ist-M.01 » Yenikapı-Sefaköy-Beylikdüzü Metro Projesi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Eki Çrş, 2010 00:18

Asıl konuya doğru yavaş yavaş dönmek lazım. Güzergahın en başından beri zikredilen 2 uç noktaları İncirli - TÜYAP, ben Bakırköy tabirini kullanmayı doğru bulmuyorum çünkü orasının yıllardır bilinen ismi var, oraya ÖMÜR demek dahi bence Bakırköy demekten daha mantıklıdır, kaldı ki zaten bildiğimiz ismi ile orası İncirli, bu konuyu önce açığa kavuşturalım. Zaten baştan beri Silivri mevzusunu kaşımamın nedeni biraz da dezenformasyonları baştan koparmaktı. Bu iş öyle bir şekilde söylendi, ama bu bir kere denize atılan taş değil göktaşı oldu, öyle bir dalga yaptı ki şu anda her yer çalkalanıyor, delinin biri bir taş atıyor 40 tane kendini akıllı sanan aptal çıkarmaya çalışıyor :) tüm basında olay şu anda o şekilde itibar etsek bir türlü etmesek bir türlü, işin o kısmı şu Bakanlık Kararı açıklandıktan sonra netleşecek, bizler tavrımızı koyduk artık parayı veren ne yaparsa yapar.

Aşağıdaki bilgileri, İncirli' de Sistemler neden farklı, neden birleşip uzamıyor falan filan sorularına cevap ararken vermişiz şimdi yeri geldi asıl başlığına alalım;
Esat yazdı:İncirli de ki istasyonların yerleşim planı ile ilgili bir resim, üstteki orjinal resim alttakine ben daha görünür olması için nasıl olduklarını çiziktiriyorum.

Resim

Resim

Bu resim buraya proje hazırlayan firmanın sitesinde vardı, daha önce Mehmet linkini vermişti diye hatırlıyorum. Bu proje yerleşiminde Beylikdüzü - Bakırköy hattı Bakırköy istasyonu E-5 tarafında kalıyor, İDO - Başakşehir(Bağcılar yazıyordu orada) ve Yenikapı-Bakırköy(Akıl Hastanesi) hatları Bakırköy istasyonuda Bakırköy tarafında kalıyor, bu resimde gösterilmemiş olan Aksaray - Havalimanı hattının Bakırköy istasyonu idi, sadece girişi gösterilmişti onu da ben yerleştirdim. Şimdi bu üstten bakış :) bize buranın yandan kesiti lazım birde. Kuş bakışı tahmin yürütmek zor kafadan atmak kolay :D
Resimde orada Hükümet Konağı ile şu anki pazar ve kapalı alışveriş alanının ıslah edilmiş hali projelendirilmiş, bunlarla birlikte metro istasyonlarının konumlarıda verilmiş. Gördüğümüz üzere 3 adet istasyon var. Bunlardan birisi mevcut M1 Aksaray-Havalimanı hattı İncirli istasyonu, biri bu başlığa konu olan İncirli-Beylikdüzü TÜYAP hattının İncirli istasyonu, bir de Bakırköy İDO-Başakşehir hattı ile Yenikapı-İncirli hattının ortak kullanacakları şekilde gösterilmiş bir istasyon yapısı gösterilmiş.

Bu hattın istasyonu en kuzeyde kalan, o çizimde raylar biraz daha doğuya doğru uzuyor şekilde gösterilmiş ama ben bunun kuyruk hattını gösterme amaçlı olduğunu düşünüyorum, hali hazırda bu hattın doğuya uzaması ile ilgili sanırım bir bilgi yok, çünkü ortada daha bir hat yok :) Bakalım bu kesimde ben projelerin kesin olduğunu düşünüyorum, bu resimin kaynağına bir tekrar bakmak lazım, bir de acaba aradan geçen yıllar boyunca hiç revizyon oldumu onu öğrenmek lazım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Eki Çrş, 2010 00:59

alabay yazdı:İnşallah kimse deli gibi Üsküdar metrosunu Beşiktaş'a bağlayalım demesin ... (eksik olan) derinlikten bihaber olur. Ama meselâ Marmaray dallanabilir.
Anca ayıktım ben, eh tabi bende biliyorsun bu aralar rahatsızım ara sıra öğlen uykusunda rüya görüyorum ama işte yazmıyorum olur olmaz yere :) Bununla ilgili bir önce yazdığım Boğaz geçişi projesi elimdeki oldukça eski İBB kaynaklı haritalarda mevcut ama Üsküdar la falan alakası pek yok, hatta daha çok köprü üzerinden geçmek ile alakalı, daha sonra yine boğaz altından acaba???? geçecek hatta daha çok bugünkü metrobüs hattının güzergahına benziyordu, yani onlar şu anda pek gerçekçi işler değil o yüzden boşver araya karıştırma, illa deşeceksen git başlık aç, sana bin kere söyledim, sonra dayanamayıp yazıyorum konu karışıyor. Bunlar fikir jimnastiği işler, öneri, kuyu, taş işte ama önümüzde kapı gibi projesi olan İncirli-Beylikdüzü metrosu var, somut şeyler konuşalım.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 20 Kas Cmt, 2010 02:00

bu hatta "Aksaray-Havaalanı LRT Hattı Batı Uzatması (İncirli-Beylikdüzü)" desek daha doğru olur gibime geliyor. katener hattı aynı, ray hattı devamı olacak şekilde, işletme de öyle olabilecek, sinyalizasyon aynı.

m1-2 denebilir yani.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Kas Cmt, 2010 03:08

İşletmenin öyle olmayacağı ile ilgili dökümanı veren sensin Mehmet, o yukarıdaki resim senin verdiğin bilgilerde vardı. Ayrıca sen belki bir yerlerden duymuşsundur ama biz birlikte işletileceğini henüz duymadık, dolayısı ile hat İncirli-Beylikdüzü dür :) zaten illa m1 ile ilişkilendirmek gerekse de herhalde m1-3 olurdu malum 2 yi otogar bağcılara vermişler.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 04 Oca Sal, 2011 22:48

Başkan HT Bloomberg TV'de 2 metro hattını Ulaştırma Bakanlığının devraldığını söyledi, birisi bu hat...

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 05 Oca Çrş, 2011 21:25

Esat yazdı:İşletmenin öyle olmayacağı ile ilgili dökümanı veren sensin Mehmet, o yukarıdaki resim senin verdiğin bilgilerde vardı. Ayrıca sen belki bir yerlerden duymuşsundur ama biz birlikte işletileceğini henüz duymadık, dolayısı ile hat İncirli-Beylikdüzü dür :) zaten illa m1 ile ilişkilendirmek gerekse de herhalde m1-3 olurdu malum 2 yi otogar bağcılara vermişler.
m1 ile zeytinburnu-incirli arasında birleşik bu hat. o yüzden aksaray-beylikdüzü oalbilir mi acaba diye düşündüm. incirlideki istasyonlar kuzey güney diye 2 farklı olsa da 500 m doğuda 2 hat birleşiyor

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 05 Oca Çrş, 2011 22:53

Mehmet kendini boşa yoruyorsun, hiç bir akıllı işletmeci öyle uç uca ekleyip up uzun bir metro hattı işletmez. Arada adamları indirip aktarma ücreti almak varken, niye tek biletle taşısın ki?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 05 Oca Çrş, 2011 23:05

en azından aksaray-k.çekmece veya aksaray-avcılar işletmesi olmalı. yenibosnaya uyuz oluyorum da.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Oca Prş, 2011 00:21

500 metre geride hat birleşiyor demişsin, kızacaksın ama ben İBB imzalı projeyi görmeden buna inanmam, ha ben bunlar olmaz demedim ama olmasına gerek olmadığına inanıyorum, ne yapmak istiyoruz? Hafif Metro Şebekesi mi kuruyoruz, yoksa New York benzeri bir şeyler mi yapmak istiyoruz, o zaman önce 4 araçlık sistemler inşa etmeyi bırakalım derim :) Hadi konuya dönelim üzmeyeyim kimseyi, bir de neden böyle bir işletme olsun ki? Yani neden Küçükçekmece-Aksaray diye bir işletme olsun, bence Küçükçekmece İstanbul değil, oraya yeni bir İl yapılsın ve buralar ayrılsın dünyanın yolundan insanlar Vilayete, Belediye ye, Ticarete niye oraya geliyor? Bu da benim görüşüm, sanırım sen Yenibosna nın o biraz keşmekeş durumundan kurtulmak için bu öneriyi yapıyorsun :)

Ben öyle bir yolculuk talebi yok demiyorum bak, var ama sadece pik saatte, hadi gün boyu olsun, ama niye bu hatta böyle bir ekleme ile çalıştırıyorsun ki, ya bir kaza oldu bir şey oldu hattın teke düştüğü yerde neden 2 ayrı sistemi riske edesin ki? Yap şimdi İncirli' ye kadar, yarın bir gün illa merkeze girsin istiyorsan sok onu da Yenikapı' ya doğru, senin bakış açınla düşünürsek doğrusu budur. Zamanla görürüz, belki de yaparlar.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 06 Oca Prş, 2011 15:12

Bilmem ki, acaba eninde sonunda bir gün İstanbul'da da mı, bütün Almanya'da (ve belki de başka ülkelerde) geçerli olan sistem, yerleşmez: Bilete damgayı vurduktan sonra, geçerliliği zamanla, hat, istikamet, aktarmayla falan değil. Şimdi bilmiyorum artık, Berlin 90 mı, 120 mi dakika, ama İstanbul da herhâlde ona göre bir şey icat edecek (belki). Şöyle ki, ilâveten A, B, C (D, E …) diye kuşaklar kurulur (belki). Ve ilâveten kısayol biletleri piyasaya sürülür. Sırf Bağlarbaşı'ndan Üsküdar'a otobüsle inmek isteyen bir neneden 3 saat geçerli ful biletin parasını kesmeye gerek yok. Tek yön, kısayol, diyelim 50 kuruş. Normal bilet, 3 saat geçerli, diyelim 2 veya 3 lira, ama aktarma, gidiş, dönüş, hepsi içinde. Diyelim, sırf kent kısmında geçerli (onlara da A, B, C diyelim). Şile'ye gitmek işin yine dışa giden bir kat daha büyük bilet alınır 5 lira olsun, artık tek yön mü, her yön mü, kafamı yormama gerek yok, sırf biraz atıyorum işte ;-) Ama öyle olsa, o zaman uzun metro hatları da yapılabilir, Esat dedi ya, New York gibi mi; aslında kıyası tam. Ama New York nerede, biz nerede. Daha pıtırcık Prag'a bile bisküvi satamazsın bu metrocuklarla. Neyse, 2500 senesine kadar İstanbul bu konularda da değişir, biz görmeyebiliriz :-)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Oca Prş, 2011 15:16

Bahsettiğin sistem 2010 yılında nüfusu 15 milyon olan bir kentte kurulamaz Başar, o dediğin bu kent 5 milyona dayanmadan önce yapılmalı, oturtulmalı ve herkese öğretilmeli idi, geçti o tren.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 06 Oca Prş, 2011 17:21

Bence ister istemez geçmek zorunda kalınacak. Başka türlüsü fazla pahallı olacak, hele hele bu boyutlarda ve ötesinde. Zararın dönüldüğü her nokta kârdır.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön