tr-D.07 » TCDD'den Haberler
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: tr-D.07 » TCDD den Haberler
Türkiye den Yunanistan a tren gitmemesi tabii ki yanlış ama Yunanistan ile Bulgaristan üzerinden Romanya gibi bir hattın Türkiye yi bypass ettiğini söylemek hatalı, biz o güzergah üzerinde sayılmayız bana göre. Hem coğrafi olarak, hem de siyasi olarak. Dolayısı ile bir bypass söz konusu değil. Fakat aynen katılıyorum Selanik treninin hala işletmeye alınmaması kötü, aynı şekilde Burgaz a da trenle gidebilmeliyiz ama ülkemizin demiryolu fikriyatında bu bölgeye yatırım yapmak maalesef yok.
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
Re: tr-D.07 » TCDD den Haberler
http://www.olay.com.tr/selanik-ten-kara ... en/122686/
Burada hedeflenen, Ege ve Karadeniz Limanları arasının Demiryolu ile birleşmesi. By-pass olarak Boğaz ve Deniz trafiğini kast etmiştim...
Burada hedeflenen, Ege ve Karadeniz Limanları arasının Demiryolu ile birleşmesi. By-pass olarak Boğaz ve Deniz trafiğini kast etmiştim...
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: tr-D.07 » TCDD den Haberler
Deniz trafiğini bypass etseler keşke, zaten o mesafe ve güzergahta gemi ile boğazdan geçmeleri yerine demiryolu ile taşımacılık yapmalarını tercih ederim, bizim üzerimizden geçen bir yük azalmış olur böylece.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 3525
- Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41
Re: tr-D.07 » TCDD den Haberler
Dün öğleden sonra, Çorlu’nun Sarılar köyü yakınlarında, Uzunköprü-Halkalı treninin beş vagonunun raydan çıkması nedeniyle hayatını kaybeden 24 insanımıza Allah’tan rahmet, yaralananlara da acil şifalar dilerim
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
Re: tr-D.07 » TCDD den Haberler
Sirkeci Garı 1872'de açılmış. Avrupa'dan 150 yıldır İstanbul'a Tren geliyordu. Bu web sitesinde sürekli İstanbul - Avrupa arasında doğru dürüst bir demiryolu hattı olmadığını, olanın da yetersiz olduğunu yazıyordum. İstanbul - Edirne Hattı, AB ile ortaklaşa yapılacaktı. Yıllardır her seçimde de Edirne'ye Hızlı Tren vaadi veriliyordu. Artık umarım bu bir ders olur.
Kaybettiğimiz vatandaşlarımız için Allahtan rahmet dilerim. Yaralılara da acil şifalar olsun.
Kaybettiğimiz vatandaşlarımız için Allahtan rahmet dilerim. Yaralılara da acil şifalar olsun.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18081
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Re: tr-D.07 » TCDD den Haberler
Ölenlere rahmet, yaralılara acil şifalar diliyorum, çok ümitli olmamakla birlikte umarım bu kez gerçekten fiziki anlamda kusuru bulunanlardan hesap sorulmasını temenni ediyorum.
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
Re: tr-D.07 » TCDD den Haberler
İstanbul - Edirne Tren Hattı Ulaşıma açıldı..
Tekirdağ’ın Çorlu ilçesi yakınlarında 24 kişinin ölümüyle sonuçlanan tren kazasının ardından iptal olan seferler 21.40'ta Halkalı’dan tekrar başladı.
https://www.sozcu.com.tr/2018/gundem/fa ... i-2514536/
Tekirdağ’ın Çorlu ilçesi yakınlarında 24 kişinin ölümüyle sonuçlanan tren kazasının ardından iptal olan seferler 21.40'ta Halkalı’dan tekrar başladı.
https://www.sozcu.com.tr/2018/gundem/fa ... i-2514536/
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
Çorlu'daki Kaza'dan ders çıkartmak..
Acı gerçek bu.. Yetkiler sessiz, Vatandaş bilinçsiz.
Çorlu'daki kaza'dan ders çıkartılmalı. Büyük bir ihmal ve tedbirsizlik var. Vatandaşlarımız boşu boşuna öldüler, yaralandılar.
" Demiryollarının rutin kontrolünü yapan yol bekçisi kadrosu kaldırılalı 5 yıl, Al Jazeera Türk, son demiryolu bekçilerinden biri ile sonu hüzünlü biten bir röportaj gerçekleştireli 3 yıl, bu işin ne kadar önemli bir iş olduğu bir kez daha ortaya çıkalı ise bir gün oldu.."
http://www.aljazeera.com.tr/al-jazeera- ... tmeyen-yol
Çorlu'daki kaza'dan ders çıkartılmalı. Büyük bir ihmal ve tedbirsizlik var. Vatandaşlarımız boşu boşuna öldüler, yaralandılar.
" Demiryollarının rutin kontrolünü yapan yol bekçisi kadrosu kaldırılalı 5 yıl, Al Jazeera Türk, son demiryolu bekçilerinden biri ile sonu hüzünlü biten bir röportaj gerçekleştireli 3 yıl, bu işin ne kadar önemli bir iş olduğu bir kez daha ortaya çıkalı ise bir gün oldu.."
http://www.aljazeera.com.tr/al-jazeera- ... tmeyen-yol
- Kamil16
- Müdavim
- Mesajlar: 919
- Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44
Re: tr-D.07 » TCDD den Haberler
Demiryollarında yol kontrolü ilkel şartlarda yapılıyor ise bunu geliştirmek ve günümüzün teknolojisini uygulatmak da TCDD'nin, Devletin görevidir. Çalışanları tasarruf için işten çıkararak bu işi, kontrolü yapmamak çok büyük bir hata. Sorumsuzluk.
Günümüz artık IT çağı, drone teknolojisi var. Mutlaka gelişmiş sistemler vardır. Bunlar niçin örnek alınmıyor?
Karayolunda giden bir aracın, kaza yapması yolda bir kusur yok ise nasıl kişinin sorumluluğunda ise, Devletin işlettiği bir işletme ki, Dünya'da herhalde %80 Devlet işletiyor bu sistemleri, sorumluluk devlet yönetiminindir.
Günümüz artık IT çağı, drone teknolojisi var. Mutlaka gelişmiş sistemler vardır. Bunlar niçin örnek alınmıyor?
Karayolunda giden bir aracın, kaza yapması yolda bir kusur yok ise nasıl kişinin sorumluluğunda ise, Devletin işlettiği bir işletme ki, Dünya'da herhalde %80 Devlet işletiyor bu sistemleri, sorumluluk devlet yönetiminindir.
-
- Serbest Geçiş
- Mesajlar: 689
- Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47
Re: tr-D.07 » TCDD den Haberler
Bir süredir ülkemizdeki hızlı ve konvansiyel tren hatlarıyla ilgilenmeye başladım. Nisan ayında gerçekleşen ama benim anca bugün öğrendiğim bir gelşmeyi paylaşmak istiyorum.
Akhisar garı Şehir dışına taşınmış. Gerekçe olarak şehri ikiye bölmesi verilmiş.
TCDD'yi sanırım demiryolu ve demiryolu geleneği ile uzaktan yakından alakası olmayan hiç aşina olmayan insanlar yönetiyor. Aşina olsalar benim gibi bu işle heves için ilgilenen birinin bile bildiği gibi dünyanın neresine gidilirse gidilsin tren garlarının şehrin merkezini simgelediğini bilirlerdi.
Birkaç örnek vereceğim hem de öyle Almanya ve Fransa gibi demiryoluyla nam salmış değil. Demiryolları çok da meşhur olmayan ülkelerden örnekler. Daha doğrusu Demiryolu denince akla ilk gelenlerden olmayan ülkler
Roma Tren Garı arka planda Roma'nın tarihi simgesi Kolezyum seçilebiliyor.
Sağ tarafta Stockholm Merkez Garı sol taraftaki kiremit rengi bina Stockholm Belediyesi
Son olarak Toronto, Kanada. Garın hemen arkasında Toronto'nun simgesi CN Tower'ın ayağı gözüküyor.
Akhisar garı Şehir dışına taşınmış. Gerekçe olarak şehri ikiye bölmesi verilmiş.
Şehrimizin içinden geçen ve şehrimizi ikiye bölen İzmir - Ankara Devlet Demir Yolunun şehir dışına çıkarılması çalışmalarının tamamlanmasının ardından, tren trafiği 20 Nisan 2018 Cuma gününden itibaren Yeni Akhisar Tren Garı’ndan (Reşatbey Mahallesi Gıda Çarşısı yanı) yürütülecektir.
TCDD'yi sanırım demiryolu ve demiryolu geleneği ile uzaktan yakından alakası olmayan hiç aşina olmayan insanlar yönetiyor. Aşina olsalar benim gibi bu işle heves için ilgilenen birinin bile bildiği gibi dünyanın neresine gidilirse gidilsin tren garlarının şehrin merkezini simgelediğini bilirlerdi.
Birkaç örnek vereceğim hem de öyle Almanya ve Fransa gibi demiryoluyla nam salmış değil. Demiryolları çok da meşhur olmayan ülkelerden örnekler. Daha doğrusu Demiryolu denince akla ilk gelenlerden olmayan ülkler
Roma Tren Garı arka planda Roma'nın tarihi simgesi Kolezyum seçilebiliyor.
Sağ tarafta Stockholm Merkez Garı sol taraftaki kiremit rengi bina Stockholm Belediyesi
Son olarak Toronto, Kanada. Garın hemen arkasında Toronto'nun simgesi CN Tower'ın ayağı gözüküyor.
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 98
- Kayıt: 26 Eki Cmt, 2013 22:34
Re: tr-D.07 » TCDD den Haberler
Malesef bu durum ülkemizde demiryolu geçen kentlerin gündemidir.
Ben de anlam veremiyorum buna.
Eskişehir'de de aynı durum söz konusu.
Tutturulmuş bir cümle; "demiryolu kenti iki bölüyor."
Zaten bölmese sıkıntı var çünkü demiryolunun en büyük avantajı gittiği bütün kentlerde istasyonlar, şehirlerin "down town" denilen bölgelerindedir.
Demiryolu yoğun ülkeleri(Japonya, Almanya...) gezenler olduysa benim onlara bir sorum olacak;
Bildiğim kadarıyla o ülkelerde de demiryolları, yerleşim noktalarıyla iç içe hareket ediyor.
Peki yerleşim yerleri ile demiryolları birbirinden duvar vb. şeylerle "kesin, fiziki olarak" ayrılmış durumda mı?
Ben de anlam veremiyorum buna.
Eskişehir'de de aynı durum söz konusu.
Tutturulmuş bir cümle; "demiryolu kenti iki bölüyor."
Zaten bölmese sıkıntı var çünkü demiryolunun en büyük avantajı gittiği bütün kentlerde istasyonlar, şehirlerin "down town" denilen bölgelerindedir.
Demiryolu yoğun ülkeleri(Japonya, Almanya...) gezenler olduysa benim onlara bir sorum olacak;
Bildiğim kadarıyla o ülkelerde de demiryolları, yerleşim noktalarıyla iç içe hareket ediyor.
Peki yerleşim yerleri ile demiryolları birbirinden duvar vb. şeylerle "kesin, fiziki olarak" ayrılmış durumda mı?
-
- Aylık Paso
- Mesajlar: 98
- Kayıt: 26 Eki Cmt, 2013 22:34
Re: tr-D.07 » TCDD den Haberler
fcinar yazdı:Malesef bu durum ülkemizde demiryolu geçen kentlerin gündemidir.
Ben de anlam veremiyorum buna.
Eskişehir'de de aynı durum söz konusu.
Tutturulmuş bir cümle; "demiryolu kenti ikiye bölüyor."
Zaten bölmese sıkıntı var çünkü demiryolunun en büyük avantajı gittiği bütün kentlerde istasyonlar, şehirlerin "down town" denilen bölgelerindedir.
Demiryolu yoğun ülkeleri(Japonya, Almanya...) gezenler olduysa benim onlara bir sorum olacak;
Bildiğim kadarıyla o ülkelerde de demiryolları, yerleşim noktalarıyla iç içe hareket ediyor.
Peki yerleşim yerleri ile demiryolları birbirinden duvar vb. şeylerle "kesin, fiziki olarak" ayrılmış durumda mı?