12. sayfa (Toplam 23 sayfa)

Gönderilme zamanı: 02 Şub Pzr, 2014 21:28
gönderen Esat
Son derece gereksiz bir değişiklik olduğunu düşünüyorum eğer sistem illa ki Marmaray' a bağlanacaksa bu Yenikapı' da gereksiz bir şişkinlik oluşturarak yapılmamalı, kimse kusura bakmasında Yenikapı istasyonu tüm ihtişamına rağmen bir aktarma istasyonu değil bence, tabii gerçekten tren işletmek düşünülürse, böyle bir düşünce olmadığı için bir süre gider ama Avcılar istikametinden gelenler Marmaray' a geçecek verisi varsa elde o zaman bu aktarma için bu hattın güzergahı değiştirilerek Marmaray aktarması Küçükçekmece istasyonunda yaptırılmalı, yani M7 dediğimiz bu hattın Marmaray ile birleşimi Küçükçekmece' de olmalı ve devamında Mecidiyeköy' e ulaşmalı buradan sonra bir uzamasının olup olmayacağı tartışılır. Yoğunluğu düzgün dağıtmak bence böyle daha mümkün. Ayrıca bu hattın önünde bir de Kanal İstanbul engeli çıkarsa yapılması ve bitmesi çok zaman alabilir gibi geliyor bana.

Gönderilme zamanı: 03 Şub Pzt, 2014 11:02
gönderen alabay
kimse kusura bakmasında Yenikapı istasyonu tüm ihtiş!------! rağmen bir aktarma istasyonu değil bence
Oha :shock: Bize öğretileni kabul etmiyorsun anlamına geliyor bu. İstanbul paşalarına göre dünyanın göbeği olacak orası. Şinjuku II yani.

Gönderilme zamanı: 03 Şub Pzt, 2014 16:58
gönderen Engin Y
kimse kusura bakmasında Yenikapı istasyonu tüm ihtiş!------! rağmen bir aktarma istasyonu değil bence
Kusura bakacak bir şey yok ki abicim, çok haklısın. Yenikapı'nın ulaşım ağındaki önemi ilk kez Bandırma'ya feribot konulunca ortaya çıktı ki İzmit'teki köprü inşaatı bitince, sanırım bu feribot seferlerini sadece Cuma akşamı/Cumartesi sabahı güneye doğru ve Pazar akşamı/Pazartesi sabahı kuzeye doğru yaparlar ve geri kalan zamanlarda deniz otobüsü olayına çevirirler..

Neyse.. Sonuçta, Kabataş ve Yenikapı, bırakın birer Taksim, Beşiktaş, Kadıköy, Bakırköy, Üsküdar, Eminönü, Mecidiyeköy, Aksaray, Kartal, Bağcılar olmayı, bir Beykoz ya da Sarıyer gibi daha "lokal" merkezler kadar bile önemli aktarma noktaları olamazlar. İnsanlarda böyle bir ulaşım geleneği, böyle bir alışkanlık yokken, Kabataş'a füniküler indirmek hadi gene neyse de Yenikapı'da tüm raylı sistemleri birleştirmek (ve yoğun talep olan akslarda raylı sistemle yolculuk süresini uzatarak en baştan otobüse/dolmuşa karşı rekabet dezavantajı yaratmak) bana 8-10 yıldır anlamsız geliyor.

Bir yerin merkezîliğini kendimce şöyle düşünüyorum: O durakta sistemler arası (raylı, kara, deniz) giren ve çıkan yolcu sayısı ile seyahatinin başlangıç/bitiş noktası olarak o muhiti kullanan ve o muhitte durmadan sadece aktarma amacıyla kullanan insanlar dengeliyse, orası merkezî bir yerdir.

Örneğin, Taksim'de metro/füniküler ve otobüs/dolmuş hatlarına binen ve o hatlardan inen yolcu sayısı, ayrıca Taksim'i bir aktarma noktası olarak kullananlar ile bir başlangıç/bitiş noktası olarak kullananlar dengelidir.

Aynı şekilde, Üsküdar'da motor/vapur, otobüs/dolmuş/minibüs ve Marmaray kullananlar ile Üsküdar'ı bir aktarma noktası olarak kullananlar ile başlangıç/bitiş noktası olarak kullananlar da dengelidir.

Ya da Mecidiyeköy'de metro, Metrobüs, otobüs/minibüs kullananlar ve yolculuğunu Mecidiyeköy'de başlatanlar/bitirenler ile Mecidiyeköy'den sadece gelip geçenler arasında bir denge vardır.

Yenikapı Aktarma Merkezi tam olarak faaliyete geçtiğinde daha iyi değerlendirme şansı bulacağız, ancak bana öyle geliyor ki buraya gelen insanların en fazla %4-5'i seyahatini Yenikapı'da sonlandıran (sadece yakın çevrede işi olan ve İDO iskelesine gidip deniz otobüsüne/hızlı feribota binen - ki aslında bu da bir tür aktarma, seyahatin orada tam olarak sonlanması söz konusu değil, ama en azından yolculuğun şehir içindeki kısmı sonuçlanmış olacak) insanlar olacak.

Kabataş da öyle; oraya batıdan fünikülerle, doğudan vapur/metro/deniz otobüsüyle, kuzeyden otobüsle ve güneyden tramvayla gelen insanların en fazla %3-4'ü seyahatini orada sonlandırıyordur, civarda yaşadıkları/çalıştıkları için. Çok büyük kısmı ise aktarma seçeneklerini kullanarak Kabataş'ta yolculuğunu sonlandırmayan ve yoluna devam eden insanlardır..

Bu nedenle, Marmaray/M1/M2/M4 konularında hâlâ anlayamadığım ve asla anlayamayacağım hususlar temel olarak iki tanedir..

1. Neden İstanbul'da milyonlarca insanın kullanacağı aktarma istasyonu Yenikapı'da planlanarak raylı sistemlerin inşaatı uzun sürdü? (Yenikapı'da antik liman olduğunu, Tarihî Yarımada'yı eşelediğin anda tarih fışkıracağını, Haliç'in ortasında kafaya estiği gibi bir metro köprüsü geçirilemeyeceğini herkes biliyordu..)

2. Madem Yenikapı bütün raylı sistemlerin buluşma noktası olarak seçildi, neden tüp daha geniş tutulmadı ve farklı raylı sistemlerin tüpü kullanmasına ve Hacıosman-Bostancı, Bakırköy-Kadıköy, Hacıosman-Havalimanı, Kartal-Havalimanı gibi metro hatlarının oluşmasına müsaade edilmedi? (Aktarmalarda duraklar arasında yürünerek ve beklenerek kaybedilen 10'ar dakika, çoğu insanın kara/deniz/raylı sistem arasında seçim yapmasına etki ediyor..)

Gönderilme zamanı: 03 Şub Pzt, 2014 19:23
gönderen kenanmar
İddia o kiİ Marmaray yepyeni bir güzergahtan ziyade varolan TCDD mülkünü kullandığı için Kamulaştırma maliyetinden kurtarırken; şehrin geri kalanına göre yer yer değersizleşen, eskiyen, köhneyen, kentsel dönüşüme uygun veya bazı geniş - boş arsa ve binaları barındıran yerlerden geçtiği için tercih edildi. Rant açısı eleştirisi.

Gönderilme zamanı: 05 Şub Çrş, 2014 15:37
gönderen emrenmert
Esas amaç, demiryolu ile diğer raylı sistemlerimizi birleştirmek. Mevcut demiryolu Marmara sahiline yakın gidiyor ve demiryolunun güzergahını değiştirmek imkansız. Bu yüzden diğer raylı sistemler (m1-m2) buraya getirildi. Aslında önceleri buranın 4 hatlı yapılması (2 ray yht+2 ray banliyö treni) düşünülüyordu. Ancak arkeolojik buluntulara rastlanınca anıtlar kurulundan izin çıkmadı ve planlar değiştirildi. Yenikapı istasyonu 2 hatlı inşa edildi ve yeni planlara göre yht'nin Avrupa Yakası'ndaki istasyonu Bakırköy olacak.

***

Tramvay içinse beş ayrı tramvay hattı düşünülmüş doksanlarda
Taksim-Tünel (nostaljik)
Ortaköy-Topkapı
Ram-Vezneciler
Alibeyköy-Eminönü

fakat sonra bu planlar niçin değiştirildi de, hatlar bugünkü hâli ile inşa edildi, bilemiyorum

Gönderilme zamanı: 05 Şub Çrş, 2014 16:00
gönderen Esat
emrenmert yazdı:Tramvay içinse beş ayrı tramvay hattı düşünülmüş doksanlarda
Taksim-Tünel (nostaljik)
Ortaköy-Topkapı
Ram-Vezneciler
Alibeyköy-Eminönü

fakat sonra bu planlar niçin değiştirildi de, hatlar bugünkü hâli ile inşa edildi, bilemiyorum
Bu bilginin kaynağı nedir?

Gönderilme zamanı: 05 Şub Çrş, 2014 16:52
gönderen emrenmert
90'lardan, şu an elimde olmayan, ibb bültenleri

Alibeyköy-Eminönü tramvay projesi ise hâlâ güncel; fakat ne zaman yapılacağı meçhul

Gönderilme zamanı: 12 Nis Cmt, 2014 11:53
gönderen Esat
Bu konuda son duyduğum bir şeyler sistemin M2 ile aynı yapıda olacağı, yani sinyalizasyon, enerji ve gabari olarak aynı inşa edileceği, dolayısı ile bir fikir değişikliği olmaz ise Beylikdüzü-Hacıosman işletmesinin mümkün olacağı, arada ise kısa parkurlar yapılabileceği yönünde, eğilim bu yönde.

Ben yine de böyle olmasındansa hattın Beylikdüzü-Mecidiyeköy olmasından yanayım, bu sayede 17 milyonluk bir şehir için daha mantıklı bir aktarma dağılımı söz konusu olabilir, yani tek merkezli değil çok merkezli aktarma, ayrıca madem yolculuk talebi Taksim-Mecidiyeköy neden insanlar Zeytinburnu ve Yenikapı'dan geçerek Taksim' e ulaşsınlar ki? O güzergahı isteyen bir diğer aktarma merkezi olan İncirli' de M2 ye geçsin devam etsin.

Gönderilme zamanı: 12 Nis Cmt, 2014 14:31
gönderen Anatolian
Hazır Mecidiyeköy'e gitmişken +1 durak ile Zincirlikuyu'da bitirilsin.
M1, T1, T4, M2 ve M6 ile aktarmalı, Metrobüs'e de alternatif bir hat çıkar ortaya.
Ama hattın uzunluğunun 40km kadar olacağı gözönünde bulundurulursa İBB böyle birşeye kalkışır mı?
Yapmak istese bile kaç yılda yapar?
Çabuk bitmesi için belli yerlerde Metrobüs kaldırılıp o yerde sadece metro gitse yüzeyde?

Gönderilme zamanı: 12 Nis Cmt, 2014 14:33
gönderen Esat
Hattın uzunluğu 40 km demişken, eğer plandaki gibi M2 nin uzatması şeklinde olursa 55 km lik bir hat ortaya çıkıyor :) yani bende 55 km lik M1 in kulak ters göstermesi gibi bir şey daha yapılması yerine İncirli' nin bir aktarma merkezi olarak TASARLANMASI ve bu hattın Mecidiyeköy' e uzatılması daha mantılı diyorum. M2 için İncirli SON olmalı (ray bağlantısı olmasın demiyorum, bu başka bir şey ve başka amaçlar için iyi)

Gönderilme zamanı: 18 Şub Çrş, 2015 11:18
gönderen Engin Y
2010 yılındaki Bakanlar Kurulu kararı ile bu hat, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'na devredilmişti.. (Kaynak: http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2 ... 1210-7.htm)

Bugünkü karar ile bu hattın adı İncirli - Sefaköy olarak değiştirilmiş..

Kaynak: http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2 ... 18-3-1.pdf

Gönderilme zamanı: 18 Şub Çrş, 2015 11:24
gönderen Esat
Engin teşekkürler, bende fazla ilgilenmiyorum artık bu tip bilgileri kovalamakla, güzel oldu bunlar. Bu arada bende kendimi Bakanlığa devredicem yakında :D:D