esat
Başar okumasın bu yazıyı, başlar şimdi yok bizde şöyle böyle. İşte ben bunu anlamam, tabii ki yeraltı sularının tam yeri bilinemeyebilir, bunu iddia etmiyorum ama bir kentte ki bu büyük bir kent ise olabildiğince tüm su kaynakları bilinmelidir. Benim çocukluğumda Şehremini civarında pek çok evin bahçesinde kuyu vardı, bunların bir kısmı içme suyu idi, yani biraz sert olmakla birlikte içilebiliyordu, o zamanlarda bile belediye bunların yerini biliyor, hangi kaynak nereden gidiyor biliyorlar derlerdi, sonradan geçtiğimiz 10 sene içerisinde ben bunu belediye kaynaklarından da duydum yani normal içme suyu şebekesi haricinde yer altı kaynak suları ve kuyu sularının yollarınında bilindiği falan filan, şimdi hâl böyle iken orada metro kazarken bunu hesaba katmazsan yine suçlu sensin? Yani illa ki "aman bizim çocuklar bir *** yemedi, başkasını bulalım" diye uğraşırken suçu dereye atıp kurtulmak revamıdır? Japon olmalıydım ya Japon, kaishakunin.

Gönderilme zamanı: 26 Eyl Çrş, 2012 13:45
gönderen alabay
Kayşakunin olarak çok işin olurdu, acaip yoğundun he! :-)

Evet, bizde … xxxxx

Gönderilme zamanı: 27 Eyl Prş, 2012 02:56
gönderen kenanmar
Esat:
Kaishakunin
Bu kaishakunin'in wikipedia başlığının Türkçesini, Esat'tan bekliyorum. Japon sanat-kültür ve tarihine dönük araştırmaları mavi saçlı minyatürcü ressam Günseli Kato yaptı, şimdi de Esat yapacak :D

Gönderilme zamanı: 12 Mar Sal, 2013 11:34
gönderen Engin Y
Önceki sayfaları okudum, ama gözüme çarpmadı, daha önce konuşulduysa kusura bakmayın lütfen..

Ankara'daki inşaatlar tamamlanınca, Sincan-Batıkent-Kızılay-Çayyolu şeklinde kesintisiz işletme mi yapılacak? Yoksa Sincan-Batıkent, Batıkent-Kızılay ve Kızılay-Çayyolu şeklinde üç ayrı işletme mi? Bu konuda herhangi bir açıklama yapıldı mı?

Kızılay, zaten merkezî bir yer olduğu ve trenler büyük ölçüde orada boşalacağı için kesintisiz yapılması mantıklı. Aşırı dolu trenlere çözüm olarak da bazı trenleri Sincan'dan boş kaldırıp yolcu almadan Batıkent'e, bazı trenleri de Çayyolu'ndan boş kaldırıp yolcu almadan ODTÜ'ye kadar getirebilirler.

Sakin saatlerde ise normal bir şekilde Sincan-Çayyolu işletmesi kesintisiz yapılır diye düşünüyorum. Bu da oldukça uzun bir hat olacak, sanırım 33 duraklı ve yaklaşık 47 km uzunluğunda..

Gönderilme zamanı: 12 Mar Sal, 2013 17:45
gönderen ÖmerYILMAZ
Genel kanı, Sincan-Çayyolu arası kesintisiz işletim yapılması ancak resmi açıklama yok.

En mantıklısı bu olur ya da ortaya karışık bir şeyler yapabilirler :D

Gönderilme zamanı: 12 Mar Sal, 2013 17:54
gönderen Esat
Resmi açıklama yok sadece yapılan işi büyük göstermek için bir metro hattının iki uçtan yapılan uzatmalarına başlı başına numara vermek var, M1 in devamı olan uzatmalar değil M2 ve M3 inşa ediliyor Ankara Büyükşehir ve İşletmeciye göre, oradaki inşaat yapısı hakkında hiçbir fikrim yok, kimseye de sormadım bilen varmı diye ama benim kanaatim orada mevcut hattın uzatmaları söz konusu, ha aynı hat içinde kısa parku yapıp buna Mbilmemkaç derlerse bilemem, bu tamamen işletmenin tercihi. Bence o uzunlukta bir metro hattı olmasının bir mahsuru yok, aktar kaktar nereye kadar.

Gönderilme zamanı: 13 Mar Çrş, 2013 09:27
gönderen Engin Y
Aslında ileride Çayyolu'ndan da Sincan'a bir metro yapıp, çember şeklinde bir metro hattı da inşa edilebilir. Trenler döner dururlar, makasa falan da gerek kalmaz :)