ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 747
- Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22
Burası Pendik.
Hangi istasyon bu? Bir önceki resim ile arasında 1,5 ay gibi bir süre var ve çıkışlar bayağı bir ortaya çıkmış gibi, tabi daha bir sürü ince işçilik var ama en azından görüntü belirginleşmiş.
Abi Yakacık ve Pendik istasyonlarının durumu iyi ama Kaynarca İstasyonu, Pendik'e göre 5-6 ay geriden geliyor.Burayı 2015'te açarlar mı? Nasıl gözüküyor gidişat?
Bahar gelmeden kaba işlerin biteceğine kesin gözüyle bakıyorum, ince işler de yetiştirilirse 2015'in ikinci yarısı mümkün diye düşünüyorum ben
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3526
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
2018 Dünya Kupası iyi bir hedef, ama geçmiş döneme bakınca iddialıEsat yazdı:3,5 yıl var, bence mantıklı bir hedefEngin Y yazdı:M7'yi 2017'de açacaz diyorlar ya, en çok ona gülüyorum abicim..Esat yazdı:2016 diyelim biz ona, garanti olsun
Şahsen yeni hedefim: 2020 Tokyo Olimpiyatları
Peki bu metro Kaynarca'dan daha ileriye doğru uzatılıp Tuzla Tersaneler Bölgesi'ne mi gidecek? Sabiha Gökçen hattı tıpkı M2-M6 gibi ayrı olacak diye varsayarak bunu soruyorum..
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Öyle olacak diye biliyorum, Sabiha Gökçen kısmı biraz muğlak, her ne kadar İBB projeleri arasında görünse de benim orada bildiğim proje Marmaray ın bir kolu SGH ya gidecekti, M4 ise Tersaneler e kadar uzayacak. Burada bilmediğimiz şey şu bu yapılan inşaat içinde Tersaneler uzatması var mı? Bence yok, bu yapılan iş Kaynarca ya kadar olsa gerek, diğeri ihale edildi mi, edilir mi fikrim de yokEngin Y yazdı:Peki bu metro Kaynarca'dan daha ileriye doğru uzatılıp Tuzla Tersaneler Bölgesi'ne mi gidecek? Sabiha Gökçen hattı tıpkı M2-M6 gibi ayrı olacak diye varsayarak bunu soruyorum..
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 747
- Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22
Abi eğer Tuzla uzatmasına başlanırsa muhtemelen ; Kaynarca Merkez, Tersane, Güzelyalı, İçmeler (Tuzla veya Tuzla Tersaneleri) olmak üzere 4 tane durak olacak, uzatmanın toplam uzunluğu ise 6,5 km. Ben bu uzatmanın 2025'ten önce açılmasına ihtimal vermiyorum açıkçası.
Eğer amaç direk havalimanına ulaşmak ise dediğiniz gibi Tersane kavşağından itibaren bağlantı yolunun ortasından yüzeyde giden bir Marmaray uzatması(siyah) olabilir. Zaten çevresi de hep boş arazi olduğundan alan sıkıntısı, yolun daralması sıkıntısı filan olmaz. Daha ucuz ve daha kısa sürede tamamlabilir.
Ama amaç Havalimanı ile birlikte Marmara Hastanesi ve E-5 - TEM arasındaki semtlerin de ulaşım ihtiyacını karşılamakta İBB'nin planlarında görünen pembe hat (M4 uzatması veya ayrı bir hat) yapılacak
Eğer amaç direk havalimanına ulaşmak ise dediğiniz gibi Tersane kavşağından itibaren bağlantı yolunun ortasından yüzeyde giden bir Marmaray uzatması(siyah) olabilir. Zaten çevresi de hep boş arazi olduğundan alan sıkıntısı, yolun daralması sıkıntısı filan olmaz. Daha ucuz ve daha kısa sürede tamamlabilir.
Ama amaç Havalimanı ile birlikte Marmara Hastanesi ve E-5 - TEM arasındaki semtlerin de ulaşım ihtiyacını karşılamakta İBB'nin planlarında görünen pembe hat (M4 uzatması veya ayrı bir hat) yapılacak
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Şurada değinmiştik
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?t=582
SGH ile ilgili her türlü uzatma fikriyatı o başlıkta yer alıyordu.
Tersane uzatmasına gelirsek, dediğim gibi cidden bir bilgim ya da fikrim yok, hemen uzamalı mı ona bile emin değilim, Kartal ın da metro ihtiyacı var var dedik ama hat 200 bin yolcuyu bile bir türlü bulamadı gitti.
http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?t=582
SGH ile ilgili her türlü uzatma fikriyatı o başlıkta yer alıyordu.
Tersane uzatmasına gelirsek, dediğim gibi cidden bir bilgim ya da fikrim yok, hemen uzamalı mı ona bile emin değilim, Kartal ın da metro ihtiyacı var var dedik ama hat 200 bin yolcuyu bile bir türlü bulamadı gitti.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3526
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Yolcu sayısının azlığı, seçilen güzergâh nedeniyle mi acaba?Esat yazdı:Tersane uzatmasına gelirsek, dediğim gibi cidden bir bilgim ya da fikrim yok, hemen uzamalı mı ona bile emin değilim, Kartal ın da metro ihtiyacı var var dedik ama hat 200 bin yolcuyu bile bir türlü bulamadı gitti.
E-5 yerine Minibüs Caddesi'nin tam altından geçseydi, daha mı çok yolcusu olurdu?
Bir de E-5 üzerinde hâlâ bir sürü otobüs görüyorum.. Millet alışmış mahalle arasından tek vasıtayla Kadıköy Meydanı'na kadar gitmeye.. Bu otobüsleri metroyla entegre yapmazsan, bu insanlar da metroya binmez..
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18091
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Şahsi görüşüm, bir güzergaha metro inşa ettim diye o güzergaha paralel otobüsleri de tamamen kaldırıp gelen tüm otobüs yolcusunu ekstra ücret ödeyerek ya da aktarma zamanı harcayarak yolculuk etmeye de zorlayamazsınız. Zorlasınız, yetki sizdedir, tasarruf sizdedir, her türlü zorlarsınız ama ne kadar doğru olur bu tartışılır. Otobüslerde kesinlikle düzenleme yapılmalı ama bu çok çok çok iyi planlanmalı.Engin Y yazdı:Bir de E-5 üzerinde hâlâ bir sürü otobüs görüyorum.. Millet alışmış mahalle arasından tek vasıtayla Kadıköy Meydanı'na kadar gitmeye.. Bu otobüsleri metroyla entegre yapmazsan, bu insanlar da metroya binmez..
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3526
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Abi,Esat yazdı:Şahsi görüşüm, bir güzergaha metro inşa ettim diye o güzergaha paralel otobüsleri de tamamen kaldırıp gelen tüm otobüs yolcusunu ekstra ücret ödeyerek ya da aktarma zamanı harcayarak yolculuk etmeye de zorlayamazsınız. Zorlasınız, yetki sizdedir, tasarruf sizdedir, her türlü zorlarsınız ama ne kadar doğru olur bu tartışılır. Otobüslerde kesinlikle düzenleme yapılmalı ama bu çok çok çok iyi planlanmalı.Engin Y yazdı:Bir de E-5 üzerinde hâlâ bir sürü otobüs görüyorum.. Millet alışmış mahalle arasından tek vasıtayla Kadıköy Meydanı'na kadar gitmeye.. Bu otobüsleri metroyla entegre yapmazsan, bu insanlar da metroya binmez..
Aslında zorlamadan ziyade, etkin bir sistemin kurulmasından bahsediyorum..
Örneğin, bir yolcu eğer Sultanbeyli'den otobüse binip 1,5 saatte Kadıköy Meydanı'na varıyorsa.. Aynı yolcuya 35-40 dakikada Kartal Metro Durağı'na, oradan da durağa iniş ve bekleme dâhil 40 dakikada Kadıköy Meydanı'na varış sadece 10 dakika kazandırır..
Aynı yolcu, otobüs sonrasında metroya hiç ücret ödemese, belediye zarar eder mi? Bence etmemeli, çünkü şu anda ta Kadıköy'e kadar giden otobüs, yolcudan aynı ücreti almasına rağmen bundan böyle Kartal'dan Sultanbeyli'ye geri dönecek..
Yolcu da en azından Kartal-Kadıköy arasını otobüste perişanlık çekmeden oturarak gidecek..
Böylece, hem metro daha dolu olacak, hem E-5'teki otobüsler azalacak, hem de karbon emisyonu düşecek..