2. sayfa (Toplam 18 sayfa)

Re: ist-M.01:09 » İstanbul'da İptal Edilen Metro Projeleri

Gönderilme zamanı: 13 Oca Cmt, 2018 17:27
gönderen Edil Arda
Katar ilgileniyormuş Başakşehir'le.

Re: ist-M.01:09 » İstanbul'da İptal Edilen Metro Projeleri

Gönderilme zamanı: 13 Oca Cmt, 2018 17:45
gönderen Uğur
Arda Barcelona'da yıllık 7.8 milyon € alıyormuş. Başakşehir bu ücretin tamamını ödeyecek diyor Trt.

Ne denir ki? Helal olsun devam edin. Hesap soracak birisi yok. Aynen devam.

Re: ist-M.01:09 » İstanbul'da İptal Edilen Metro Projeleri

Gönderilme zamanı: 13 Oca Cmt, 2018 21:08
gönderen kenanmar
AND. ÜNİ. AÖF Maliye Politikası I dersi, ünite 8, ünite özeti, son sayfa, son paragraf : Bütçe açıklarının maliye politikası uygulamalarını ciddi olarak engellediği durum, açıkların devamlı olarak yükselmesidir. Her dönemde oluşan bütçe açıklarının borç stokunu devamlı yükseltmesi, borcun faizinin de yeni borçla ödenmesi türünde Ponzi finansmanını gündeme getirir. Ponzi finansmanı, maliye sisteminde oluşturduğu kırılganlık ve bunun sonucunda finans çevresinde yaşanan risk algılaması sonucunda borç maliyetini yükselterek giderek bütçe açığını büyütür ve riski de daha üst düzeylere çeker. Böylece oluşan sarmal, siyasileri sıkıştırarak bütçeyi maliye politikası aracı olarak kullanmaktan alıkoyar. Böyle bir sıkışıklık ortamında siyasi karar organı ya yeni vergi veya borçlanma yoluna gider ya da harcamalarda radikal kesinti yapmaya yönelir. Yeni vergi alanları daha çok toplumda adaletsiz yük dağılımı oluşturan dolaylı vergilerden oluşur. Kamu harcamaları alanında yapılacak bir kısıntı toplumda huzursuzluk yaratacağından genellikle en az hissedilen yatırım harcamalarında kısıntı yapılır. Yatırım harcamalarında yapılan kısıntı anlık sorun yaratmıyor olmakla beraber, ekonominin altyapısının zamanla erimesine yol açarak genel verimliliği ve bu kanaldan milli geliri olumsuz etkiler. Kısacası, Ponzi finansman koşulunda bütçe maliye politikası aracı olarak kullanılmaz, tam tersi, bütçenin kendisi çözüm bekleyen soruna dönüşür.

Re: ist-M.01:09 » İstanbul'da İptal Edilen Metro Projeleri

Gönderilme zamanı: 14 Oca Pzr, 2018 17:45
gönderen Esat
kenanmar yazdı:AND. ÜNİ. AÖF Maliye Politikası I dersi, ünite 8, ünite özeti, son sayfa, son paragraf : Bütçe açıklarının maliye politikası uygulamalarını ciddi olarak engellediği durum, açıkların devamlı olarak yükselmesidir. Her dönemde oluşan bütçe açıklarının borç stokunu devamlı yükseltmesi, borcun faizinin de yeni borçla ödenmesi türünde Ponzi finansmanını gündeme getirir. Ponzi finansmanı, maliye sisteminde oluşturduğu kırılganlık ve bunun sonucunda finans çevresinde yaşanan risk algılaması sonucunda borç maliyetini yükselterek giderek bütçe açığını büyütür ve riski de daha üst düzeylere çeker. Böylece oluşan sarmal, siyasileri sıkıştırarak bütçeyi maliye politikası aracı olarak kullanmaktan alıkoyar. Böyle bir sıkışıklık ortamında siyasi karar organı ya yeni vergi veya borçlanma yoluna gider ya da harcamalarda radikal kesinti yapmaya yönelir. Yeni vergi alanları daha çok toplumda adaletsiz yük dağılımı oluşturan dolaylı vergilerden oluşur. Kamu harcamaları alanında yapılacak bir kısıntı toplumda huzursuzluk yaratacağından genellikle en az hissedilen yatırım harcamalarında kısıntı yapılır. Yatırım harcamalarında yapılan kısıntı anlık sorun yaratmıyor olmakla beraber, ekonominin altyapısının zamanla erimesine yol açarak genel verimliliği ve bu kanaldan milli geliri olumsuz etkiler. Kısacası, Ponzi finansman koşulunda bütçe maliye politikası aracı olarak kullanılmaz, tam tersi, bütçenin kendisi çözüm bekleyen soruna dönüşür.
hocam çok iyi ama vallahi ben ne çıkarım yapacağımı bilemedim :) biraz daha avam bir yaklaşımla anlatabilir misin? :)

Re: ist-M.01:09 » İstanbul'da İptal Edilen Metro Projeleri

Gönderilme zamanı: 16 Oca Sal, 2018 01:53
gönderen yakupfurkan24
Edil Arda yazdı:Katar ilgileniyormuş Başakşehir'le.

Sonradan asılsız haber olduğu ortaya çıktı. :D

Re: ist-M.01:09 » İstanbul'da İptal Edilen Metro Projeleri

Gönderilme zamanı: 16 Oca Sal, 2018 08:37
gönderen Engin Y
Harç bitti, yapı paydos..

2019 (veya erkene alınırsa, 2018) seçimlerinde kendilerine oy getirmeyecek işleri tamamen bırakmış durumdalar..

İnşaatı devam eden bir sürü metro hattı var nasılsa..
Kanal İstanbul gibi ne idüğü belirsiz saçmalıklarla milletin gözünü boyamak kolay olduğu için onun lansmanına biraz para harcarlar..

Re: ist-M.01:09 » İstanbul'da İptal Edilen Metro Projeleri

Gönderilme zamanı: 16 Oca Sal, 2018 09:10
gönderen decimus
Engin Y yazdı:Harç bitti, yapı paydos..

2019 (veya erkene alınırsa, 2018) seçimlerinde kendilerine oy getirmeyecek işleri tamamen bırakmış durumdalar..

İnşaatı devam eden bir sürü metro hattı var nasılsa..
Kanal İstanbul gibi ne idüğü belirsiz saçmalıklarla milletin gözünü boyamak kolay olduğu için onun lansmanına biraz para harcarlar..
Kesinlikle katiliyorum sana.

Bu kanal istanbul projesine en baştan beri ben karsiyim.Hatta "asrın projesi" diye ilk lansmani yapildığında Beylikdüzü- Tuzla arasina metro yapılacak diye düşünmüştüm.İstanbul'un bu kadar ciddi sorunlari varken kalkıp nüfüsü artiracak,betonlaşmaya devam etmenin ne anlamı var.

Bazı arkadaşlar işte 2023 yılında Lozan antlaşması süresi dolacak ve biz de tım gemiler kanal istanbul'a yönlendirerek para kazanacağımızı zannediyor :D
Çok komik ve çok şaçma gerekeçelerle bu tarz faydasiz ve inşaat yapan firmaları zenginleştirecek işlerden uzak durmalı, bunun yerine özellikle Anadolu şehirlerine yüksek teknoloji üretim odaklı fabrikalar kurulmalı.

Ayrıca 6 metro için yurt dışındann 12 miluar tl borç bulamiyorsun ama bu gereksiz proje için dünya kadar para harcamayı göze aliyorsun.Dün UHD bakanina projenin maliyetini sordular adam rakam telaffuz etmeye çekindi.

İnşallh bu projenin yapımindan en kısa sürede vazgeçip Istanbul'un iptal edilen 6 metro hattını kaldığı yerden bir an önce başlatılır.

Re: ist-M.01:09 » İstanbul'da İptal Edilen Metro Projeleri

Gönderilme zamanı: 16 Oca Sal, 2018 15:17
gönderen Kamil16
İşte bu da son dakika haberi...

Kadir Topbaş döneminde onaylanan ve yeni İBB Başkanı Mevlüt Uysal’ın iptal ettiği 76,9 km’lik 6 metro hattı ihalesinin ardından İstanbul genelinde toplam 60 km’lik yeni metro hattı projesi tasarlamak üzere düğmeye basıldı.

http://www.sozcu.com.tr/2018/gundem/son ... i-2175827/

İptal olan Metro Hatları ekonomik değil demişlerdi. Ama galiba işin bilmediğimiz başka boyutları da var.

Re: ist-M.01:09 » İstanbul'da İptal Edilen Metro Projeleri

Gönderilme zamanı: 16 Oca Sal, 2018 15:23
gönderen Esat
Konunun iptal edilen metro hatları ile bir alakası yok, haberin sonunda da belirtmişler zaten. Bu İBB nin açıkladığı 1000 km lik planda yer alan bazı hatların imalat projelerinin yapılması ya da devam eden projeler için müşavirlik danışmanlık gibi bir işi kast ediyor. Zaten hep yapılan ve yapılması gereken bir süreç.

Re: ist-M.01:09 » İstanbul'da İptal Edilen Metro Projeleri

Gönderilme zamanı: 18 Oca Prş, 2018 17:10
gönderen Kamil16
Alarko CEO Ayhan Yavrucu, “Biz İstanbul’daki metrolara da talibiz, gücümüzün el verdiği kadarını yap-işlet-devret modeliyle yapmak istiyoruz. Bunu da zaten ilk önce biz gündeme getirmiştik fakat daha sonra Belediye biz yapacağız dedi. Kaynarca-Pendik-Tuzla projesi de yapılacak, finansman modelleri üzerinde çalışıyoruz, İstanbul’un da çok ciddi metroya ihtiyaç var, finansmanını da bulacağız.”

http://www.sozcu.com.tr/2018/ekonomi/al ... a-2179689/

İşte bu iyi haber...

Re: ist-M.01:09 » İstanbul'da İptal Edilen Metro Projeleri

Gönderilme zamanı: 18 Oca Prş, 2018 17:16
gönderen decimus
Kamil16 yazdı:Alarko CEO Ayhan Yavrucu, “Biz İstanbul’daki metrolara da talibiz, gücümüzün el verdiği kadarını yap-işlet-devret modeliyle yapmak istiyoruz. Bunu da zaten ilk önce biz gündeme getirmiştik fakat daha sonra Belediye biz yapacağız dedi. Kaynarca-Pendik-Tuzla projesi de yapılacak, finansman modelleri üzerinde çalışıyoruz, İstanbul’un da çok ciddi metroya ihtiyaç var, finansmanını da bulacağız.”

http://www.sozcu.com.tr/2018/ekonomi/al ... a-2179689/

İşte bu iyi haber...
YİD modeli olması beni korkutuyor.

Firmalar her ne kadar parayı kendi buluyorlarmış gibi görünsede hazine garantisi olmadan hiç kimse bu paraları bu firmalara vermez.E madem parayı devlet garantisi ile buluyorlar o zaman hiç ortak olmaya çalışmasınlar.Bu modelde nasıl zarar ettiğimizi hem Avrasya Tüneli hem de diğer YİD modeli projelerinde gördük.

Re: ist-M.01:09 » İstanbul'da İptal Edilen Metro Projeleri

Gönderilme zamanı: 18 Oca Prş, 2018 17:51
gönderen Uğur
Aslında proje aşamasından itibaren yid olsa belki faydalı olabilir. Şirketler kendi karlarını düşünecekleri için en efektif hatları tasarlayabilirler. Örneğin E-5 altına metro yapmak yerine Kadıköy'ün Maltepe'nin Kartal'ın daha içlerinden geçen daha verimli bir metro hattı görebilirdik. Ya da ne bileyim metronun durağı daha sapa kalan Yenikapı yerine 500 metre ilerideki otobüs ve tramvayın gün boyu geçtiği Aksaray meydanında olabilirdi.