ist-M.03:06 » M6 Levent-Hisarüstü Metrosu [İnşaat Süreci]
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Ay sonunu geçebilir, UITP kongresinde bir iki hafta içinde açılması beklendiği dile getirildi.Yani Nisan'da bir hat daha açılabilir.Engin Y yazdı:Akmerkez'in önündeki ışıklarda, 150 metre ibaresiyle birlikte metro durağı yönlendirme levhası konulmuş..
Hadi hayırlı olsun şimdiden, ay sonuna kalmadan açılır inşallah..
- Edil Arda
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 586
- Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41
wow'da yazılan Etiler muhabbetini duydunuz mu siz?
Doğru mudur, bilgisi olan var mı bu konuda?
Doğru mudur, bilgisi olan var mı bu konuda?
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=115Biraz uzunca bir açıklama olacak!... (ama zorunlu)
Değerli Forumdaşlar,
Bu akşam19.30 civarında otobüsle Nispetiye İstasyonu önünden geçerken bir aydan uzun süredir aydınlatılmış olan bu istasyonun tamamen karanlıkta olduğunu farkettim; neye yoracağımı bilemedim...
Etiler'de indim; Etiler İstasyonu aydınlatılmıştı. Ancaaak, ana yüklenici olan Alarko-Makyol'un buraya tahsis ettiği güvenlik görevlisi ortada yoktu!... Nerededir diye Doğan Taksi durağına sordum; bu güvenlik noktasının bugün itibariyle boşaltıldığını öğrendim.
İçime bir kurt düştü. Engelli asansörüne ulaştım; baktım yer üstünde durmakta. Düğmeye bastım, kapıları açıldı. Ben de aşağıya inmeye karar verdim; nasıl olsa aşağıda güvenlikçiler var - biliyorum. (Aslında on gün kadar önce bütün Etiler istasyonunu yetkisiz olarak "teftiş etmiştim" ancak buraya yazmayı doğru bulmamıştım. O "gece teftişim" esnasında herhangi bir duyum da almamıştım. Neyse, aşağı kata (yani bilet holü katına) inince turnikelerin orada beni bir güvenlik görevlisi "hooop durun bakalım!" diye nazikçe karşıladı.
Şimdi duyduklarımı anlatmaya geçmeden, bilmeyenleriniz için Etiler İstasyonu'nun yapısını anlatmak zorundayım: Cadde seviyesinden, ya benim bu akşam kullandığım engelli asansörüyle ya da caddeye daha yakın olan taraftan çok uzun ve dik olmayan bir merdivenle bir kat aşağıdaki bilet holüne ulaşılıyor. (Cadde seviyesine çıkışlar için bir de yürüyen merdiven mevcut... Zannederim bu düzen her 3 istasyonda da aynı...). Etiler istasyonundaki garabet bu noktada başlıyor. Zira normalde bir alt kata inmek için diğer istasyonlarda merdiven/yürüyen merdivenler mevcut iken Etiler'de, yeterince alan bulunamadığından) o alt kata yan yana dizilmiş 4 (dört) adet asansörle inip çıkabiliyorsunuz (haliyle turnikelerden geçtikten sonra...). Bu asansörlerle de aşağı kata indiğinizde uzun bir hole varmış oluyorsunuz. Bu uzun holün iki tarafında esas perona inen daha uzun merdiven/yürüyen merdivenler var, orta konumda bir de tek bir engelli asansörü. Uzun lafın kısası, esas peron epeyce derinlerde (bunun izah edilebilir birden çok nedeni var...) ve caddeden aşağıya inişte peron katı 3. kat olmakta.
Beni karşılayan görevli nazik bir şekilde "kapalı" demesine rağmen, ben "kapalı olduğunu biliyorum tabi ki, ama ne zaman açılacağını öğrenmek istiyorum" diyince o arkadaş mecburen döküldü: "Efendim, burada bu istasyonda ciddi bir proje sorunu var ve o sorun giderilene kadar açılacağını pek de zannetmiyorum!!!" demez mi? Şimdi tabi "sorun" denilince insanın aklına hemen tren işletim sisteminde, raylarda, ona benzer yerlerdeki olası sorunlar geliyor. Neyse ki, sorun o türden bir sorun değilmiş ama yine de epey ciddi bir sorun. Nedir, ne değildir diye üsteleyince "biraz beklerseniz siz de göreceksiniz,
kısmen de olsa..." dedi. Hakikaten 2-3 dakika sonra olduğumuz noktada önce aşağıdan gelen bir uğultu sonra da rahatsız edecek derecede bir hava akımı (kurander) oluştu. Görevli, "Şimdi aşağıya tren geldi, bu hava akımını oluşturdu. Aşağıdaki katta veya peron üzerinde olsaydınız bunun 3-4 katını hissedecektiniz. Bu hava akımının oluşmasıyla birlikte, asansörler (o bilet holünü bir alt hole bağlayan ve dört adet olan asansörler) bir şekilde kitleniyor, kapıları açılmaz oluyor. Hem de dördünün birden. Denildiğine göre projede bir adet havalandırma şaftı varmış ve istasyonun ortalarında bir konumdaymış; halbuki işin doğrusu en az istasyon uçlarında iki, tercihan 3 tane havalandırma şaftının açılması gerekirmiş... Bakın bu dört asansör kabinlerinin üstlerinde kalan boşluk eskiden tavana kadar camla kaplıydı ama bunları çıkartıp ızgaralar koydular; bu da işe yaramadı: zaten az önce gelen hava akımı o ızgaralı bölümden dışarıya üfürülen hava akımıdır!..." diyerek gerçekleri dile getirdi.
Şimdi bu durumda, ne diyeceğimi şaşırdım:
1) Bu halde bu istasyon işletmeye açılamaz ama bu istasyonu pas etmek de çözüm değil zira istasyondan her tren geçişte (tren durmadan geçerken) bu hava akımı sürekli oluşacak.
2) Aslında bu olayı daha önce de duyup buraya yazmıştım ama bu kadar ciddi olacağına ihtimal verememiştim. Gerçekten çok ciddi bir konu/sorun.
3) Sorun "hatalı projelendirmede" gibi gözüküyor. Zannederim projeyi yapanlar Alarko-Makyol alt yükleniciler değil. Bu nedenle kusur onlarda bulunamıyor. Sonuçta onlar, önlerine gelen projeyi aynen uygulamış durumdalar. UBAK da mecburen, bu sorunu bile bile, kesin kabulü yapmış durumda ama şimdi ne halt edip ne kadar zamanda nasıl bir çözüm bulacaklarını kendileri de bilemiyorlar!... (zannediyorum)
4) Zannediyorum bu sorun yapılan deneme seferlerinde baştan anlaşılamamıştır. Zira deneme seferlerinde gerçek yolcu taşınmadı, gayr-ı resmi taşınan üç beş işci, görevli de perondan perona taşındıklarından o dört asansördeki sorun çok geç fark edilebildi...
5) Yukarıda yazdıklarımın ışığında, bu hattın açılması için artık başka hiçbir politik ve sair teknik neden aramayalım. Bana göre, yetkililerden bir açıklama gelene kadar, bu hattın açılması BELİRSİZ BİR TARİH'tedir!...
Şimdiye kadarki mesajlarımda, hattın artık açılmaması için teknik bir neden olmadığını söylerken, bilmeden yanılmışım!.. Suçu, siyasi rant elde etmek isteyenlere yüklemişim; bazılarınız buna katıldı - bazılarınız katılmadı.
Bu nedenle belki bir özür borcum bulunabilir. Ama ben özür mözür dilemeyeceğim.
Böylesine hatalı bir projeyi kağıt üzerinde kabul edip sonrasında yeterli ve zamanında denemeleri yapmayan, tedbir almayı düşün(e)meyen UBAK başta olmak üzere bu konuda sorumluluğu olan herkes benim gözümde hatalıdır, suçludur. Sonuçta vergi mükellefinin parası ziyan edilmiştir. Üstüne üstlük, böyle bir hatanın yapıldığı da kamu oyundan bilerek gizlenmiştir (maalesef, bu projede kamu oyundan gizlenen başka şeyler de var ama bunları açıklamak istemiyorum. Hani mezara kadar benimle gidecek sır türünden şeyler!... Burada arada bir yazıp, projenin içinde olanlar ne ima ettiğimi bal gibi anlayacaklardır!...)
Ben bildiklerimi söylemiş oldum. Yarın tekrardan Marmaray'daki Md. Yardımcısı ile konuşacağım ve bu öğrendiklerimi yüzüne karşı da açıkça söyleyeceğim. Bakalım cevabı ne şekilde olabilecek?
Herkese iyi akşamlar!...
-
- Abonman
- Mesajlar: 19
- Kayıt: 14 Mar Cum, 2014 17:18
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Böyle bir problem varsa bunun ulu orta ve bu kadar detaylı bir şekilde anlatılması doğru mudur? Bunun böyle anlatılmış olması problemin çözümü için bir çalışma olmadığı anlamına mı gelir? Bence o bahsettiğiniz sitelerde aynen böyle yorumlanacaktır. Belki de çözüm arayan birileri vardır da bu bilgiyi veren arkadaş gereksiz yere ortalığı bulandırmıştır?demfaruk yazdı:Olay guvenlik gorevlisinin isinden olmasi ya da olmamasi degil ki ama. Boyle bir problemin varligi ve hattin acilisinin sarkacak olmasi. Ayrica nasil cozumler gelistirilebilecegi.Esat yazdı:O güvenlik görevlisi işinden olur, geçmiş olsun.