ist-RS.02 » İstanbul'da İhale Aşamasındaki Raylı Sistemler

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 17 Nis Cum, 2009 09:43

Önerimin haritası da bu:

Sizce nasıl bir aks? Esat?

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Nis Cum, 2009 10:01

Yani, en azından Sur içi için süper bir hat :) ayrıca Yüzyıl civarıdan Suriçine erişmek isteyenler içinde güzel. Sadece acaba birbirine bu kadar yakın iki hatta Otogar' a uğramalı mı? Ben oraya takıldım biraz.

Onun dışında Topkapı istasyonu hemen surların dışında metrobüs ile tramvay durakları arasında yer alabilir, Çapa ideal bir nokta, Yenikapı' dan gelen hattı direkt Millet cad. (Turgut Özal Bulvarı) altından geçirerek çıkarılabilir. Topkapı' dan sonra bence Maltepe istasyonu kesinlikle olmalı, Topkapı-Maltepe-Bayrampaşa(Bayrampaşa' da neresi, artık Bayrampaşa da kentsel dönüşümden nasibini alarak yerleşim yeri haline getirilmeli) Stadın oralarda bir nokta uygun olur diye düşünüyorum, sen bilirsin o bölgeyi Mehmet, Ayvalıdere' ye doğru iniş okul falan var, tam ismi gelmedi aklıma semtin.

Sonrasında ise Otogar, evet Otogar' a girmelimi? Girmesinin bir mahsuru yok ama bence girmeden gitmeli, Otogar' ile işi olanlar M1 i kullanabilirler, neden girmeden gitmeli diyorum, bu sayede Esenler Dörtyol ve Davutpaşa caddesi civarında bir istasyon yapılabilir, Menderes' te M3 e aktarma yapılarak Kemer Mah. - Tekstil Kent - Yüzyıl şeklinde gidebilir, şimdi çiziktiremiyorum akşama bir şeyler karalarım, ne dersiniz?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 17 Nis Cum, 2009 10:51

Bence Yenikapı'ya gitmesine gerek yok. Ya Aksaray, ya da Çapa'dan sonra, oluşacak M2 istasyonunda bir aktarma noktası yapılabilir, ve but hat Eminönü/Sirkeci tarafına sallanabilir.
Yani Çapa, belki Fındıkzade, Aksaray, sonra meselâ Beyazıt (oralarda zaten bir M2 istasyonu olacak ya, ismini bilmiyorum, onunla kesiştirmek iyi olur), Sirkeci. İlginç bir bağlama hattı olur, saz gibi.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 17 Nis Cum, 2009 11:18

Senin önerin hani şu konuştuğumuz M1 neden Saraçhane' den Taksim' e uzamadı yaramıza merhem aslında. Evet Millet caddesi altından gelecek bu hat Aksaray' da M1 ile aktarma yapabilir, buradan sola hareket ile Saraçhane' ye tırmanarak M2 ye birleştirilebilir.

Tabii burada bir kaç sorun var, Suriçin girmek, hadi bunu aştığımızı varsaydık Millet caddesinin altını kullanarak ama Aksaray' dan sonraki zeminde tarihti carttı curttu bu iş zor :) İkinci handikap Aksaray Meydan düzenlemesi, bu düzenlemede tüm trafik yer altına alınacak, eğer birlikte planlanır ise olabilir ama iki proje ayrı ayrı ele alınırsa ve metro sonraya kalırsa bu iş zorlanır. Üçüncü olarak Millet caddesine metro girdiği zaman akbaba gibi kenarda bekleyen İETT tramvayı kaldırtarak buraya metrobüsü sokmaya çalışacaktır, ki asıl ve gerçek katliam işte bu olur.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 17 Nis Cum, 2009 11:31

Var olan bir tramvayı kaldırmak kadar enayi olamazlar!
Aksaray'da yeraltı tasarımı ya beraber yapılmalı, ya da, var olan istasyonla bir şeyler düşünmeli. Yeraltının tarih cart curt olduğunu biliyorum, ama biz de metrodan bahsediyoruz, yeteri derine inmek gerekir. Çok yeteri derine inilse, zaten belki Haliç'i geçme imkânı da olur (Karaköy? Beşiktaş?), ama o kadarını düşünmüyorum. Olsa olsa, yapılmış Marmaray tünel seviyesindeki durumu bilmek gerekir. Hani şöyle bir yeraltı/toprak MRT resmi gerekir, yani üç boyutlu bir simülasyon.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 17 Nis Cum, 2009 15:01

1-Önerimde Marmaray entegrasyonunu düşündüğüm için Yenikapı dedim. Aksaray'a çıksa bu sefer M2 ile direk aktarması olmuyor. Madem Yenikapı'yı transfer merkezi diye tasarladılar oraya çıksın.

2-Yenikapı'dan doğu tarafına metro girmesi nispeten daha da zor olur. M2 ile kesişir. Tüneller çarpraşık kalır. Çok derinden girmek lazım olur.

3-Çapada mutlaka metro istasyonu olmalı. Tramvayı söktüremezler. O ayrı bu ayrı. Metronun durakalrı daha aralıklı.

4-Otogar'a girmesi entegrasyon açısından önemli. Ve dağıtım. Şehirler arası gelenlerin ve gidenlerin dağıtımı. 3 sistemi kesiştirmek iyi olur.

5-Otogar'daki istasyon mevcut sistemin de altından olacak. Delme tünel. Derinde. Otogar katlarında değil.

6-Maltepe yada Bayrampaşa Merkez ikisinden birinin ortalarında metro istasyonu. Şu çevik kuvvet varya oralarda. Göbekte.

7-Atışalanı Köprüsü ve Tekstilkent şart.

8-Suriçi sorun olursa KAZLIÇEŞME'de olabilir. M2 ve Marmaray ile entegrasyon burada olabilir. yada bizim meşhur "M2 Batı uzatması nasıl olmalı" başlığımıza ekleyebilirsek M2'den bu kısımda çatal hat yapılabilir. Yani;

a-M2:Yenikapı-Kocamustafapaşa-Kazlıçeşme-İncirli

b-MX:Yenikapı-K.Paşa-Kazlıçeşme-Topkapı-Otogar-Tekstilkent

Kazlıçeşmede ayrılıyor yani. Yenikapı-Kazlıçeşme arasını ortak kullanıyorlar.
En son Mehmet Kasım tarafından 17 Nis Cum, 2009 15:57 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 17 Nis Cum, 2009 15:28

1-Önerimde Marmaray entegrasyonunu düşündüğüm için Yenikapı dedim. Aksaray'a çıksa bu sefer M2 ile direk aktarması olmuyor. Madem Yenikapıyı transfer emrkezi diye tasarladılar oraya çıksın.
Oluyor, bir istasyon ötede, ismini bilmiyorum, ama orada da bir M2 istasyonu olacak, Unkapanı/Holeç Göprü ve Yenikapı arası. Ve işte transfer merkez düşünce hatasına yine kapılıyor herkes! O yüzden de Kadıköy, Eminönü, Üsküdar gibi çirkin mi çirkin "aktarma merkezleri" oluşuyor. Bırakın yahu! Aktarma merkezleri kurt sistemlere, birz ağ sistemi yapiyoruz ... o behsi gecen hat Çapa'dan sonra Aksaray'da M1'e, ismini bilmediğim Ortaistanbul istasyonunda M1'e, bir ötede yaşanan yerlere, Sirkeci'de de M5'e aktarma yapıyor. Oradan Karaköy - Kabataş - Beşiktaş olursa da, ilginç bir bağlama, dedik ya saz, oluşur. Ama benim "İstanbul üçgeni içi" düşündüğüm aslında çok güzel bir aktarma kordonu, merkezi değil. Unutun ve höttörötün şu aktarma merkezlerinizi artık be! Bütün etraf şekilsizleşiyor ... bana kalsa, tüm aktarma merkezlerini ortadan kaldırıp, baaambaşka, burada yüz senedir işleyen bir ağ/kordon sistemi oturturum. İkiyüz büyük otobüs hattı kalır en fazla, gerisi "gezer", her yerden her yere aktarma olur, merkezsiz.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 17 Nis Cum, 2009 16:01

Topkapı-Beşiktaş aksına metro diyorsun yani. Bu da güzel tabiki. Destekliyorum. Üstte sık duraklı tramvay altta direk gitmek isteyenler için seyrek duraklı metro. Süper....

1-Topkapı

2-Çapa

3-Aksaray (M1 entegrasyonu)

4-Şehzadebaşı-Vezneciler (M2 entegrasyonu)

5-Sirkeci (M5 ent.)

6-Karaköy ve Kabataş

7-Beşiktaş


BU DİYORSUN. TAMAM ANLAŞTIK.

Resim

DİĞER SİSTEMLERLE ENTEGRASYON NOKTALARI

Resim



Peki uzunluk nasıl; Beşiktaş-Topkapı-E6-Milliyet-Bahçeşehir.

Çokmu uzun. Ucu nerede sonlanmalı?

1-Milliyet?

2-Mahmutbey?

3-Halkalı Toplu Konutlar?

4-Olimpiyatköy?

5-Bahçeşehir?

6-Hadımköy?

7-Çatalca? :):):) abartı oldu yaaaa

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5582
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 17 Nis Cum, 2009 23:37

Uzun bir metro hattı da olabilir, önemli olan doğu kuyruğu. Sirkeci'ye kadar aslında hiç konuşulmasına bile gerek yok, Beşiktaş'a devamı şahane olur, ama belki ... biraz da zorlanırlar. Ama Sirkeci - Vezneciler - Aksaray - Topkapı, şu aksa bak yani, işte metro dediğin bu olur ;-) Onu artık batı tarafa da yönlendirebilirsin. Sarıyer'den gelen bir metroyu o tarafa yönlendireceklerine, bence bunu yapsınlar.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 18 Nis Cmt, 2009 11:30

Suriçinde tarihi eserere değmemek için çok derinden gidilmesi lazım. İstasyon çıkışlarında da iyi bir etüd yapılmalı ki tarihi esere toslamayalım. Aks müthiş. Her zaman aklımda olan bir aks idi. Ama suriçinde korkuyordum. Korkularımı yendim. Neden olmasın. Bakarsın Şişhane-Kabataş etüdü böyle bir şeyler ortaya çıkarır.
En son Mehmet Kasım tarafından 18 Nis Cmt, 2009 11:38 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18145
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Nis Cmt, 2009 11:34

Şişhane-Kabataş etüdü sizde nasıl böyle bir izlenim uyandırdı ki? Tam aksi bir istikamet? Şişli-Kabataş olsa diyeceğim ki tamam oradan bir şekilde o Tophane yolu altından falan Sirkeciye geçsin ama Şişhane-Kabataş? her iki yöndeki istikamette pek alakalı değil sanki, ya da ben bir türlü bağlantı kuramıyorum.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 18 Nis Cmt, 2009 11:40

Şişhane-Kabataş etüdü yapmak uygun olan aksı tespit etmeye dönük bir çalışma değil mi? İBB Şişhane-Karaköy-Kabataş arasını analiz ediyor. Bu analizler sonucunda Karaköy'den Şişhane'ye yolcu yoğunluğu çıkacağını sanmıyorum. Adam gibi analiz yapan adam Beşiktaş-Kabataş-Karaköy-Sirkeci arasında metro olması gerektiği sonucunu çıkarır. Tramvayın da yoğunluğunu görerek. Marmaray bağlantısını görerek.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön