brs-M.03:04 » Bursaray D Etabı Arabayatağı-Kestel [İnşaat Süreci]

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 18 Ağu Prş, 2011 17:10

projeden geçilmiyor tabi. inşaatı yapılanlar?

şu anda istanbulda tünel delinen tek proje marmaray yedkule. o da 7 yıldır devam eden bir iş.

ray döşenen tek proje kadıköy.

başka da bir şey yok.

yazık.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 19 Eyl Pzt, 2011 19:28

http://www.bursa.bel.tr/universitede--r ... aber/7891/

Kestel etabı ile ilgili sadece şöyle bir cümle geçmiş bende alıntılayayım bari dedim. Dün de mustafagüler arkadaşımız bu etapta inşaat işlerinin normalde gayet hızlı ilerleyebileceği fakat güzergah üzerinde yer alan 2 adet köprünün yeniden inşaası nedeni ile Karayolları ve BBB arasında bir takım sorunlardan bahsetmişti, umarım bu sorunlar aşılarak inşaata hız verilecektir.
Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, “Kestel hattının da tamamlanmasıyla birlikte kentin iki uç noktası raylarla birbirine bağlanacak. Bu sayede Kestel’de oturan bir vatandaşımız, Tıp Fakültesi’ne gitmek için aktarma yapmadan konforlu bir şekilde yolculuk edecek.” diye konuştu.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Oca Sal, 2012 21:16

Daha önce Mustafa Güler in bahsettiği inşaatı sorun haline getirilen köprüler konusunda Bursa belediyesi önemli bir adım atmış, insiyatifi ele alarak acil olarak bir ihale yapmışlar, yasal bekleme süresi sonunda ihaleyi alan firma ile sözleşme imzalayarak en kısa sürede bu köprülerin inşaatına başlanacakmış, Bursa' da bir şekilde çözümler oluşturulması ve hedefe gidilmesi oldukça hoşuma gidiyor, umarım bu işte sorunsuz bir şekilde çözülür ve hat bir an önce Kestel bölgesine ulaştırılır.

http://networkedblogs.com/sxTXB
Karayolları’nın yapımını üstlenmeyince zaman kaybetmemek için ihaleyi, Kamu İhale Kanunu’nun 24. maddesi uyarınca Acil Pazarlık Usulü şeklinde 23 Aralık’ta gerçekleştiren Büyükşehir Belediyesi, yasal süreyi beklemeye başladı. Başkan Altepe’nin onay vermesinin ardından müteahhit firmayla bu hafta sonu sözleşme imzalayarak yer teslimini yapacak olan Büyükşehir, diğer firmalardan ihaleye itiraz gelmediği takdirde inşaata önümüzdeki hafta başlamayı planlıyor.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 10 Oca Sal, 2012 21:47

Bir de nato boru hattı problemi var. Hat metro güzergahını kesiyor ve hattın yer değiştirmesi gerekiyor. Bununla ilgili de bir ihale çalışması vardı. İhale sonucu ne oldu bilmiyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Oca Sal, 2012 22:00

Sanırım Perşembe günü bu boru hattının yer değiştirmesi işi içinde bir ihale yapılacakmış.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 21 Nis Cmt, 2012 17:08

BÜYÜKŞEHİR’DEN KESTEL’E BURSARAY JESTİ
Büyükşehir Belediyesi Nisan ayı meclis toplantısı tarihi belediye binasında yapıldı. Toplantıda Bursaray Kestel hattı ile ilgili bir maddenin görüşülmesi sırasında söz alan CHP’li meclis üyesi Şükrü Aksu, Kestel ilçe girişindeki son istasyonun 350 metre daha ilçe içerisine doğru alınmasını talep etti. Bu yönde Kestel Kent Konseyi’nin de kararı bulunduğunu hatırlatan Aksu, yapılacak bu düzenlemenin tüm Kestel halkı tarafından büyük bir memnuniyetle karşılanacağını söyledi.

Hattın 350 metre daha içeriye uzatılmasıyla sistemin daha verimli kullanılabileceğini dile getiren Başkan Altepe, “Bu sayede Kestelli vatandaşlarımızın önemli bir istasyona araç kullanmadan yürüyerek gelebilecek. Bizim amacımız konforlu ulaşımı bir an önce Gürsu ve Kestel ile buluşturmak. Yılbaşına kadar imalatların tamamlanmasını hedefliyoruz. İnşallah yapacağımız bu düzenleme ile Kestelli vatandaşlarımız bu noktadan Bursaray’a binerek, üniversiteye ve Mudanya yoluna kadar kesintisiz bir şekilde ulaşabilecekler. Bu bize ilave bir maliyet artışı getirecek. Ancak Kestel Belediye Başkanımız da girişteki alışveriş merkezi önündeki alanı Büyükşehir’e devredecek. O alanı da farklı hizmetler için kullanmış olacağız” diye konuştu.

Kestel Belediye Başkanı Yener Acar da bu konunun ilçenin en önemli gündem maddelerinden biri olduğunu hatırlatarak, hattın 350 metre daha uzatılması yönünde Kestel Kent Konseyi’nin de karar aldığını belirtti. Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe’ye anlayışından dolayı teşekkür eden Acar, “Başkanımız bizi kırmadı. Hattın yer altından 350 metre daha uzatılacağının sözünü verdi. Bu karar tüm Kestel halkının menfaatine alınmış bir karardır” dedi.
Kaynak: http://www.bursa.bel.tr/buyuksehir-den- ... ber/10029/

Hat tekrar eski hakine revize edildi. Kestel İstasyonu ilk planlanırken Bursa Caddesi'nde ki ilk kavşağa kadar tünel şeklinde gitmesi planlanıyordu ama sonra ne olduysa tünel iptal edildi ve Bursaray Kestel Kavşağı'nın solundan devam ederek devlet yolu üzerinde son bulması kararlaştırıldı ve böyle ihaleye çıkıldı. Şimdi yapılan bu yanlışlıktan geçte olsa geri dönülmesi güzel oldu.

Bu arada hat üzerinde ki isimlerini henüz belli olmayan ilk 5 istasyonda çalışmalar yoğun bir şekilde devam ediyor. Şuan Gürsu ve Kestel istasyonlarının olduğu bölümlerde bir çalışma yok. Kestel girişine yapılan trafo inşaatı bitti.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 21 Nis Cmt, 2012 19:54

Bu arada yeri değil ama paylaşmak istedim. Kent Meydanı (S.Garaj)-Terminal arası yapılacak hat için bu hafta BBB Meclisi kararı ile yetki Burulaş'a verildi. Burulaş bu sene için hattın fizibilite çalışmalarına başlayabilir. Ancak hat ile ilgili ihale vs. bir sonraki yerel seçimlere kalabilir.

İlgili haber:
Tramvayın T1 hattı olarak adlandırılan Heykel-Kent Meydanı arasındaki etabının 1/1000 ölçekli planı da onaylandı. Kent Meydanı-Demirtaş arasındaki Yalova Yolu etabının yapımı için de BURULAŞ’a yetki verildi.

CHP Grubu’nun ‘master plan beklensin’ önerisi ve meslek odalarının itirazlarına rağmen kent içi tramvay hatlarına siyasi vize çıkmış oldu.
http://www.olay.com.tr/makaleler/ihsan- ... 14584.html

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Nis Cmt, 2012 20:00

Hemen iki soru sorayım Kestel etabında proje tünelden yüzeye mi çevrildi yoksa yüzeye çevrilmişti de tekrar tünele mi çevrildi, orada biraz karıştırdım :S

Bir de bu Santral Garaj - Terminal hattı tramvay projelerinden birisimiydi, mevcutta Bursaray ile ilgili başka geliştirme projesi yok sanırım. Daha doğrusu herhalde YHT ile ilintili bir takım projeler var galiba, siz bunları hep anlattınızda ben karıştırmayıp bilgi tazelemek için soruyorum ara sıra.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 21 Nis Cmt, 2012 20:08

Esat yazdı:Hemen iki soru sorayım Kestel etabında proje tünelden yüzeye mi çevrildi yoksa yüzeye çevrilmişti de tekrar tünele mi çevrildi, orada biraz karıştırdım :S

Bir de bu Santral Garaj - Terminal hattı tramvay projelerinden birisimiydi, mevcutta Bursaray ile ilgili başka geliştirme projesi yok sanırım. Daha doğrusu herhalde YHT ile ilintili bir takım projeler var galiba, siz bunları hep anlattınızda ben karıştırmayıp bilgi tazelemek için soruyorum ara sıra.
1-İlk projede tünel vardı ve Kestel İstasyonu yer altında idi. Sonra ne olduysa birden hattın bu bölümü revize edildi ve metro Kestel içine girmektense devlet karayolunu takip ederek saçma bir yerde son bulmuş ve hemzemin istasyona çevrilmiştir. Şimdi projenin ilk haline dönüldü ve Kestel İstasyonu Kestel Kavşağından 350 metre daha içeri girmiş oldu ve istasyon yer altına alındı.

2-Kent Meydanı-Terminal hattı Bursaray hattı olacak ama BBB başkanı Altepe bazen ağzından "tramvay" kelimesi çıkıyor ve bu sefer ortada kavram tartışması çıkıyor. Kanımca BBB bu hatta daha az maliyetle tramvay yapmak istiyor ama kent gündemi bu hatta ray döşenecekse kesinlikle Bursaray olmalı diyor. Onun için de bu bölümün bir sonra ki yerel seçimlerde koz olarak kullanılacak ve kesinlikle Bursaray olacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 21 Nis Cmt, 2012 20:20

Bencede kesinlikle Bursaray ın bir etabı olmalı, özellikle YHT ile ilgili değişikliklerde gündemde iken bence tekrar iyice gözden geçirilmelidir derim. Geçen şu bir iki köyün yaptığı eylem ve oradaki seralar ile ilgili konuya değinecektim ama geçti kimsede yazmadı bizim sitede, bence önemli bir konuydu. Bundan sonra eğer bir değişiklik olacaksa YHT Terminal ile gerçekten bağlantılı olacak ise oraya toplu ulaşımda buna uygun olmalı derim.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 21 Nis Cmt, 2012 20:28

Benim bildiğim hala Bursa Garının yeri belli değil. Ulaştırma Bakanlığı adres olarak Balat dedi BBB Dereçavuş'u önerdi. Hala somut bir adım yok sanırım bu konuda. Aslında bakarsanız bu hattın tam olarak hiçbirşeyi belli değil. Onun için bu kadar çok belirsizlik söz konusu iken YHT ile ilgili sadece haber başlıklarına bakıyorum. Çünkü bu belirsizlik beni sinirlendiriyor.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 801
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesaj gönderen mustafaguler » 19 May Cmt, 2012 17:02

Hattın istasyon isimleri belli oldu:

1. Mimar Sinan/Orhangazi Üniversitesi
2. Hacivat
3. Şirinevler
4. Otosansit
5. Değirmenönü/Cumalıkızık
6. Gürsu
7. Kestel

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön