ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1537
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesajgönderen Engin Y » 31 Eki Sal, 2017 17:03

Abi,

Keşke hiç çıkarılmadan, Mahmutbey-Esenyurt arasını yüklenen konsorsiyuma satılarak, Esenyurt'a doğru kazmaya devam ettirilselerdi :)

Kullanıcı avatarı
decimus
Müdavim
Mesajlar: 895
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesajgönderen decimus » 31 Eki Sal, 2017 21:54

Engin Y yazdı:Abi,

Keşke hiç çıkarılmadan, Mahmutbey-Esenyurt arasını yüklenen konsorsiyuma satılarak, Esenyurt'a doğru kazmaya devam ettirilselerdi :)


Aman hocam bu TBM'lerden bir an önce kurtulalım.Hatta bu üçlü konsorsiyumdan kurtulmamız lazım.Bu makina veya bu makinayi kullanan ekibin kazı performansı çok çok kötü. Bir an önce gitsinler ve yeni konsoriyumun yeni TBM makinaları gelsin.Bildiğim kadarıyle IBB ihale şartnamesinde 8 TBM olmasını şart koştu.Eğer bu şartnameye firmalar uyarsa 8 TBM kullanılırsa 48 ayda bitirilebilir.

Bu arada şaka-maka Esenyurt-Kabataş hattında 3 + 3 + 1 + 2 = 9 firma aynı anda farklı noktalarda yüklenici olarak çalışıyor.

Ilk olarak mecidiyekoy-mahmutbey arasinda 3 firma ile başlamıştı.Sonra Alarko Mecidiyekoy-Kabataş arasina başladı.Daha sonra depo sahasi için Metrostav + Ankara iş beaşladi ve şimdi Mahmutbey-Esenyurt arasi için Makyol+Astur+İçtaş başliyor.

Keşke 2014 yılında tek kalemde Esenyurt -Kabataş arası komple ihale edilse ve 10 TBM şartı gelseydı.Eğer işı hakkıyla yapan mühendislik firmlarindan biri işı alsaydi bana göre işin % 75 ' i bitmişti.Parça parça ihale etmek kötü oldu.

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1537
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesajgönderen Engin Y » 01 Kas Çrş, 2017 20:49

decimus yazdı:Bildiğim kadarıyle IBB ihale şartnamesinde 8 TBM olmasını şart koştu.Eğer bu şartnameye firmalar uyarsa 8 TBM kullanılırsa 48 ayda bitirilebilir.

Abi,
48 ay biraz uzun değil mi?
Ya da sadece kazı işleri değil de tüm işler için öngörün mü 48 ay?

Kullanıcı avatarı
decimus
Müdavim
Mesajlar: 895
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesajgönderen decimus » 02 Kas Prş, 2017 09:38

Engin Y yazdı:
decimus yazdı:Bildiğim kadarıyle IBB ihale şartnamesinde 8 TBM olmasını şart koştu.Eğer bu şartnameye firmalar uyarsa 8 TBM kullanılırsa 48 ayda bitirilebilir.

Abi,
48 ay biraz uzun değil mi?
Ya da sadece kazı işleri değil de tüm işler için öngörün mü 48 ay?


Benim kast ettiğim 48 aylık süre sadece kazı + İnce + Elektromekanik işler kapsıyordu.

Tabi 12 aylık test süresi de var. Buna öre toplamda 48 +12 = 60 aylık süre içinde proje bitirilip hizmete açılabilir.Bu proje için benim kanaatim 2023 yılında açılması makul ve mantıklı bir süredir.

Ayrıca şunun da altını çizmek istiyorum.Bir projede TBM kullanılması çok güzel ve mantıklı.İşleri de çok hızlandırıyor ama Yeni Mahalle - Mahmutbey arasında ki TBM kazılarına bakarsak ekip ve makine becerisi de çok çok önemli.Yani her zaman beklenildiği gibi TBM kazı rakamları olmuyor.Buna göre çok büyük hayaller kurmamak ve 5 yıllık süre herkes için mantıklı görünüyor.

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1537
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesajgönderen Engin Y » 02 Kas Prş, 2017 11:26

Tamamdır, TBM'lerden konuştuğumuz için sadece kazı için 48 ay diyorsun sandım, ona şaşırmıştım..
Zaten herhangi bir metro hattı için beş yıl, gayet makul bir süre..

Hele ki İstanbul gibi sürprizlerle dolu bir yerde :)

İnşallah inşaatına bu yıl başlanan metrolar, Mart 2024 belediye seçimlerine kadar tamamen biter..
Onlar bitince, elle tutulur bir metro ağımız olacak inşallah..

Kullanıcı avatarı
decimus
Müdavim
Mesajlar: 895
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesajgönderen decimus » 08 Kas Çrş, 2017 20:10

Beşiktaş santiyesinde ağır bakımları yapılan ve Kabataş yönünde kazıya başlayan 1 No'lu TBM makinası 200 m yi aşan kazı yapmış.Çok kritik ve zor bi bölgede kazı yapmasına rağmen "maaşallah" iyi gidiyor.

2 No'lu TBM Kabataş şantiyesinde kurulmaya devam ediyor.Bir kaç hafta içinde kazılara başlayacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16427
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesajgönderen Esat » 08 Kas Çrş, 2017 20:12

Eh güzel bir haber aldık bir hattan bari :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16427
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesajgönderen Esat » 15 Kas Çrş, 2017 10:19

Bu hattın Esenyurt etabında da inşaat anlamında çalışmalar başlamış

http://www.rayhaber.com/2017/11/mahmutb ... r-basladi/

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1537
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesajgönderen Engin Y » 17 Kas Cum, 2017 19:11

Az önce eve gelirken gördüm ki Kâzım Karabekir'de durak inşaatı nedeniyle kapatılan yonca yaprağı (Yeşilpınar-Gazi Mah. ve Küçükköy-Karayolları arasında gidişi sağlayan yaprak parçası) yeniden asfaltlanmış..

Yaklaşık 3,5 yıldır kapalı olan kavşağımızın sonunda açılacak olmasına sevindim.. Güya metro da bu sıralarda (2017 bitmeden) açılacaktı, ama ona daha en az iki yıl var galiba..


“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir