Tavşantepe durağı ne kadar verimli? Bu istasyon ile ilgili çok eleştiri vardı, çevrede yerleşim olmadığı, gidilecek bir yer olmadığı gibi, bu yüzden soruyorum.A_Kerem yazdı:Özellikle kış aylarında Tavşantepe'de inecek olanlar sert ve amansız rüzgara hazır olsunlar.. Ayrıca e5 yanındaki durak oldukça karanlık...
ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.03:03 » M4 Kadıköy-SGH Metro Hattı [İnşaat Süreci]
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metrosu (Kadıköy-SGH-Tuzla)
Bu proje de kullanilmak üzere 4 TBM siparisi uzun süre önce verilmis.Toplam da 6 TBM kullanmayi planliyorlarmis.Kalan 2 TBM ise yuklenici firmalarin diger projelerinden transfer edilecek.Bu proje için çok iyi bi planlama.Umarim planlarina sadık kalip 6 TBM ile çalışırlar.
Ramazan bayramindan sonra şantiye kurulum işleri başlayacak.
Ramazan bayramindan sonra şantiye kurulum işleri başlayacak.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metrosu (Kadıköy-SGH-Tuzla)
Tuzla etabını kast ediyorsun sanırım, çünkü SGH etabında kazı yapılıyordu yanlış bilmiyorsam.
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metrosu (Kadıköy-SGH-Tuzla)
Bu başlık mevzusu ileride sıkıntı olabilir.Esat yazdı:Tuzla etabını kast ediyorsun sanırım, çünkü SGH etabında kazı yapılıyordu yanlış bilmiyorsam.
Evet Tuzla hattini kast ettim.Her seferinde parantez içinde hangi hatti kast ettiğimi yazmam gerekecek herhalde
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.04:04 » M4 Kadıköy-Tavşantepe Metrosu (Kadıköy-SGH-Tuzla)
Haklısın ya, aslında SGH etabını Pendik-SGH hattı kapsamında değerlendirebiliriz, ne dersin? Kaynarca-Tuzla yı burada yazalım, SGH etabını M10 Pendik-SGH başlığı yapalım?
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: ist-M.03:03 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Arkadaşlar bu başlık altında SGH çalışmalarını ele almayalım, bunu M10 Pendik-Sabiha Gökçen Metrosu [İnşaat Süreci] başlığında tartışalım, burada Kaynarca dan sonra Tuzla İçmeler e gidecek olan inşaat çalışmalarını takip edelim.
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Re: ist-M.03:03 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Bu hatta toplam 4 TBM kullanılacakmış.Bu TBM makinaları projenin orta noktalarından birine yerleştirilerek 2'si Tuzla yönüne diğer 2'si ters yöne gönderilecekmiş.
Mobilizasyon işleri başlamış.
Mobilizasyon işleri başlamış.
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Re: ist-M.03:03 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Arkadaşlar düzeltiyorum.Bu proje de toplam 6 TBM kullanılacakmış.Daha önce 4 demiştim ama Alarko firması şuan Mecidiyeköy-Kabataş projesinde kullandığı 2 TBM'i de işi bitince Tuzla metrosu projesinde kullanacağını öğrendim.decimus yazdı:Bu hatta toplam 4 TBM kullanılacakmış.Bu TBM makinaları projenin orta noktalarından birine yerleştirilerek 2'si Tuzla yönüne diğer 2'si ters yöne gönderilecekmiş.
Mobilizasyon işleri başlamış.
Ayrıca siparişi verilen 4 TBM kanadalı Lovsuns marka imiş.
6 TBM olması Mükemmel İlk defa bir projenin 4 yılda biteceğine inandım.Bu bir ilk
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.03:03 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Bir TBM kaç kere/kaç km kullanılabiliyor?
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Re: ist-M.03:03 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Bu konuda uzman değilim ama uzmanlara aynı soruyu bende sordumEngin Y yazdı:Bir TBM kaç kere/kaç km kullanılabiliyor?
Buna göre net olarak bir rakam vermediler ama makinanın çalıştığı zeminin zorluğu,ağır bakımlarının düzenli yapılması gibi faktörlere bağlı olarak bir kaç proje de kullanıldığına şahit olunmuş.TBM makinasının en önemli kısmı kazı yapan kafa kesimi.Bu kazıcı kafa kesimi TBM makinası için artık randıman vermeyecek durumda ise başka proje de kesici kafa kesimi sıfırdan imal edilerek kullanılabiliyor.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: ist-M.03:03 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Birkaç tane TBM alsın İBB, sürekli olarak yer altında tüneller açıp dursunlar abi..
Sonra aralara duraklar yapılır, güzel metro hatlarımız olur..
Tek tek ihale bekleyene kadar, robot köstebekler eşelesin dursun altımızı
Sonra aralara duraklar yapılır, güzel metro hatlarımız olur..
Tek tek ihale bekleyene kadar, robot köstebekler eşelesin dursun altımızı
- decimus
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1099
- Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10
Re: ist-M.03:03 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]
Hocam bu fikir aslında çok mantıklı ama sorsan elli bin tane bahane üretirler.Amaç vatandaşa hizmet olsa senin dediğin gibi 20 taneTBM alıp koyarsın yerin altına parça parça yapacağına tek seferde yaparsın.Engin Y yazdı:Birkaç tane TBM alsın İBB, sürekli olarak yer altında tüneller açıp dursunlar abi..
Sonra aralara duraklar yapılır, güzel metro hatlarımız olur..
Tek tek ihale bekleyene kadar, robot köstebekler eşelesin dursun altımızı
Mesela Üsküdar-Çekmeköy yapmazdın tek kalemde Üsküdar-Çekmeköy-Sultanbeyli-Sabiha Gökçen Havalimanı metrosunu için.Aynı Şekilde Kabataş-Mahmutbey-Esenyurt metrosunu tek seferde yapar çıkardın. En azından tünel kazıları bitmiş olurdu.
Bu arada bu hat üzerinden kullanılcak 4 TBM Esenyalı'dan karşılıklı gönderileceği kesinleşti.Diğer 2 TBM öğrenemedim