ist-M.03:11 » M11 Gayrettepe-Yeni Havalimanı-Halkalı Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16802
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:11 » M11 Gayrettepe-Yeni Havalimanı-Halkalı Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesajgönderen Esat » 06 Şub Çrş, 2019 14:10

Özgür Türkler yazdı:Uçakla gelen insanın 3 yada 5 dakikada bir sefer sıklığına ihtiyacı yok, sadece dolmuş gibi her durakta durmadan hızlı bir şekilde şehir merkezine transfer olmaya ihtiyacı var. Londra Heatrow da paran varsa 15 dk da bir gelen ekspres metro ile şehir merkezine hızlıca 20 dk da gidiyorsun, daha az ödeyeyim dersen mevcut metroya binip yaklaşık 40 dakikada merkeze yada ilişkili bir istasyona erişiyorsun (bu ikisinin hatları farklıydı yanlış hatırlamıyorsam). Bu durumda az istasyonlu ekspres banliyö tarzında bir işletme pekala iş görecektir ki Gayrettepe metro dediğimiz şey tamda bu bana göre. Bizdeki banliyö düşmanlığı ayrı tabi, parayı alstom ve siemens e kaptırıp metro yapma aşkından bir bıkmadı iş bilmez yöneticilerimiz. Marmaray a bile banliyö diyemeyip metro diyorlar halbuki bildiğin banliyö işte, öyle lafı kıvırtıp metro standardında banliyö falan deyince ne oluyosa sanki...


Peki Gayrettepe nin bu ihtiyacı var, Halkalı'nın yok mu? Olaya yanlış perspektiften baktığınızı düşünüyorum ya da tam olarak sorunu anlayamadım. Bana göre bu hat hiçbir şekilde metro olmalı, Gayrettepe-Halkalı olarak inşa edilmeli ve banliyö sistemine bağlanmalıydı.

Bu hattı metro olarak inşa ediyoruz diyenler hattın işletmesinde neden banliyö mantığı düşünüldüğünü de açıklamalılar, neden ortalama hız bu kadar yüksek, neden sefer sıklığı bu kadar az ve neden boğaz geçişli tünele bağlantılı? ortada teknik anlamda ciddi bir kafa karışıklığı var ve bu karışıklık biz de değil bu işi planlayanlar da :) en başından beri yapılan hatalar var. Pendikten banliyöyü SGH ya uzatmaktan vazgeçip bunu metroya çevirmek, Ataköy-AHL banliyö bağlantısını iptal etmek, halkalıdan sonraki kesimi banliyö değil de metro yapıyoruz diyerek başka bir sistem haline getirmek, ve boğaz geçişli metro diye tutturup aslında onu da banliyö olarak inşa ederek şehre harika bir banliyö sistemi kazandırmak varken METRO yapıyoruz :) çünkü metro da sürücüsüz sistem var, peron kapıları var, daha sık sefer var :) istersen banliyöde de yaparsın 2 dk. da bir sefer, zor değil ki. Neyse, karuşuk kuruşuk işler, boşverin.

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 294
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Re: ist-M.03:11 » M11 Gayrettepe-Yeni Havalimanı-Halkalı Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesajgönderen Özgür Türkler » 06 Şub Çrş, 2019 15:07

Esat yazdı:
Özgür Türkler yazdı:Uçakla gelen insanın 3 yada 5 dakikada bir sefer sıklığına ihtiyacı yok, sadece dolmuş gibi her durakta durmadan hızlı bir şekilde şehir merkezine transfer olmaya ihtiyacı var. Londra Heatrow da paran varsa 15 dk da bir gelen ekspres metro ile şehir merkezine hızlıca 20 dk da gidiyorsun, daha az ödeyeyim dersen mevcut metroya binip yaklaşık 40 dakikada merkeze yada ilişkili bir istasyona erişiyorsun (bu ikisinin hatları farklıydı yanlış hatırlamıyorsam). Bu durumda az istasyonlu ekspres banliyö tarzında bir işletme pekala iş görecektir ki Gayrettepe metro dediğimiz şey tamda bu bana göre. Bizdeki banliyö düşmanlığı ayrı tabi, parayı alstom ve siemens e kaptırıp metro yapma aşkından bir bıkmadı iş bilmez yöneticilerimiz. Marmaray a bile banliyö diyemeyip metro diyorlar halbuki bildiğin banliyö işte, öyle lafı kıvırtıp metro standardında banliyö falan deyince ne oluyosa sanki...


Peki Gayrettepe nin bu ihtiyacı var, Halkalı'nın yok mu? Olaya yanlış perspektiften baktığınızı düşünüyorum ya da tam olarak sorunu anlayamadım. Bana göre bu hat hiçbir şekilde metro olmalı, Gayrettepe-Halkalı olarak inşa edilmeli ve banliyö sistemine bağlanmalıydı.

Bu hattı metro olarak inşa ediyoruz diyenler hattın işletmesinde neden banliyö mantığı düşünüldüğünü de açıklamalılar, neden ortalama hız bu kadar yüksek, neden sefer sıklığı bu kadar az ve neden boğaz geçişli tünele bağlantılı? ortada teknik anlamda ciddi bir kafa karışıklığı var ve bu karışıklık biz de değil bu işi planlayanlar da :) en başından beri yapılan hatalar var. Pendikten banliyöyü SGH ya uzatmaktan vazgeçip bunu metroya çevirmek, Ataköy-AHL banliyö bağlantısını iptal etmek, halkalıdan sonraki kesimi banliyö değil de metro yapıyoruz diyerek başka bir sistem haline getirmek, ve boğaz geçişli metro diye tutturup aslında onu da banliyö olarak inşa ederek şehre harika bir banliyö sistemi kazandırmak varken METRO yapıyoruz :) çünkü metro da sürücüsüz sistem var, peron kapıları var, daha sık sefer var :) istersen banliyöde de yaparsın 2 dk. da bir sefer, zor değil ki. Neyse, karuşuk kuruşuk işler, boşverin.

Yanlış anlaşılmasın ben ihtiyaç yok demiyorum Halkalı tarafınında ihtiyacı var ama paralelinde birde planlanan tren yolu var orda şu anda Gayrettepe güzergahında olmayan, sonuçta İstanbulun üçte biri o tarafta yaşıyor, diğer üçte bire hatta karşıya erişimi 3 katlı tünel metrosuyla ilişkilendirdiklerine göre üçte ikiye Gayrettepe hizmet edecek. İkimizde metro yerine banliyö düşünülmesini savunuyoruz neden farklı olduğunu düşündün anlamadım Esat.
Gayrettepe tarafını da banliyö olarak yapabilirlerdi hatta işletme şartlarına bakılırsa seninde söylediğin gibi banliyö gibi duruyor. Gayrettepe - Halkalı dan kastını tam anlamadım, bu ikisini birleştiren , havalimanından Halkalıya kadar banliyö yapıp devam ettirip Gayrettepeye kadar ulaştırılmalı demek istedin sanırım. Mevcut metro şantiyelerini düşünürsek o bölgede böyle bir inşaat araç trafiğini iyice felç edebilirdi Halkalı-Gayrettepe arasında. Mevcut Gayrettepe metro inşaatı mevcut araç trafiğini en az etkileyecek güzergahta seçilmiş gibi. Bence her zamanki gibi ulaşım ihtiyacını en sona bıraktıkları için son dakika kararlarıyla uyduruk bir gece kondu işi yaptılar devlet böyüklerimiz. Yeni havalimanından metrobüs yapmadıklarına şükretmemizi beklediler herhalde. İleriyi düşünen, yap-boz olmayacak bir ulaşım master planı olmadığından sadece günü kurtaran gece kondu çözümlere devam. Yada böyle bir şehir ve ulaşım master planı var ama ben bilmiyorum!

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16802
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:11 » M11 Gayrettepe-Yeni Havalimanı-Halkalı Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesajgönderen Esat » 06 Şub Çrş, 2019 16:11

banliyö olması konusunda aşağı yukarı hepimiz hemfikiriz, burada kafamı karıştıran kısım sanki Gayrettepe-YHL Metro, Halkalı-YHL Banliyö olmalı gibi bir ifade vardı, ben bunu sorguladım yani neden bir tarafa metroya olur diyoruz da diğerine banliyö diyoruz? Her iki tarafta banliyö olsun, sonuçta verilen donelere baktığımızda zaten bir banliyö işletmesine benziyor, buna adını şirin göstermek adına metro demenin bir anlamı olmadığını düşünüyorum.

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 696
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Re: ist-M.03:11 » M11 Gayrettepe-Yeni Havalimanı-Halkalı Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesajgönderen kenanmar » 03 Mar Pzr, 2019 16:19

Betondan kutu yapıp kutuyu delmek, sanırım başka yöntemi yok. :) https://youtu.be/yPYT4uthglQ

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16802
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:11 » M11 Gayrettepe-Yeni Havalimanı-Halkalı Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesajgönderen Esat » 03 Mar Pzr, 2019 21:02

bunu geçen bende düşündüm, sonuçta tbm çıkmak için fore kazıkları kırarak çıkıyor, acaba bu binanın bütünlüğüne bir etkide bulunmuyor mu? sonuçta bu kutu istasyonun dış çeperi olarak inşa ediliyor, muhakkak bir zararı yok ki yapıyorlar ama işi bilmeyince bana çok anlamsız geliyor :)


“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir