
ist-RS.02 » İstanbul'da İhale Aşamasındaki Raylı Sistemler
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
dil sürçmesi veya yazar tıkanması olabilir. ama 2. tüp ile ilgili kazlıçeşme-4.levent aksında bir şeyler düşünülüyorsa yenikapı-incirli hattını kazlıçeşme bağlamında düşünüp bir şeyler yapabilirler mi?Kazlıçeşme-Bağcılar-İkitelli-Başakşehir
Kazlıçeşme? Böyle bir hattı gösteren hiçbir çizim varmı, yani düşünce aşamasında falan diye, ne kadar gereksiz. Tabi şu var ileriye dönük olarak Kazlıçeşme gerçekten İstanbul' un bir cazibe merkezi olacaksa eyvallah ama zaten Bakırköy-Bağcılar-İkitelli-Başakşehir diye bir hat varken gerenk varmı? Yoksa dil sürçmesi mi?
başakşehir hattı da incirliden kazlıçeşme yapabilir mi? çorba oldu tamam.
1.hat: hacıosman-yenikapı-kazlıçeşme
2. hat: başakşehir-incirli-kazlıçeşme
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Mehmet olur olmasına da, da sı ne dersen, şu :
Şimdi sen Yenikapı-İncirli yani menşur M2 nin bilmemkaçıncı etabı Kazlıçeşme-İncirli olarak revize edilirse doğal olarak Bağcılar ve İkitelli ye de uzatılabilir diyorsun. Yani bence aslında söylediğin şey bu çünkü Yenikapı-Kazlıçeşme??? Zaten Marmaray var bir anlamı yok ki, M2 uzamasının buradaki amacı K.M.Paşa ve Zeytinburnu içini toparlamak ve çokta doğru bir güzergah, onu tekrar Kazlıçeşme ye uğratmanın "bana göre" bir anlamı yok.
Ama dersen ya suriçinde bir metro çok zor iş, ona bir sürü aksak köstek çıkar o işte 15 sene sürer, başlangıç noktası Kazlıçeşme olsun, ona benim mantığım daha yakın ama Kazlıçeşme ne bu hali ile ne de yakın gelecekte Bakırköy sahilin yerine konulamaz. Yani Kuzey yerleşim ile ciddi ulaşım sorunları olan Bağcıları' Marmaray ve İDO ya indirmenin en hızlı yolu Başakşehir in ikinci etabı olan Bakırköy İDO, bunu da Kazlıçeşme olarak revize etmek bana mantıksız geliyor çünkü Kazlıçeşme için yakın gelecekte hiçbir ışık yok, niye bilmiyorum ama yok.
Şahsi görüşüm Yenikapı limanına erişim trafik yoğunluğu oluşturuyor, Bakırköy İDO ile Yenikapı yerine Kazlıçeşme' ye gerçekten hakikatli bir liman inşa edilse, ve gerek senin önerilerin ya da başka bir şekilde desteklense, Kazlıçeşme ülkenin kongre merkezleri ve oteller ile dolsa, para bassak
oraya ne metrolar yapılır biliyonmu
Şimdi de ben çorba yaptım herhalde.
Düzeltelim, 1. hat dediğin şey zaten var, bir aktarmayı çok görme bu çok normal, alışacaksın abi bu aktarma olayına
2. hat neden olmasın ama neden olsun? Şu an için böyle bir gereklilik yok ki, ben kısayı bırak uzun vadede olacağına da inanmadığım için yok diyorum, zaten Başakşehir-Bakırköy yapılacak, yani hem Marmaray a hem denize ulaşım olacak, o zaman?
Şimdi sen Yenikapı-İncirli yani menşur M2 nin bilmemkaçıncı etabı Kazlıçeşme-İncirli olarak revize edilirse doğal olarak Bağcılar ve İkitelli ye de uzatılabilir diyorsun. Yani bence aslında söylediğin şey bu çünkü Yenikapı-Kazlıçeşme??? Zaten Marmaray var bir anlamı yok ki, M2 uzamasının buradaki amacı K.M.Paşa ve Zeytinburnu içini toparlamak ve çokta doğru bir güzergah, onu tekrar Kazlıçeşme ye uğratmanın "bana göre" bir anlamı yok.
Ama dersen ya suriçinde bir metro çok zor iş, ona bir sürü aksak köstek çıkar o işte 15 sene sürer, başlangıç noktası Kazlıçeşme olsun, ona benim mantığım daha yakın ama Kazlıçeşme ne bu hali ile ne de yakın gelecekte Bakırköy sahilin yerine konulamaz. Yani Kuzey yerleşim ile ciddi ulaşım sorunları olan Bağcıları' Marmaray ve İDO ya indirmenin en hızlı yolu Başakşehir in ikinci etabı olan Bakırköy İDO, bunu da Kazlıçeşme olarak revize etmek bana mantıksız geliyor çünkü Kazlıçeşme için yakın gelecekte hiçbir ışık yok, niye bilmiyorum ama yok.
Şahsi görüşüm Yenikapı limanına erişim trafik yoğunluğu oluşturuyor, Bakırköy İDO ile Yenikapı yerine Kazlıçeşme' ye gerçekten hakikatli bir liman inşa edilse, ve gerek senin önerilerin ya da başka bir şekilde desteklense, Kazlıçeşme ülkenin kongre merkezleri ve oteller ile dolsa, para bassak


Düzeltelim, 1. hat dediğin şey zaten var, bir aktarmayı çok görme bu çok normal, alışacaksın abi bu aktarma olayına

2. hat neden olmasın ama neden olsun? Şu an için böyle bir gereklilik yok ki, ben kısayı bırak uzun vadede olacağına da inanmadığım için yok diyorum, zaten Başakşehir-Bakırköy yapılacak, yani hem Marmaray a hem denize ulaşım olacak, o zaman?
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
tüm bu hatların dışında bambaşka bir hat olabilir mi? m2 uzatması yenikapı-topkapı koridoru vardı bir zamanlar. acaba kazlıçeşme-topkapı-maltepe-davutpaşa-bağcılar gibi apayrı bir güzergah olabilir mi?
kazlıçeşmenin esprisi 2. tüpün başlangıcı olması. başakşehir metrosunu kazlıçeşmeye uzatarak 2. tüp ile buluşturmayı amaçlayabilirler.
kazlıçeşmenin esprisi 2. tüpün başlangıcı olması. başakşehir metrosunu kazlıçeşmeye uzatarak 2. tüp ile buluşturmayı amaçlayabilirler.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
http://www.rayturk.net/wp-content/uploa ... amaray.jpg
üsküdar metrosundan sonra beşiktaşa 2012'de başlıyorlar.
sonra bi süre tık yok. ardından bakanlık ele alırsa 2013'te 1 metroya başlayacakmış. o da bakırköy-kirazlı.
bakırköy-beylikdüzü ve bakırköy-yenikapı hatları da sırada.
üsküdar metrosundan sonra beşiktaşa 2012'de başlıyorlar.
sonra bi süre tık yok. ardından bakanlık ele alırsa 2013'te 1 metroya başlayacakmış. o da bakırköy-kirazlı.
bakırköy-beylikdüzü ve bakırköy-yenikapı hatları da sırada.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
İBB Başkanı Kadir Topbaş Üsküdar-Ümraniye metro hattı ihalesi sonrasında muhtemel ihale sırasınıda vermiş, aslında sıralama demek yanlış, ilk etapta ihale edilmesi düşünülen hatlar diyelim bunlara, çünkü yer değiştirebilirler.
http://www.rayturk.net/?p=29516
Bakırköy-Beylikdüzü hattı
Kirazlı-Bakırköy (Başakşehir-Kirazlı nın devamı)
Fakat bunlardan sadece 1 tanesi İBB projesi olacak, eğer diğer 2 si bakanlığa devredilecek projeler. Total e bakarsak sonuçta İBB ye ait olacaklar o zaman gece vakti daha fazla saçmalamayayım
http://www.rayturk.net/?p=29516
Beşiktaş-Mahmutbey hattıTopbaş ihalesi yapılması planlanan yeni metro hatlarından da bahsetti. Topbaş, ” Yeni bir hat çalışmamız var. Beşiktaş’tan Mahmutbey’e kadar olan, Gaziosmanpaşa’dan geçecek Tekstilkent’ten Mahmutbey’e gidecek olan 24 kilometrelik bir hat daha var. Onun da bu yıl içinde ihalesini gerçekleştiririz diye düşünüyorum. Diğer bir hattımız da Ulaştırma Bakanlığımıza tevdi ettiğimiz devir çalışmaları da yapılan, Bakırköy Bahçelievler’den Beylikdüzü’ne gidecek hat ile Bağcılar’dan Kirazlı Bakırköy İDO iskelesi arasındaki 9 kilometrelik hat . Bu hattın da ihale çalışmaları yapılmakta ” dedi.
Bakırköy-Beylikdüzü hattı
Kirazlı-Bakırköy (Başakşehir-Kirazlı nın devamı)
Fakat bunlardan sadece 1 tanesi İBB projesi olacak, eğer diğer 2 si bakanlığa devredilecek projeler. Total e bakarsak sonuçta İBB ye ait olacaklar o zaman gece vakti daha fazla saçmalamayayım

-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18145
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Aslında Hakan Anadolu yakasında zaten inşaatı devam eden Kartal ve ihalesi yapılan Ümraniye dışında bir metro projesi varmı? Yıllar önce projelendirilen Dudullu hariç, sanırım yok. Yani hepsi ya etüt aşamasında ya da projesi çiziliyor daha, bu da verilen önemin bir göstergesi herhalde. Anadolu yakasının bu tok gözlü yaklaşımını hep sevmişimdir
eldeki ile mutlu olmak.

-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38