ist-RS.02 » İstanbul'da İhale Aşamasındaki Raylı Sistemler

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Nis Cmt, 2011 15:41

Çokta eski bir haber sayılmaz, bunu bir gelişme olarak değerlendirirsek Başakşehir metrosunun 2. etabının İBB tarafından ihale edileceği savını ortaya atabiliriz, Kabataş-Mahmutbey için ben hemen yapılacağını düşünmüyorum, başkanın sözlerini referans alırsak sıralama şu şekilde olabilir

1. Üsküdar-Ümraniye, malum yapıldı iptal edildi şimdi tek parça olarak ihale edilecek zaten,
2. Bakırköy-Bağcılar, Bağcılar-Başakşehir olarak yapılan ve inşaatı Bakanlığa devredilen Bağcılar-Başakşehir hattının devamı,
3. Kabataş-Mahmutbey, neden bunu 3. sıraya koydum derseniz 4. yüzünden :)
4. Bu güzergahta metrobüs inşaatı yapılıyor, aşağı yukarı benzer bir güzergahtan gittiği için bence öncelik sıralamasında sona atılacaktır, önce İETT nin metrobüsten bir doyması lazım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Haz Prş, 2011 20:50

http://ekonomi.haberturk.com/makro-ekon ... ti-geliyor

Başkan yolculuğa çıkmadan önce ihaleye hazır olan hatlar ile ilgili bir takım bilgiler vermiş, aslında bildiğimiz şeyler ama yeniden ele almaya değer. İlki zaten ilgili başlıkta tartıştığımız ve ihale süreci başlamış olan Üsküdar-Çekmeköy metrosu, ikinci olarak ara sıra sözü edilen ama projesinin bitip bitmediği hakkında bilgim olmadığı için pek değinmediğim Kabataş-Mahmutbey hattından söz etmiş Sayın Topbaş. Bu ilginç oldu, çünkü bu hattın sanırım Kazlıçeşme' ye dönmesi falan filan gibi bir şeylerde söyleniyordu, yanılıyormuyum bilmiyorum ama böyle bir şeyler vardı galiba, fakat eski planlarda bu hat hep M5 Başakşehir-Kirazlı hattını keserek geçiyordu bakalım son durumda ne oldu.

Diğer 2 hat ise zaten bildiğimiz hatlar Başakşehir' in 2. etabı olan Kirazlı-Bakırköy bağlantısı ve Beylikdüzü metro hattı, bunlar ile ilgili Bakanlık sitesinde bilgi var diye geçen Mehmet bir şeyler yazmıştı, kaynağa bakmak lazım tabii malum ben köylüyüm :D görmeden yapılmadan inanmıyorum :P
Bu hat dışında 3 metro hattının daha planlandığını kaydeden Topbaş, bunlardan birinin Kabataş'tan başlayıp Beşiktaş üzerinden Çağlayan'ı da içine alıp, Kağıthane, Alibeyköy, Gaziosmanpaşa, Tekstilkent ve Mahmutbey'e kadar gidecek olan 24 kilometrelik bir hat olduğunu bildirdi. Topbaş, yap işlet olarak yapılacak hattın, takriben 700 bin yolcu kapasiteli olacağının öngörüldüğünü söyledi.

Diğer bir hattın da Ulaştırma Bakanlığı ile mutabakata varılarak, anlaşılması durumunda bakanlık tarafından üstlenilecek olan Bağcılar Kirazlı'dan başlayıp ve Bakırköy İDO iskelesine kadar yapılacak olan 9 kilometrelik bir hat olduğunu ifade eden Topbaş, bir başka hattın ise şu anda Metrobüs hattı güzergahı için düşündükleri ve ileride Silivri'ye kadar uzatılmasını planladıkları Bakırköy-Beylikdüzü arasında yapılacak 25 kilometrelik metro hattı olacağını kaydetti. Bu hattın da Ulaştırma Bakanlığı ile anlaşılması durumunda bakanlık tarafından yapılacağını ifade eden Topbaş, ''bu iki hattı bakanlığa verip, diğer iki hattı kendimiz yapmayı planlıyoruz. Bunlarla birlikte İstanbul'da kent merkezi yoğunluklu çok ciddi bir metro hattına sahip olacağız'' dedi.
Unutmadan diğer ilginç konu Kabataş metro hattının YİD olarak verileceğinin söylenmesi, bakalım bunu da göreceğiz, böyle cesaretli bir yatırımcı çıkacak mı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Haz Cmt, 2011 00:22

Resim

İstanbul' un uzun vadeli raylı sistem planlarına bir göz atış yapalım tekrar.

Lacivert renkli olanlar mevcut hatlar,
Kırmızı renkli olanlar devam eden inşaatlar,
Mavi renkli olanlar ihale aşamasına gelenler,
Sarı renkli olanlar proje ve etüt çalışmaları devam eden hatlar,

Dikkatimi çeken 2 nokta oldu, bunlardan birisi Kozyatağı. Buna daha önce Mehmet dikkat çekmişti zaten bu haritaya göre de gerçekten Kozyatağı' nda ciddi bir raylı sistem kesişmesi görünüyor.

İkincisi M3 hattı yani Otogar-Kirazlı hattının 2.etabı ile ilgili hiçbir emare görülmüyor olması (elimdeki bir başka haritada var ama buna koymamışlar)

Bir de kulak misafiri olduğum bir konu var bu da Güney Sanayii den ayrılan bir hat var bildiğiniz gibi İkitelli üzerinden Havalimanına gelen, bu hattında yine daha önce üzerinde tartıştığımız gibi Ataköy olarak bahsedilmesi, fakat bu bahisten Havalimanından geçerek Ataköy' e gitme söz konusumu yoksa Havalimanı bölgesi için mi Ataköy deniliyor bunu kestiremedim. :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Tem Pzt, 2011 23:52

Etüt aşamasındaki hatları da bir tekrar listeleyeyim bari, iş olsun torba dolsun, kendin pişir kendin ye, kendin çal kendin oyna.

1. Aksaray - Kadıköy
2. Söğütlüçeşme - Zeytinburnu
3. Taşdelen - Sultanbeyli
4. Dudullu - Bostancı (10 senedir etüt ediliyor mübarek)
5. Atatürk Havalimanı - İkitelli ( Olimpiyatköy etabı Başakşehir hattı ile birlikte inşa edildi)
6. Pendik - Sultanbeyli (Sabiha Gökçen Havalimanından geçiyor, en son UBAK ın buradan bir projesi vardı ve onun daha çok kabul görmesi üzerine bu projeninda rafa kalkması ya da öncelikte çooook arkalara atılması söz konusuydu)
7. Kirazlı - Halkalı
8. Mahmutbey - Bahçeşehir (Kabataş - Mahmutbey hattının 2. etabı)

Metrolar dışında bir de bu işler var,

1. Şişhane - Okmeydanı (Bu bir havaray projesi ve en son düzlükte büyük istimlak bedelleri ve güzergah zorlamaları nedeni ile rafa kaldırılmıştı)
2. Eminönü - Alibeyköy Tramvayı (Bu da bir 10 senedir etütte :))

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 05 Tem Sal, 2011 08:15

Aksaray–Kadıköy ne? Hani Kadıköy Moda'ya uzanacaktı?

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Yıllık Paso
Mesajlar: 366
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 05 Tem Sal, 2011 08:16

Asrın projesi olarak sayılan Marmaray'da ilk seferin 29 Ekim 2013'te yapılması planlanırken yapımı devam eden Otogar-Bağcılar-Başakşehir-Olimpiyatköy metrosunda ise bu yılın eylül ayında ilk seferlerin başlaması planlanıyor. Her iki yakada da devam eden inşaatların yanı sıra yeni metro hatları da projelendiriliyor. Ancak geçtiğimiz yıl Bakanlar Kurulu, şehir içi raylı sistemlerin yapımlarının Ulaştırma Bakanlığı'na devredilmesi kararı üzerine İstanbul'daki toplam 86 km uzunluğunda olan 5 ayrı metro hattının yapımının Ulaştırma Bakanlığı'na devretti. Ağustos ayında ihalesi yapılması planlanan Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy metrosu bakanlık tarafından yapılacak. Fizibilite ve uygulama projelerinin ardından ihale aşamasına getirilen Beşiktaş'tan Mahmutbey'e kadar uzanan Kabataş-Beşiktaş-Alibeyköy-Mahmutbey metrosu bakanlık eliyle vatandaşların kullanımına sunulacak. Bakanlık İstanbul'da ihalesi yapılacak olan 9 kilometrelik Bakırköy (İDO)-İncirli-Kirazlı ve 7 kilometre uzunluğundaki Yenikapı-İncirli metro hattının yapımını da üzerine aldı. Bakırköy ile Beylikdüzü'nü birbirine bağlayacak 25 kilometrelik hattı da bakanlığın devraldığı raylı sistemlerden.
LOJİPORT
Böyle bir haber var, tüm projeleri UBAK devralmış herhalde...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Tem Sal, 2011 10:32

Başar? Kadıköy' ün Moda' ya uzayacağı kesin mi? Hayır, öyle bir düşünce var(mış) ya da (dı) şeklinde bir şeyler söylendi ama resmiyette varmı bilmiyorum, en son Hakan Kadıköy istasyonunun Moda' ya uzatılabilecek şekilde bir pozisyonda bırakıldığını belirtmişti belki ondaki bilgi kaynaklı olabilir onun dışında öyle bir şey yok.

Hem Allah aşkına yahu Aksaray-Kadıköy diye başka bir hattan bahsedildiği aşikar iken bu soru ne? Soru bunun tam güzergahı nedir falan olması gerekmez mi? :) Senin kafan hangi yönde çalışıyor gerçekten çok merak ediyorum, ya da normal düşünce tarzından farklı olmanı sağlayan şey ne :)

Serhat, o haberi metroların bakanlığa devri başlığında verdim ama bana daha çok özensizce derlenmiş bir haber gibi geldi, hani metrolar ile ilgili bir haber yapalım, nasıl yapalım diye düşünürken birisi aha ben yaptım demiş :) Geçen hafta UBAK sitesinde Üsküdar ile ilgili hiçbir ibare yoktu, diğerleri tamam da o hat ile ilgili yoktu, dün gecede bakamadım.

Bu konuda UBAK şöyle der;

http://www.ubak.gov.tr/BLSM_WIYS/DLH/tr ... 10315.html
Buna ilaveten, yukarıda bahse konu 25.10.2010 tarih ve 2010/1115 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı çerçevesinde;
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığına ait:

1)2009E060020 proje nolu Bakırköy (İDO)-İncirli-Kirazlı Metro Hattı

2)2007E060040 proje nolu Bakırköy-Beylikdüzü Metro Hattı

3)1999E060240 proje nolu Otogar-Bağcılar-İkitelli Metro Hattı

Projelerinin Bakanlığımıza devrine yönelik çalışmalar sürdürülmekte olup; Ayrıca, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanlığı ile Adana Büyükşehir Belediye Başkanlığı’nın Metro devirleri konusundaki talepleri Bakanlığımızca değerlendirilmektedir.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 05 Tem Sal, 2011 14:44

aksaray kadıköy yenikapıdan başlayıp edirnekapı e5 paralel mecidiyeköy söğütlüçeşme hattı etüdü. sazanlık yapıym

haber 7'de tonla hat yazılmış bugün. topbaş forbes'a mülakat veryor. silivriyi bile aşıp tekirdağa uzanmış. aştı amcam.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 05 Tem Sal, 2011 14:52

niye sazanlik olsun sana olta atmadim ki :) birileride lutfedip bizimsite ile de boyle okuduklari haberlerin detaylarini da verseler, bizde okusak ogrensek.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesaj gönderen Hakan » 05 Tem Sal, 2011 17:32

Kadıköy hattının Moda'ya uzatılması ile ilgili bir plan yok, sadece Kadıköy istasyonunda kuyruk tünelinin yönü Moda tarafına doğru, yani plan yapılabilir...

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 05 Tem Sal, 2011 19:43

http://www.rayturk.net/?p=26050
10 yıl sonra İstanbul’u ne bekliyor?

FORBES’a konuşan Kadir Topbaş, 2011 sonunda İstanbul’da tamamlanacak altyapı, raylı sistem, kavşak, otopark ve kentsel dönüşüm projelerinin ekonomik değerinin 45 milyar doları bulacağını söylüyor.

ULAŞIMDA ÖRÜMCEK AĞI

Kurulacak yeni merkezler arasındaki ulaşım sorunu çözmek için alt yapı çalışmalarına hız verildi. Ulaşım ağının omurgasını raylı sistem oluşturacak. Mevcut metro ve tramvay hatlarının yanında öngörülen güzergahlar ise şunlar:

• Kazlıçeşme-Bağcılar-İkitelli-Başakşehir

• Ataköy-Havalimanı-Sefaköy-İkitelli-Başakşehir

• Sefaköy-Beylikdüzü-Kuzey Marmara Limanları (Tekirdağ, Yeniçiftlik, Gümüşyaka)

• Beylikdüzü-Ispartakule (Bahçeşehir)-İkitelli-Başakşehir

• Ambarlı-Ispartakule (Bahçeşehir)

• Beşiktaş-Kağıthane-Ispartakule (Bahçeşehir)

• Üsküdar-Ümraniye-Kozyatağı

• Kartal-Kurtköy-Tuzla-Gebze

Belediyenin planlarında raylı sistem hatlarının limanlara kadar uzaması ve limanların da yolcu trafiğinin önemli bir kısmını taşıması hedefleniyor.

Ayrıca Metrobüs hattının Beylikdüzü’ne kadar uzatılmasının yanı sıra Sefaköy – Beylikdüzü – Kuzey Marmara limanları, Beylikdüzü – Ispartakule (Bahçeşehir) – İkitelli ve Ambarlı – Ispartakule raylı sistemlerinin yapılması planda yer alıyor.

Anadolu Yakası Ümraniye, Ataşehir Bölgesine ulaşım şu anda sadece karayolundan sağlanıyor. Ulaşım sorununu çözmek için de burada Marmaray’la entegre bir raylı sistem inşa edilecek. Bu hat Üsküdar – Ümraniye – Çekmeköy raylı sistemleriyle bağlanıp Bostancı’ya kadar uzayacak.

Ayrıca Kadıköy – Kartal hattıyla da bağlantı sağlanacak. Belediye’nin üzerinde çalıştığı Ulaşım Mastır Planı’nda Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet köprüleri arasında (4. Levent-Göztepe) raylı sistem ya da tüp geçit yapılması konuşuluyor.

Kıslatılarak yayınlanmıştır. Haberin tamamına Haber 7‘den ulaşabilirsiniz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 06 Tem Çrş, 2011 00:57

Şu haberin tamamını bir okumak nasip olsa :) devlet sırrı sanki, altı üstü bir link yahu

http://www.haber7.com/haber/20110705/10 ... hp?sayfa=6

Eleştirecek bir şey bulamayacağım, o yüzden olur olmaz şeye yazayım bakalım, nasıl olsa kimse sallamıyor, benden de tınnn sesini duydunuz.
• Kazlıçeşme-Bağcılar-İkitelli-Başakşehir
Kazlıçeşme? Böyle bir hattı gösteren hiçbir çizim varmı, yani düşünce aşamasında falan diye, ne kadar gereksiz. Tabi şu var ileriye dönük olarak Kazlıçeşme gerçekten İstanbul' un bir cazibe merkezi olacaksa eyvallah ama zaten Bakırköy-Bağcılar-İkitelli-Başakşehir diye bir hat varken gerenk varmı? Yoksa dil sürçmesi mi?
• Ataköy-Havalimanı-Sefaköy-İkitelli-Başakşehir
Bu hattın sonu Başakşehir mi yoksa Olimpiyatköy mü? Bence ikincisi.
• Sefaköy-Beylikdüzü-Kuzey Marmara Limanları (Tekirdağ, Yeniçiftlik, Gümüşyaka)
Bu ne? Doktor bu ne? :) İBB bölgesel yolcu taşımacılığına başlıyor, ama şöyle diyebiliriz. Marmaray kapsamında UBAK şöyle bir Beylikdüzü uzatması önermişti, işte biz ona balıklama dalaraktan böyle bir uzatma planladık Sefaköy demeyelim de Küçükçekmece-Beylikdüzü-Silivri hadi oraya kadar gitmişken Gümüşyaka, yok yok Yeniçiftlik in hatırı kalır, ohooo Tekirdağ' a geldik zaten. Bu olsa olsa bir bölgesel tren hattı olur hadi güzel hatırımız için banliyö olsun yazın iyi iş yapar.
• Beylikdüzü-Ispartakule (Bahçeşehir)-İkitelli-Başakşehir
Eyvallah var zaten planlarda.
• Ambarlı-Ispartakule (Bahçeşehir)
Bu da var, hatta hem yük hem yolcu taşıma amaçlıydı galiba,
• Beşiktaş-Kağıthane-Ispartakule (Bahçeşehir)
Kabataş-Beşiktaş-Kağıthane-Mahmutbey-Ispartakule diye açalım, millet başka hat zannetmesin.
• Üsküdar-Ümraniye-Kozyatağı
Böyle bir hat çizimi hiç görmedim, ama geçen bir yerde Kozyatağı gerçekten Mehmet' in dediği gibi metro yatağı olacak yazmıştım, şöyle bir proje var Kadıköy-Kozyatağı-Ümraniye-Sultanbeyli işte bu hattın Kadıköy pozisyonu tam Üsküdar' ı gösteriyor Acaba Üsküdar-Kadıköy-Kozyatağı-Ümraniye olabilir mi? Olabilir.
• Kartal-Kurtköy-Tuzla-Gebze
Marmaray var bu iş için, yoksa yokmu? Ha Kurtköy' uğramıyor, ee onunda içinde UBAK bir hat yapacak ya işte, onu mu diyor yoksa, ne diyor?

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön