ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Dudullu Metrosu [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
decimus
Müdavim
Mesajlar: 760
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Dudullu Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesajgönderen decimus » 14 Şub Sal, 2017 16:05

Malesef çok üzücü bir haber okudum.Bu projede çalışan bir kardeşimiz iş makinası çarpması nedeniyle hayatını kaybetmiş.

Metro inşaatlarında çalışma şartları çok zordur.Madencilikten sonra dünyadaki en zor işi metro işleridir.Bu kadar zor olması ayrı bir yana sürekli rekor sürede açma çalışmaları,15 günde 1 gün tatil ve günde 12 saat çalışma şartları zaten zor olan metro yapım işlerini daha zor hale getiriyor.Metro inşaatlarında dışardan bakanlar için " Abi gece-gündüz çalışsınlar, bir an önce açılması lazım ! Artık dayanacak gücümüz kalmadı" gibi laflar ile sürekli halk tarafından baskı altına alınmaya çalışır.

Bu kaçıncı kaza, kaçıncı insan ölümü.Türkiye'de yapılan hiçbir metro hattı bir insanın saçının teli kadar değerli değildir !

İBB bu konuya el atmalı ve firmalara sen bu işi en az kaç paraya yapırsın sorusunun yanına " Sen bu işi yaparken çalışanlarının sağlığını ve güvenliği korumak için ne kadar para harcarsın ? Ne kadar emek verirsin ? demeli.

Katar'da dünyanın en büyük metro inşaatları yapılıyor ve tek işçinin burnu bile kanamıyor.

Kaynak : http://www.trthaber.com/haber/turkiye/metro-insaatinda-is-kazasi-1-olu-298975.html

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1293
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Dudullu Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesajgönderen Engin Y » 15 Şub Çrş, 2017 08:10

Allah rahmet eylesin :(

Her işte öngörülemeyen hususlardan sarkmalar olabilir..
İş planını hazırlayanlar kötü hazırladığı için gecikmeler olabilir..
Bir de böyle şantiye içinde gereksiz yere tedbirsiz ve acele işler yüzünden kazaların yaşanması çok acı :(

ibo
Transit Yolcu
Mesajlar: 12
Kayıt: 04 Eki Sal, 2016 12:48

Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Dudullu Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesajgönderen ibo » 03 Nis Pzt, 2017 19:07

Bu hattın depo son durağı şile otobanına yakın,şile otobüüsünden inince aktarma yapmak kolay olacak.

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1293
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Dudullu Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesajgönderen Engin Y » 10 Nis Pzt, 2017 12:21

Ümraniye Belediyesi'ne ait bir seçim, pardon referandum bildirisinde, bu hattın (veya Göztepe-Ümraniye hattı da olabilir) hafif metro olacağını okudum gibi hatırlıyorum..

Keşke bildiriyi atmasaydım, ama attıktan bir süre sonra lamba yandı.. "XXX Hafif Metrosu 2019'da hizmetinizde" diyordu, eğer uydurmuyorsam..

Bu durumda, burada altılı veya sekizli setler yerine üçlü veya dörtlü setler mi kullanılacak? Kapasite sorunu yaşanmaz mı?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16114
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Dudullu Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesajgönderen Esat » 10 Nis Pzt, 2017 13:01

Hafif metronun ne olduğunu biliyor muymuş yazan, niye kafa karıştırıyorlar anlamıyorum. Ha tabi yolcu gelipte 4 lü vagon işletmeyi görünce "aaa küçççükkmüş ya laa buuu!" çünkü işleve değil boya bakıyoruz. Teknik anlamda işlevi bu argümanla tartışılabilir, mesela Engin in sorduğu gibi "Kapasite sorunu yaşanmaz mı?" :) bilmiyoruz yaşanır mı, İBB bu hatlar ile ilgili hem saha hem de simülasyonlar üzerinde kapasite hesaplarını yapıyor ve hatları buna göre ihale ediyor bildiğimiz kadarı ile, bugün ya da önümüzdeki 10-15 yıl için 4 lü dizilerle işletilen düşük kapasiteli bir metro elzem olabilir ama o yapının betonarmesi 100 yıllık, ve yeraltına inşa edilmiş bir yapıya sonradan uzatma sanırım pek olası olmuyor, şahsi görüşüm şimdiden 8 li sistemlere göre tasarlanmalıydı, kapasite ihtiyacı oluşana kadar 4 lü diziler ile işletilebilirdi. Gelecekte problem olacaktır.

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1293
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.03:08 » M8 Bostancı-Dudullu Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesajgönderen Engin Y » 10 Nis Pzt, 2017 14:42

Aynen abi..

Tamam, nispeten kısa bir hat..
Tamam, bir ucundan M5, ortalarından bir yerden M4 ve diğer ucundan da Marmaray geçeceği için ana hatlar arasında tamamlayıcı bir rolü olacak..
Tamam, M1 gibi yamalı bohça misali uzatıla uzatıla günün birinde ana hatta dönüşmeyeceği tahmin ediliyor..
Ama beş on yıl içinde, 1,5-2 dakikada bir yapılacak seferler bile yolcu talebini karşılamaya yetmeyebilir..

Keşke peronları şimdiden daha uzun yapsalardı..


“Metro Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir