izm-M.03 » İzmir Metro İnşaatları

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 256
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

2020 bütçe bilgileri

Mesaj gönderen Hector Troas » 13 Şub Prş, 2020 13:37

İzmir'deki raylı sistem projelerinin 2020 ödenekleri ile ilgili liste aşağıdadır. Büyükten küçüğe doğru sıraladım. En çok bütçeyi 844.603.000 TL ile İBB'nin demiryolu inşaatı şeklinde yazdığı bir kalem var. Ama hangi proje olduğu yazılmamış. Belki de toplam rakamı yazmışlardır. Onun dışında en yüksek ödenek Narlıdere Metrosu'na verilmiş. 462.245.000 TL ve 50.000.000 TL de depo için olmak üzere toplamda 512.245.000 TL ödenek almış.

2. sırada YHT görünüyor ama bu para İzmir için harcanmıyor. İzmir'de yht inşaatı yok. Polatlı-Afyon bölümü yapılıyor. Dolaylı olarak. Dolayısıyla en yüksek 2. bütçe Buca Metrosu oluyor. 289.766.000 TL. Sonra sırasıyla Halkapınar-Otogar, Çiğli hatları var. Hepsi bu sene ihaleye çıkacak gibi duruyor. Halkapınar Depo Sahası ise bir kaç hattı birden ilgilendiriyor.

-Demiryolu İnşaatı: 844.603.000 TL
-Narlıdere Metrosu: 462.245.000 TL
-Ankara-İzmir YHT: 456.056.000 TL
-Buca Metrosu: 289.766.000 TL
-Halkapınar-Otogar: 100.002.000 TL
-Çiğli Tramvay İnşaatı: 97.000.000 TL
-Halkapınar Depo Sahası: 60.000.000 TL
-Narlıdere Metro Depo Sahası: 50.000.000 TL
-Raylı sistem proje ve müşavirlik işleri: 31.000.000 TL (Havalimanı-Stadyum)
-Torbalı-Ödemiş-Çatal-Tire: 30.000.000 TL
-Evka3-Bornova Merkez Metro İnşaatı: 25.000.000 TL
-Selçuk-Ortaklar: 10.000.000 TL
-Aliağa-Bergama: 5.000.000 TL
-İZBAN ilave hatlar: 5.000.000 TL
-Bergama-Soma: 1.000.000 TL
-Biçerova İltisak: 2.000.000 TL
-Ödemiş-Kiraz: 1.000 TL


Kaynak: Resmi Gazete

https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/ ... 12M1-1.pdf

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 256
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

HALKAPINAR M3 YENİ METRO İSTASYONU

Mesaj gönderen Hector Troas » 14 Şub Cum, 2020 13:37

En sürpriz bütçe, Halkapınar-Otogar için 100.002.000 TL ödenek ayrılması oldu. Bakanlık bu sene ihale yapmayı planlıyor gibi anlaşılıyor. Halkapınar'da mevcut istasyonun yanında, yer altında delme istasyon yapılacağı anlaşılıyor. M1 İstasyonu ile fiziksel bağlantı yok. Çünkü m1 yer üstünde. Ama alttan devam edip Alsancak yönüne ilerleyebilir görünüyor. Tabi dereyi geçmeyi planlamaları gerek. Umarım ona göre derinliği planlamışlardır. Çünkü böyle bir proje var. Bayraklı-Üçyol hattı buradan geçiyor.

Resim

Aynı rotada YHT de var ama paralelinde görünüyor. Birbirlerine ilişmeyecekler. gerçi rafa kalktı.

Resim

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön