ist-M.03:04 » M4 Kadıköy-SGH-Tuzla Metro Hattı [İnşaat Süreci]
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Aday konusunda haklısın böyle bir sıkıntısı var sol tarafın ama Sarıgül güçlü bir aday, Erşen Eskişehir'den bir yere kıpırdamaz çünkü kale konumunu biraz kaybetti galiba orası. İzmir'de bir değişim bence halen zor ve açıkçası güçlü bir ismi orada harcamakta mantıksız. İstanbul için konuşursak bana göre iktidar ismi bilindik olduktan sonra kimi koysa kazanması gerekir, hani ben aday olsam kazanamayabilirim ama zikrettiğimiz isimler ya da partiye yeni katılacak bazı isimlerde etkili olabilir, bakalım göreceğiz. Dediğim gibi bence iş yapan adam kalmalı.
Evet açılışa saatler bile kaldı diyemiyorum artık netten ibbtv den izleyeceğim artık :( offf yaa.
Evet açılışa saatler bile kaldı diyemiyorum artık netten ibbtv den izleyeceğim artık :( offf yaa.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Veeee kurdele kesiliyor.......... kesildiiiii. Hadi bakalım hayırlı olsun, bir hat daha açıldı.
İşletme konusunu ist-M.04:04 » Kadıköy-Kartal (Kaynarca) Metrosu başlığında takip edeceğiz, bu başlığı kilitlemiyorum çok net bilgi alamasakta Kaynarca kesiminin inşaat işlerini de burada takip edebiliriz.
İşletme konusunu ist-M.04:04 » Kadıköy-Kartal (Kaynarca) Metrosu başlığında takip edeceğiz, bu başlığı kilitlemiyorum çok net bilgi alamasakta Kaynarca kesiminin inşaat işlerini de burada takip edebiliriz.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
İBB den yapılan açıklamaya göre hattın Kaynarca kesimi ile ilgili olarak Aralık ayı içerisinde bir ihale yapılacakmış, bizim bildiğimiz kadarı ile zaten hattın tünel işleri bitti, bunun dışında istasyon inşaatları, elektromekanik, sinyalizasyon gibi işler yapılacak.
http://networkedblogs.com/Ewpqf
http://networkedblogs.com/Ewpqf
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
2012 yıl sonunda bazı işler için hep ihale yapılacak edilecek denildi ama hepsi kaldı ve galiba bu işte kaldı, gerçi bildiğimiz kadarı ile burada tünel delme işi zaten yok, istasyona erişim ve sonrasında ince işler ve elektromekanik gibi işler var tabii ki ciddi bir süreç fakat bugün bir gazetede bu konu ile bağlantılı başka bir haber okudum Tuzla Belediye Başkanı bölge halkının talebi doğrultusunda İBB metronun Tuzlaya kadar uzatılmasını istediklerini ve İBB nin buna olumlu cevap verdiğini açıklamış, beyanata göre çalışmalara başlanmış bile. Acaba bu yüzdenmi ihale işi gecikti diye düşünüyorum, İBB zaten Kaynarca kesiminde nedense çok istekli davranmadı hiçbir zaman şimdi bir de üstüne Tuzla fikri gerçekten olur aldı ise belkide tüm işi bir arada çıkartmak için tek bir ihale ile işi bitirmeyi hedefliyor olabilirler, bakalım önümüzdeki günler ne getirecek bu konuda.
Bu arada Hakan bilir herhalde (belki biraz ısındırmışta oluruz tekrar Hakan ı ) Kaynarca'dan Tuzla'ya arada başka istasyon olurmu, ya da olacak şeklinde başka haber sitelerinde bilgi gören oldu mu?
Bu arada Hakan bilir herhalde (belki biraz ısındırmışta oluruz tekrar Hakan ı ) Kaynarca'dan Tuzla'ya arada başka istasyon olurmu, ya da olacak şeklinde başka haber sitelerinde bilgi gören oldu mu?
http://www.haberturk.com/yasam/haber/81 ... rar-alindiTuzla Belediye Başkanı Şadi Yazıcı, Tuzla'dan Halkalı'ya kadar kesintisiz ulaşım hizmeti verecek olan Marmaray'ın Tuzla ilçesinde üç istasyonu bulunacağını belirterek şöyle konuştu: "Bu istasyonlarda trene binen Tuzlalı vatandaşlarımız Halkalı'ya kadar hızlı ve güvenli ulaşım sağlayacak. Metro ise, Kartal'dan Kadıköy meydanına kadar hizmet veriyor. Ancak, Tuzlalılar, Kadıköy metrosunun Tuzla'ya kadar uzatılması yönündeki taleplerini her fırsatta bana iletiyorlardı. Ben de konuyu Büyükşehir Belediye Başkanımızla görüştüm. Yapılan değerlendirmeler sonunda nihayet Kadıköy metrosunun Tuzla'ya kadar uzatılması için karar alındı."
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
Tuzla'ya Metro
Kadir Topbaş : Kartal - Pendik - Kaynarca hattı var. Bunu da Tuzla’daki tersaneye uzatma işlemini yapmaktayız.
http://www.bizimtuzla.com/ekonomi/kadir ... h1873.html
http://www.bizimtuzla.com/ekonomi/kadir ... h1873.html
-
- Kadrolu Personel
- Mesajlar: 1434
- Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44
Malum hep söylüyorum, M4'ün son istasyonu Tavşantepe'de planlanıyor ama adı Kaynarca oalrak söyleniyor. Eğer Tuzla'da tersaneler bölgesine kadar götürülecek deniliyorsa, buradan iki farklı anlam çıkar biri hattın marmarayın Aydıntepe istasyonu civarında diğeri ise İçmeler kavşağı civarında.
Tavşantepe'den sonra hattın oraya kadar arada istasyonsuz gitme ihtimali olamaz çünkü çok uzun bir mesafe. Şimdi ölçtüm tahminen 5,5 km civarında kuyruk tünelidir falan 6 km bir uzatma demek.
Burada mesafeleri hesaba katmasak bile bölgede yaşayanlar ya da oradan gelip geçenler bilir ki, Tavşantepe istasyonundan sonra Kaynarca, Tersane(Divan Otel, Pendorya, Neomarin civarında), Güzelyalı, Esenyalı(Aydıntepe; eskiler Kurtkiremit der) ve İçmeler olmak üzere 5 istasyon düşünülmelidir. Tabi bu sadece kağıt üzerinde, bunların mesafeleri metro standartlarına uyar. Yolcu sayıları da Bostancı-Kartal arasındaki hemen hemen tüm istasyonlardan daha fazla olur.
Hayatta en önemli şeylerden biri ne yazık ki para olduğundan ve bedavaya bize istasyon yapıp hediye etmeyeceklerinden bunlardan 1 ya da 2 sini kırpabilirler. Eğer kırparlarsa ilki Esenyalı olur, diğeri de Kaynarca ve Tersane istasyonlarını ortalayıp teke düşürmek olur.
Ben bu uzatma işinin ancak 10 sene içinde nihayetlenebileceğini düşünüyorum, ayrıca yanlı yöne uzattıkları konusunda da fikrim hala aynı. Metronun sonu Aydınlı'da olmalı, 100.000 lik plana 1 milyon adam orada oturacak yazıyorsun, ama metroyu İçmeler'e yapıyorsun. Sadece komik...
Tavşantepe'den sonra hattın oraya kadar arada istasyonsuz gitme ihtimali olamaz çünkü çok uzun bir mesafe. Şimdi ölçtüm tahminen 5,5 km civarında kuyruk tünelidir falan 6 km bir uzatma demek.
Burada mesafeleri hesaba katmasak bile bölgede yaşayanlar ya da oradan gelip geçenler bilir ki, Tavşantepe istasyonundan sonra Kaynarca, Tersane(Divan Otel, Pendorya, Neomarin civarında), Güzelyalı, Esenyalı(Aydıntepe; eskiler Kurtkiremit der) ve İçmeler olmak üzere 5 istasyon düşünülmelidir. Tabi bu sadece kağıt üzerinde, bunların mesafeleri metro standartlarına uyar. Yolcu sayıları da Bostancı-Kartal arasındaki hemen hemen tüm istasyonlardan daha fazla olur.
Hayatta en önemli şeylerden biri ne yazık ki para olduğundan ve bedavaya bize istasyon yapıp hediye etmeyeceklerinden bunlardan 1 ya da 2 sini kırpabilirler. Eğer kırparlarsa ilki Esenyalı olur, diğeri de Kaynarca ve Tersane istasyonlarını ortalayıp teke düşürmek olur.
Ben bu uzatma işinin ancak 10 sene içinde nihayetlenebileceğini düşünüyorum, ayrıca yanlı yöne uzattıkları konusunda da fikrim hala aynı. Metronun sonu Aydınlı'da olmalı, 100.000 lik plana 1 milyon adam orada oturacak yazıyorsun, ama metroyu İçmeler'e yapıyorsun. Sadece komik...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Evet bu konuda daha öncede yazmıştın hatırlıyorum, Aydınlı ile ilgili güncel durumuda aktarmıştın, bakalım belki bu proje aşamasında bunlar göz önüne alınır, bir şekilde İçmeler'de Marmaray ile entegre olup oradan Aydınlı istikametine de dönebilir belki, tabii senin önerin istikametinde bir proje yapmaya karar verirlerse.Hakan yazdı:Ben bu uzatma işinin ancak 10 sene içinde nihayetlenebileceğini düşünüyorum, ayrıca yanlı yöne uzattıkları konusunda da fikrim hala aynı. Metronun sonu Aydınlı'da olmalı, 100.000 lik plana 1 milyon adam orada oturacak yazıyorsun, ama metroyu İçmeler'e yapıyorsun. Sadece komik...
Bu arada 5 istasyon bayağı iyiymiş, yani 6 km. bayağı bir yol, ilk etapta gözüme hızlı gider gibi görünmüştü ama bu basit hesapla bile bayağı sürecek bir iş gibi.
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5559
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
M4 aslında gayet hızlı yapıldı, devamı da yapılabilirdi. Ama kırpmak büyük hata olur, çünkü kırpacaksan, yapma. Bence Marmarayda bile bir iki istasyon eksik (Anadolu yakasında). Ama ne yazık ki hakiki bir masterplân yapılmıyor bir türlü. Yoksa öngörülen istasyonlar da yapılabilirdi, yani istasyonun sadece tüneldeki kısmı hazırlanıyor, ama kapalı tutuluyor, sonradan ekleniyor.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Bilgi için teşekkürler, ihaleyi sonuçlandırıp Mayıs ta iş teslimi yapıldı demişler ama dün ya da önceki gün bir sitede ihalesi yapılacak diye okudum! Hatta bayağı da bir şaşırmıştım neyin ihalesi diye ama araştırıp sorgulamadım. Ray Haber de İstanbul'daki raylı sistemlerin durumları ile ilgili bir yazıydı sanırım. Her ne ise yetkili kurum ihalenin yapılıp işin verildiğini söylemiş bu güzel gelişme, diğer taraftan benim bildiğim kadarı ile zaten tünel kazma ile ilgili bir iş yoktu, Kaynarca olarak isimlendirdikleri noktaya kadar kazı bitmişti, sadece istasyon inşaatları, bu yapıların elektrik ve ince işçilikleri ile sisteme elektromekanik entegrasyon söz konusuydu. Tabii sonradan Başkan işin içine Tuzla'yı da kattı o ne gibi değişiklikler getirdi bilemiyoruz.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 747
- Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22
Geçen sene Tavşantepe köprüsün biraz daha batısında geniş bir kuyu kazılmıştı üzerinde de Avrasya yazılı vinç vardı(Kadıköy-Kartal yapılırken tünellere inen kuyuların üzerindeki vinçlerde de Avrasya yazıyordu) ama artık kaldırıldı o vinç sanırım sadece tünele erişim için kullanıldı ve şu an çalışma falan yok ne yazık ki