ist-M.03:01 » M1 Aksaray-Yenikapı Güney Uzatması İnşaat

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 15 Şub Pzr, 2009 19:30

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/SubSites/ra ... ikapi.aspx

Yenikapı bağlantısı 2010 sonunda tamamlanıp hizmete açılacak. Acaba hizmete açıldığında T1 Hattına aktarma yapmak isteyenler Yenikapı'dan iner mi? Aksaray'da alt-üst geçitten eziyetli bir kalabalık caddeden gitmektense T1 İstasyonuna 300 m uzaklıktaki Yenikapı'dan daha sakin bir sokaktan gitmek aantajlı olabilir mi?

Linkteki haberden:

Aksaray LRTS İstasyonu-Yenikapı İstasyonu Bağlantısı:

Son istasyonu Aksaray’da bulunan Hafif Metro Sisteminin Yenikapı İstasyonuna bağlanması da projemiz kapsamındadır. LRTS Aksaray İstasyonu ile Yenikapı Metro İstasyonu arası 601 m. olup, bunun 493 m.’si delme tünel, 108 m.’si ise aç-kapa’dır. (((Aç-kapa; Aksaray Metro İstasyonu önündeki boş alandan meydana kadar olan alandır. İnşaat başladı burada.)))


493 m. tünel boyu kapsamında;

L Tipi Tünel = 79 m.
M Tipi Tünel = 108 m
Kesişen B1 Tipi Tünel = 31 m.
B1 Tipi Tünel = 554 m


Aksaray LRTS İstasyonu ile imalatı tamamlanan L Tipi tünel arasında kalan aç-kapa yapısının 5,50 m.’lik kot farkından dolayı, kırılması ve yeniden imal edilmesine başlanılmıştır.

Bu kapsamda 108,13 m. olarak yeniden inşa edilecek olan aç-kapa yapısının 28 m.’si yıkılarak 1. ve 2. anonun beton imalatı tamamlanmıştır.

Radye imalatını gerçekleştirmeden önce güzergah altından geçen İSKİ’ ye ait 2800 pissu hattını koruma altına almak için 61 adet 30’luk fore kazık imalatı ile desteklemeye ait 1767 m. ankraj imalatları tamamlanmıştır.

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 22 Haz Pzt, 2009 16:02


kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1596
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 27 Haz Cmt, 2009 22:39

Aksaray istasyonunun hemen önündeki tünel kazısı. Resmi bugün çektim son durum bu:
Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 27 Haz Cmt, 2009 23:32

O delikten 2 ray hattı geçer mi? Teke mi düşüyor sistem burada. Hamam neresindeymiş bunun?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Haz Pzr, 2009 01:51

Bence geçer, Kato nun genişliğinden kerteriz alabiliriz, araçların genişliği belli, tünel içinde direk sorunuda yok yani maksimum yakınlıkta işletilebiliyor, hamam eğer yanlış hatırlamıyorsam bu resmin sağ üst köşesine doğru yani sağa ileri diyeyim, ben orada bir taşlar görmüştüm zamanında :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 28 Haz Pzr, 2009 03:27

Peki o dar geçişin öncesine daha geniş bir alan var . O neden? 3'e mi çıkıyor hat. Makas alanı mı var burada.

e hamam ne oldu şimi? Kopan fırtınaya değdi mi?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Haz Pzr, 2009 11:54

Hamam ın o bölüm ile alakası yok burası sanırım Aksaray çıkışı önündeki meydanın yanında kalan alan hamam ise biraz daha sağ ileride olması lazım ki zaten ortada hamam falan yok sadece göbek taşı vardı :D şimdi yatıp keselenebilirler istedikleri gibi, bilmem makas bölgesi olması için o kadar geniş olmasına gerek yok, belki bir orta yol inşa edilip kuyruk hattı yapılacaktır, arasıra Aksaray' dan araç çevirmek gerektiğinde bu bölgeden manevra yapılacak olabilir. Ama ona da ihtimal vermedim çünkü öncesinde yolun ortasında bir duvar için temel atılmış demirleri görünüyor.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 28 Haz Pzr, 2009 13:24

Aksaray Peronunun uzatması olabilir mi? Hani yoğunluk artacak ya. Şimdiden böyle bir çözüm düşünmüş olabilirler mi?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5569
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 28 Haz Pzr, 2009 13:39

Açıkçası, bence oradan iki araç yanyana geçmez. Ama, belki iki katlı plânlanmıştır? Belki de sırf bir rayın tüneli, ötekisi kendisine has olabilir? Mümkündür, kim bilir.

he, bir de oranın eninde sonunda "ağır metro" sistemine dahil edilmesi söz konusu olabilir mi? Orada bir araç tipi var. M2'de başka bir tip var. Batıda oluşan hatlarda (hatta?) yine kendisine özel bir tip mi işleyecek? Ya Kadıköy metrosu? Ya Üsküdar metrosu? Ya Marmaray? Yani, biribiriyle alâkası olmayan iki Berlin metro tipi bile öyle bağlantı tünellerine sahipti ki, bari gereken bakım ve onarım yolları vardı. Şebekeleri birbirleriyle ray temasında yapmalı. Yoksa hepsinin kendisine has deposu, bakımı, tekniği, şusu ve busu gerekir, maliyet korkunç patlar! Tek tip veya iki tip ile böyle bir kent ray sistemi işletmeli.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 28 Haz Pzr, 2009 13:47

M1 ile M2'nin Yenikapı'da bütünleştiğini biliyoruz ama istasyonlar ayrı katlarda. O yüzden bağlanmaları zor. Dediğin gibi ek bir depo bakım alanı lazım. M1; Esenler'de, M2 Seyrantepe'de bakım alanı var. Vakti zamanın da bu 2 hattı tek bir hat olarak düşünmüşler hatta Pertvniyal Lisesinin altından Vezneciler'e gitmesi için etüd bile yapmışlar proje bile çizmişlerdir belki ama sonradan ne olduysa YENİKAPI fikri çıktı ortaya. İDO'da iskele yapınca hatlar Yenikapı'ya taşındı. Birde ayrı bir hat yapma mantığı çıkınca M2 YENİKAPI'DAN İNCİRLİ'ye gitsinde M1 ile çok dolaşan E5 yolcusu rahat etsin kısa yoldan TAKSİM'e çıksın dediler.

M2 ile İncirli-Taksim 20 dakika falan olur.

M1*M2 kombinasyonu ile en az 40 dakika olur.
En son Mehmet Kasım tarafından 28 Haz Pzr, 2009 14:46 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18091
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 28 Haz Pzr, 2009 14:19

Arkadaşlar öyle bir kombinasyon ihtimali yok. İki sistemin katener yapıları farklı bu bir ikincisi M2 nin araç genişliği M1 de gabariye sığmaz bu iki seçenek dahi iki hattın birleşememesi için yeterlidir.

Başar doğru söylüyorsun da o dediğin gazoz ağacı :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 28 Haz Pzr, 2009 14:46

Biri hafif metro (LRT) diğeri metro standardında.

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön