ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 07 Ağu Sal, 2012 23:31

Bu arada konuyu bilenler veya raylı sistem mühendisliğinden anlayanlar çok daha iyisini bilir ama anladığım kadarıyla ray ve tekerlekleri dişli sistem şeklinde tasarlayarak yüksek eğimleri çıkmak da mümkün görünüyor. Yolun eğimli kısmını dişli sistemle çıktıktan sonra geriye kalanını normal şekilde devam etmesi de olası. http://en.wikipedia.org/wiki/Rack_railway

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Ağu Sal, 2012 23:34

Görüşüne saygı duyuyorum, söylediklerinde bir sorun yok. Fakat yarın bir gün tünel metro hattına istasyon eklemek ne kadar mümkün? Pek ihtimal vermiyorum, Bahçelievler istasyonu demişsiniz, o istasyon inşa edilmişti, ortada sadece beton vardı, üstündeki bina yapılmadığı için uzun zaman kaldı yoksa hat açıldığında açılmış olsa idi kapasitesi yine bugünkü gibi olacaktı.

Benim görüşüme göre de inşa edilir, hatta boş arazilere bile inşa edilebilir bugün o istasyonu oraya yapmazsanız ileride bir istasyon yapmanın maliyeti çok büyük belki de imkansız olabilir, dediğim gibi kenti kim nasıl planlıyor? Beylikdüzü örneğiniz çok iyi, kapasite çok afedersiniz eşşşek gibi ortada iken, metro hattına bir türlü başlanmadı, sonra metrobüs ile geçiştirilmeye çalışıldı ve öyle de gidecek.
Beylikdüzü ve civarına toplu konutları ve düzenli yapılaşmayı teşvik edip kapasitesini doldurmuş metrobüsle paçayı sıyırmak veya tıka basa otobüslerle şehir içindeki işyerlerine en az 1 saat çile dolu yolculuk yapan Sultanbeyli-Kurtköy-Kayaşehir vb. uzak noktalarda oturanları ise otobüs yolculuklarına mahkum etmek.
Sonuna kadar doğru ama bir hattı inşa etmek için bir hattın istasyonundan vazgeçmekte bana mantıklı gelmiyor, ileriye dönük planlama, sonradan çok pişman olunur yapılmadığına. Yüzeysel metro hattı olsa bir şekilde istasyon konulurdu.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Ağu Sal, 2012 23:39

kenanmar yazdı:Bu arada konuyu bilenler veya raylı sistem mühendisliğinden anlayanlar çok daha iyisini bilir ama anladığım kadarıyla ray ve tekerlekleri dişli sistem şeklinde tasarlayarak yüksek eğimleri çıkmak da mümkün görünüyor. Yolun eğimli kısmını dişli sistemle çıktıktan sonra geriye kalanını normal şekilde devam etmesi de olası. http://en.wikipedia.org/wiki/Rack_railway
Bu hat için olası değil ama, yani bu projede böyle bir şey duymadım. Bizde bakış açısı farklı olabilir. Bir de metro hatlarında hiç böyle bir uygulama varmı bilmiyorum, yapılmışı varsa onu görmek lazım. Verdiğiniz linktede gördüğünüz üzere bu bir dağ treni uygulamasıdır ben bir tanesini gezip detaylı anlatmıştım hatta, bunun dışında galiba bazı yerlerde tramvaylarda uygulanmış ya da denenmiş buna emin değilim. Bir diğer husus bu şekilde tırmanmada yüksek hız yapılacağına inanmıyorum, herhangi bir şekilde senkronu kaybettiğiniz anda dişli sistemini kırarsınız ve bu büyük kazalara sebep olabilir, sizin şahsınız özelinde söylemiyorum yanlış anlamayın ama yıllardır bu öneri bir sitede dile getirilip durur, özellikle Beşiktaş metrosu için söylenirdi. Dediğiniz gibi ben raylı sistem teknik elemanı değilim, olurunu bilemem ama uygulanmışını duymadım, araştırmak lazım.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 07 Ağu Sal, 2012 23:51

Şöyle de düşünebiliriz; ben açıkçası olur olmaz her 100 metrede bir otobüs durağı yapılmasına karşıyım sonuçta dakikalarca sırf 3-5 otomobil kenara park etti diye veyahut bir başka sebepten otobüs içinde beklemektense en azından yoğunluğun fazla olduğu güzergahlarda sağ şeritlerin otobüslere tahsis edilip bazı durakların birleştirilmesinin çok daha anlamlı ve de şehir hayatına katkı sunacağını düşünenlerdenim. Aynı kanaatimi metrolar için de taşıyorum. Bazen yeryüzünde halletmemiz gereken şeyleri yerin altına taşıyoruz. Anayol boyunca sağlı sollu açılmış ticari işletmelerin önünde park yapılsın esnaf-tacir para kazansın diye sağlı-sollu park edilmesine göz yumup saatler süren trafik keşmekeşine eyvallah deyip sonra da tüm sorunların çözümünü yerin altında aramak bana tuhaf geliyor. Herkes metro istasyonuna 5 dk yürüme mesafesinde oturmayacak ki daha ötesinde oturanlar da olacak onlar yine otobüse binecek.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 08 Ağu Çrş, 2012 00:38

Metro tüneline istasyon eklemek o kadar zor değil. Üsküdar’dan sonra hiçbir istasyon iptal edilemez, çünkü yolcu akışı yetecek, ismini artık tam bilmediğim, eski Selmani Pak Caddesi üzerinden bilmem kaç tane otobüs hattı işliyor ve hepsi dopdolu (idi). Fıstıkağacı etrafı Kuzguncuk, İcadiye ve Selâmsız, yeterince ikâmetgâh.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 741
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesaj gönderen kenanmar » 08 Ağu Çrş, 2012 21:37

Şimdi orası Cumhuriyet Cad. olmuş o caddeden bütün otobüsler doğal olarak dolu geçer. Altunizade-Bulgurlu-Ümraniye-Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli bölgelerine giden insanlar o otobüsleri dolduruyor. Bu bölgelere giden otobüslerin de neredeyse tamamı o caddeden geçiyor. Hatta Üsküdar Meydanı'ndan Altunizade'ye varmak bazen işkence bile olabiliyor.
Bu işkencenin benzerleri Şirinevler-Bağcılar, Bakırköy İncirli Cad., Edirnekapı-Habipler yönü, Suriçi'ndeki ara caddeler, Taksim-Levent, Anadolu Yakası minibüs yolu vb. güzergahlardaki durağan ve ilerlemeyen trafikte de yaşanabilir.

fearenes
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 143
Kayıt: 27 Oca Prş, 2011 12:59

Mesaj gönderen fearenes » 14 Ağu Sal, 2012 23:00

bu hatla ilgili yeni resimler ve bilgiler varmı?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Ağu Sal, 2012 23:14

fearenes yazdı:bu hatla ilgili yeni resimler ve bilgiler varmı?
Maalesef bizde inşaat bölgesinde oturanlardan bilgi bekliyoruz :)

fearenes
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 143
Kayıt: 27 Oca Prş, 2011 12:59

Mesaj gönderen fearenes » 14 Ağu Sal, 2012 23:41

ümraniye istasyonu sanırım tbm icin hazırlanıyor..cok büyük sekilde santiye var..

fearenes
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 143
Kayıt: 27 Oca Prş, 2011 12:59

Mesaj gönderen fearenes » 15 Ağu Çrş, 2012 00:04

1.1 ÜSKÜDAR- ÜMRANİYE –ÇEKMEKÖY METROSU İNŞAAT VE ELEKTROMEKANİK İŞLERİ

Üsküdar – Ümraniye – Çekmeköy (Sancaktepe) Metrosu Güzargah Haritası

İşin Adı : Üsküdar – Ümraniye –Çekmeköy Metrosu İnşaat ve Elektromekanik İşleri
Yüklenici : Doğuş İnşaat ve Turizm A.Ş.
Güzergah Uzunluğu : 20 km.
İstasyon Sayısı : 16
İstasyonlar : Üsküdar, Fıstıkağacı, Bağlarbaşı, Altunizade, Kısıklı, Libadiye, Çarşı, Ümraniye, İnkilap Mahallesi, Çakmak, Ihlamurkuyu, Altınşehir, Lise, Dudullu, Toplu Konut, Çekmeköy-Sancaktepe
İhale Bedeli : 563,899,995,32 EURO
İhale Tarihi : 15.09.2011
Sözleşme Tarihi : 07.03.2012
İşe Başlama Tarihi : 20.03.2012
Sözleşmeye Göre İşin Süresi : 1140 gün
İş Bitim Tarihi : 30.05.2015


Proje İlerleme Durumu:
Altunizade İstasyonu: Mobilizsayon ve NATM şaftı kazısına devam ediliyor.
Kısıklı İstasyonu: Mobilizsayon ve NATM şaftı kazısına devam ediliyor.
Libadiye İstasyonu: TBM Lojistiği ile NATM tünellerinin kazısında kullanılacak yaklaşım yapısının kazısına devam ediliyor.
Çarşı İstasyonu: NATM şaft kazısı tamamlandı.Yaklaşım tünelinin kazısına devam ediliyor.
Ümraniye İstasyonu: NATM şaft kazısı tamamlandı, peron tünellerinin ve TBM’in (tünel açma makinası) imalata başlaması için gerekli olan portal yapısının kazısına devam ediliyor.
İnkılap İstasyonu: Altyapı araştırma kazılarına devam ediliyor.
Ihlamurkuyu İstasyonu: sondaj çalışması tamamlandı, NATM şaftı kazısına başlanacak.
Altınşehir İstasyonu: Altyapı araştırma kazıları tamamlandı.
Dudullu İstasyonu: Aç-kapa yapısı kazı destek çalışmalarına devam ediliyor.
Diğer İstasyonlarda uygulama projelerinin yapımı devam etmektedir.
Depo Sahası: TBM Segment Atölyesi kurulumu tamamlandı, deneme üretimlerine devam ediliyor.Bölgede ayrıca kazı-destek faaliyetleri devam etmektedir.
http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/kurumsal/Bi ... sayfa.aspx

konuyla ilgili bi kac resimde var..tüneller baslamıs bile..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Ağu Çrş, 2012 00:23

İBB linkindeki fotolara göre Ümraniye istasyon bölgesinde kazı ilerliyor, tek göz açılmaya başlanmış, diğer yerlerde de şaft kazıları başlamış hatta ilerlemiş, gayet iyi.

Verilen bilgilerde Ümraniye de TBM için portal açılacağı yazıyor, ama segment atölyesi Dudullu'da kurulmuş, herhalde TBM kazı yönü Ümraniye'den Çekmeköy istikametine olacak.

fearenes
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 143
Kayıt: 27 Oca Prş, 2011 12:59

Mesaj gönderen fearenes » 15 Ağu Çrş, 2012 23:58

bende cok merak ediyorum hangi yöne dogru gidicek..daha yeni fotolar beklioz..ins bekledigimiz sürede biter insaat..

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön