ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Esenyurt Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 12 Haz Pzt, 2017 16:29

Hah! Aynen bu tünel işte..

Belliydi metroyla ilgisiz oldukları, ama insanların yanlış da olsa takip etmeleri ve metroyla ilişkilendirmeleri güzel :)

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 16 Haz Cum, 2017 11:56

Kâzım Karabekir istasyonu güya iki yıl içinde tamamlanacak ve trafik eski düzene dönecekti..
Bu yaz sanırım dördüncü yazımız ve hâlâ tamamlanamadı :(

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen decimus » 17 Haz Cmt, 2017 04:17

Engin Y yazdı:Kâzım Karabekir istasyonu güya iki yıl içinde tamamlanacak ve trafik eski düzene dönecekti..
Bu yaz sanırım dördüncü yazımız ve hâlâ tamamlanamadı :(
This is Clasic !!!

Bugüne kadar verilen hangi söz tutuldu ki kazım karabekir istasyonu ile ilgili verilen söz tutulsun.

Bu verilen sözlerin tutulması için tek bir yol var o da : Verilen söz tutulmadığında çok ciddi cezai yaptırımlar uygulanmalı.Vatandaşa verilen söz namus sözü olmalı.Öyle tarih verip sonra olmayınca elini-kolunu sallayıp yeniden tarih verilmemeli.Bu sözlerin bir ağırlığı olmalı.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen decimus » 28 Haz Çrş, 2017 14:34

Arkadaşlar,

Kabataş-Mahmutbey hattı önümüzdeki günler de ihalesi yapılacak olan Esenyurt-Mahmutbey projesi ile toplam da Kabataş-Esenyurt Metrosu başlığına dönüşecek ve İstanbul'da ki en uzun metro projesi haline gelecektir.Şuan bile takibi çok zor olan bu proje diğer kısmın da eklenmesi ile kafalar baya karışacak anlamına geliyor.İşte bu nedenle bu projenin hem geçmişini hem de geleceğini analiz etmek istedim.

1- Mecidiyeköy - Mahmutbey : Bu kısım bildiğiniz gibi ihale sürecinde tünel kazıları (18 km) ve istasyonların kaba inşaatları (15 istasyon) olarak ihale edildi.Yer teslimi Ocak 2014 tarihinde Gülermak-Kolin-Kalyon firmalarına yapıldı.Sözleşme süreleri Ocak 2017 tarihinde bitmesine rağmen işlerin birçoğu tamamlanamadı.2 TBM hala tünel içinde çıkartılmayı bekliyor.Kağıthane ve Alibeyköy viyadükleri aykaları daha ortaya çıkmadı.5-6 istasyon kaba inşaatları bitmesine rağmen 9 istasyon da hala yüklenici firmalar çıkamadı.

Kısacası bu firmalar sölzeşme süresi üzerinden 6 ay geçmesine rağmen hala çalışmaya devam ediyorlar.

2-Mecidiyeköy - Kabataş : Bu alan da 5.5 km tünel ve 4 adet istasyon işleri kapsayan ayrıca mecidiyeköy-mahmutbey arası kalan işleri anahtar teslimi yapmak için 16 nisan 2015 günü ihale yapıldı ve aşağıda ki teklifler verildi.

1-Alarko: € 369.000.000
2-Doğuş: € 379.995.300
3-AGA: € 383.982.641
4-Polat + Comsa : 385.512.190
5-Gülermak + Kolin + Kalyon: € 399.741.000
6-Cengiz: € 432.783.187
7-Yapı Merkezi: € 462.088.272

Buna göre en iyi teklifi veren Alarko ihaleyi kazandı.

Yer teslimi ve şantiye kurulumları bu proje de en zor konulardan biriydi.Çünkü bütün hat şehir merkezinin tam ortasından geçiyor.Dolayısıyla hem şantiye kurmak hem de boş arazi bulmak oldukça zordu.Ayrıca bunun yanında Beşiktaş ve Kabataş gibi İstanbul'un göz bebeği olan va tarihi açıdan önemli noktalarında yapılan Arkeolojik kazılar Alarko'nun elini zayıflattı.Sırf bu arkeolojik kazılar nedeniyle 2 No'lu TBM uzun süredir Kabataş Şantiyesinde paketinde bekletiliyor.Yine aynı şekilde arkeolojik kazıların devam ettiği Beşiktaş şantiyesi belki de hattın açılışına yetişemeyecek tek istasyon olacak.

1 No'lu TBM Gayrette şantiyesinden kazılarına geçtiğimiz kasım ayında başladı ve oldukça iyi gidiyor.Önümüzdeki ay içinde Beşiktaş şantiyesinde bakıma alınması planlanıyor.

2 No'lu TBM kazılara Eylül 2017 gibi başlar diye düşünülüyor.(Ahh arkelojik kazılar ah !!!)

İstasyonlar ile ilgili henüz bir çalışma başlamadı.


Hattın depo sahasının nereye yapılacağını merak edenler için :

Aslında Depo sahası önceden Alibeyköy civarında planlanıyordu.Daha sonra Alarko'nun kazandığı ihale kapsamında yapılacağı düşünülürken İBB depo sahasını ayrıca ihale ederek Metrostav-Ankara ortaklığına işi verdiler.Onların face üzerinden kurduğu bir site var.Buna göre depo sahası

https://www.facebook.com/MetrostavAnkar ... S_TIMELINE

Bu hat artık kaç parçada açılı bilmem ama sıralama şu şekilde olacak herhalde :

1-Mecidiyeköy-Tekstilkent arası ( 2019 ortası )
2-Tekstilkent-Mahmutbey eklenecek ( 2019 sonu)
3-Mahmutbey-Kabataş arası (beşiktaş hariç) (2020)
4-Beşiktaş istasyonu devreye alınır. (2020)
5-Mahmutbey-Esenyurt (Allah büyüktür)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 28 Haz Çrş, 2017 15:48

4 ve 5 için bir şey diyemem ama ilk 3 için beklenti bu yönde diye biliyorum

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Serbest Geçiş
Mesajlar: 585
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Edil Arda » 28 Haz Çrş, 2017 22:56

Beşiktaş istasyonunun Kabataş kısmıyla beraber açılmayacağı kesin oldu o zaman?
Bir de niye Mecidiyeköy - Mahmutbey tek seferde açılmıyor diye sorsam? :D
Yani tek parça hâlinde ihale edilmiş olduğu için soruyorum, bilerek bu şekilde bir plan mı izlendi?

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen decimus » 29 Haz Prş, 2017 06:44

Esat yazdı:4 ve 5 için bir şey diyemem ama ilk 3 için beklenti bu yönde diye biliyorum
Aklın yolu bir.

Öyle boşu boşuna vatandaşı umutlandırmaya da gerek yok.Muhtemelen 2019 seçimleri öncesi Şov açılış yapılır. 1 etap için 8)

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen decimus » 29 Haz Prş, 2017 06:52

Edil Arda yazdı:Beşiktaş istasyonunun Kabataş kısmıyla beraber açılmayacağı kesin oldu o zaman?
Bir de niye Mecidiyeköy - Mahmutbey tek seferde açılmıyor diye sorsam? :D
Yani tek parça hâlinde ihale edilmiş olduğu için soruyorum, bilerek bu şekilde bir plan mı izlendi?
1-Evet Beşiktaş istasyonu için gidişat bu yönde.Marmaray projesinden sonra benim bildiğim arkeolojik kazılar nedeniyle en çok darbe alan proje Mecidiyeköy-Kabataş kısmı oldu.Hem Kabataş hem de Beşiktaş şantiyeleri çok ciddi zaman kaybı yaşadı ve hala yaşıyorlar (bjk)

2-Sebebi Mahmutbey Yönüne doğru gönderilen 2 TBM istenilen ve beklenilen seviyede kazı yapamaması.Normal de 6 ay önce 2 TBM'den Mahmutbey şantiyesinden çıkartılması lazıken hala tünel içerisinde çıkartılamadılar.Hal böyle olunca Tekstilkent-Mahmutbey arası kazı işleri çok geç bitti.(yeni bitti).Bu nedenle İBB daha fazla zaman kaybı yaşamamak için biten tünelleri Elektrik+Mekanik ve ray döşeme işlerine geçerek bir an önce tamamlamak istiyor.

3- Tek parça ihal edildi ama malesef yer altı bilinmezlerle dolu olduğu için kazı işleri hayal kırıklığı yarattı.

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen decimus » 11 Tem Sal, 2017 07:53

Gülermak-kolin-Kalyon ortaklığı projenin sözleşme süresi 1 Ocak 2017'de dolmasına rağmen her geçen gün daha da yavaş çalışıyor.Dün fotoğraf çekemedim ama aylar önce Nurtepe istasyonunun kaba inşaatı nasılsa hala aynı duruyor.Ne üstünü kapatmışlar ne de etrafı toparlayabilmişler. Firmalar hak ediş zamanı paralarını İBB'den rahat bir şekilde alıyorlar ama iş yapmaya gelince aynı performansı göremiyoruz.Hadi tünel kazısı olsa anlarım ama kaba inşaat çok daha basit.Nerdeyse bu işleri mahalle müteahitlerinden bile daha yavaş yapıyorlar.

Tek taşeron,tek ekip ve tek ekipmanla iş yapmaya kalkarsan böyle uzun yıllar sürüp gider.

Bitir-Çık kardeşim.Sen de rahatla vatandaş da rahatlasın.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 11 Tem Sal, 2017 10:19

Bu inşaatlar ile ilgili elimde bir takım tamamlanma yüzdeleri var ama dokümanı iyi okuyup anlamam lazım, neyin yüzdesi çözemedim :)

Kullanıcı avatarı
decimus
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1099
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen decimus » 11 Tem Sal, 2017 13:23

Esat yazdı:Bu inşaatlar ile ilgili elimde bir takım tamamlanma yüzdeleri var ama dokümanı iyi okuyup anlamam lazım, neyin yüzdesi çözemedim :)
Hocam o tamamlama yüzdeleri bana hep yanlış gelmiştir.Genelde şişirme rakamlar olur o yüzdelerde. :lol:

İşin içinden çıkabilirsen yüzdeleri görmek isteriz.

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 363
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Re: ist-M.03:07 » M7 Kabataş-Mahmutbey Metrosu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 13 Tem Prş, 2017 12:48

Aylardır Kağıthane meydanda viyadük ayaklarının nervürlü demirleri bağlanmış karkasları yerde yatıyor ama henüz yükselmeye başlamış bir ayak yok. Kazık çakma işlemi bitmediyse bu demirleri niye bağlayıp şantiye çalışma alanını boş yere daralttılar , planlama hatasımıdır bilemiyorum. Ama Fore kazık çakıp üstüne viyadük ayağı inşaa etmek aylar yıllar sürmemeli. Bu açıdan hızlarını bende çok yavaş buluyorum.

Cevapla

“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön