ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Parseller Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2389
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Dudullu Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 26 Eyl Prş, 2019 19:49

Abi, çok haklısın..
Bu haberi, borsagundem.com’da gördüm: https://www.google.com.tr/search?q=bors ... C4%B1+ebrd

Orada, Bostancı-Dudullu yazıyordu, nitekim yukarıdaki bağlantıya tıklayınca çıkan özette de bu görülebiliyor.. Ancak artık habere girince, Bostancı-Dudullu yazmıyor..

Sanırım bir uyarı geldi bu siteye ve Bostancı-Dudullu ibaresini kaldırmışlar, ben ise sazan gibi atlayıp bu başlığa koydum..

Açıklamanın EBRD sayfasındaki metni: https://www.ebrd.com/news/2019/financia ... nsion.html

Burada da “The new 13-kilometre line will complement the three existing lines of Uskudar-Cekmekoy, Kadıkoy-Tavsantepe and Marmaray with a link from the north to the south side of the city and will add a total of 350,000 passengers a day to the city’s rail transport network.” denmiş, yani sanki yeni yapılacak, M8 kadar ilerlememiş bir hattan bahsetmiş..

Sanırım bu kredi M12 ile ilgili, zaten 13 kilometre olduğu belirtilmiş.. M12 gerçekten de 13 kilometre, M8 ise 14 kilometre uzunluğunda; yani yanlış başlığa koymuşum haberi..
Neyse, bu vesileyle, bu başlığın 2018 yılındaki ilk mesajını yazmış oldum, yanlışlıkla da olsa :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17207
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Dudullu Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 27 Eyl Cum, 2019 06:41

:) yok Engin sorun değil, tufaya hepimiz düşüyoruz, bilgilendirme eksiği bu ülkenin standardı :) ne derim enformasyon olmayan yerde dezenformasyon olur :). Benim bildiğim kadarı ile M8 de işler yavaşlamış gibi görünse de devam ediyordu, şu an sadece iki hat için kredi alındı bunlar M9 ve M12, bunu da Raylı Sistemler Çalıştayında bizzat yetkililer dile getirdikleri için biliyorum.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2389
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Dudullu Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 27 Eyl Cum, 2019 08:02

Esat yazdı:
27 Eyl Cum, 2019 06:41
:) yok Engin sorun değil, tufaya hepimiz düşüyoruz, bilgilendirme eksiği bu ülkenin standardı :) ne derim enformasyon olmayan yerde dezenformasyon olur :). Benim bildiğim kadarı ile M8 de işler yavaşlamış gibi görünse de devam ediyordu, şu an sadece iki hat için kredi alındı bunlar M9 ve M12, bunu da Raylı Sistemler Çalıştayında bizzat yetkililer dile getirdikleri için biliyorum.
Bu vesileyle bu başlıkta da yılın ilk (inşallah son olmaz) paylaşımlarını yaptık :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17207
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Dudullu Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 27 Eyl Cum, 2019 08:42

projeler canlandıktan sonra bir de açılış tarihleri zikredilmeye başlansın görelim bakalım, ona göre bir elden geçiririz, şu an için bu hatta 2021 den öncesini beklememek lazım, öyle görünüyor.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2389
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Dudullu Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 27 Eyl Cum, 2019 09:03

Esat yazdı:
27 Eyl Cum, 2019 08:42
projeler canlandıktan sonra bir de açılış tarihleri zikredilmeye başlansın görelim bakalım, ona göre bir elden geçiririz, şu an için bu hatta 2021 den öncesini beklememek lazım, öyle görünüyor.
Aynen abi,
Kaba inşaat ve ince işlerin tamamlanmasına bir yıl kaldı desek, testler en iyi ihtimalle Ekim 2020'de başlasa, en iyi ihtimalle 2021 baharında ya da büyük olasılıkla 2021 Eylül'ünde (okullar açılmadan hemen önce) bu hat açılır diye tahmin ediyorum..
İnşallah 2022'ye sarkmadan tamamlanır da diğer devam eden hatları bekleyenlere bir nebze ümit olur..

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2389
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Dudullu Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 08 Eki Sal, 2019 15:20

Pelin Hanım'ın Çalıştay sunumuna göre tamamlanma oranı %70 seviyesine ulaşmış..

Sunum: https://www.ibb.istanbul/Uploads//2019/ ... DURUMU.pdf (Sayfa 7)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17207
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Dudullu Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 13 Kas Çrş, 2019 10:45

Bugün aldığım bir duyum, bu hattın en hızlı ve yolunda ilerleyen iş iken malum ekonomik nedenler ile darboğaza düştüğü ve işlerin çok ciddi oranda durma noktasında olduğu yönünde, İBB bu hat içinde bir an önce kredi bulmak zorunda gibi.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1070
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Dudullu Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen decimus » 14 Ara Cmt, 2019 18:40

Esat yazdı:
13 Kas Çrş, 2019 10:45
Bugün aldığım bir duyum, bu hattın en hızlı ve yolunda ilerleyen iş iken malum ekonomik nedenler ile darboğaza düştüğü ve işlerin çok ciddi oranda durma noktasında olduğu yönünde, İBB bu hat içinde bir an önce kredi bulmak zorunda gibi.
Aslında uzun zaman önce bu proje için kredi istemişler iller bankasindan fakat anlasilan siyasi sebeplerden dolayi hala cevap verilmemiş.Aşağıda ki linkte detayli bilgi var.Çok çok üzücü olan vatandaşa oluyor malesef.

http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/turk ... indan.html

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17207
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Dudullu Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 14 Ara Cmt, 2019 18:42

Diğer taraftan bulunan krediler sadece işlerin başlamasına yetecek ölçüde bu işlerin bitmesini sağlayacak rakamlar değil deniyor, enflasyon nedeni ile maliyetler çok aşırı yükselmiş durumda bakalım en azından M7 - M8 ve T5 açılsa bari, tabi açılma ile bitmiyor maalesef vatandaşın anlamadığı bir konu bu işin işletme maliyetleri, bu anlamda da zor günler yaklaşıyor.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1070
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Dudullu Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen decimus » 15 Ara Pzr, 2019 13:25

Esat yazdı:
14 Ara Cmt, 2019 18:42
Diğer taraftan bulunan krediler sadece işlerin başlamasına yetecek ölçüde bu işlerin bitmesini sağlayacak rakamlar değil deniyor, enflasyon nedeni ile maliyetler çok aşırı yükselmiş durumda bakalım en azından M7 - M8 ve T5 açılsa bari, tabi açılma ile bitmiyor maalesef vatandaşın anlamadığı bir konu bu işin işletme maliyetleri, bu anlamda da zor günler yaklaşıyor.
Evet bu konuda haklısınız.Bulunan hiç bir kredi projeyi tamamen finanse edemiyor.Ama bu başlangıç için fena gözükmüyor kaldı ki metro projelerine kaynak aktarması gereken devlet bankaları ve iller banakası gibi kurumlar şu an resmen İBB hiç bir proje üretmesin diye kasalarından 1 tl bile çıkartmak istemiyorlar.Bu şartlarda yapılabilecek en güzel şey projeleri 1,5-2 sene durmadan çalıştırabilecek kaynak üretmektir.Bence bundan sonrası da gelecektir bu mantık ile projelerin yarım kalabileceğini düşünmüyorum.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2389
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Dudullu Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 23 Ara Pzt, 2019 14:43

Ekrem Başkan, her fırsatta metro vurgusu yapıyor, ancak hangi hatta öncelik verileceği konusunda bir miktar hatalı hareket ettiğini düşünüyorum..
Aşağıya alıntıladığım ifadeler, bugünkü basın toplantısından: https://www.ibb.istanbul/News/Detail/36245

Dudullu-Bostancı gibi oldukça ilerlemiş bir metro hattının inşaatını yeniden başlatmak varken, Kaynarca-Pendik-Tuzla ve Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli gibi hemen hemen hiç başlanmamış iki metro hattına kaynak ayırmasını yadırgıyorum..

Sanırım Dudullu-Bostancı'da kredi için başvurulan İller Bankası'ndan beklenen ve alınamayan bir yanıt söz konusu, ancak artık devlet bankalarından umudu kesmesi ve metrolar için dışarıdan bulduğu kaynağı bu hatta ayırması daha iyi olacak diye düşünüyorum..

Öncelikle, kentin merkezindeki oldukça ilerlemiş (sanırım %70 seviyesinde bir ilerlemeden bahsediliyordu İBB'nin çalıştay sunumunda) bu hattın tamamlanmasına odaklanmalı Ekrem Başkan..
“ULAŞIMA VE METROYA ODAKLANDIK”
... İmamoğlu, finansman yetersizliği nedeniyle yapım faaliyetleri Aralık 2017’de durdurulan 3 metro hattındaki çalışamalara; (Ümraniye – Ataşehir – Göztepe), (Çekmeköy – Sancaktepe – Sultanbeyli), (Kaynarca – Pendik – Tuzla) sağladıkları 371 milyon Euro finans desteği ile yeniden başladıklarını belirtti. Bu 3 proje tamamlandığında İstanbul’un 36.9 kilometre yeni metro hattına kavuşacağını kaydeden İmamoğlu, kentte yaşayan vatandaşlara iki de müjde verdi. İmamoğlu, finansal çalışmaların tamamlanması durumunda, yapım çalışmaları devam eden iki önemli hattan Mahmutbey – Mecidiyeköy Metro Hattı’nın 2020 yılı ilk yarısında, Eminönü – Alibeyköy Tramvay Hattı’nın ise 2020 yılının ikinci yarısında hizmete açılacaklarını ifade etti.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2389
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Dudullu Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 26 Ara Prş, 2019 15:08

Ekrem Başkan bugün de M8 şantiyesini ziyaret etmiş: https://www.ibb.istanbul/News/Detail/36263
İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, Dudullu-Bostancı Metro Hattı Projesi’nin İçerenköy İstasyonu şantiyesinde incelemelerde bulundu.

Resim

İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu, Çekmeköy Belediyesi’ne yaptığı ziyaretin ardından, Dudullu-Bostancı Metro Hattı Projesi’nin İçerenköy İstasyonu şantiyesinde incelemelerde bulundu. İmamoğlu ve İBB üst yönetimi, yerin 20 metre altında gerçekleşen inceleme öncesinde, yetkililerden projeyle ilgili sunum aldı. Sunumun ardından şantiye alanına inen İmamoğlu, kısa bir konuşma yaptı. Hattı, “Güney-Kuzey aksındaki en etkili hatlardan bir tanesi” olarak niteleyen İmamoğlu, “2019’da bitmesi gerekiyordu. Ancak, yaklaşık 2-2,5 yıldır sorun yaşıyor bu proje. İlk başta bir finans imkanı sağlanmış, ama sonrasında bu imkan sağlanamayınca, Ekim 2018’den itibaren neredeyse tümüyle durmuş durumda. Yatırım planı olmayan bir hattı. Yatırım planındaki onay, merkezi hükümet tarafından geçtiğimiz aylarda verildi. Şimdi önümüze bakıyoruz. Finans imkanlarıyla ilgili araştırmalarımız var” dedi.

“FAYDALI İŞLERİ ÖNCELİYORUZ”
Bu hattı çok önemsediklerini belirten İmamoğlu, “ Faydalı bir iş. İstanbul’da biz göreve geldiğimizde neredeyse 8 hat durmuş durumdaydı. Çalışmıyordu. Bunları tamamlamak, bunları bitirmek istiyoruz ve İstanbul için aciliyet olan işleri önceliyoruz. Öncelemek zorundayız. Bu tür projeler, hayatın geleceğini tanımlıyor. Verimli proje üretip, verimli bir şekilde İstanbul halkına hediye ettiğiniz zaman, İstanbul halkı nefes alır, mutlu olur, hayatlarının büyük bir kısmını trafikte geçirmemiş olur, çile çekmemiş olur.

Konuşmasının ardından şantiye çalışanlarıyla toplu fotoğraf çektiren İmamoğlu, gazetecilerin gündeme ilişkin sorularını da şantiyede yanıtladı. İmamoğlu’na sorulan sorular ve İBB Başkanı’nın verdiği yanıtlar şöyle oldu:

“Yüzde 70’i bitmiş bir metro hattı için ne kadar daha finansman ihtiyacı var?”

- Burası 558 milyon Euro artı KDV gibi bir maliyete sahip. Arkadaşlarımın revizyonda biraz maliyeti hafifletme çabaları var ama bu açıkçası yüzde 3 dilimlerinde. Şu anda ihtiyaç duyulan rakam, 200 milyon Euro artı KDV gibi bir finansman maliyeti. Yaklaşık 2018 Ekim’den beri duran bir şantiyeden bahsediyoruz. Ama buranın yatırım planı izni daha yeni çıktı. 2020’nin ilk haftalarında onaylanıp ilan edilmesini bekliyoruz. Akabinde finansman çalışmalarımız sürecek. Başlangıçta İller Bankası ile kredileme yapılmış, başlanmış ama sonrasında bu süreç kesintiye uğramış. Dolayısıyla bize emanet. Çalışacağız. 4 ulaşım aksı ile buluşan bu değerli hattı hızlıca İstanbullularla buluşturmak istiyoruz.”

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön