5. sayfa (Toplam 14 sayfa)

Gönderilme zamanı: 30 Ara Çrş, 2009 12:01
gönderen Esat
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=18308
TCDD Genel Müdürlüğü'nün ayrıca, 10 Ocak 2010 tarihinden itibaren Ankara- Malatya arasında işletilen '4 Eylül Mavi Treni' ile Diyarbakır-Adana-Diyarbakır hattında işletilen Posta Yolcu Treninin 1 Ocak 2010 tarihinden itibaren seferden kaldıracağı bildirildi.
TCDD Genel Müdürlüğü'nün tren seferlerini verimsiz olduğu gerekçesiyle kaldırdığı belirtildi.

Gönderilme zamanı: 01 Oca Cum, 2010 17:55
gönderen Esat
TCDD verimsizlik ya da zarar etme bahanesi ile hatları kaldırmaya devam ediyor, açıkçası ben bunu pek doğru bulmuyorum, dünyada hangi demiryolu kar ediyor ki? Tamam minimum gaye tabii giderlerin sübvanse edilmesini sağlayacak kadar para kazanmaktır, o olmuyorsa zarar söz konusudur, ama el insan kalkındıracağımıza, eksiğimizi düzeltip talebi arttıracağımıza iptal ediyoruz, bir taraftan yaparken bir taraftan bozuyoruz. TCDD kendince haklı olabilir, keyif için böyle bir şey yapacak hali yok ama ben bu tip uygulamalara karşıyım ve haberde bahsedilen serzenişlerin önemli bir kısmınıda haklı buluyorum.

http://www.haber7.com/haber/20100101/Ka ... -Video.php
Kars’ta günlük iki sefer yapan ve her gün 400 yolcu taşıyan Kars-Akyaka arası tren ile halk arasında daha çok “hızlı tren” olarak adlandırılan ve Kars-Ankara arası sefer yapan Erzurum Ekspresi’nin Kars ayağı, seferden kaldırıldı. Özellikle Akyaka’ya çalışan trenin seferden kaldırılması tepkiye neden oldu.

Akyaka Treni ile Erzurum Ekspresi’nin zarar ettiği gerekçesiyle seferden kaldırıldığı bildirildi. Özellikle Akyaka Treni’nin seferden kaldırılmasına en büyük tepki Akyaka Belediye Başkanı Turgut Turan’dan ve Akyakalılardan geldi.

Demiryolları KİT’tir ve KİT’lerin kuruluş amacı da hizmettir. Vatandaş mağdur olmasın diye devlet bazen zarar edebilir. Kamu hizmeti ve sosyal devlet anlayışı bunu gerektirir.” diye konuştu.

Kapının açılacağı söylenen bir süreçte trenin seferden kaldırılmasının saçma olduğunu da kaydeden Turgut Turan, “İlçemizden geçen demiryolu Doğu Kapı'ya kadar uzanmaktadır.

Doğu Kapı'nın açılacağı söylenen bir süreçte Akyaka treninin seferden kaldırılarak, demiryolunun pasif hale getirilmesini anlamış değiliz. Akyaka treni, özellikle kış ayları güvenli yolculuk nedeniyle vatandaşın öncelikli tercihiydi.

Her gün 400 yolcu treni tercih ediyordu. Bunların 70'i öğrenciydi. Bu öğrenciler perişan olacak. Özellikle kışın trenin kaldırılmasını da anlamış değiliz.

Gönderilme zamanı: 12 Oca Sal, 2010 18:06
gönderen Esat
TCDD’nin 114 milyon TL’lik tasarruf edeceğini öne sürerek Ankara-Malatya, Ankara-Zonguldak, Ankara-Kars, Ankara-İzmir, Diyarbakır-Adana seferlerini kaldırması yöre milletvekillerini harekete geçirdi.

Muhalefet-iktidar ayrımı olmadan kenetlenen vekiller, dar gelirli insanların yolculukta tercih ettiği trenlerin seferden kaldırılmasının vatandaşları zora sokacağını bildirdiler.

TCDD yetkilileri ise, bu bölgelerdeki trenlerin tamamen kaldırılmadığını, başka trenlerle birleştirildiğini belirterek, mevcut trenlerin de klimalı ve daha konforlu hale getirildiğini ifade ettiler.
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=18623

Yaaa, gördünüz mü? TCDD daha az ama daha konforlu trenler koymuş, yani siz işi gücü bırakın kardeşim, size lazım olan saatte yerde treni ne yapacaksınız? O maviydi hem gerenksiz bir renk, bakın size KLİMALI tren koyduk... KLİMALI, Türklerin 2000 li yıllardaki en büyük konforu KLİMALI trennnnnn, beğenmediniz mi? O zaman klimanızı alında gidin, la gidin laaa. Vay be Allah Bosch' tan razı olsun, o mu bulmuştu bu klima denen şeyi? Yani klima olmasa nasıl hava atacaktık ya da hizmet verecektik bilemiyorum.

Gönderilme zamanı: 12 Oca Sal, 2010 18:48
gönderen alabay
Osura osura .lol

Lee, valla biz tesadüfen buluşup da kaza ile kafayı çekersek, fena olurmuş, aman aman ... kafayı çekmeye de aslında iyi bir yemek bile yeter, çünkü baş döndüren herhangi bir içkiye gerek yok, olaylar ve häkükätlär yetiy, ah hah hah hah haa ...

Yok, kilima 1911'de Brus Villis, pardon Willis Carrier tarafından bgünkü hâliyle ilk denenmişmişmiş ...

Gönderilme zamanı: 12 Oca Sal, 2010 22:09
gönderen Mehmet Kasım
alabay yazdı:Osura osura .lol

Lee, valla biz tesadüfen buluşup da kaza ile kafayı çekersek, fena olurmuş, aman aman ... kafayı çekmeye de aslında iyi bir yemek bile yeter, çünkü baş döndüren herhangi bir içkiye gerek yok, olaylar ve häkükätlär yetiy, ah hah hah hah haa ...

Yok, kilima 1911'de Brus Villis, pardon Willis Carrier tarafından bgünkü hâliyle ilk denenmişmişmiş ...
sen şu "militarist" kıyafetini hala çıkarmadın yav :)

değiştir şu avatar'ı .

Gönderilme zamanı: 23 Mar Sal, 2010 20:54
gönderen Esat
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=20106
Amasya-Hacıbayram-Amasya arasındaki rayotobüs seferlerine 26 gün ara verilecek.

Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğü'nden yapılan yazılı açıklamada, Havza-Amasya hat kesiminde yol çalışmaları yapılacağı belirtildi.

Bu çalışmalara zaman aralığının sağlanması amacıyla, Amasya-Hacıbayram-Amasya arasında işletilen rayotobüs seferlerine, 22 Mart (dahil)-16 Nisan 2010 (dahil) tarihleri arasında ara verildiği kaydedilen açıklamada, yol çalışması sonrasında rayotobüs seferlerinin aynı şekilde devam edeceği ifade edildi.

Gönderilme zamanı: 24 Mar Çrş, 2010 09:52
gönderen alabay
Acaba TCDD SEV, Schienenersatzverkehr, yani ray yedek trafiği, RYT mi desek, koyar mıh ...

Gönderilme zamanı: 25 Mar Prş, 2010 14:48
gönderen özgürata
demiryolları bir ülkenin can damarlarıdır
imkanım olsa türkiyedeki bütün şehirleri demiryoluyla birbirine bağlarım
kimi kıtaplarda okuyorum
türkiyenin ortalama yükseltisinin fazla olması ve dağların doğu batı uzanışlı olmaları yol yapım maliyetlerini arttırarak ulaşımın gelişmesini olumsuz etkiliyomuş
laf salatası hiç başka birşey değil

Gönderilme zamanı: 25 Mar Prş, 2010 14:55
gönderen Esat
Kesinlikle laf salatası, bugünkü bulunulan noktada bunu sürekli söylüyorum Türkiye fakir bir ülke değildir, muhtaçta değildir, ha borçludur o başka :) ama kesinlikle kaynakların biraz daha doğru ya da şahsi görüşüm hakkaniyet ve hak yememe mantığı ile yönetilmesi ile çok daha iyi yerlere gelebilir, bunu Avrupa'nın bugünkü durumuna bakarak söylüyorum. Yanlız bu sözlerim sadece maddi konular için geçerlidir, başka bazı konularda aramızda maalesef uçurumlar var.

Bunlardan birisi sürekli eleştirdiğim eğitim sistemi temelinden gelen sorunlar nedeni ile mühendislikte yaşadığımız sorunlar. Elin gavuru suyun altını geçeli 100 yıl olmuş, biz şimdi hava atarız kaldı ki onu da Japonlar yapıyor, bu konuda ciddi sıkıntılarımız var, geçen de söylemiştim Türk insanının iş bitiriciliği ya da pratik zekasına kimse bir şey diyemez ama pratik zeka üretimden daha çok sorun çözümünde işe yarar, önce üretim yapabilecek duruma gelmemiz lazım, Ar-Ge denilen şeyin başkasının yaptığını birebir kopyalamak olmadığını, geriye mühendisliğin aslında bir sanat olduğunu ve amacının geriye giderken elindeki örneğin bir sonrasını tasarlayabilmek olduğunu kavramaktan geçiyor, bunlar benim sürekli şikayet ettiğim şahsi sıkıntılarım, başkaları tabii ki farklı düşüneceklerdir ben iddialaşmam gözümle gördüğüm, hayatım boyunca yaşadığım şey bu, benim tecrübelerim bana hep bunu gösterdi.

Ülkenin dört bir yanına demiryolu götürmek başta tabii ki parasal bir sorun, para oldukça birileri de bir şeyler yapmaya çalışıyor, bunu da görüyoruz. Geriye sadece biz üretemeyiz, ya da biz yapamayız mantığını alt ederek gerçekten ciddi bilimsel temellere dayanan, ayakları yere basan projeleri ortaya koymak ve bunu proje anlamında kendimizin üretmesi kalıyor. İşte Bursa başlığında gördük yerli araç üretimi için ciddi bir adım atıldı, bu adımların önü açılmalı, hatalar olacak, eksikler olacak, yanlışlar olacak ama doğruyu bulacağız, yeter ki uçmasını bilmeden uçmaya çalışmayalım, ya da konacağımız yeri görmeden :D

Gönderilme zamanı: 25 Mar Prş, 2010 17:10
gönderen özgürata
hay yaşa... azına sağlık hocam

Gönderilme zamanı: 24 Nis Cmt, 2010 10:01
gönderen Esat
Bu X-Ray taraması ile ilgili daha önce de haberi yayınlamıştık, projede bayağı bir mesafe kat edilmiş ve ilk uygulama Van ilinde gerçekleştirilecekmiş. Tabi bu gayet normal kaçak girişinin en yoğun olduğu sınır bölgelerinden birisi, daha önce kontrol ne durumda idi trenlerde bilmiyorum açıkçası bu sistemin ne kadar işe yarar olduğu konusunda da bazı tereddütlerim var. Acaba yolcular içinde iken mi bu tarama yapılıyor, eğer böyle ise böyle bir sistemin çok güçlü x-ray ışınları ile taraması gerekir bunun insan sağlığına vereceği kalıcı zarar durumu nedir? Dünyada bu uygulamayı gerçekleştiren ülkeler olduğu söylenmiş haberde, ama biri ABD paranoya imparatoru diğeri Çin korku imparatoru, Finlandiya ne iş onu çözemedim ama :) Her ne ise umarım amacına ulaşan bir proje olur ve umarım bu tereddütler ile ilgili herhangi bir sorunda yoktur.
Avrupa Birliği destekli projenin yaklaşık 5 milyon Euro'ya mâl olması bekleniyor. Gönderdiği ışınlarla hareket halindeki trenin röntgenini çekecek olan x-ray, bu görüntüleri merkezdeki monitörlere yansıtacak. Tren tarama sistemi adı verilen proje sayesinde, narkotik madde, silah, mühimmat, radyoaktif ve nükleer madde ve ticarî eşya kaçakçılığının önlenmesinde büyük bir adım atılacak. Yetkililer, kısa süre içerisinde şartname hazırlanarak ihaleye çıkılacağını açıkladı.

Tren tarama sistemi dünyada ABD, Finlandiya ve Çin'in de aralarında bulunduğu bazı ülkelerde de kullanılıyor. Sistem sayesinde trenlerin sabit bir hızda giderken radyografi ışınlarıyla taranıyor, vagonlar ve yolcu bagajları içindeki kaçak eşyalar tespit ediliyor. Ayrıca sisteme entegre edilen dedektörler sayesinde radyoaktif ve nükleer maddeler de tespit edilebiliyor. Söz konusu proje, Gümrük Müsteşarlığı Gümrükler Muhafaza Genel Müdürlüğü tarafından 2000 yılında başlatılan ve Gümrük Güvenlik Sistemleri (GÜMSİS) olarak adlandırılan modernizasyon sürecinin devamı olarak nitelendiriliyor.
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=20896

Gönderilme zamanı: 24 Nis Cmt, 2010 13:45
gönderen alabay
Valla bilmem, ne yaptıklarının farkına mı bunlar. Orada herkesi kısırlaştırıyorlar olmasın? Bence röntgenin, aynı atom enerjisinin gibi, hakikatları bizde pek anlaşılmıyor.