ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Burada bulunana İki istasyon birbirine entegre olucak şekilde planlanmıştır. Marmaray projesinde Üsküdar sahası bat istikametinde Üsküdar -çekmeköy yolcularının giriş- çıkış yapabılmesi için alan bırakılmıştır. Zamanı geldiğinde belirlenen duvar yıkılacak ve yeryüzüne çıkmaya gerek kalamadan 2 farklı istasyon biribirine entegre olmuş olacaktır ki buda çok önemli ve faydalı bir gelişmedir.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5585
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Bence (!) Marmaraydan başka boğazı geçecek pek hat olmayacak. Plan, proje, ihale falan dense de, bu işe girişmek hem çok pahallı, hem çok riskli. Doğuda ve batıda kendisine has iyi bir metro sistemi olsun, yapılsın, o yeter. Hem Marmaray var, hem köprüler, hem vapurlar ve deniz otobüsleri. Bu yeterli. Deprem durumunda da en hesaplanabilir durum.
Bütün raylı sistemleri tek bir sistem olarak tasarlasaydılar, Marmaray üzerinden her uçtan her uca araç deplasmanı mümkün olurdu, hat çekmeler mümkün olurdu, vesaire, ama bunu düşünen (?) veya isteyen (!) olmamış demek.
Bütün raylı sistemleri tek bir sistem olarak tasarlasaydılar, Marmaray üzerinden her uçtan her uca araç deplasmanı mümkün olurdu, hat çekmeler mümkün olurdu, vesaire, ama bunu düşünen (?) veya isteyen (!) olmamış demek.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Evet, önceki planda da o şekilde idi, yani istasyon deniz tarafında diye biliyorkende bahsettiğiniz şekilde iki istasyonun mezanin bölgesi ortak olacak diye söylenmişti, Yenikapı'da olduğu gibi, doğal olarak istasyondan çıkış yapılacak ama yüzeye kadar değil alt kattan bir yerlerden geçiş olacak. Bu arada Üsküdar istasyonunun derinliği ne olacak? Yani Marmaray tünelinin üstünden mi altından mı geçecek? Altından olacağını düşünmedim açıkçası çok derin olur Marmaray yeterince aşağıda çünküdecimus yazdı:Burada bulunana İki istasyon birbirine entegre olucak şekilde planlanmıştır. Marmaray projesinde Üsküdar sahası bat istikametinde Üsküdar -çekmeköy yolcularının giriş- çıkış yapabılmesi için alan bırakılmıştır. Zamanı geldiğinde belirlenen duvar yıkılacak ve yeryüzüne çıkmaya gerek kalamadan 2 farklı istasyon biribirine entegre olmuş olacaktır ki buda çok önemli ve faydalı bir gelişmedir.

Bu arada Marmarayın batısında kalması durumunda bu proje çizimi de doğrulanmış oluyor demektir.

Başar yakın zamanda bende sadece belediye imkanları ile ikinci bir tüp geçiş yapılacağına ihtimal vermiyorum, böyle bir işe başlansa bile öncelikle eldeki işlerin yapılıp bitmesi, yani İncirli-Beylikdüzü, Kabataş-Mahmutbey, Üsküdar-Ümraniye, Kirazlı-Bakırköy işlerinin bitmesi lazım bunlarında 3 ü daha ihale bile edilmedi ve bitiş tarihleri en erken 2018 olur, dolayısı ile 2020 lere sarkacak bir iş gibi geliyor bana o da tüp dahil olur mu bilemem, ilk etapta her iki yakadaki kara hatlarını inşa edip tüpü sonraya bile bırakmak söz konusu olabilir ki bence bu bile mantıklı.
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Evet bu proje çok mantıklı. Muhtemelen bu şekilde yapılması planlanıyor. Ayrıca Marmaray üsküdar istasyonun denizin seviyesinin 25 m aşağısında olduğunu kabul edersek üskdar-çekmeköy durağının bunun altına inmeyeceği daha yukarıda kalacağı düşüncesi daha mantıklı..Bu arada Marmarayın batısında kalması durumunda bu proje çizimi de doğrulanmış oluyor demektir
Üsküdar istasyonun çevresi kapatıldı içeride kalan binalar yıkım için sökülmeye başlandı. Yakın zamanda yıkıma başlanacak gibi görünüyor
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
İnternet sitelerinde çokça tartışıldığını düşünüyorum, bizde de bir iki başlıkta dile getirildi ama bizim açımızdan bakınca "ölmüşle olmuşa çare bulunmaz" sözü devreye giriyor 
Ha Belediye yetkilileri bunu neden tartışmamış diyorsanız bilemiyorum, daha doğrusu belkide tartışılmıştır kapalı kapılar ardında ve kabul edilmemiş ya da teknik olarak uygun bulunmamış olabilir, kesin bilmemekle birlikte bu proje kadar revizyona uğramış başka proje yoktur herhalde, şu çok basit gibi görünen 100 metrelik istasyon yer değişimi bile bir sonraki istasyon ile aradaki güzergahı bayağı bir değiştirir.
Bir de şöyle bir durum var neden tartışılmadı derken, ben şu ihtimali düşünüyorum geçmişte ve kısmen hala metro projeleri tek başına ele alınıyor, hepsi kendi içinde düşünülüyor, en fazla yolu üzerindeki diğer hatlar ile hangi merkezi semtte kesişsin diye düşünülmüştür, böyle olmasaydı zaten gerçekten bir şebeke diyebileceğimiz yapıya sahip olurduk ama öyle değil, her metro hattının enerji tipinden tutun aracına, hat gabarisinden deposuna kadar farklı da farklı.

Ha Belediye yetkilileri bunu neden tartışmamış diyorsanız bilemiyorum, daha doğrusu belkide tartışılmıştır kapalı kapılar ardında ve kabul edilmemiş ya da teknik olarak uygun bulunmamış olabilir, kesin bilmemekle birlikte bu proje kadar revizyona uğramış başka proje yoktur herhalde, şu çok basit gibi görünen 100 metrelik istasyon yer değişimi bile bir sonraki istasyon ile aradaki güzergahı bayağı bir değiştirir.
Bir de şöyle bir durum var neden tartışılmadı derken, ben şu ihtimali düşünüyorum geçmişte ve kısmen hala metro projeleri tek başına ele alınıyor, hepsi kendi içinde düşünülüyor, en fazla yolu üzerindeki diğer hatlar ile hangi merkezi semtte kesişsin diye düşünülmüştür, böyle olmasaydı zaten gerçekten bir şebeke diyebileceğimiz yapıya sahip olurduk ama öyle değil, her metro hattının enerji tipinden tutun aracına, hat gabarisinden deposuna kadar farklı da farklı.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 741
- Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47
------------------------------------------------------------------------------------
Marmaray projesinin sekiz yıl önce Üsküdarda başlamasıyla çevrede gereken güvenlik önlemleri alındı. Fakat bu durum esnafın işlerini de olumsuz etkiledi. Marmaray projesi kapsamında etrafı bariyerlerle çevrilen alanda, bazı araç ve yaya yolları trafiğe kapatıldı. Alınan önlemler sonucu vatandaşların da bu alanlarda bulunan işyerlerine ulaşması zorlaştı. İşlerinin durma noktasına gelmesine rağmen Marmaray projesinin bitimine kadar sabretmeye çalışan çevre esnafı, geçtiğimiz günlerde yeni bir sürprizle daha karşılaştı. Yeni başlayan ve iki-üç yıl devam etmesi öngörülen Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy Metro Hattı Üsküdar İstasyonu Projesi sebebiyle alınan yeni tedbirler esnafın işini daha da zor duruma soktu.
Bazı işyerlerine giriş çıkışlar tamamen kapatıldı. Marmaray projesi kapsamında dükkânının hemen önüne koyulan bariyerler sebebiyle işleri durma noktasına gelen Yalı Balıkevi Lokankasının sahibi Mehmet Sarı, Sekiz yıldır zaten kapalıydı buralar. Şimdi de caddeyi trafiğe kapattılar. Sadece bir-iki metre genişliğinde bir yaya yolu bıraktılar. Ne sokaklardan ulaşım var ne de arabayla buraya gelme imkânı. Caddedeki esnafın tamamını bitirdiler. şeklinde konuştu. Sarı, Başkanımız Kara, geçtiğimiz yıl bir TVde burayla ilgili yayınlanan programla ilgili olarak Benim esnafım bir yıl daha dayanır. Bir yıl sonra işleri açılacak zararlarını telafi edecekler demişti. Şimdi 2-3 yıl daha nasıl dayanacağız? Kim bize yardım edecek bilemiyoruz? dedi.
Gül Kardeşler Balık Kebapın sahibi Beyhan Delice de işlerinin kötü olduğundan dert yandı. Marmaray projesinin başlamasıyla işlerinin yüzde 50den fazla düştüğüne dikkat çeken Delice, Bu bariyerler de konulunca daha da kötü oldu. Araç giremiyor, müşterimiz nasıl gelecek? Zaten işleri hep borçla çeviriyoruz. Şikayet edilince de ne yapalım? proje var deniyor. şeklinde konuştu.
Çalışmalarda esnafın da düşünülmesini isteyen Delice, Bu çevrenin esnafı bitmiş durumda. Kazı işleri yapılırken de bazen telefon gidiyor, elektrik gidiyor, bunlar bile artık alıştığımız şeyler oldu. diyor.
İşyerinin etrafı Doğuş İnşaat ve Ticaret AŞ tarafından teneke bariyerlerle çevrilerek, binalarının giriş çıkışları dahi kapatılan Ayhan Hukuk Bürosu sahibi avukat Taha Ayhan, Marmarayı Japonlar yaptı. Çalışmaya başlamadan önce tüm kamulaştırmaları ve tahsisleri tamamladılar; gereken güvenlik önlemlerini aldılar, kamulaştırma ile ilgili bedeli vermesi gerekenlere verdiler. Sonra da şantiyeyi kurdular. Peki bizim şirketimiz ne yaptı? Kimseye bir tebligat yapmadan yolları kapattı. dedi. Ayhan, Öyle ki dükkanların önüne önceden haber vermeden demir barikatları çektiler. Tüm yaya ve araç yollarını kapattılar. Bir aydır savcılığa, kaymakamlığa, belediyeye, Büyükşehire, Başbakanlıka, Çalışma Bakanlığına yazdık. Hepsi de bu bir devlet yatırımıdır diyor. Biz devlet yatırım yapmasın demiyoruz. Ama belli bir planlama ile yapılsın, insanlara ve hukuka saygı gösterilsin. şeklinde konuştu.
İddialarla ilgili bilgi veren Doğuş İnşaat Halkla İlişkiler Müdürü Nurten Ay, Sıkıntı olmaması çalışıyoruz; ancak böyle büyük projelerde bu tarz aksaklıklar oluyor. dedi. Ay, kamulaştırma yapılmadan binanın girişlerini kapatacak şekilde etrafının teneke bariyerlerle çevrilmesiyle ilgili olarak, kendilerine de şikayetler geldiğini ve bire bir görüşerek ne yapılabilir diye çözüm aradıklarını söyledi. Ay, Mağduriyeti anlıyoruz. En kısa zamanda bitirmeye çalışacağız. ifadelerini kullandı.
http://www.zaman.com.tr/gundem_bariyerl ... 45568.html
------------------------------------------------------------------------------------
Marmaray projesinin sekiz yıl önce Üsküdarda başlamasıyla çevrede gereken güvenlik önlemleri alındı. Fakat bu durum esnafın işlerini de olumsuz etkiledi. Marmaray projesi kapsamında etrafı bariyerlerle çevrilen alanda, bazı araç ve yaya yolları trafiğe kapatıldı. Alınan önlemler sonucu vatandaşların da bu alanlarda bulunan işyerlerine ulaşması zorlaştı. İşlerinin durma noktasına gelmesine rağmen Marmaray projesinin bitimine kadar sabretmeye çalışan çevre esnafı, geçtiğimiz günlerde yeni bir sürprizle daha karşılaştı. Yeni başlayan ve iki-üç yıl devam etmesi öngörülen Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy Metro Hattı Üsküdar İstasyonu Projesi sebebiyle alınan yeni tedbirler esnafın işini daha da zor duruma soktu.
Bazı işyerlerine giriş çıkışlar tamamen kapatıldı. Marmaray projesi kapsamında dükkânının hemen önüne koyulan bariyerler sebebiyle işleri durma noktasına gelen Yalı Balıkevi Lokankasının sahibi Mehmet Sarı, Sekiz yıldır zaten kapalıydı buralar. Şimdi de caddeyi trafiğe kapattılar. Sadece bir-iki metre genişliğinde bir yaya yolu bıraktılar. Ne sokaklardan ulaşım var ne de arabayla buraya gelme imkânı. Caddedeki esnafın tamamını bitirdiler. şeklinde konuştu. Sarı, Başkanımız Kara, geçtiğimiz yıl bir TVde burayla ilgili yayınlanan programla ilgili olarak Benim esnafım bir yıl daha dayanır. Bir yıl sonra işleri açılacak zararlarını telafi edecekler demişti. Şimdi 2-3 yıl daha nasıl dayanacağız? Kim bize yardım edecek bilemiyoruz? dedi.
Gül Kardeşler Balık Kebapın sahibi Beyhan Delice de işlerinin kötü olduğundan dert yandı. Marmaray projesinin başlamasıyla işlerinin yüzde 50den fazla düştüğüne dikkat çeken Delice, Bu bariyerler de konulunca daha da kötü oldu. Araç giremiyor, müşterimiz nasıl gelecek? Zaten işleri hep borçla çeviriyoruz. Şikayet edilince de ne yapalım? proje var deniyor. şeklinde konuştu.
Çalışmalarda esnafın da düşünülmesini isteyen Delice, Bu çevrenin esnafı bitmiş durumda. Kazı işleri yapılırken de bazen telefon gidiyor, elektrik gidiyor, bunlar bile artık alıştığımız şeyler oldu. diyor.
İşyerinin etrafı Doğuş İnşaat ve Ticaret AŞ tarafından teneke bariyerlerle çevrilerek, binalarının giriş çıkışları dahi kapatılan Ayhan Hukuk Bürosu sahibi avukat Taha Ayhan, Marmarayı Japonlar yaptı. Çalışmaya başlamadan önce tüm kamulaştırmaları ve tahsisleri tamamladılar; gereken güvenlik önlemlerini aldılar, kamulaştırma ile ilgili bedeli vermesi gerekenlere verdiler. Sonra da şantiyeyi kurdular. Peki bizim şirketimiz ne yaptı? Kimseye bir tebligat yapmadan yolları kapattı. dedi. Ayhan, Öyle ki dükkanların önüne önceden haber vermeden demir barikatları çektiler. Tüm yaya ve araç yollarını kapattılar. Bir aydır savcılığa, kaymakamlığa, belediyeye, Büyükşehire, Başbakanlıka, Çalışma Bakanlığına yazdık. Hepsi de bu bir devlet yatırımıdır diyor. Biz devlet yatırım yapmasın demiyoruz. Ama belli bir planlama ile yapılsın, insanlara ve hukuka saygı gösterilsin. şeklinde konuştu.
İddialarla ilgili bilgi veren Doğuş İnşaat Halkla İlişkiler Müdürü Nurten Ay, Sıkıntı olmaması çalışıyoruz; ancak böyle büyük projelerde bu tarz aksaklıklar oluyor. dedi. Ay, kamulaştırma yapılmadan binanın girişlerini kapatacak şekilde etrafının teneke bariyerlerle çevrilmesiyle ilgili olarak, kendilerine de şikayetler geldiğini ve bire bir görüşerek ne yapılabilir diye çözüm aradıklarını söyledi. Ay, Mağduriyeti anlıyoruz. En kısa zamanda bitirmeye çalışacağız. ifadelerini kullandı.
http://www.zaman.com.tr/gundem_bariyerl ... 45568.html
------------------------------------------------------------------------------------
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Valla hiçbir şey demiyorum bu konuda, böyle geldi böyle gider, bak avukatı bile yıldırmışlar, adam bakanlığa bile yazmış, cevap: "devlet yatırımı, yatırım yapıyoruz, daha ne istiyorsunuz, bitince müşterin artacak" ben verdikleri cevabı açtım ama eminimki o cevabı yazan bunu düşündü belki de yanındakiler böyle konuştu bile yazarken, niye çünkü kendi cebinden giden bir şey yok.
Kent şantiyeciliği ya bunun adı
bu yatırım yapılacak bunun kaçarı yok, bu insanlar paramızı verinde demiyor, ama en azından haberli olsun, bir planı programı olsun diyor, kaldı ki bana kalsa adamın iş yapmasını engelliyorsan onu mali olarak desteklemelisinde, ya sigorta primlerini yatmış sayacaksın, ya da vergi indirimi yapacaksın bir şekilde bu mağduriyeti gidereceksin ki herkesin işi görülsün. Bilmiyorum böyle yapılan işlere hep karşıydım her zamanda karşı olacağım, böyle mantalite olmaz, yatırım yapıyorum sen öl, ya da başının çaresine bak demeyi doğru bulmakta yanlış.
Kent şantiyeciliği ya bunun adı

- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5585
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Evet, bu çok zor ve acıklı bir konu. Freiburgta 2 numaralı tramvay hattında büyük revizyon yaptıklarında çok önemli bir anacadde olan Habsburgerstraßedeki dükkânlar öldü gitti. Bilmiyorum, cidden iflâs edeni de oldu mu, tasfiyeler mi oldu, ek ödeneklerle mu kurtarıldı, tazminat mı konu oldu. Bimiyorum. Ama aynı Üsküdardaki durum, hem belki daha da beteri, çünkü burada kısmen yaya yolu bile kalmamıştı. Aslında böyle projelerden evvel tanıtım yapıp, dükkânları ve iş yerlerini ona göre başka yere kaydırmak gerek, geçici olsa bile.
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18156
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Teşekkürler fotolar için, gayet güzel ve aydınlatıcı, Fakat burada şöyle bir soru takıldı kafama, Marmaray istasyonu için deniz seviyesinin 25 metre altında demiştiniz, bu istasyonun konumuna göre bakıyorum hemen gerisinde tarihi bir bina var ve daha da geri istikamette yine tarihi bir cami var, kabaca normal binaların dahi 10 metre kadar altından geçiliyor diye biliyorum, böyle olunca Üsküdar istasyonu taban kotu da Marmaray kadar olacak gibi görünüyor yanılıyormuyum?