mer-M.02 » Mersin Metro Projesi [İhale Süreci]

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: mer-M.02 » Mersin Metro Projesi [İhale Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 04 Mar Prş, 2021 11:17

Mersin'in aylardır devam eden metro ihale sürecinde, nihai yapım ihalesi iki hafta önce yapılmış ve tek geçerli teklif verilmiş: http://www.mersinyasam.net/2021/02/18/m ... 20-bin-tl/

Bakalım ihale iptal mi edilecek, geçerli mi sayılacak?
Mersin metrosu için tek teklifi Doğuş İnşaat-Yapı Merkezi verdi: 3 milyar 758 milyon 620 bin TL

18.02.2021

Güney gazetesinden Abidin Yağmur’un haberine göre, Mersin metrosu ihalesine davetli 10 konsorsiyumdan 4’ü ihaleye katıldı. 2 firma teklif vermeyip teşekkür etti. Teklif veren firmalardan biri teminat mektubu şartı nedeniyle elendi. İhaleye tek teklifi veren Doğuş İnşaat -Yapı Merkezi ortaklığı oldu. Ortaklık, Mersin metro projesi 3 milyar 758 milyon 620 bin TL teklif verdi. Mersin Büyükşehir Belediyesinin ise projenin yaklaşık maliyetini 2 milyar 382 milyon 717 bin olarak belirlediği öğrenildi. Yani Doğuş İnşaat -Yapı Merkezi ortaklığı belediyenin belirlediği yaklaşık maliyetten yüzde 50 fazla teklif sundu.

Mersin tarihinin en büyük projelerinden biri olarak değerlendirilen Mersin metrosu ihalesi dün gerçekleştirildi. İhaleye, ön yeterlilik alan 10 firma davet edilmişti. Bu firmalardan Cengiz İnşaat Sanayi Ve Ticaret A.Ş., Ziver İnşaat Taah. Mad. Turz. Paz.San.Tic. A.Ş., -Şenbay Madencilik Turizm- Azer İn. Servis Mmc, -Pers Yapı İnş.+ Astro Üst Yapı A.Ş. İş Ortaklığı, Nurol İnşaat Ve Tic. A.Ş, Dido- Ray, Ederay, Hks Ankara İnş.- En-Ez İnşaat Ve Ardalya İş Ortaklığı ihaleye katılım sağlamadı.

İhale komisyonu, teklif zarfı gönderen 4 konsorsiyumun zarflarını açarak içeriklerini kamuoyuyla paylaştı.

Buna göre, Alsim Alarko San. Tesisleri Ve Tic. A.Ş. ile Smu Engeocom Ltd. + Met-Gün İnş. Taah. Ve Tic. A.Ş İş Ortaklığı herhangi bir fiyat teklifi sunmadı ve teşekkür mektubunu iletti.

İhale için teklif veren konsorsiyumlardan biri Dıllıngham Constructıon Int+Kiska-Kom İnş. Ve Tic. A.Ş. İş Ortaklığı oldu. Konsorsiyum Mersin metrosu projesini 2 milyar 855 milyon 405 bin TL’ye yapmayı taahhüt etti. Ancak konsorsiyumun sunduğu teminat mektubu miktarı, ihale şartnamesinde belirlenen orana uymadığı için konsorsiyumun teklifi geçersiz sayıldı.

Böylece ihaleye tek geçerli teklifi sunan konsorsiyum Doğuş İnş. Ve Tic. A. Ş. -Yapı Merkezi İnşaat Ve Sanayi A.Ş. Ortak Girişimi oldu. Doğuş İnşaat ve Yapı Merkezi ortaklığı Mersin metrosu projesi için 3 milyar 758 milyon 620 bin TL teklif etti.

Teklif zarflarının açılmasının ardından Mersin metrosu ihalesi tamamlandı. İhalenin kesin sonucu önümüzdeki günlerde kamuoyuna açıklanacak.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: mer-M.02 » Mersin Metro Projesi [İhale Süreci]

Mesaj gönderen decimus » 06 Mar Cmt, 2021 09:12

Engin Y yazdı:
04 Mar Prş, 2021 11:17
Mersin'in aylardır devam eden metro ihale sürecinde, nihai yapım ihalesi iki hafta önce yapılmış ve tek geçerli teklif verilmiş: http://www.mersinyasam.net/2021/02/18/m ... 20-bin-tl/

Bakalım ihale iptal mi edilecek, geçerli mi sayılacak?
Mersin metrosu için tek teklifi Doğuş İnşaat-Yapı Merkezi verdi: 3 milyar 758 milyon 620 bin TL

18.02.2021

Güney gazetesinden Abidin Yağmur’un haberine göre, Mersin metrosu ihalesine davetli 10 konsorsiyumdan 4’ü ihaleye katıldı. 2 firma teklif vermeyip teşekkür etti. Teklif veren firmalardan biri teminat mektubu şartı nedeniyle elendi. İhaleye tek teklifi veren Doğuş İnşaat -Yapı Merkezi ortaklığı oldu. Ortaklık, Mersin metro projesi 3 milyar 758 milyon 620 bin TL teklif verdi. Mersin Büyükşehir Belediyesinin ise projenin yaklaşık maliyetini 2 milyar 382 milyon 717 bin olarak belirlediği öğrenildi. Yani Doğuş İnşaat -Yapı Merkezi ortaklığı belediyenin belirlediği yaklaşık maliyetten yüzde 50 fazla teklif sundu.
İhalede 2 firma teklif vermiş ve bunlardan birinin teklifi geçerli olmadığı için iş otomatik olarak geçerli tek teklife iş kalmış.Bu projeye neden az teklif geldiğinin yanıtı ise Mersin belediyesinin ihale şartnamesinde olan "İşi yapacak olan firma gerekli krediyi getirecektir" maddesi ve bunun yanında işin TL olarak ihale edilmesi.

Bu firmalar hem para bulacaklar hem de her şeyin dolar ile yurt dışından satın alındığı bir dönemde Türk lirasına güvenerek iş yapacaklar.Bence bu projeye böyle bir zamanda teklif veren firmaları tebrik etmek lazım.Gerçekten hiç kolay değil yaptıkları iş.Bakalım Mersin belediyesi ne karar verecek.

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: mer-M.02 » Mersin Metro Projesi [İhale Süreci]

Mesaj gönderen Uğur » 06 Mar Cmt, 2021 09:35

Belediye vermesine verir de ihale kurumundan yeterli rekabet oluşmadı diye döner mi diye korkuluyor.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: mer-M.02 » Mersin Metro Projesi [İhale Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 29 Nis Prş, 2021 11:14

Engin Y yazdı:
04 Mar Prş, 2021 11:17
Mersin'in aylardır devam eden metro ihale sürecinde, nihai yapım ihalesi iki hafta önce yapılmış ve tek geçerli teklif verilmiş: http://www.mersinyasam.net/2021/02/18/m ... 20-bin-tl/

Bakalım ihale iptal mi edilecek, geçerli mi sayılacak?
Mersin Metrosu'nun inşaat ihalesi dün yeniden yapılmış: https://mersin.bel.tr/haber/mersin-metr ... si-yapildi

Bu sefer üç teklif geldiği için ihale iptal edilmez diye tahmin ediyorum..
Mersin Büyükşehir Belediyesi’nin “Mezitli-3 Ocak Hafif Raylı Sistem Metro Hattının İnşaat ve Elektromekanik Sistemlerinin Temini, Montajı ve İşletmeye Alınması İşi” ihalesi, Ulaşım Dairesi Toplantı Salonu’nda gerçekleştirildi.

Yerli ve yabancı 3 büyük ortaklık katıldı

İhaleye 3 büyük ortaklık katıldı. Doğuş İnşaat ve Ticaret A.Ş. ve Yapı Merkezi İnşaat ve Sanayi A.Ş. Ortak Girişimi, Cengiz İnşaat Sanayi ve Ticaret A.Ş. ile Dillingham Construction Int+Kiska-Kom İnş. ve Tic. A.Ş. İş Ortaklığı’nın teklif verdiği ihalede, Ziver İnşaat Taah. Turizm. Paz. San. Tic. A.Ş. ise teşekkür mektubu sunarak ihaleden çekildi.

İhale komisyonu, ilk aşamada ihaleye katılan 3 firmanın teklif zarflarını tek tek açarak, şartname koşullarının yerine getirilip getirilmediği ve eksik evrak olup olmadığını kontrol etti. 3 firmanın da sunduğu teklif geçerli sayıldı.

Mersin Metrosu için Doğuş İnşaat ve Ticaret A.Ş. ve Yapı Merkezi İnşaat ve Sanayi A.Ş. Ortak Girişimi 3 milyar 810 milyon lira, Cengiz İnşaat Sanayi ve Ticaret A.Ş. 4 milyar 122 milyon 195.4 bin lira, Dillingham Constructıon Int+Kiska-Kom İnş. ve Tic. A.Ş. İş Ortaklığı ise 3 milyar 379 milyon 404.9 bin lira teklif sundu. Sunulan teklifler, ihale komisyonu tarafından incelendikten sonra sonuç açıklanacak.

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: mer-M.02 » Mersin Metro Projesi [İhale Süreci]

Mesaj gönderen Uğur » 29 Nis Prş, 2021 15:46

İkinci ihale olduğu için tek teklif gelseydi de iptal olmayacaktı.

En düşük teklifi veren ortaklıktan
Dillingham, İzmir Aydın otoyolunun,
Kiska - Kom Kağıthane Dolmabahçe tünellerinin müteahhitiymiş

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: mer-M.02 » Mersin Metro Projesi [İhale Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 26 Ağu Prş, 2021 14:18

Dört ay önceki ihalenin kazananı bugün açıklanmış: https://www.mersin.bel.tr/haber/mersin- ... tamamlandi
Mersin Büyükşehir Belediye Başkanı Vahap Seçer’in ulaşım alanında kente kazandıracağı vizyon projelerinden birisi olan Mersin Metrosu’nda en önemli aşamaya gelindi. 13.4 km ve 11 istasyondan oluşan “Mezitli Eski Belediye Binası–Tren Garı” arası yer altı metro yapım ihalesinin 28 Nisan 2021’de teknik ve mali yeterlilik aşaması tamamlanmıştı.

İhalenin kazananı belli oldu

Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Dairesi İhale Komisyonu tarafından yapılan incelemeler sonucunda ihaleyi en avantajlı teklif olan 3 milyar 379 milyon 404 bin 875,26 lira ile Dillingham Cont. Int. Inc + Kiska- Kom İnş. A.Ş. ortak girişimi kazandı. İhaledeki ikinci en avantajlı teklif ise 3 milyar 810 milyon lirayla Doğuş İnş. ve Tic. A.Ş. ile Yapı Merkezi İnş. ve San. A.Ş. ortak girişiminin oldu.

En kısa sürede temel atılacak

Tamamlanan bu önemli aşamanın ardından mevzuat gereği kararların açıklanmasından sonra gereken süreler neticesinde “Mezitli Eski Belediye Binası-Tren Garı” hattının sözleşmesi imzalanacak ve en kısa sürede yer teslimi yapılarak temel atılacak.

Bununla birlikte “Mezitli Eski Belediye Binası-Tren Garı” hattına entegre olacak olan “Mersin Üniversitesi ve Üniversite Hastanesi Tramvay Hattı” ile “Mersin Şehir Hastanesi Hemzemin Raylı Sistem Hattı” projelerinin de en kısa sürede tamamlanması bekleniyor.

Başkan Seçer’e Mersin Metrosu için 900 milyon liralık finansman yetkisi verilmişti

Her geçen gün adımları hızlanan Mersin Metrosu’nun finansmanı için de 16 Ağustos 2021’de gerçekleşen Mersin Büyükşehir Belediye Meclisi Ağustos Ayı İkinci Birleşimi’nde önemli bir karar alınmıştı. “Hafif Raylı Sistem Metro Hattı’nın İnşaat ve Elektromanyetik Sistemlerinin Temini, Montajı veya Tahvil İhracı Projesi” ile ilgili Büyükşehir Belediye Meclisi’nden 900 milyon liralık finansman yetkisi alan Başkan Vahap Seçer, “Mersinimize Hafif Raylı Sistem Projesi’nde önemli bir adım daha atılmıştır. Memleketimize hayırlı uğurlu olsun” ifadelerini kullanmıştı.

Yayın Tarihi:26.8.2021 11:25:10

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: mer-M.02 » Mersin Metro Projesi [İhale Süreci]

Mesaj gönderen decimus » 30 Ağu Pzt, 2021 16:23

Mersin için hayırlı olsun bu sonuç.Daha önce yapılan ve geçersiz sayılan ihalde Doğuş İnşaat+ Yapı Merkezi en iyi teklifi vermişti fakat rekabet ortamı oluşmadığından belediye ihaleyi tekrar yaptı.

İlk ihalede mali yeterliliği olmayan ortalık 2. ihalede işi aldı.Ortaklara baktığımıza daha önce ismi pek duyulmamış firmalar.Bir tanesi Amerikalı olması işleri daha da entersan yapıyor.Bu projeyi yakından takip etmeye çalışacağım.Umarım bu ortaklık Türkiye standartlarının üzerinde kalite ve iş güvenliği süreçleri kurar ve yönetir.Çalışanların mutlu olduğu bir proje ortamı sağlarlar.

Uğur
Serbest Geçiş
Mesajlar: 689
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: mer-M.02 » Mersin Metro Projesi [İhale Süreci]

Mesaj gönderen Uğur » 30 Ağu Pzt, 2021 21:22

Firmaların adı duyulmamış gibi geliyor ama biri Türkiye'deki en uzun otoyol tüneli olan Aydın-Selattin tünelinin. Diğeri İstanbul'daki Dolmabahçe- Bomonti - Kağıthane tüneller kompleksinin müteahhitiymiş.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: mer-M.02 » Mersin Metro Projesi [İhale Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 04 Eki Pzt, 2021 16:45

İmzalar atılmış, hayırlı uğurlu olsun: https://www.mersin.bel.tr/haber/mersin- ... lar-atildi
Mersin Büyükşehir Belediyesi’nin ulaşım alanındaki vizyon projelerinden biri olan Metro’da tarihi imzalar atıldı. “Mersin Büyükşehir Belediyesi Mezitli-3 Ocak Hafif Raylı Sistem Metro Hattının İnşaat ve Elektromekanik Sistemlerinin Temini, Montajı ve İşletmeye Alınması İşi Yüklenim Sözleşmesi”, Mersin Büyükşehir Belediyesi ile ihaleyi kazanan Dillingham Cont. Int. Inc + Kiska-Kom İnş. ve Tic. A.Ş. İş Ortaklığı tarafından imzalandı. Büyükşehir Belediye Başkanı Vahap Seçer, Mersin için raylı sistemler dönemini başlattıklarını belirterek, ilk kazmayı Mersin’in kurtuluşunun 100. yılı olan 3 Ocak 2022’de vurmak istediklerini söyledi.

Yüklenim Sözleşmesi’nin imza töreninde; Başkan Seçer, Dillingham Cont. Int. Inc Yönetim Kurulu Başkanı Werdell Henry Gildhouse, Kiska-Kom İnş. ve Tic. A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Haydar Özkazanç, Mersin Büyükşehir Belediyesi bürokratları, firma yetkilileri ve Prota Mühendislik Genel Müdürü Danyal Kubin yer aldı. Mersin Büyükşehir Belediyesi Mezitli-3 Ocak Hafif Raylı Sistem Metro Hattının İnşaat ve Elektromekanik Sistemlerinin Temini, Montajı ve İşletmeye Alınması İşi Yüklenim Sözleşmesi’nin imzalarını, Mersin Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Dairesi Başkanı Ersan Topçuoğlu, Dillingham Cont. Int. Inc Yönetim Kurulu Başkanı Werdell Henry Gildhouse ile Kiska-Kom İnş. ve Tic. A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Haydar Özkazanç attı.

“Mersin için raylı sistemler dönemini başlatıyoruz”

Başkan Seçer, imza töreni öncesinde yaptığı değerlendirmede, Mersin için raylı sistemler dönemini başlattıklarını belirterek, “Artık Mersin; metrosuyla, tramvayıyla anılacak; modern, çağdaş bir kent hüviyetinde olacak. Biraz sonra imzalayacağımız sözleşmenin bize maliyeti 3 milyar 379 milyon 404 bin 875 liradır. Bu proje içerisinde Metro’nun vagonları yok. Bunlar daha sonra projeye dâhil edilecek, alımları gerçekleştirilecek. İlk kazmayı, tarihimizin en önemli günü olarak değerlendirdiğimiz Mersin’in kurtuluşunun 100. yılı olan 3 Ocak 2022 tarihinde vurmak istiyoruz” dedi.

“48 ayda bitirilmesini öngörüyoruz”

4 merkez ilçeyi çelikten raylarla birbirine bağlayacak olan Metro projesinin hızla devam edeceğini vurgulayan Başkan Seçer, şunları söyledi:

“48 ayda bitirilmesini öngörüyoruz. Mersin Raylı Sistem Projeleri toplamda 34.4 kilometre, 3 etaptan oluşacak. Bugün sözleşmesini imzalayacağımız proje 13.4 kilometre yeraltı metrosu ve 11 istasyondan oluşacak. Yine 2. etap olarak düşündüğümüz Fuar-Üniversite Hastanesi-Mersin Üniversitesi ve tekrar Fuar Alanı bir ring şeklinde 8.4 kilometrelik bir güzergah olacak. Buradaki raylı sistem modelini de tramvay düşünüyoruz. 3. etap, 1. etabın batı noktası olan eski otogar bölgesinden başlayacak. Şehir Hastanesi, Yeni Otogar, toplamda 12.6 kilometrelik hemzemin metro raylı sistem modeli olarak gerçekleştirilecek. İlk etabımızın başlama noktası Mezitli Belediyemizin eski hizmet binasının olduğu nokta batı noktası; doğu noktası ise eski otogarın olduğu bölge olarak planlanmıştır. Hattın işletmeye alındığı ilk yıl öngörülen günlük yolcu sayısı yaklaşık 350 bindir. Bu sayının 2030 yılında 380 binlere, 2048 yılında da 500 binli rakamlara evrileceğini öngörmekteyiz. Projemizin yaklaşık 7 kilometresi TBM dediğimiz, yani yeraltından delgi yöntemiyle, 6.4 kilometresi aç-kapa yöntemi ile gerçekleşecek. Tüneller bu yapı sistemi modeliyle yapılacak. Yine Türkiye’de ilk kez yapılacak bir uygulama, tünel tipi olarak tek tüp çift hat uygulaması. Bunu da Mersin’de biz hayata geçirmiş olacağız.”

“Sadece lokasyon olarak değil, insanları da birbiriyle kaynaştıracak”

Metro’nun kent yaşamına katkısından da söz eden Başkan Seçer, “Mutlaka Metro çok konforlu, çok süratli, çok ucuz bir toplu taşıma modeli ama kente katacağı önemli değerler var. Bir kere kentin 4 ilçesini merkezle birbirine bağlayacak. Sadece lokasyon olarak değil, insanları da birbiriyle kaynaştıracak. 4 merkez ilçede yaşayan farklı sosyo-ekonomik yapıda, farklı sosyo-kültürel yapıdaki insanlar da Metro aracılığıyla diğer bölgelere çok daha rahat ulaşma imkanı bulacak. Metro’nun batı noktası olan Mezitli’den binen bir kadın kardeşim, alışveriş yapmak istiyorsa Çamlıbel’e çok kısa bir süre içerisinde ulaşım sağlama imkanı olacak. Çünkü artık lastik tekerlekli toplu taşıma araçlarına binip hem bekleme eziyetini hem trafik eziyetini çekmemiş olacak” dedi.

Trafik ve otopark sorunları çözülecek

İstasyonların önemli özellikleri olduğundan da söz eden Seçer, “Yeraltından caddenin 2 yakasını birbirine bağlayacak. Biliyorsunuz çok yoğun trafik akışında olan caddelerde, örneğin şu anda Sevgi Katlı Kavşağı’nın hemen batısına Çatı Üst Geçidi’ni gerçekleştirdik. Çünkü orada trafik çok yoğun akıyor, yayalar karşıdan karşıya geçerken güçlük çekiyordu. Bunu yaptığımız yürüyen merdiven sistemli üst geçitlerle sağlamış olduk. Ancak artık GMK üzerinde 11 istasyonumuzun ya da İstiklal Caddesi’nde Özgür Çocuk Parkı’nın olduğu bölgede yani istasyonun olduğu 11 bölgede yer altından tünel marifetiyle yayalar caddenin karşısına geçme imkânına sahip olacaklar. Yine çok önemli bir özellik, çünkü ‘kentimizin en büyük sorunu ne?’ diye vatandaşlarımıza soru sorarsak, ‘trafik’ diyecekler. Trafik içerisinde de otopark sorunundan söz edecekler. İşte 11 istasyonun 7’sinde her birinde 200, toplamda 1400 araçlık otoparklar olacak. Yine bu otoparklar içerisinde her birinde 40, toplamda 280 motosiklet; her birinde 60, toplamda 420 bisiklet park edecek kapasiteye sahip bir yapı olacak” ifadelerini kullandı.

“Metro istasyonları sosyalleşme için muazzam bir alan yaratacak”

Başkan Seçer, vagonların bir tanesinde bisikletler için özel bir alan ayrılması için de çalışmalar yaptıklarını vurgulayarak, “Yaptığımız bisiklet yolları ile bisiklet kullanımını yaygınlaştırmaya çalışıyoruz. Bunu gerçekleştirdiğimiz takdirde bisiklet kullanıcıları için de önemli bir kolaylık olacağını düşünüyoruz. 11 istasyonun 9’unda halkın kullanımına açık sosyal, kültürel ve ticari alanlar tesis edilecek. Bunlar arasında sergi alanları, alışveriş ve yeme içme alanları bulunacak. Yani bir anlamda bu istasyonlar sosyalleşme için muazzam bir alan yaratmış olacak, ticarete önemli katkı sağlamış olacak” dedi.

Katlı kavşak çalışmaları devam edecek

Metro projesinin yanı sıra trafiği rahatlatmak için katlı kavşak çalışmalarının da hızla devam edeceğini ifade eden Başkan Seçer, şunları söyledi:

“Trafik bizim açımızdan sorun teşkil etmesin diye üzerinde önemle durduğumuz bir konu. Metro bizim seçim öncesi bir projeksiyonumuzdu, bir vaadimizdi. Bunu gerçekleştireceğiz diye yola çıktık ve bugün de biraz sonra atacağımız imza ile bunun önemli bir adımını atmış olacağız. O günden bugüne, bugünleri düşünerek önemli çalışmalar yaptık. Göreve geldiğimizde Anıt Katlı Kavşağı akamete uğramış bir inşaattı ve müdahale ettik. Çok kısa bir süre sonra, göreve geldiğimiz tarih 8 Nisan’dı, 19 Mayıs’ta Anıt Katlı Kavşağı’nın açılışını yapmıştık. Yine vatandaşlarımız tarafından son derece modern, çağdaş ve estetik bulunan Sevgi Katlı Kavşağı’nı 87 günde tamamladık. Şu anda Göçmen Kavşağı olarak tabir ettiğimiz bölgede, kurumlarımızın deplase çalışmaları var. Kısa süre sonra neticelenecek. Kasım ayının ilk günlerinde orada yine çok kısa sürede bitireceğimiz Göçmen Katlı Kavşağı’nı hayata geçireceğiz. Ardından şu anda Saya Park bölgesinde, Fuar Alanı’nın olduğu bölgede 34. Cadde de çok önemli bir kavşak ve trafiği yoğun bir kavşak. Süratle tramvay projesi çalışmaları şu anda devam ediyor. O bölgeden tramvay geçireceğimiz için yapacağımız katlı kavşağın projesini birbirine entegre ettik, eşgüdümlü çalışılıyor, kısa süre içerisinde proje neticelenecek, Göçmen Katlı Kavşağı’ndan sonra Saya Park bölgesindeki kavşak vatandaşlarımızın hizmetine sunulacak.”

Başkan Seçer, Hal Katlı Kavşak projesini de süratle hayata geçireceklerini belirterek, “Projesini şu anda tamamladığımız Saya Katlı Kavşağı ya da Saya Alışveriş Merkezi’nin olduğu bölgeden sonra başlatacağımız Hal Katlı Kavşak projesini süratle hayata geçireceğiz. Karayolları ile görüşmemiz devam ediyor. Burası son derece önemli. Akbelen bölgesindeki kavşaktaki katlı kavşak yapımının sorumluluğu Karayolları’na aittir. Bu kurumumuzla görüşmelerimiz devam ediyor. Çünkü orada çok acil bir katlı kavşak ihtiyacı var. Onu da Karayolları gerçekleştirdiği durumda artık otobandan Mersin’in doğu istikametinden kente gelen bir araç, Hal Katlı Kavşağından Mezitli’ye köprülü katlı kavşaklar marifetiyle durmaksızın transit olarak ulaşma imkanı bulmuş olacak. ‘Bunun metro ile ne alakası var?’ derseniz, tabi ki bu çalışmalar yani metro inşaat çalışmaları GMK güzergahında gideceği için trafiğe, özellikle 2. Çevre Yolu’na, Adnan Menderes Bulvarı’na, 3. Çevre Yolu’na; ki oranın yapımına biliyorsunuz vatandaşlardan da tarafıma çok büyük bir talep var, o yolun düzenlenmesi ile ilgili. Oraya ve yeni hizmete açtığımız ve bir prototip model olan bugüne kadar belki de Mersin tarihinin alt yapısı, üst yapısı, genişliğiyle son derece teknolojik, iyi düşünülmüş bir çalışması olan 4. Çevre Yolu’na trafiğin aktarılmasını sağlayacağız” dedi.

Metro projesi istihdama ve Mersin’in cirosuna katkı sağlayacak

Metro inşaatının Mersin ekonomisine önemli katkıları olacağını belirten Seçer, “Günümüzün en büyük sorunu olan istihdama önemli katkı sağlayacak. Yaklaşık 3 bin vatandaşımız bu beyaz yakalıdır, mavi yakalıdır, beden işçisidir ya da dolaylı olarak çalışacak olan vatandaşlarımızdır. Önemli bir iş gücü sağlayacağız ve bunların % 90’lık kısmı da Mersin’de yaşayan yurttaşlarımızdan karşılanacak. Bu proje yaklaşık olarak 340 milyon avroluk bir proje. İlk etapta inşaat maliyeti üzerinden söylüyorum. Bunun % 70’lik kısmının yani 240 milyon avroluk ya da TL bazında konuşacak olursak 2 milyar 400 milyonluk kısmının Mersin’de harcanacağını öngörüyoruz. İnşaatın süresinin yaklaşık 4 yıl olduğunu düşünürseniz her yıl Mersin’deki yurttaşlarımızın cebine 600 milyon lira gibi bir para girecek ya da Mersin’in cirosuna, gayrisafi cirosuna 600 milyon lira gibi önemli bir rakam girmiş olacak. Bu da ekonomiye önemli bir katkı sağlayacak diye düşünüyorum” diye konuştu.

“Bu projeyi bir medeniyet projesi olarak değerlendiriyorum”

Başkan Seçer, Metro’nun önemli ve değerli bir proje olduğunu vurgulayarak, şunları söyledi:

“Metro gecikilmiş bir proje. Avrupa’nın bundan 170 yıl önce, 150 yıl önce, 145 yıl önce, 100 yıl önce gerçekleştirdiği bu projeleri hatta İstanbul’un raylı sistemler uzunluğunun 200 kilometre olarak konuşulduğu bir çağda, Mersin gibi topografyasının bu tip çalışmalara son derece uygun olduğu bir bölgede raylı sistemleri maalesef 2021 yılında konuşabiliyoruz ve temelini atma şansına da sahip olmuş durumdayız. Kentin marka değerini artıracak bir çalışma olacak metro. Kentin yaşamına metro kavramı yerleşecek. Az önce de söylediğim gibi artık Mersin; metrosu, tramvayı, her model raylı sistemi olan, ulaşımı konforlu, rahat bir kent olarak anılacak. Trafik sorununu minimize etmiş bir kent olarak anılacak. İstasyonların çevresinde doğaldır, yeni yerleşim alanlarının oluşmasıyla birlikte yeni iş kolları ve ticari alanlar yaratılmış olacak. Ayrıca yeni alışkanlıkların gelişmesi ile kentli ve kentsel bakış açısında köklü bir değişim yaşanacağını düşünüyoruz. Mersin’e yeni bir vizyon katacağını gördüğümüz bu projeyi bir medeniyet projesi olarak değerlendirdiğimi bilmenizi isterim.”

Projenin inşaat yapımı sürecinde kent yaşamında bazı olumsuzluklar yaşanabileceğini belirten Seçer, “Göreve geldiğimiz günden bu yana da zaten gerekli tedbirleri alıyorduk ama vatandaşlarımızın da katkısına, yardımına, hassasiyetine, desteğine, hoşgörüsüne ihtiyacımız var. Mersin’e hizmet yapma arzusundayız. Bunun çabası içerisindeyiz. Bu konuda samimiyiz, azimliyiz ve kararlıyız ama hizmetlerimizin etkin, yerinde ve sürdürülebilir olması için de Mersinli hemşehrilerimin yoğun desteğine ihtiyacımız var. Mersinimize metromuz hayırlı, uğurlu olsun” dedi.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: mer-M.02 » Mersin Metro Projesi [İhale Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 16 Eki Cmt, 2021 13:48

Mersin'de metronun temeli 3 Ocak'ta atılacak: https://www.haberturk.com/mersin-haberl ... nma-talebi
Mersin Büyükşehir Belediye Başkanı Vahap Seçer, metronun temelinin 3 Ocak 2022 tarihinde atılacağını belirterek, "Şu anda müteahhitte, yüklenici firmaya yer teslimi yapılıyor. Şantiye çalışmaları yapılıyor. Çok önemli bir ekonomik hacim sağlayacak. Toplamda yaklaşık olarak 3.5 milyar lirayı konuşuyoruz ve bunun 3'te 2'lik kısmı da bu kentte kalacak" dedi.

Mersin Büyükşehir Belediye Meclisi Ekim Ayı 1. Birleşim Toplantısı, Büyükşehir Belediye Başkanı Vahap Seçer başkanlığında yapıldı. Seçer, toplantıda 265 milyon liralık borçlanma talebinin nedenlerini bir kez daha meclis üyeleriyle paylaştı. Seçer, 2021 yılı bütçe denkliği için konulan borçlanma kalemi tutarı olan miktarın bankadan ya da finans kurumlarından alınabilmesi için Büyükşehir Belediye Başkanına meclis kararıyla yetki verilmesi gerektiğini vurguladı. 2021 yılı Mersin Büyükşehir Belediyesi bütçesinin 2 milyar 695 milyon lira, toplam gelir bütçesinin ise 2 milyar 485 milyon lira olduğunu kaydeden Seçer, “210 milyon liralık bir açık konusu. Muhasebe tekniği kaynaklı bizim 265 milyon lira talebimiz. Yoksa bizim zaten bundan kullanacağımız 193 milyon lira, meclis yetkisinden kullanabiliyoruz. Yani bu 210 milyon liralık açığın 193 milyon liralık kısmı bu alacağım borçlanmadan, 265 milyon lira eğer borçlanma yetkisi alırsam, bakanlık iznine tabi olmadan bu parayı kullanabileceğim” diye konuştu. Metro için meclisten 900 milyon lira borçlanma yetkisini aldığını da hatırlatan Seçer, “Ama ben şu anda borçlanamam. Neden? Bakanlık iznine tabi. Şu anda Hazine Bakanlığı’ndan onay bekliyoruz. Buradaki meclisin bana vereceği borçlanma kalemi tamamen bütçemle ilgili” ifadelerine yer verdi. Başkan Seçer'in borçlanma talebi, meclis üyelerinin oy çokluğu ile bir kez daha reddedildi.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: mer-M.02 » Mersin Metro Projesi [İhale Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 18 Kas Prş, 2021 09:12

Metro inşaatı için TBM siparişinin verilmiş olması çok güzel bir gelişme, inşallah 2027 veya 2028 yılında metro faaliyete geçer..

3 Ocak 2022’de Raylı Sistemler Dönemini Başlatacağız: https://www.mersin.bel.tr/haber/baskan- ... slatacagiz
Seçer, Mersin için önemli bir gün olan 3 Ocak tarihine atıfta bulunarak, “Bağımsızlığımızı tescillediğimiz gün. 100. yılını kutlayacağız ve biz o gün, yani 3 Ocak 2022’de Mersin tarihinin önemli bir günü olarak, raylı sistemler dönemini başlatacağız. İlk etapta 13,4 kilometre metro, 2. etapta tramvay, 3. etapta da yine hemzemin raylı sistem. Şu anki yer altından gelecek. Mezitli eski belediye binası, eski otogar arası yer altından gelecek. Oranın konumu yer üstünden bir sistemi uygun kılmıyor” dedi.

Başkan Seçer, yeraltı metrosunun yapımının iki yöntemi olduğunu dile getirerek, şunları söyledi: “Eski Otogar ile Pozcu Postanesi’nin arasını TBM tekniği ile geçiyorduk hatta biraz daha ilerisine ancak bu rahatsızlık endişesiyle beraber bu güzergahı daha da ileriye doğru çekiyoruz. Teknik elemanlar çalışıyor. Zaten yüklenici firma da şu anda şantiyesini kuruyor. TBM siparişini verdi. TBM, eski otogardan başlayacak, muhtemelen Forum bölgesini de geçecek orada bir durağımız var, mümkünse Yenişehir Fuar Alanı’na kadar TBM ile geçmek istiyoruz. Biz hepsini TBM ile yapmayı arzu ederiz ama bu da tabi maliyeti artırıyor. 30 metre aşağıda olduğunuz için yapacağınız istasyonlar da çok maliyetli oluyor. Bir de aç-kapa yöntemi var. Şehrin batıya doğru sakinleşen bölgelerde 200 metrelik merhalelerde aç-kapa yöntemiyle tüneli yapıyorlar, o da 12 ile 18 metrede oluyor. Daha az maliyetli oluyor. Bir miktar tabi ki çevreye rahatsızlık vereceğiz ama şimdiden trafiğin akışı, çevrenin rahatsız olmaması için tedbirlerimizi alıyoruz. Bu anlamda insanlar lütfen bizlere güvensinler. Bunu minimize edecek şekilde tedbirlerimizi alıyoruz.”

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: mer-M.02 » Mersin Metro Projesi [İhale Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 18 Kas Prş, 2021 11:01

bu ekonomik şartlarda gayet cesur bir girişim, hayırlı uğurlu olsun

Kilitli

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön