ist-RS.02 » İstanbul'da İhale Aşamasındaki Raylı Sistemler

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Nis Cmt, 2009 11:47

Tamam şimdi oldu, bağlantıyı bir türlü kuramıyordum, araya Karaköy girince daha bir mantıklı oldu :) evet dediğin istikamette bir talebin çok yüksek olacağını bende sanmıyorum, ama şu var acaba bu etüt, diğer tarafta etüt çalışması devam eden monoray ın metroya çevrilmesi ile alakalı olabilir mi? Yani sence (Şişli)Okmeydanı-Kasımpaşa-Şişhane şeklinde monoray buradan Karaköy-Kabataş şeklinde devam edecek bir hatta çevrilebilir mi?

Yoksa İBB şunu mu arzuluyor, bildiğimiz gibi bir Beşiktaş-Mahmutbey projesi vardı, bu zaten Kabataş' a başlangıç noktası alınmıştı acaba, bu hattı direkt M2 ile tekrar entegre etmenin yolu olarak Şişhane-Karaköy-Kabataş-Beşiktaş-Şişli-GOP-Mahmutbey olarak bir helezon mu düşünülüyor? Olabilirliğini görmek açısından çalışma yapılıyor olabilir mi?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 18 Nis Cmt, 2009 12:18

Şişhane'yi bir alt merkez ve aktarma noktası olarak düşünüyor olmalılar. Hem monoray hemde metronun geldiği yer olmasını hedefliyorlar. Şişhane-Kabataş arası monoray değildir. Metro etüdü yazmışlar.

Ama metro Şişhane-Beşiktaş-Mahmutey metrosu ? olabilir mi? Ya da Sarıyer-Beşiktaş Metrosu Şişhane'den başlayabilir mi? Çünkü ikiside aynı zamana peşpeşe denk geldi. Etüd işi yani? Sarıyeri etüd ettikten sonra Şişhane çıktı piyasaya. Tetikledi mi acaba?

Yada etüd sonucunda Taksim'e uzaması çıktı da coğrafi şartlardan dolayı mı çıkamadı? Şişhane dediler o yüzden.

Karaköy'e kadar geln metronun Sirkeci'ye kadar gelmemesi eksik olur. Sirkeci bağlantısı şart.

Kullanıcı avatarı
gokhan aslan
Aylık Paso
Mesajlar: 47
Kayıt: 18 Nis Cmt, 2009 11:46

Mesaj gönderen gokhan aslan » 11 May Pzt, 2009 14:38

benim 2 sorum olacak size

1.beşiktaş meydanında heykellin yakınında bir tabela var metro durağı diye. bu bölgeye metro durağı nasıl açılacak? çünkü çok yoğun bir bölge. çalışmalardan haberiniz var mı? ne zaman kavuşacağız bu hatta?

2. ortaköy sahil yolu yıllardan beri trafiğin en yoğun olduğu bölgelerdendir. geçen haftasonu bu bölgeye olan otobüs seferlerinin azaltıldığını farkettim. halk 1.5 saatten beri otobus bekliyoruz diye isyan ediyordu. kabataş durağından daha çok r.hisarı üstü, seyrantep,e istinye üstü, yani hep ...üstü ile biten otobüsler geliyodu. yani sahil yolunu kullanmayan otobüsler geliyordu. pazar günü bu bölgede vapur seferleri de yok bildiğim kadarıyla. haftasonu sahile ortaköy, bebek, istinye gibi yerlere ulaşım yaz günlerinde çileye dönüşüyor. acaba sizin bu konuda çözüm önerileriniz nelerdir? öğrenmek istiyorum. :arrow: :arrow: :arrow: :arrow:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 May Pzt, 2009 16:32

Gökhan Bey sorunuzu ilgili başlık burası olduğu için buraya taşıdım. Cevaplara gelince;

Evet orada bir tabela var geçen hafta bende gördüm ama görüntüleyemedim. Hatta durak isimlerini dahi yazıyordu. O proje ile ilgili olarak İBB' nin bir takım değişiklik düşünceleri var bu konuyu Mehmet Kasım http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?t=492 bu başlıkta ele almıştı. İBB eğer etüt uygun çıkarsa hattın baş noktasını Şişhane' de bir yerlere almak istiyor anladığımız kadarı ile, ki daha önce tramvayın Beşiktaş' a uzatılması zaten iptal edilmiş ve bahsettiğiniz hattın başlangıç noktası Kabataş olarak belirlenmişti.

Beşiktaş çok işlek bir yer doğru söylüyorsunuz hatta gereğinden fazla işlek :) burada bir metro inşaatı nasıl olacak nasıl olur? Eğer zaten hat Kabataş' a uzatılacak ise burada meydanın tam altında bir istasyon olma ihtimali bence zayıflıyor, tahminen Beşiktaş çarşısı altı ya da Balık pazarı altında bir yerlere istasyon denk gelebilir, o tabelanın asılı olduğu yerden ve karşısında camii ile çarşı arasındaki meydandan şaftlar açılarak galeriler ile bu istasyona erişim sağlanabilir, illa ki aç kapa ile bir istasyon yapılmak zorunda değil, NATM ile rahatlıkla büyük bir istasyon inşatı yapılabilir.

Ayrıca bu hat kuzeyde Mecidiyeköy' de M2 ile zaten aktarma imkanı sağlayacak istasyonun yaklaşık yeri A.S.Yen in yanındaki kat otoparkının olduğu bölge, malum bu statın yıkılması gündemde bence inşaat o sürece kadar bekleyecektir, İBB nin Seyrantepe stadı için neden acele ettiğini de böylece anlamış bulunuyoruz.

Sahil yolu ile ilgili pek bir yorum yapamayacağım, tabii ki bir İstanbul lu olarak bölgeyi biliyorum ama oraya bir metronun önceliğine çok inanmıyorum, ama İBB nin biliyorsunuz boğazın iki yanına metro yapmak gibi düşüncesi de var, orada bir toplu taşıma ihtiyacı varmı? Yani metro gibi yüksek maliyetli bir çözüme gerek varmı diyorum.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 May Sal, 2009 11:39

Yenikapı-İncirli Metro Hattının uygulama projeleri tamamlanmış. İBB'den mail ile bilgi verdiler.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 May Sal, 2009 12:44

Mehmet bir ara başlıkları toparlayalım hepsine başlık açarak konular çok dağıldı. Eğer uygun dersen Kabataş-Beşiktaş başlığını açalım, bir de eğer yoksa M2 Yenikapı kısmı içinde açalım, senin moderasyon yetkin olması lazım bir kontrol et istersen bana haber ver ben açayım.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 May Sal, 2009 14:02

Esat yazdı:Mehmet bir ara başlıkları toparlayalım hepsine başlık açarak konular çok dağıldı. Eğer uygun dersen Kabataş-Beşiktaş başlığını açalım, bir de eğer yoksa M2 Yenikapı kısmı içinde açalım, senin moderasyon yetkin olması lazım bir kontrol et istersen bana haber ver ben açayım.
beşiktaş-yenikapıya ayrı başlık gerek

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 May Sal, 2009 14:14

Mehmet Kasım yazdı:
Esat yazdı:Mehmet bir ara başlıkları toparlayalım hepsine başlık açarak konular çok dağıldı. Eğer uygun dersen Kabataş-Beşiktaş başlığını açalım, bir de eğer yoksa M2 Yenikapı kısmı içinde açalım, senin moderasyon yetkin olması lazım bir kontrol et istersen bana haber ver ben açayım.
beşiktaş-yenikapıya ayrı başlık gerek
Tamam hallederim ama Beşiktaş - Yenikapı mı diyeceğiz? Bence çok erken, şimdilik Kabataş-Mecidiyeköy-Alibeyköy-Tekstilkent açalım onun içinde tartışalım derim, sonra iş ilerledikçe başlığı değiştiririz ne dersin?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 May Sal, 2009 16:03

Esat yazdı:
Mehmet Kasım yazdı:
Esat yazdı:Mehmet bir ara başlıkları toparlayalım hepsine başlık açarak konular çok dağıldı. Eğer uygun dersen Kabataş-Beşiktaş başlığını açalım, bir de eğer yoksa M2 Yenikapı kısmı içinde açalım, senin moderasyon yetkin olması lazım bir kontrol et istersen bana haber ver ben açayım.
beşiktaş-yenikapıya ayrı başlık gerek
Tamam hallederim ama Beşiktaş - Yenikapı mı diyeceğiz? Bence çok erken, şimdilik Kabataş-Mecidiyeköy-Alibeyköy-Tekstilkent açalım onun içinde tartışalım derim, sonra iş ilerledikçe başlığı değiştiririz ne dersin?

Beşiktaş-Tekstilkent'i hiç bulaştırmayalım. O apayrı bir hat ve proje olarak dursun. Kadir Amca revizyona gitmiş. Önce Beşiktaş-Sarıyer dedi. Kabataş Tramvayını uzatamayınca tramvay bana gelmiyorsa ben tramvaya giderim diyerek emtroyu Kabataş'a uzatın dedi. Baktı aktarma çöplüğü olacak (e tabi bizde burda on tane yazı yazıyor İBB'ye:)) Şişhane'ye bağlayın dedi. Köprüye normal şartlarda 2008'de başlayacağını ilan etmişti. Şişhane'yi de 2006'da açacaktı. Demek ki yaptı bazı revizyonlar.

O yüzden Yenikapı-Beşiktaş Metrosu çok önemli bir adım bence. İstanbul için bir devrim. Gerçekten.

Başlığı hakediyor. Beşiktaş-Yenikapı-İncirli Metro Projesi diyelim.

M2 uzatmalarındaki yeni vagonalrda M2'nin Yenikapı-İncirli arası da bilgi levhalarında vardı. Üstünü örttüler. Bence yaklaşım değişebilir. İncirli'den kalkan metro Şişhane'de 2'ye ayrılır. biri Hacıya (Hacıosman)biri Hocaya (Beşiktaş) gider. Böylece bizde İstanbul'da 1 adet hattan 2 ray hattından 2 tünelden 2 METRO İŞLETMESİ görmüş oluruz. m1'den sonra.



2 hatta bakarmısın. keyiften uçuyorum burda.

*İncirli-Şişhane-Beşiktaş-Sarıyer

*İncirli-Şişhane-Hacıosman

İncirli'den de BEYLİKDÜZÜ. harikasın yaa.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 May Sal, 2009 16:31

Beşiktaş tan Sarıyer' e mi gidecek? Hımm ben onu Tekstilkentten gelen hattın uzatması olarak anlamıştım.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 12 May Sal, 2009 19:01

Esat yazdı:Beşiktaş tan Sarıyer' e mi gidecek? Hımm ben onu Tekstilkentten gelen hattın uzatması olarak anlamıştım.
Bütün bunlar Kadir Amcanın Beşiktaş-Sarıyr arasına metro etüdü yapıla buyruğundan sonra gündeme geldi. O yüzden dedim. Ama BEŞİKTAŞ'ı merkez alarak 3 sistemi burada kesiştirebilirler. Sonuç olarak Beşiktaş-Tekstilkent'e gider Sarıyer'de. Her ikisi de YENİKAPI yapabilir. İşletmeye bakar yani.

M2 Beşiktaş Bağlantısı:

Resim

Şişhane-Beşiktaş-Şişli yuvarlağı oluşuyor:
Resim

Şişli'den Tekstilkent'e devam eden baba bir hat.
Resim

Sarıyer'e ulaşırsa;
Resim

Başakşehir Hattı ile birlikte:
Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 21 May Prş, 2009 14:23

Beşiktaş-Mahmutbey projesi ile ilgili bir soru:

Acaba proje detayında Otogar'a ayrı bir bağlantı planlanır mı? Malüm daha önceden Otogar-Beşiktaş'tı bu proje. İçimden bir ses Otogar'a ek bir bağlantı yapılacak gibi söylüyor.

GOP-Otogar arasında. (GOP Mahallelerinden birinden güneye kıvırarak)

Ne bileyim sorayım dedim.

Aynı hissi Beylikdüzü Metrosunda da hissediyorum. YENİBOSNA'YA BAĞLANTI VERİLECEKMİŞ GİBİ.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön