ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2636
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 28 Eki Çrş, 2020 20:00

Bir de metroların biraz hızlanması gerek..

Örneğin, Levent ile 4. Levent arasında viraj yok, eğim yok, dümdüz bir yol var ve bu arada ölçtüğüm ortalama hız ne yazık ki sadece 40 km/saat civarında..

Demek ki hattın kalkıştan ve ivmelendikten sonraki sabit seyir hızı en fazla 55-60 km/saat civarında, oysa ki 75-80 km/saat yapabilmeli trenler..

Mesela ortalama hız 40 km/saat yerine 60 km/saat olsa, 40 kilometrelik bir yolculuk da 60 dakika yerine 40 dakika sürer; işte bu kısalma da fark yaratır..

Uğur
Yıllık Paso
Mesajlar: 454
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Mesaj gönderen Uğur » 29 Eki Prş, 2020 10:28

Metrolar tramvay zaten elinin altında istediği an kullanabileceği bir araba olan insanlara yönelik yatırımlar değil en azından benim nazarımda. Bu yatırımlar bizim ülkede 1-1,5 saat otobüs yolculuğu yapmaya "mahkum" olan kişilere konfor sağlamaya yönelik bir hamle, bu otobüs hatlarını da o güzergahlardan kaldırarak trafikte bir rahatlama sağlamak niyeti olabilir. Türk halkı aracını bırakıp metroya geçmez. Konfor tercihimiz yüksek. Zaten öyle olmasa benzin fiyatları 1,5 liradan 7 liraya gelirken trafik rahatlardı.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5303
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Mesaj gönderen alabay » 29 Eki Prş, 2020 10:48

Genel olarak küresel klima problemlerini, fosil yakıtların bitişini, karbondioksit egzostunu ve geleceği de hesaba katmalı. Avrupa’da (bilhassa kentlerde) yavaş yavaş özel otomobil kullanışı geri itiliyor. İnsanlık fazlalığı ve cehaletiyle büyük bir çöküşü başlattı. Sırf kendi hayatımda hissettiğim klima değişikliğine bakarsam … son yirmi senede aniden patlayan bir değişim var.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17323
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 29 Eki Prş, 2020 11:09

Engin Y yazdı:
28 Eki Çrş, 2020 20:00
Bir de metroların biraz hızlanması gerek..

Örneğin, Levent ile 4. Levent arasında viraj yok, eğim yok, dümdüz bir yol var ve bu arada ölçtüğüm ortalama hız ne yazık ki sadece 40 km/saat civarında..

Demek ki hattın kalkıştan ve ivmelendikten sonraki sabit seyir hızı en fazla 55-60 km/saat civarında, oysa ki 75-80 km/saat yapabilmeli trenler..

Mesela ortalama hız 40 km/saat yerine 60 km/saat olsa, 40 kilometrelik bir yolculuk da 60 dakika yerine 40 dakika sürer; işte bu kısalma da fark yaratır..
bu işin bu kadar basit olmadığını düşünüyorum, vereyim ivmeyi daha hızlı gideyim mümkün ama bu çok küçük sınırlarlarla yani ortalama hızı 40 olan bir yerde 60 yaptırmak güvenlik sorunu doğuruyordur zaten,

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2636
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 29 Eki Prş, 2020 11:27

Uğur yazdı:
29 Eki Prş, 2020 10:28
Metrolar tramvay zaten elinin altında istediği an kullanabileceği bir araba olan insanlara yönelik yatırımlar değil en azından benim nazarımda. Bu yatırımlar bizim ülkede 1-1,5 saat otobüs yolculuğu yapmaya "mahkum" olan kişilere konfor sağlamaya yönelik bir hamle, bu otobüs hatlarını da o güzergahlardan kaldırarak trafikte bir rahatlama sağlamak niyeti olabilir. Türk halkı aracını bırakıp metroya geçmez. Konfor tercihimiz yüksek. Zaten öyle olmasa benzin fiyatları 1,5 liradan 7 liraya gelirken trafik rahatlardı.
Abi, herkes öyle değil..

Ben mesela, toplantıya giderken şirketin havuz araçlarından birini alıp gidebiliyorum; ama imkân olsa, daha doğrusu süre açısından az bir şey mantıksız bile olsa, metroyla rahat rahat gitmeyi tercih edeceğim; çünkü İstanbul trafiğinde minibüsçülerle ve taksicilerle muhatap olmadan yaşamak istiyorum.. (İyi olanlarını tenzih ederim, ama istisnalar kaideyi bozmuyor ne yazık ki..)

Üstelik şirket arabasıyla masrafım sıfırken, metroya kendi İstanbulkartımı basacağım ve ücreti kendim ödeyeceğim..

İş yerimiz 4. Levent’te olduğu için M2 hattıyla gidebildiğim yerler için metroyu tercih ediyorum, ama dediğim gibi Bağlarbaşı‘nda veya Kozyatağı’nda gün ortasında (mesela 14’te) yapılacak ve arabayla yarım saatte gidebileceğim bir toplantı için bir saat önceden işten çıkarsam, diğer işler aksıyor bu sefer..

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5303
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Re: ist-M.01 » İstanbul Hızlı Metrosu - "HızRay" [Proje Süreci]

Mesaj gönderen alabay » 30 Eki Cum, 2020 10:25

Bizim buralarda »Jobticket« diye bir şey vardır. Çalışanlara iş yerleri aylık pasoları için bir ek pay ödüyorlar (ve sanırım bunun da şirketler için ya bir vergisel ya da sübvansiyonluk bir tarafı da var). Eyalette veya ilde çalışana eyalet ödüyor, belediyede çalışana belediye ödüyor (belediye misali: ayda 10 € ben ödüyorum, 40 € onlar ödüyor, eyalette tam tersiydi). Bu sırf kamu iş yerleri için … elbet özel iş yerleri de ek pay ödeyebiliyor ve kısmen ödüyor da. Böylece toplu taşım (hem kentsel, hem rejyonal) önemlileştiriliyor. Ayrıca bütün Almanya kapsamında iş için gidilmesi gereken yerlere ilk olarak tren bileti aldırılıyor. Şu an, salgın olaylarından dolayı, bu kural kaldırıldı. Ama zaten kimse iş için gezmiyor, gezemiyor. Kıssadan hisse: Bu şeyler tamamen siyasî şekilde yönlendirilebilir ve yönlendirilmeli de.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön