ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3526
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 13 Eki Pzt, 2014 13:34

Burayı 2015'te açarlar mı? Nasıl gözüküyor gidişat?

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 13 Eki Pzt, 2014 16:44


Hangi istasyon bu? Bir önceki resim ile arasında 1,5 ay gibi bir süre var ve çıkışlar bayağı bir ortaya çıkmış gibi, tabi daha bir sürü ince işçilik var ama en azından görüntü belirginleşmiş.
Burası Pendik.
Burayı 2015'te açarlar mı? Nasıl gözüküyor gidişat?
Abi Yakacık ve Pendik istasyonlarının durumu iyi ama Kaynarca İstasyonu, Pendik'e göre 5-6 ay geriden geliyor.
Bahar gelmeden kaba işlerin biteceğine kesin gözüyle bakıyorum, ince işler de yetiştirilirse 2015'in ikinci yarısı mümkün diye düşünüyorum ben

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Eki Pzt, 2014 16:50

2016 diyelim biz ona, garanti olsun :)

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3526
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 14 Eki Sal, 2014 13:14

Esat yazdı:2016 diyelim biz ona, garanti olsun :)
M7'yi 2017'de açacaz diyorlar ya, en çok ona gülüyorum abicim..

Şahsen yeni hedefim: 2020 Tokyo Olimpiyatları :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Eki Sal, 2014 13:16

Engin Y yazdı:
Esat yazdı:2016 diyelim biz ona, garanti olsun :)
M7'yi 2017'de açacaz diyorlar ya, en çok ona gülüyorum abicim..

Şahsen yeni hedefim: 2020 Tokyo Olimpiyatları :)
3,5 yıl var, bence mantıklı bir hedef :)

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3526
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 14 Eki Sal, 2014 14:17

Esat yazdı:
Engin Y yazdı:
Esat yazdı:2016 diyelim biz ona, garanti olsun :)
M7'yi 2017'de açacaz diyorlar ya, en çok ona gülüyorum abicim..

Şahsen yeni hedefim: 2020 Tokyo Olimpiyatları :)
3,5 yıl var, bence mantıklı bir hedef :)
2018 Dünya Kupası iyi bir hedef, ama geçmiş döneme bakınca iddialı :)

Peki bu metro Kaynarca'dan daha ileriye doğru uzatılıp Tuzla Tersaneler Bölgesi'ne mi gidecek? Sabiha Gökçen hattı tıpkı M2-M6 gibi ayrı olacak diye varsayarak bunu soruyorum..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Eki Sal, 2014 14:24

Engin Y yazdı:Peki bu metro Kaynarca'dan daha ileriye doğru uzatılıp Tuzla Tersaneler Bölgesi'ne mi gidecek? Sabiha Gökçen hattı tıpkı M2-M6 gibi ayrı olacak diye varsayarak bunu soruyorum..
Öyle olacak diye biliyorum, Sabiha Gökçen kısmı biraz muğlak, her ne kadar İBB projeleri arasında görünse de benim orada bildiğim proje Marmaray ın bir kolu SGH ya gidecekti, M4 ise Tersaneler e kadar uzayacak. Burada bilmediğimiz şey şu bu yapılan inşaat içinde Tersaneler uzatması var mı? Bence yok, bu yapılan iş Kaynarca ya kadar olsa gerek, diğeri ihale edildi mi, edilir mi fikrim de yok :)

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesaj gönderen Anatolian » 14 Eki Sal, 2014 15:19

Abi eğer Tuzla uzatmasına başlanırsa muhtemelen ; Kaynarca Merkez, Tersane, Güzelyalı, İçmeler (Tuzla veya Tuzla Tersaneleri) olmak üzere 4 tane durak olacak, uzatmanın toplam uzunluğu ise 6,5 km. Ben bu uzatmanın 2025'ten önce açılmasına ihtimal vermiyorum açıkçası.

Eğer amaç direk havalimanına ulaşmak ise dediğiniz gibi Tersane kavşağından itibaren bağlantı yolunun ortasından yüzeyde giden bir Marmaray uzatması(siyah) olabilir. Zaten çevresi de hep boş arazi olduğundan alan sıkıntısı, yolun daralması sıkıntısı filan olmaz. Daha ucuz ve daha kısa sürede tamamlabilir.
Ama amaç Havalimanı ile birlikte Marmara Hastanesi ve E-5 - TEM arasındaki semtlerin de ulaşım ihtiyacını karşılamakta İBB'nin planlarında görünen pembe hat (M4 uzatması veya ayrı bir hat) yapılacak
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Eki Sal, 2014 15:39

Şurada değinmiştik

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?t=582

SGH ile ilgili her türlü uzatma fikriyatı o başlıkta yer alıyordu.

Tersane uzatmasına gelirsek, dediğim gibi cidden bir bilgim ya da fikrim yok, hemen uzamalı mı ona bile emin değilim, Kartal ın da metro ihtiyacı var var dedik ama hat 200 bin yolcuyu bile bir türlü bulamadı gitti.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3526
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 15 Eki Çrş, 2014 15:30

Esat yazdı:Tersane uzatmasına gelirsek, dediğim gibi cidden bir bilgim ya da fikrim yok, hemen uzamalı mı ona bile emin değilim, Kartal ın da metro ihtiyacı var var dedik ama hat 200 bin yolcuyu bile bir türlü bulamadı gitti.
Yolcu sayısının azlığı, seçilen güzergâh nedeniyle mi acaba?
E-5 yerine Minibüs Caddesi'nin tam altından geçseydi, daha mı çok yolcusu olurdu?

Bir de E-5 üzerinde hâlâ bir sürü otobüs görüyorum.. Millet alışmış mahalle arasından tek vasıtayla Kadıköy Meydanı'na kadar gitmeye.. Bu otobüsleri metroyla entegre yapmazsan, bu insanlar da metroya binmez..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Eki Çrş, 2014 15:33

Engin Y yazdı:Bir de E-5 üzerinde hâlâ bir sürü otobüs görüyorum.. Millet alışmış mahalle arasından tek vasıtayla Kadıköy Meydanı'na kadar gitmeye.. Bu otobüsleri metroyla entegre yapmazsan, bu insanlar da metroya binmez..
Şahsi görüşüm, bir güzergaha metro inşa ettim diye o güzergaha paralel otobüsleri de tamamen kaldırıp gelen tüm otobüs yolcusunu ekstra ücret ödeyerek ya da aktarma zamanı harcayarak yolculuk etmeye de zorlayamazsınız. Zorlasınız, yetki sizdedir, tasarruf sizdedir, her türlü zorlarsınız ama ne kadar doğru olur bu tartışılır. Otobüslerde kesinlikle düzenleme yapılmalı ama bu çok çok çok iyi planlanmalı.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3526
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 15 Eki Çrş, 2014 15:56

Esat yazdı:
Engin Y yazdı:Bir de E-5 üzerinde hâlâ bir sürü otobüs görüyorum.. Millet alışmış mahalle arasından tek vasıtayla Kadıköy Meydanı'na kadar gitmeye.. Bu otobüsleri metroyla entegre yapmazsan, bu insanlar da metroya binmez..
Şahsi görüşüm, bir güzergaha metro inşa ettim diye o güzergaha paralel otobüsleri de tamamen kaldırıp gelen tüm otobüs yolcusunu ekstra ücret ödeyerek ya da aktarma zamanı harcayarak yolculuk etmeye de zorlayamazsınız. Zorlasınız, yetki sizdedir, tasarruf sizdedir, her türlü zorlarsınız ama ne kadar doğru olur bu tartışılır. Otobüslerde kesinlikle düzenleme yapılmalı ama bu çok çok çok iyi planlanmalı.
Abi,

Aslında zorlamadan ziyade, etkin bir sistemin kurulmasından bahsediyorum..

Örneğin, bir yolcu eğer Sultanbeyli'den otobüse binip 1,5 saatte Kadıköy Meydanı'na varıyorsa.. Aynı yolcuya 35-40 dakikada Kartal Metro Durağı'na, oradan da durağa iniş ve bekleme dâhil 40 dakikada Kadıköy Meydanı'na varış sadece 10 dakika kazandırır..

Aynı yolcu, otobüs sonrasında metroya hiç ücret ödemese, belediye zarar eder mi? Bence etmemeli, çünkü şu anda ta Kadıköy'e kadar giden otobüs, yolcudan aynı ücreti almasına rağmen bundan böyle Kartal'dan Sultanbeyli'ye geri dönecek..

Yolcu da en azından Kartal-Kadıköy arasını otobüste perişanlık çekmeden oturarak gidecek..

Böylece, hem metro daha dolu olacak, hem E-5'teki otobüsler azalacak, hem de karbon emisyonu düşecek..

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön