ist-RS.02 » İstanbul'da İhale Aşamasındaki Raylı Sistemler

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Kas Sal, 2011 20:09

O 150 küsura zaten banliyö hatları dahil, Marmaray buna ekstra 150km getirmiyor ki, bu maalesef İBB bilgilendirme dökümanlarında hep yapılan bir şey, hatta bunu ısrarla yaptıklarını bile düşünüyorum, mevcutta banliyöyü sayıp sonra toplam rakamı yazarken marmarayı başka bir hatmış gibi ekliyorlardı.

Kabaca 2016 ya kadar üsküdar açılsa bile sisteme eklenmiş olan km. 100 km. yi dahi bulmayacak, o kadar olsa 250 km. yapar. 2016-2023 arasında senin tahminin olan 400 ün bulunması için 150 km. daha hat inşa edilmesi lazım. Başakşehir ve Otogar hatlarını unuttum hadi onları da ekleyelim 300 yapsın. Eğer bu süre içerisinde Beylikdüzü hattı ve Başakşehirin 2. etapları biterse 400 ü rahat bulur gibi Mehmet, ne dersin sen km. leri daha net biliyorsundur.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 27 Ara Sal, 2011 21:32

http://www.rayturk.net/?p=1164

2012 bütçesinde umut yok. çok komik rakamlar konmuş yeni projelere. eldekileri bitirmeye çalışıyorlar. bir tek ümraniye hattı başlayacak. o da ihalesi yapıldı zaten. kredisi de hazır. yeni hat yok 2012'de.

beşiktaş metrosuna 1.000.000 tl ayırmışlar. herhalde ihale şartnamesinin cd'ye aktarımı ve fotokopi parasıdır :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Ara Sal, 2011 23:05

Seçimlere kadar bu işler sallanır, seçim öncesine açılışlar denk getirilir, onun gazı ile seçimlere girilir.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 28 Ara Çrş, 2011 01:05

isyan etmek istiyorum.

beylikdüzü metrosuna 1.000 tl ayırmışlar. iz bedel sanırım. bakanlığa attılar. bakanlıkta işi başından aşkın.

http://www.rayturk.net/wp-content/uploa ... 2012_2.png

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Tem Çrş, 2012 19:26

Bugün İstanbul Ulaşım A.Ş. nin yenilenmiş web sitesini gördüm ve biraz inceledim, enteresan bir şekilde proje ve ihale aşamasındaki hatları listelemişler, buradan alıntı yaparak bir güncelleme yapmış olalım

http://www.istanbul-ulasim.com.tr/rayl% ... atlar.aspx

Hat Adı--------------------Türü------Uzunluğu (Km)
Bakırköy-Beylikdüzü----------Metro----------24,5
Yenikapı-Bakırköy-------------Metro-----------7
Bakırköy-Bağcılar-------------Metro-----------9
Kabataş Mahmutbey----------Metro-----------21
Ataköy İkitelli-----------------Metro-----------14,3
Dudullu Bostancı--------------Metro-----------12,2
Kirazlı Halkalı------------------Metro-----------9,43
Eminönü Alibeyköy----------Tramvay------- 9,6

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Kas Cum, 2012 11:36

Raylı Sistemler Daire Başkanı 3 hattın yatırım planına alındığını ve en kısa sürede ihaleye çıkacaklarını söylemiş
YATIRIM programına alınan projeleri de anlatan Balcıoğlu, “25 kilometre uzunluğundaki Kabataş – Beşiktaş – Alibeyköy- Mahmutbey Metro Hattı 17 istasyondan oluşuyor. Aralık ayında inşaatı özkaynakla yapılmak üzere ihale ilanı yapılacak. Öte yandan, 9 kilometrelik Bakırköy – Bağcılar Metro Hattı ile 25 kilometrelik Bakırköy – Beylikdüzü Metro Hattı yatırım programına alındı. Bakırköy-Beylikdüzü projesinin 1.5 milyar dolarlık maliyeti olacak” dedi.
http://networkedblogs.com/Ewpqf

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Oca Pzr, 2013 02:08

Elimde aşağıdaki projelerin güzergahını gösteren çizimler var ama tek tek burayamı yükleyeyim yoksa her birine artık birer başlık açalım mı bilemedim, gerçi çoğunuz görmüşsünüzdür bu haritaları diye tahmin ediyorum, biraz ilgi olsa aslında ayrı başlıklar olarak açabilirdik, düşüneyim biraz :) ya da siz söyleyin ya açalım mı başlık açmayalım mı.

Kabataş - Mahmutbey - Halkalı
Ataköy - İkitelli
Dudullu - Bostancı
Kirazlı - Halkalı
Söğütlüçeşme - Kazlıçeşme

Bu arada arkadaş bu eğitim sisteminin hali ne olacak, bize öğretmenlerimiz dönem ödevi verdiği zaman kıçına başına hangi kitaplardan faydalandığınızı yazın derlerdi, onu bırak kompozisyona bile yazardık, burda ansiklopedi olduk ama bir takım okuyucular var uyanık tüccar misali üst çarşıdan 3 alıp alt çarşıda 5 e satıyorlar, acayip kıl oluyorum artık bu işe, yok bir şey değil 5 € fazla ödeyip Rechtschutz a Türkiye'yi dahil ettirecekler bana :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 06 Oca Pzr, 2013 02:12

Bunlar tartışılabilecek safhaya geldiler mi ki? Bursa’da procelendirmenin ne şekilde yürüdüğünü görüyoruz, aktarma durakları, vs :?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Oca Pzr, 2013 02:17

alabay yazdı:Bunlar tartışılabilecek safhaya geldiler mi ki? Bursa’da procelendirmenin ne şekilde yürüdüğünü görüyoruz, aktarma durakları, vs :?
O yüzden soruyorum zaten, ben emin olamıyorum açıkçası yani ben yazarım çizerim de :) karşılık gelmesi lazım, mesela bir önceki mesajımda İBB nin açıklamasını vermişim sadece 3 ü için ihale aşamasında deniliyor, bunlar;

Kabataş - Mahmutbey (broşürdeki proje Halkalı ya kadar gösteriyor) Aralık ayında ihale ilanı yapılacak denildi bir numara olmadı.

Bakırköy - Bağcılar
Bakırköy - Beylikdüzü

bu ikisi içinde yatırım planına alındı demiş, yukarıda benim bahsettiklerim ile ilgili İBB tarafında bir gelişme yok aslında. Kaldı ki zaten projeler de değişikliklerde var bana tartışılabilecek gibi gelen aslında Bostancı - Dudullu hattı geliyor sadece.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Anadolu Yakası Metro Hatları

Mesaj gönderen Kamil16 » 06 Oca Pzr, 2013 10:40

Anadolu Yakası Metro Hatları Planlarında,

* Kadıköy - Kartal (>> Kaynarca)... İşletme'de...Kaynarca Uzatması devam ediyor.
* Üsküdar - Çekmeköy... İnşaa Halinde

Kuzey-Güney doğrultunda yukarıdaki iki metro hattını kesecek şekilde;

* Bostancı-Dudullu - Planlanıyor yada Proje aşamasında. Bu Hat kesinlik kazanmış görünüyor. 8)

Bunun dışında iki güzergah telaffuz ediliyor.

* Kadıköy - Ataşehir - Sultanbeyli

* Göztepe - Batı Ataşehir - Ümraniye

Son iki güzergah ne kadar ciddi? Hangisi gerçek olacak gözüküyor? :?

Sabiha Gökçen'e hangi hattın uzatılması planlanıyor? :?

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 919
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Finans Merkezine 9 km lik Metro!

Mesaj gönderen Kamil16 » 06 Oca Pzr, 2013 11:12

"Finans merkezi metro hattının uzunluğu 9 kilometre. Hat, Göztepe, Sahray-ı Cedid, Yeni Sahra, Ataşehir, Finanskent, Soyak, Atakent, Ümraniye ve Hastane olmak üzere 9 istasyondan oluşuyor." 8)

http://haber.gazetevatan.com/finans-mer ... Ya%C5%9Fam

Resim

http://avrupaprojeyonetimi.emlaktasonda ... 1732/haber

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: Anadolu Yakası Metro Hatları

Mesaj gönderen Esat » 06 Oca Pzr, 2013 14:19

Kamil16 yazdı:Kuzey-Güney doğrultunda yukarıdaki iki metro hattını kesecek şekilde;

* Bostancı-Dudullu - Planlanıyor yada Proje aşamasında. Bu Hat kesinlik kazanmış görünüyor. 8)
Anadolu yakasında tek gerçekçi hat, daha doğrusu bana göre ilk planda olan hat, 15 yıldır projesi devam ediyor :) nasıl projedir anlamadım gitti, ben öncelik sırası bulamadığına inanıyorum ve büyük ihtimal ile Marmaray ve Ümraniye hattı arasında önemi ortaya çıkacak, bu projede ne kadar revizyon oldu emin değilim eski haritalar ile karşılaştırmam lazım.
Kamil16 yazdı:* Kadıköy - Ataşehir - Sultanbeyli

* Göztepe - Batı Ataşehir - Ümraniye

Son iki güzergah ne kadar ciddi? Hangisi gerçek olacak gözüküyor? :?

Sabiha Gökçen'e hangi hattın uzatılması planlanıyor? :?
Bunlar gerçekçi bulmadığım işler, Kadıköy-Sultanbeyli hattı SGH ya uzatılacak şekilde planlarda gösteriliyor ama dediğim gibi proje durmadan değişir ise bununda sonu ne olur bilemem, doğu-batı aksında bu hat zaten Finans merkezinden geçmiyor mu? Bununla ilgili bir diğer çekincem hala 1 tl ye yolcu taşıdığı halde 120.000 i geçemeyen M4 ü öldürecek olması, tabii bu bana göre belki de öyle olmaz ama kısa vadede sırf SGH ya varacak diye bu hattın yapılmasını garip bulurum, o zaman M4 ü uzatsınlar.
Kamil16 yazdı:"Finans merkezi metro hattının uzunluğu 9 kilometre. Hat, Göztepe, Sahray-ı Cedid, Yeni Sahra, Ataşehir, Finanskent, Soyak, Atakent, Ümraniye ve Hastane olmak üzere 9 istasyondan oluşuyor."
Bu konu ile ilgilide emin değilim, yani ortada net bir bilgi varmı? Gazete haberleri var tabii ki sürekli ama açıkça ben o beyanatları ciddi bulmuyorum, bazı noktalarda valfleri açmak gerekiyor ki biraz sıcak hava salınsın basınç düşsün. Daha doğrusu bunu düşünmeme sebep olan şey şu, bu güzergah sanki Söğütlüçeşme-Kazlıçeşme hattının bir parçası gibi, o güzergaha oturuyor sanki, karşılaştırmadım sadece düşüncemi yazıyorum ama eğer o hattın bir parçası ise ve o hat yeni bir tüp tünel gerektiriyor diye böyle zikrediliyor ise bilemem, ama açık olunsun net olunsun, denilsin ki tünel uzun iş, ilk etapta bunu açacağız ama bunun adı Göztepe-Ümraniye metrosu değildir, bilgi kirliliği ve yanlış informasyonlardan bıkmadık mı? Ha yanılıyor olabilirim, bu başlı başına tek bir hattır ve öncelik verilir bir şey diyemem ama bu güzergah bu kentin öncelikli işimidir, bunu merak ediyorum.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön