izm-M.01 » İzmir Metro Projeleri

Cevapla
Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2198
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

izm-M.01 » İzmir Metro Projeleri

Mesaj gönderen Engin Y » 16 Tem Sal, 2019 19:01

İzmir'de uzun zamandır beklenen Buca Metrosu, sonunda Ankara'dan onay almış..
İnşallah belediye başkanının belirttiği şekilde, 2025 yılında hizmete girer..

Haber: http://haber.sol.org.tr/turkiye/buca-me ... tti-266419
İzmir Büyükşehir Belediyesi, Buca Metrosu’nun yatırım programına alınması için Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı’ndan 18 aydır beklediği onayı aldı.

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, “Projenin yatırım programına alınması için onay veren Cumhurbaşkanı Sayın Recep Tayyip Erdoğan’a teşekkür ediyorum” dedi.

ULUSLARARASI İHALEYE ÇIKILACAK

Soyer, “İsteğimiz sadece bir imzaydı, onun da gelmesiyle hemen çalışmalara başlıyoruz. Gerekli finansmanı devlet bütçesinden tek kuruş talep etmeden, uluslararası kredi yoluyla çözeceğiz. Yaklaşık altı ay içinde finansman görüşmelerini tamamlayıp, uluslararası ihaleye çıkmayı ve 2020 yılında inşaata başlamayı hedefliyoruz. Beş yıl içinde metronun açılışını yapacağız” açıklamasında bulundu.

28 Aralık 2017 tarihinde Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü’nden onay alan proje, yatırım programına alınması için Kalkınma Bakanlığı’nın, yeni adıyla Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı’nın onayını bekliyordu. Uluslararası krediyle gerçekleştirilecek yatırımlar için Cumhurbaşkanlığı’nın onayı gerekli olduğundan, İzmir Büyükşehir Belediyesi Ankara’dan bu “olur” gelmeden ihaleye çıkamıyordu.

11 adet istasyondan oluşacak Buca Metrosu'nun, Üçyol İstasyonu-Dokuz Eylül Üniversitesi Tınaztepe Kampüsü-Çamlıkule arasında hizmet vermesi planlanıyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17058
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: izm-M.01 » İzmir Metro Projeleri

Mesaj gönderen Esat » 17 Tem Çrş, 2019 10:49

hattın uzunluğu ne olacak? 2025 sonu olsa 6 yıl var bitirilebilir gibi geliyor bana

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 791
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Re: izm-M.01 » İzmir Metro Projeleri

Mesaj gönderen mustafaguler » 17 Tem Çrş, 2019 12:32

Sanırım 13 km civarında bir uzunluğa sahipti

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2198
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: izm-M.01 » İzmir Metro Projeleri

Mesaj gönderen Engin Y » 17 Tem Çrş, 2019 13:18

mustafaguler yazdı:
17 Tem Çrş, 2019 12:32
Sanırım 13 km civarında bir uzunluğa sahipti
Evet, aşağıdaki 2017 tarihli habere göre Buca Metrosu 13,5 km uzunluğundaymış..

Duraklar: 1. Üçyol, 2. Zafertepe, 3. Bozyaka (haritadan bakınca, Zafertepe'den önce de olabilir), 4. General Asım Gündüz, 5. Şirinyer, 6. Buca Belediyesi, 7. Kasaplar, 8. Hasanağa Bahçesi, 9. Dokuz Eylül Üniversitesi, 10. Buca Koop. ve 11. Çamlıkule..

Üçyol'da İzmir Metrosu ile, Şirinyer'de de İZBAN ile aktarmalı olacağını anlıyorum bu durak listesinden..

Google'a bakınca, Şirinyer'den önceki durakların Karabağlar ve Konak ilçelerinin sınırı civarında olacağını, diğerlerinin ise Buca ilçesi sınırları içinde olacağını görüyorum..
Bir de sanki bu hattın durakları, diğer metro hatlarımıza kıyasla birbirine daha yakın olacak gibi; örneğin, şu 3 kilometrelik mesafede dört duraklık mesafe olacak: https://www.google.com/maps/dir/%C3%9C% ... 391933!3e2

Hat, Üçyol gibi nispeten merkezî sayılabilecek bir yerden başlayarak İzmir Çevre Yolu kenarındaki DEÜ, Buca Koop. ve Çamlıkule'ye kadar uzanacak..

Haber: https://www.izmir.bel.tr/tr/Haberler/bu ... /33246/156
İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin Buca Metrosu yapım ihalesine çıkabilmek için hazırladığı 13,5 km'lik hat projesi, Ulaştırma Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü tarafından onaylandı. Başkan Aziz Kocaoğlu, Buca Metrosu için gerçekleştirecekleri ihalenin "bir kalemde yapacakları en büyük ihale" olacağını açıkladı. 9 Ocak'taki Narlıdere Metrosu ihalesi için yarışan firma sayısı ise 42'ye yükseldi.

9 Ocak'ta yapım ihalesine çıkılacak Narlıdere Metrosu'nun ardından İzmirlilerin heyecanla beklediği Buca Metrosu için de sevindirici haber geldi. Tıpkı Narlıdere Metrosu gibi yine İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılacak olan 13,5 km uzunluğundaki Buca Metrosu'nun projesi Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü tarafından onaylandı. Proje, 13 Nisan 2017 tarihinde gönderilmişti. Şimdi sıra, Buca Metro projesinin 2018 yılı yatırım programına alınması için Kalkınma Bakanlığı onayına geldi. Uluslararası krediyle gerçekleştirilecek yatırımlar için Bakanlık onayı şart koşuluyor.

Sürücüsüz çalışacak
Derin tünel olarak projelendirilen Buca Metro hattı, TBM makinası kullanılarak derin tünel tekniği ile yapılacağından, tünel inşaatı sırasında oluşması muhtemel trafik, sosyal yaşam ve alt yapı sorunları da minimuma indirilmiş olacak. İzmir Hafif Raylı Sistemi'nin 5. aşamasını oluşturan hat, Üçyol İstasyonu - Dokuz Eylül Üniversitesi Tınaztepe Kampüsü - Çamlıkule arasında hizmet verecek. Üçyol ile başlayan ve 11 istasyondan oluşan hatta sırasıyla Zafertepe, Bozyaka, General Asım Gündüz, Şirinyer, Buca Belediyesi, Kasaplar, Hasanağa Bahçesi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Koop ve Çamlıkule istasyonları yer alacak. Buca hattı, F.Altay-Bornova arasında çalışan 2. aşama hat ile Üçyol İstasyonu'nda entegre olacak. Yolcular için Üçyol İstasyonu bilet holü katından bağlantılı olacak yeni hat, mevcut hatlardan bağımsız çalışacak. Bu sayede teknolojinin en son sistemleri Buca Metrosu'nda kullanılabilecek. Bu hat üzerindeki tren setleri sürücüsüz olarak hizmet verecek.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17058
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: izm-M.01 » İzmir Metro Projeleri

Mesaj gönderen Esat » 17 Tem Çrş, 2019 14:15

iki istasyon arası yaklaşık 1 km, metro için biraz yakın aralıklar gibi, kent merkezindeki noktaları diğer toplu taşıma ile bağlamak yerine daha sık istasyon yapmayı tercih etmiş olabilirler ya da belki başka sebepler vardır, hayırlı olsun en kısa sürede inşaat başlar umarım

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2198
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: izm-M.01 » İzmir Metro Projeleri

Mesaj gönderen Engin Y » 17 Tem Çrş, 2019 17:20

Aslında, 13,5 km uzunluğundaki hatta 11 durak yapılacaksa, ortalama mesafe 1.350 metre olacak; bu da bizim İstanbul M2 metrosundaki seviyede..

Ancak haritada belirttiğim Üçyol ve Şirinyer arasındaki yaklaşık 3 km mesafede (eğer metro dolambaçlı bir yol izlemeyip ana cadde altından geçecekse) ise beş durak olacak ve iki durak arası ortalama mesafe 750 metre olacak; bu kesimdeki duraklar bana biraz yakın geldi..

Bu arada, metro duraklarının yakın olmasının bir mahsuru yok, keşke M2'nin Taksim-Levent kesiminde bir durak daha yapsalarmış ve diğer duraklar da biraz birbirine yakın olsalarmış diye düşünüyorum hep..

Bu arada, Şirinyer ve Çamlıkule arasındaki 10,5 km mesafede ise 7 durak olacak, yani iki durak arası ortalama mesafe 1.750 metre olacak..
Bu bana biraz fazla geldi; ama bölgeyi yakından bilmiyorum, belki de İzmir Çevre Yolu'na yaklaştıkça yerleşim yerlerinin yoğunluğu azalıyordur..
Zaten Dokuz Eylül Üniversitesi yerleşkesinden sonra Çamlıkule'ye doğru dönüş yapacak metro, projeyi görüp çevreyi de bilmeden yaptığım bu yorumlar çok afaki kalıyor..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17058
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: izm-M.01 » İzmir Metro Projeleri

Mesaj gönderen Esat » 17 Tem Çrş, 2019 19:15

fizibilite anlamında mahsurlu, metronun taşıma kapasite ve konseptine uygun değil, o zaman HRS yapılabilir, daha kısa setler ile sık sefer düzenlenir. Bu Allah kanunu değil, olmaz diye bir şey yok ama çok doğru da sayılmaz, ha ülkemiz özelinde doğruluğu yanlışlığı da tartışılır o ayrı :) çünkü diğer sistemler ile ne kadar doğru destekleniyor? Bu yüzden de her türlü olur :) sıkıntı yok

Uğur
Yıllık Paso
Mesajlar: 382
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: izm-M.01 » İzmir Metro Projeleri

Mesaj gönderen Uğur » 19 Tem Cum, 2019 11:52

Bu metro burada son bulmayıp daha sonrasında Bayraklı'ya devam edecek Ana Plan'a göre. Peki bu loop yapısı inşa edilirse bu hat sonrasında nasıl kuzeye devam edecek?

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2198
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: izm-M.01 » İzmir Metro Projeleri

Mesaj gönderen Engin Y » 31 Tem Çrş, 2019 09:49

Engin Y yazdı:
17 Tem Çrş, 2019 13:18
Bir de sanki bu hattın durakları, diğer metro hatlarımıza kıyasla birbirine daha yakın olacak gibi; örneğin, şu 3 kilometrelik mesafede dört duraklık mesafe olacak: https://www.google.com/maps/dir/%C3%9C% ... 391933!3e2

Hat, Üçyol gibi nispeten merkezî sayılabilecek bir yerden başlayarak İzmir Çevre Yolu kenarındaki DEÜ, Buca Koop. ve Çamlıkule'ye kadar uzanacak..
Uğur yazdı:
19 Tem Cum, 2019 11:52
Bu metro burada son bulmayıp daha sonrasında Bayraklı'ya devam edecek Ana Plan'a göre. Peki bu loop yapısı inşa edilirse bu hat sonrasında nasıl kuzeye devam edecek?
Daha önce, bu hatla ilgili yukarıdaki yorumu yapmıştım..
Uğur Bey'in yukarıdaki sorusunda kastettiği "loop yapısı"nın ne olduğunu da anlamamıştım..

Şimdi aşağıdaki haritayı görünce, harita kafama oturdu..
Anlıyorum ki iki mahallenin (Zafertepe ve Bozyaka) ortasındaki ana yolun altından geçirmek yerine, mahallelerin içlerine girecek şekilde tasarlanmış..
Bu nedenle, yapmış olduğum "bu hattın durakları, diğer metro hatlarımıza kıyasla birbirine daha yakın olacak gibi" yorumum da geçersiz..

Bence güzel bir tasarım olmuş, ancak Uğur Bey'in bahsettiği gibi ileride Bayraklı'ya devam etmesi düşünülmüşse, bu biraz zor olacak gibi, ancak belki şöyle yapılır..
Trenler Üçyol'a ve Bayraklı'ya doğru giderken Zafertepe'den, Bayraklı'dan ve Üçyol'dan gelirken de Bozyaka'dan geçerler..
DEÜ'den Bozyaka'ya gidecek kişi Üçyol'da inerek karşı perondan geçen trene biner, aynı şekilde Üçyol'dan Zafertepe'ye gidecek kişi de General Asım Gündüz'de inerek karşı perondan geçen trene biner..

Resim

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2198
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: izm-M.01 » İzmir Metro Projeleri

Mesaj gönderen Engin Y » 13 Ara Cum, 2019 13:26

Üçyol-Buca Metrosu için EBRD'den kredi sağlanmış: http://www.cumhuriyet.com.tr/haber/turk ... tildi.html
Üçyol - Buca Metrosu için 80 milyon Avro'luk imza atıldı

11 Aralık 2019 Çarşamba

İzmir tarihinin en büyük yatırımının finansmanı için ilk büyük adım atıldı. Üçyol ile Buca’yı birbirine bağlayacak 13,3 kilometrelik metro projesi için İzmir Büyükşehir Belediyesi ile Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) bugün 80 milyon Avro tutarında finansman yetkilendirme sözleşmesi imzaladı. Bu yetkilendirme sözleşmesiyle birlikte EBRD’nin uluslararası satın alma politikaları ve kurallarına tabi olarak ihale çalışmalarına hemen başlanabilecek. Proje kapsamında 2020’de ihaleye çıkılarak temelin atılması planlanıyor.

İzmir Büyükşehir Belediyesi Çetin Emeç Toplantı Salonu’ndaki imza töreninde bir konuşma yapan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, “İzmir’in tarihindeki en büyük yatırım için ilk imzayı atıyoruz. Vatandaşlarımızın hızlı, modern, güvenli ve çevreci bir ulaşıma daha kolay erişmelerini hedefliyoruz. Üçyol - Buca metro projemiz, İzmir’in nüfus yoğunluğu çok olan bir bölgesinde daha trafik sorununu kökten çözecek ve herkese rahat bir nefes aldıracak” dedi.

HAZİNE GARANTİSİZ VE TEMİNATSIZ KREDİ
Uluslararası işbirliğinin karşılıklı güvenle sağlanabildiğine dikkat çeken Tunç Soyer, “Finansman sağlayan kuruluşlar kredi verecekleri kuruluşları titizlikle denetleyip önemli mali analizlerden geçiriyor. Bu testlerin sonucunda uluslararası finansman kuruluşları, kalkınma bankaları belediyemizin geleceğine ancak güvenle baktığı taktirde finansman sağlanıyor. İzmir Büyükşehir Belediyesi bu mali ortamda, Hazine garantisiz ve teminatsız kredi almayı başarmıştır. Belediyemizin kredibilitesinin yüksek olduğunu böylesine önemli ve büyük projelere finansman desteği alarak bir kez daha göstermiş olduk” şeklinde konuştu.

"AMAÇ SÜRDÜRÜLEBİLİR GELECEK"
EBRD Türkiye Başkan Vekili Şule Kılıç ise EBRD’nin, İzmir Belediyesi’nin uzun süreli ve güçlü ortaklarından olduğunu söyleyerek, “İzmir Belediyesi’nin İzmir halkı için daha iyi ve sürdürülebilir bir gelecek yaratmak için gösterdiği çabayı her zaman takdir ediyoruz. Bugün Üçyol - Buca Metro Projesi’nin kredi yetkilendirme mektubunu imzalarken aynı anda Yeşil Şehirler Eylem Planı açılış ve bilgilendirme toplantısını da yapıyoruz. Yeşil Şehirler Programı ile EBRD, şehirler ve sakinleri için daha sürdürülebilir bir gelecek inşa etmeyi amaçlamaktadır. Program çerçevesinde İzmir’i daha yeşil bir şehir haline getirmesi planlanan bir eylem planı hazırlanacaktır. Yeşil Şehir Eylem Planı, iklim değişikliği ile m&uuml ;cadele konusunda İzmir’in stratejik hedeflerini ortaya çıkaracak ve bir dizi kısa, orta ve uzun vadede gerçekleştirilmesi öngörülen eylem ve yatırımları belirleyecektir” dedi.

12 YILDA ÖDENECEK
Toplantıda kredinin detayları hakkında da bilgi verildi. İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin aldığı 80 milyon Avro'luk kredi, 4 yıl anapara geri ödemesiz toplam 12 yıla uzanan vade yapısına sahip. Projenin geri kalan finansmanı için uluslararası kalkınma bankaları ve finansman kuruluşlarıyla görüşmeler sürdürülüyor.

PROJE HAKKINDA
Üçyol ve Buca Metro Projesi, T.C. Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı'nın 2019 Yılı Yatırım Programı Revizyon Cetveline dahil edilmişti. Projenin finansman ihtiyacı için Hazine garantisi olmaksızın 6 milyar 165 milyon 852 bin TL tutarında dış finansman sağlanması konusunda Hazine ve Maliye Bakanlığı uygunluk vermişti.

Hector Troas
Aylık Paso
Mesajlar: 113
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

BUCA METROSU 2020 İHALE SÜRECİ-2021 TBM KAZISI

Mesaj gönderen Hector Troas » 27 Ara Cum, 2019 14:35

Üçyol-Buca Metrosu için hem öz kaynak ayrıldı hem de kredi bulundu. Öz kaynak 100 Milyon TL, kredi ise 80 Milyon €. TL karşılığı 550 Milyon'a yakın. Özkaynakla birlikte 2020 bütçesi 650 Milyon TL'yi buluyor. Ama bu para yetmiyor tabi. bu paralar ilk açamadaki başlangıç işleri için planlandı. 2. parti kredi de bulunacak. Tunç Başkan, önümüz açıldı, güveni sağladık, devamı gelecek diyor. Zaten 2020'de ihale yapılacak. Şantiye kurup mobilizasyonu yapmak ve TBM getirmek en az 6 ay sürüyor. Bu esnada 2021'de Narlıdere Metrosu'nu kazan TBM'ler boşa çıkmış olacaklar. 2021'de TBM'ler Buca'ya kaydırılabilir. Planlama öyle görünüyor.
Off Topic
"KREDİLERİ ÖYLE KOLAY VERMİYORLAR"
Soyer, “Bir milyar 70 milyon. Çiğli 80 milyon dolar. İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin borçlanma kapasitesi var. Avrupa İmar ve Kalkınma bankasından aldığımız 80 milyon Euro finans kurumlarının da önünü açtı. Çin, Tayvan’dan birçok yatırımcıyla konuştum. Bütün yatırımcılar saygın bir finans kurumunun ilk atışını bekledi. Onlar bu güveni görünce rahatladılar. Fransız Kalkınma Ajansının 100 milyonluk kredisi. Bunlar çok düşük faizli ve uzun vadeli krediler. Büyükşehir belediyesi o vadelerde o borcu ödeyecek durumda. Türkiye’de böyle bir kriz anında hiçbir belediye bu kadar yüksek kredi bulamaz. Kredi notumuz yüksek ve güven duyuyorlar. Alınan krediler hep zamanında ödemiş. Dosya hazırlama aşamasında şeffaflık var. Avrupa ihale sistemi o kadar ince eleyip sık dokuyor ki aldığımız nefesi takip ediyorlar. O kredileri öyle kolay vermiyorlar. Benim görev süremde inşallah o metroya bineceğiz” dedi.
3 etaplı projenin güzergahı şöyle:

Resim

Sadeleştirilmiş hali ise şöyle:

Resim

İhalesi yapılacak 1. aşama ise aşağıdadır. Zafertepe-Yağhaneler'deki loop bölgesi görünmüyor. 2. aşaamda Konak-Alsancak şeklinde devam etmesi için, Üçyol İstasyonu'na batıdan girmesi gerekir. Bu yüzden Bozyaka'dan ilerleyecektir. Loop ise Üçyol-Çamlıkule işletmesi yapmaya uygun olur, Üçyol İstasyonu'na doğudan girdiği için, batıdaki Konak-Alsancak yönüne devam edemez.

Resim

İZMİR 2030 FİNAL HATLARI:

Resim

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön