ist-M.03:03 » M3 Başakşehir-Kayaşehir Metro Hattı [3.Etap İnşaat Süreci]

Cevapla
Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17198
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ist-M.03:03 » M3 Başakşehir-Kayaşehir Metro Hattı [3.Etap İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 17 Kas Cum, 2017 20:41

Bakındım ama bu etap ile ilgili bir başlık açmamışız galiba, geçen bir iki mesaj girmiştik bir yerlere bulan olursa ekleyelim bu başlığa ya da bunu silelim :) Sanırım bu işin bu etabı şu tartışmalı Aga grup tarafından yapılmaktaydı, inşaat çalışmaları başladı diye duydum hatta, bir de bu etapta istasyon isim değişiklikleri de olmuş galiba, öğrenirsek onları da gireriz.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2375
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:03 » M3 Başakşehir-Kayaşehir Metro Hattı [3.Etap İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 17 Kas Cum, 2017 21:18

Evet abi, bu hattın güney tarafını (Kirazlı-Bakırköy) Aga Enerji yapıyor, kuzey tarafını (Başakşehir-Kayaşehir) ise Özgün Yapı-Şenbay Madencilik-Söğüt İnşaat yapıyor ve bu dört şirket de aynı gruba (Bayburt Grubu) ait..

Diğer başlığa baktım, bu uzatmayla ilgili bir şey yazmamışız.. İhale Aşamasındaki Metrolar başlığında da sadece ihale sonucunu bildirmişiz..

Kısa bir hat, ama yine de 2021'den önce bitme ihtimali yok.. Hele yapanların ne kadar deneyimsiz olduklarını düşününce, belki 2023'ü de bulabiliriz..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17198
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:03 » M3 Başakşehir-Kayaşehir Metro Hattı [3.Etap İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 17 Kas Cum, 2017 21:21

Nerede okudum kimden duydum hatırlamıyorum ama ben makine kurulumu yaptıkları gibi bir şey gördüm fakat işler çok yavaş gidiyor diye de biri yazdı bir yere :) benim kafa bir türlü resetlemediği için çok unutkanım artık :(

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17198
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:03 » M3 Başakşehir-Kayaşehir Metro Hattı [3.Etap İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 13 Kas Çrş, 2019 10:49

M3 kuzey uzatmasında çalışmalar başlamış, aslında burada da bir takım mali sorunlar vardı bildiğimiz kadarı ile fakat Şehir Hastanesinin açılacak olması nedeni ile bu uzatmanın bir şekilde tamamlanması için talep talimat çaba ve çalışmalar başlamış diyelim.

Kullanıcı avatarı
kerem13
Mesajlar: 3
Kayıt: 01 Kas Cum, 2019 14:25

Re: ist-M.03:03 » M3 Başakşehir-Kayaşehir Metro Hattı [3.Etap İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen kerem13 » 14 Kas Prş, 2019 12:13

Gerekli izinlerin çıkması uzun sürdü gibi bir şeyler duymuştum ben de.

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 309
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: ist-M.03:03 » M3 Başakşehir-Kayaşehir Metro Hattı [3.Etap İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Hector Troas » 28 Ara Cmt, 2019 20:27

Galiba başlayan inşaat çalışmaları, tüneller çökmesin diye yapılan güçlendirme çalışmaalrı olsa gerek, yoksa finansman olmadığı için ilerlemiyor. Çok öncelikli bir hat olarak görülmüyor. Kayaşehir'den Havalimanı Metrosu da geeçceği için, 2. plana atılmış gibi duruyor sanki. Geçen bir video izlemiştim, oradan izlenim edindim. Bu arada Havalimanı'na gidecek metro Kayaşehir-Fenertepe-Arnavutköy rotası ile gitmek için biraz doğuya kaydırılmış. Bu yüzden M3 Kayaşehir-Fenertepe uzatması iptal edilmiş. M3 nihai durumu Bakırköy-Kayaşehir veya Bakırköy-Başakşehir. Fenertepe yok.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2375
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:03 » M3 Başakşehir-Kayaşehir Metro Hattı [3.Etap İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 07 Nis Sal, 2020 09:50

İBB, bugün bu proje ile ilgili açıklama yapmış: https://www.ibb.istanbul/News/Detail/36656
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Sayın Adil Karaismailoğlu’nun Başakşehir – Kayaşehir Hattı ile ilgili açıklamasının aksine, bu metronun yapımı İBB Başkanı Mevlüt Uysal’ın döneminde durduruldu. İnşaat yeniden başlasa da Haziran 2018’de bütçe yetersizliği sebebiyle kazılara devam edilemedi. Başkan İmamoğlu’nun talimatıyla finansman arayışlarını hızlandıran İBB yönetimi, raylı sistemin Başakşehir Şehir Hastanesi’ne kadar olan kısmını 2021 yılının ikinci yarısında, tamamını ise 2022’de bitirmeyi hedefliyor.

Başakşehir – Kayaşehir Metro Hattı Projesi, 3 Mart 2017 tarihinde ihale edildi. 28 Nisan 2017 tarihinde yer teslimi yapılarak çalışmalara başlandı. Ancak, 29 Aralık 2017 tarihinde dönemin İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Mevlüt Uysal’ın 131 sayılı yazısı ile sözleşmenin fesih ve tasfiye talimatı verildi ve işler durduruldu.Daha sonra fesih ve tasfiye sürecinden vazgeçilmiş olsa da projeye herhangi bir finans sağlanamadığı ve yapım yüklenicisine ödeme yapılamadığı için tüm yapım işleri Ekim 2018 itibariyle yeniden durdu.

Nisan 2019 tarihinden itibaren çalışmaların şehir hastanesi açılışına engel olmaması amacıyla yalnızca Şehir Hastanesi İstasyonunda imalatlara tekrar başlanıldı. Ancak akabinde Yüklenici firmaya yine herhangi bir ödeme yapılmadı.

TEHLİKELİ TÜNELLER, İMAMOĞLU’NUN TALİMATIYLA GÜÇLENDİRİLDİ

Can ve mal güvenliği açısından tehlike arz edebilecek olan Onurkent – Metrokent arası tünel imalatlarına da bütçe yetersizliği sebebiyle Haziran 2018 tarihinden sonra devam edilemedi.

İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu’nun talimatıyla Eylül 2019’da Başakşehir – Kayaşehir Metro Hattı’nın risk teşkil eden bu tünellerinde imalatlara yeniden başlanıldı. Riskin tamamen ortadan kaldırılması amacıyla tünel kalıcı kaplama imalatlarının en kısa sürede tamamlanması için çalışmalar devam ediyor.

PROJENİN FİNANSMANI YOKTU

İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu’nun ekibi, 3 Mart 2017 tarihinde gerçekleştirilen ihale öncesinde ve sonrasında projeye herhangi bir finansman sağlanmadığını tespit etti. Eski yönetimin finansman sağlamak için hiçbir girişimde bulunmadığı belirlendi.Hattın tamamlanması için 1,5 milyar TL + KDV miktarında bir bütçeye ihtiyaç duyuluyor. İmamoğlu’nun talimatıyla, Eylül 2019 tarihinden bu yana proje için iç ve dış finansman arayışı sürdürülüyor. Ancak kredi hususunda henüz bir sonuç elde edilemedi.Finansın sağlanması durumunda, Başakşehir – Kayaşehir Metro Hattı’nın yapım işleri hızlandırılacak. Böylece, raylı sistemin Başakşehir Şehir Hastanesi’ne kadar olan kısmının 2021 yılının ikinci yarısında, hattın tamamının ise 2022’de hizmete alınması hedefleniyor.

BAKAN KARAİSMAİLOĞLU NE DEMİŞTİ?

Başakşehir-Kayaşehir metrosunun ihalesinin 2017’de İBB tarafından ihalesinin yapıldığını anımsatan Bakan Karaismailoğlu, “Maalesef günlük 100 bin kişilik insan hareketinin beklendiği böyle bir komplekste, metro inşaatının mutlaka yapılması gerekirken bir çivi bile çakılmıyor. 4 metro inşaatı şu anda açık bir şekilde bekletilmektedir. Bu hat tamamen İBB’nin bütçesindedir, ödeneği, müteahhidi vardır ama maalesef yapılmamaktadır. Bunu da kamuoyunun takdirlerine arz ediyorum” demişti.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17198
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:03 » M3 Başakşehir-Kayaşehir Metro Hattı [3.Etap İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 07 Nis Sal, 2020 12:47

Aynen söylenen tarihler doğru, zaten sizler daha iyi takip ediyorsunuz haberleri siteleri, inşaatın durması yeni değil. Ha finansman bulunurken öne alınabilirdi alınamazdı bilemem, orada sonuçta teknik bir takım zaruretler olduğunu da biliyoruz, yani tünelleri açılmış ama fikse edilmemiş yerleri olan hatlar vardı, bu hatlar öncelendi diye biliyorum.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2375
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:03 » M3 Başakşehir-Kayaşehir Metro Hattı [3.Etap İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 01 May Cum, 2020 12:09

M3'ün kuzey uzatmasını da Bakanlık üstlenmiş: https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/ ... 30M1-4.pdf

Doğru karar bence de..
Böylece, M3'ün inşaatı devam eden kuzey ve güney kesimlerinin hem işvereni (Bakanlık), hem de yüklenicisi (Bayburt Grubu) aynı kurumlar oldular..
En kısa sürede açılmasını dilerim, ama Bayburt Grubu'nun yavaşlığından ötürü tereddütlüyüm..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17198
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:03 » M3 Başakşehir-Kayaşehir Metro Hattı [3.Etap İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 01 May Cum, 2020 20:00

Bakalım göreceğiz, işin yüklenicisi pek güven vermiyor doğru belki de Bakanlık hattın güney uzatmasındaki iş gücünü de bu tarafa çekerek hızlandırmayı gerçekleştirebilir, yeter ki finansman çözülsün

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön