ist-M.03:01 » M1 Aksaray-Yenikapı Güney Uzatması İnşaat

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Haz Pzr, 2009 14:59

:) Yandık yine aynı kısır döngü Başar şimdi başlar yok şöyle yok böyle, ya arkadaşlar lütfen bari siz yapmayın ya, hafif metro metro arasında katener tipi ayrımı diye bir şey söz konusu değil, isterseniz hafifini de 3. ray elektrikli yaparsınız, evet metroların çoğunluğu 3.ray katenerlidir peki Kadıköy-Kartal rijit katenerli olacak, onu ne yapacaksınız ona da metro değil mi diyeceğiz. Hafifi ağırı ile alakalı değil yukarıda yazdıklarım ile alakalı, ve Başar' ın söylediği de araçların bakım için bir ana merkeze gidebilmesi, bunun örneği yıllardır yaşanıyor, M2 nin araçlarının tekerlek tornalarının yapılabilmesi için 4.Levent te sökülüyor vinç ile dışarı taşınıyor kamyona yükleniyor Esenlere geliyor bu işlem yapılıyor geri gidiyor, halbuki Başar' ın Avrupa' nın metro sistemlerinde uygulanan her hattın birbirine tali yollar ile bağlı olması prensibi gerçekleştirilmiş olsa idi bu çalışmaya gerek kalmayacak ve M2 araçlarıda ağır bakımları için Esenlere gelebilecekti.

Miraç senin söylediğin kısmı ise yani en başından hafif yağlısı ızgara da kızartılmışı saçmalığına girilmese idi ve sistemin tamamı yek pare planlansa idi bunlar olmazdı, o zaman her araç her sistemde çalışırdı yani kısmen o da doğrudur ama dediğim gibi istenilse yapılabilirdi, araçlar birbirine yakın standartta temin edilir, M1 üzerine 3.ray hattı da en azından aktarma yapılacak bölgede inşa edilir bu sayede M2 araçları da Esenlere alınabilirdi, sonuçta ne oldu 10 yıldır doğru düzgün bir bakım atölyesi olmayan metro işletildi bu aslında hem başarı hemde başarısızlıktır, bu yönetimlerin başarısızlığı çalışanların başarısıdır.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 28 Haz Pzr, 2009 15:02

Seyrantepe açılınca bu dertler bitecek. LRT kapasite ile ilgili bir konu. Kısır döngü oldu ama M2'deki diziler M1 hattına sığmaz. Peron kısa gelir. Buda kapasiteyi etkileyen en önemli konu.

Nokta.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5569
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 28 Haz Pzr, 2009 17:08

Hayır, problem bitmeyecek. Dedik ya, fazla sistem var:
M1 hattı bir sistem (M3 dediğimiz buna bağlı olacak).
M2 hattı bir sistem; buna Seyrantepe ekli, oradan hat olursa, o da ekli, İncirli zaten hatta, ama batıda ağlanma olacak mı?
Kadıköy metrosu kendisine has, bağı yok.
Üsküdar metrosu kendisine has, bağı yok. M1 sistemiyle aynı olsa bile, bağ/ağ yok işte.
Marmaray yine kendisine has, ne olduğu belli değil, M2'ye yakın bir sistem mi olacak, bağlantılar var mı?

Korkunç!

En az BEŞ birbiriyle irtibatsız sistem var. Yani, hem korkunç, hem iğrenç. Bir şehri ve sistemleri batırmak içın en elverişli plânsızlık.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 28 Haz Pzr, 2009 18:27

Bağlantı yok derken aynı rayda gidemezler anlamında mı söylüyorsun. Aktarma var tabi ki de birbirinin rayına girmiyorlar.

M3 M1'in rayına girebilecek ama.

M2'de İncirli'de M1'in rayına girebilecek diye bir şey demişlerdi planlama toplantımıza. M2'ye ABB'leri sokalım, yenikapı'dan çalışan araçalrdan ABB'ler m1'e girip Havaalanı yapsınlar demişler. Yani Yenikapı-HAVALANI KESİNTİSİZ OLSUN DEMİŞLER. Hatta Hacıosman Havaalanı. Raylardan birbirine geçiş lacak yani. Hatta yeni br tünel yapalım mı diye de düşünüyorlarmış.

Birde Üsküdar-Ümraniye Metrosu ile Bostancı Metrosu arasında bağlantı olacak.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5569
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 28 Haz Pzr, 2009 18:35

Bağlantı ray anlamında. Yani, araçlar aynı enerji sistemiyle çalışmasalar bile, gabariler iyi tasarlanmışsa, çekici lokomotifle de bakım alanına gezdirilebilir/çekilir.

Sistem kopuk, temasları yok. Yolcu akımı/aktarma açısından söylemiyorum, ray, sistem ve araç açısından bakıyorum.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Haz Pzr, 2009 20:23

Miraç yazdı:M2'de İncirli'de M1'in rayına girebilecek diye bir şey demişlerdi planlama toplantımıza. M2'ye ABB'leri sokalım, yenikapı'dan çalışan araçalrdan ABB'ler m1'e girip Havaalanı yapsınlar demişler. Yani Yenikapı-HAVALANI KESİNTİSİZ OLSUN DEMİŞLER. Hatta Hacıosman Havaalanı. Raylardan birbirine geçiş lacak yani. Hatta yeni br tünel yapalım mı diye de düşünüyorlarmış.
Rüyalarında mı görmüşler yoksa? Hani Başkan diyor ya onlar bizim düşündüklerimizi hayal bile edemezler vallahi ben bunu hayal bile edemiyorum :) Diyorum ki araçların gabarileri aynı değil, biri geniş, geniş araca göre peronlarını traşlarsan yıllardır banliyölerde ayaklarını kaptıran insanların aynılarını metrodamı yaşayacağız? El insaf, yaptıkları işi ne kadar iyi biliyorlar, işte bu işler masa başında olmuyor bu da bunun kanıtıdır.

Yenikapı-Havalimanı kesintisiz olabilir ama o da M2 nin devamı olmaz, dediğim gibi bir yerden bağladın mesela İncirli' den tamam İncirli-Havalimanı arasına 3.ray hattını döşe enerji problemini aştık ama dediğim gibi araçların gabarisi uymaz, bir ikincisi M2 araçları non-articulated, yani körüksüz, tabiri caiz ise kütük gibi araçlar dolayısı ile kurp yarı çapları diğer araçlar kadar değildir diye düşünüyorum ne yapacaklar hattaki kurpları da mı genişletecekler? Bence söylenilen şey çok mesnetsiz sadece beyin fırtınasında yapalım diye çıkmış bir fikirdir ve toplantıda gerçekten teknik kimse yoktur. İşte ben sen o bir de kurabiye çay.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5569
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 28 Haz Pzr, 2009 22:11

Kurbun problem olacağını sanmam, gabari problemi için de (meselâ) M1 trafiğini kapatırsın yarım sene/bir sene, hepsini M2'ye uygun yani yaparsın. Olmaz olmaz, olur yani. Ama kimse yapmaz, o başka. Ve işte dediğim, baştan sakat yapılıyor. Tek BİR sistemle bunları başlamamak ve sürmek gerekirdi.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Haz Pzr, 2009 23:34

O bir sene içinde de M1 deki 100 küsur aracın yerine yeni gabariye uygun olanlarını alıp getirirsin dimi? Peron ile araç arasında nerede ise 15 lik boşluk daha eklenecek bunu ne kadar küçümsüyorsun? Benim ayağım banliyö treninde bir sefer sıkıştı o korkunun bana nasıl yettiğini biliyorum, bilmiyorum ama Rail Road Tycoon ya da Simcity 4000 oynamıyoruz :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 29 Haz Pzt, 2009 08:28

Peki Yenikapı-İncirli arası M1'e uygun olarak inşaa edilemez mi? Havaalanı-İncirli arasının devamı olarak M1'in bir parçası olarak düşünülebilir mi? Havaalanı-İncirli-Yenikapı Metro Hattı. M2'nin devamı şeklinde olsa daha iyi olur ama İncirli'deki aktarma merkezinin hüviyetini bilemiyoruz sadece tahmin ediyoruz. Beylikdüzü Metrosu'da buraya gelecek. Beylikdüzü-Yenikapı LRT'de olabilir.

Kimbilir M1'den İncirli'den bir çatal açıp Beylikdüzü'ne gitmeyi akıllarına getirebilirler. Beylikdüzü'nü LRT standardında yapıyorlar. Belkide ray geçişleri düşünülüyordur. Beylikdüzü için ben hiç depos sahası bakım sahası gibi şeyler duymadım. Nerede olacak? Esenelr depoya girmesi lazım mutlaka.

Hatlar:

Beylikdüzü-İncirli

Beylikdüzü-İncirli-Yenikapı

Beylikdüzü-İncirli-Otogar (Aksaray) (?)

Havaalanı-İncirli-Yenikapı
En son Mehmet Kasım tarafından 29 Haz Pzt, 2009 11:59 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5569
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 29 Haz Pzt, 2009 10:41

Esat, ben enayi değilim. Yapılacaksa, ki yapılmaz, tabiîki doğru yapılması gerek. M1 M2 hattının tekniğine aynen uydurulur. Araçlar da gider, tüm teknik de değişir. Olmaz, biliyorum, ama gerekse, öyle yapılması gerekir. Aralık da kalmaz (Londra'daki "mind the gap" bizde olmaz herhâlde ;-) ).

İstanbul'da var olan o sistem salatasını azaltmak gerekir. En fazla iki veya üç sistem olmalı. Diyelim ki 2 metro ile 2 banliyö sistemi. Ki o bile fazla. Ama altına inemeyeceğiz. Ama son sayımıma göre 5 sistemdeyiz maşaallah.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 29 Haz Pzt, 2009 12:18

Enayilikle ne alakası var solundan mı kalktın yine sen? Olmaz diyorum sana 15 cm boşluğu sen mi dolduracaksın, hayret bir şey alırsan 100 tane araç olur diyoruz işte.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5569
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 29 Haz Pzt, 2009 13:02

O boşluk olmaz ki, tabiîki araçlar da ona göre yeni olacak. Kısacası, kalan sadece tüneller ve istasyonlar, ve onlarda bile istasyon platform uzatması gerekir. Ama tamamen yeni kazılmasına gerek yok. Sırf bir düş, bakarsın bir gün akıl edilir.

B. Alabay

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön