10. sayfa (Toplam 14 sayfa)

Gönderilme zamanı: 06 Mar Cum, 2015 07:59
gönderen Esat
TCDD Genel Müdürlüğü' ne eski İstanbul Ulaşım A.Ş. Genel Müdür Ömer YILDIZ atanmıştır. Hayırlı olsun.

http://www.haber7.com/ic-politika/haber ... yida-atama
-Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı-

Mustafa Koç, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığına bağlı Haberleşme Genel Müdürlüğüne, Ömer Yıldız Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) İşletmesi Genel Müdür ve Yönetim Kurulu Başkanlığına, Serdar Hüseyin Yıldırım, Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel Müdür ve Yönetim Kurulu Başkanlığına, İsa Altıntaş da Personel ve Eğitim Dairesi Başkanlığına atandı.

Re: tr-D.07 » TCDD den Haberler

Gönderilme zamanı: 18 Nis Pzt, 2016 17:29
gönderen Esat
14.04.2016 tarihinde yapılan devir teslim ile görevi Sn. İsa Apaydın TCDD Genel Müdürlüğü görevini Sn. Ömer Yıldız' dan devir aldı.

http://www.tcdd.gov.tr/tcddnin-yeni-gen ... ladi+h1402

Re: tr-D.07 » TCDD den Haberler

Gönderilme zamanı: 18 Nis Pzt, 2016 18:49
gönderen Engin Y
Süleyman Karaman milletvekili adayı yapılmayınca, göreve dönmemiş miydi ya?
Allah Allah..

Re: tr-D.07 » TCDD den Haberler

Gönderilme zamanı: 10 May Çrş, 2017 06:59
gönderen Kamil16
Demiryolları, ülkeleri kalkındırır, topluma refah getirir.. Ancak Çinliler, Türkiye'yi by-pass yaparak Hollanda'dan Çin'e Tren ile ithalat yapıyorlar.
Çünkü Türkiye'deki Avrupa - Asya Tren yolu bağlantısı senelerdir konuşulmasına rağmen yeterli değil...

""Türkiye çok sayıda haksız aracı kazancı, depolama, aşırı nüfuslu kentlerin hesapsız artan talebi, soğuk zincirsiz nakliyat, devletin ilgisizliği gibi birçok nedene bağlı olarak sebze, meyve ve eti astronomik rakamlara yerken Hollanda ve Çin arasında soğuk hava teknolojili trenlerle 16 günde et nakli başladı. “Pirzola treni”nin et nakliyatını deniz ulaşımına göre 45 gün kısalttığı bildirildi.

Çin Uluslararası Radyosu'nun “Et İthalatı İçin Yeni Kanal: Çin-Avrupa Trenleri” başlıklı haberine göre Hollanda'dan yola çıkan 26.2 tonluk et yüklü tren Çin'in Chengdu kentine ulaştı. Çin ve Avrupa arasında yapılan tren seferleri sayesinde düzenli olarak et ürünleri ithalatı gerçekleştiriliyor. Soğutma teknolojisinin kullanıldığı konteynerlerde taşınan etler, Hollanda'nın Tilburg kentinden yola çıkarak, 16 gün içinde Çin'e girdi ve Chengdu'ya ulaştı. Çin-Avrupa tren seferleri aracılığıyla Avrupa'dan ithal edilen et ürünlerinin taşınma süresi deniz yoluyla ulaşıma göre 45 gün azaldı, taşıma maliyeti ise ton başına 1450 dolar düştü.
8000 KM’DEN ET GETİRTİP DAHA UCUZA YİYORLAR

Hollanda’nın Tilburg kenti ile Çin’in Chengdu kenti arasındaki kuş uçuşu mesafe yaklaşık 8 bin km’yi buluyor. Hollanda’dan çıkan tren Çin’e ulaşması için Almanya, Polonya, Belarus, Rusya ve Kazakistan’dan geçmesi gerekiyor....""

http://www.sozcu.com.tr/2017/ekonomi/pi ... r-1839010/

Re: tr-D.07 » TCDD den Haberler

Gönderilme zamanı: 10 May Çrş, 2017 15:48
gönderen Engin Y
Çin'den Batı Avrupa'ya (Almanya, Hollanda, Fransa, İngiltere, İspanya, İtalya) düzenli tren seferleri son birkaç yıldır var ve sayısı gittikçe artıyor.. Seferler, Çin'den başlayıp Kazakistan, Rusya, Beyaz Rusya ve Polonya üzerinden Almanya'ya ulaşıyor; Batı Avrupa'daki dağıtım buradan yapılıyor..

İçlerinde en uzunu sanırım Yiwu-Madrid arasındaki seferler: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Yiwu%E2 ... ilway_line

Ayrıca, Yiwu-Londra seferleri de düzenli yapılıyor: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Yiwu-Lo ... ilway_line

Yiwu, Şangay yakınlarında önemli bir üretim şehri..

Resim

Re: tr-D.07 » TCDD den Haberler

Gönderilme zamanı: 11 May Prş, 2017 08:10
gönderen Esat
Böyle olacağı belli idi, geçmişte biz de dile getirdik. Burada konuyu politikadan bağımsız değerlendirmek imkansız, biz demiryolu alt yapımızı yenilemiş ve hatta sırf bu iş için demiryolu inşa etmiş olsak bile güzergah ülkemizden geçmeyebilirdi, politika bilmem ne uzmanı değilim ama en azından bu tip işlerde konjüktürün götü başının ayrı oynadığını biliyorum, her ne ise konumuz siyaset değil.

Öncelikle bu konuda neden o güzergahın tercih edildiğinin bence sebeplerini söyleyeyim, birincisi Rusya ve Avrupa daki hazır demiryolları alt yapısı, bunlar arasındaki entegrasyonun bir şekilde hızlıca sağlanmış olması ki bu konuda Almanya avrupa da büyük çaba sarf etti, aynı şekilde farklı ray açıklığındaki İspanya ve Rusya ile entegrasyon konusunda bu ülkelerde uğraştılar. Bir diğer önemli husus Çin asya ülkeleri üzerinde büyük etkiye sahip, bölgedeki hammadde kaynaklarını ülkesine taşıyabilmek için bu ülkelerdeki demiryolu yenileme işlerini çok cazip fiyatlara yapıyor, hatta yanlış hatırlamıyor isem bazı maden kaynaklarının işletilmesi karşılığında nerede ise bedavaya yaptığı işler var, işte bu akılcılıktır.

Peki neden bizim ülkemizden geçmiyor? Birincisi yatırımımızı sadece hızlı trene yapıyoruz, konvansiyonel hat yapmak, bunları geliştirmek ve yeni yollar eklemek pek önceliklik görünmüyor bizde, yani mevcutta biz bu tren trafiğine hazır mıyız, tartışılır. Yük trenleri Marmaray dan geçmeyecek dedik beni bile hain ilan edenler oldu :) geçecek mi? Köprüye demiryolu yapıldı, 2 ucu yok, ha ihale edile-cek, yapıla-cak, ben işimi -cek ve -cak eki kullanarak yapmayı sevmeyenlerdenim. Daha Trakya bölgesinde demiryolunu adam etmedik, bir yandan ERTMS ye adaptasyon çalışması yapıyoruz ama ortada ray yok??? Her ne ise, Anadolu içinde malum tek yoğunluk hızlı tren nerede ise, yapılmasın demiyorum geç bile kalındı ama eş zamanlı olarak konvansiyonel, konvansiyonel, konvansiyonel. Ha bunu yapamadık ya bir liman yap karadenizde Rize den yükle Kırklareli nde indir, oradan trene yükle gönder, akıl var izan var. Her ne ise, işin diğer bir boyutu demiryolunun bize kadar gelecek bölümünde berbat bir altyapı var, güvenlik yok, istikrar yok, yok ta yok. Dolayısı ile avrupalı için makul olan güzergah şu an ki konjüktürde Rusya üzerinden geçmekti, öyle de oldu. Geçmiş olsun ama sorun yok biz Çin' den Londra' ya tren geçireceğiz.

Re: tr-D.07 » TCDD den Haberler

Gönderilme zamanı: 12 May Cum, 2017 00:04
gönderen Engin Y
Abi, haklısın, bir de şu var: Türkiye'den geçse, sonrasında İran var.. Daha sonra, muz cumhuriyeti kıvamındaki Orta Asya ülkeleri (Türkmenistan, Özbekistan) var..

Oysa ki diğer rotada sadece Rusya ve en düzgün Orta Asya ülkesi Kazakistan var..

Bu da kolaylık sağlıyor elbette..

Re: tr-D.07 » TCDD den Haberler

Gönderilme zamanı: 12 May Cum, 2017 10:45
gönderen Özgür Türkler
Türkiye sonrasında Gürcistan ve Azerbaycan kullanılarak Bakü den ferry ile HAzar denizi üzerinden Türkmenistan'a oradan Kazakistan üzerinden Çin'e gidilebilirdi. Ama bunun için sağlam bir siyasi birlik ve finansman-maddi destek lazım. Malesef bizde laftan öteye gidemiyor bu tür işler. Kars-Bakü arasını bile kaç yılda yapamadık. O da çift hatta uygun tek hat gibi saçma bir şekilde ihale edildi, çift hat balastı serilip tek hatta üst yapı yapılacaktı. Doğan görünümlü Şahin gibi bir altyapı yapabildik yani onca yıldır. Gürcistan'ın alt yapı parasını da Azerbaycan verdi...
Rusya ile Çin ise trans sibirya hattını yıllardır projelendirip , finansmanını sağlayıp Avrupa ya entegrasyonuyla birlikte bitirdiler. Hedef belli , irade belli, iş planı belli olunca herşey oluyor, lafla peynir gemisi yürütmüyorlar...

Re: tr-D.07 » TCDD den Haberler

Gönderilme zamanı: 13 May Cmt, 2017 11:50
gönderen Engin Y
Çin'den Avrupa'ya seferleri, Trans Eurasia Logistics adlı bir şirket gerçekleştiriyor: https://www.trans-eurasia-logistics.com

Bu şirkette, Deutsche Bahn'ın %40 ve RZD'nin %30 payı var.. İşin içinde Alman parmağı olunca, organizasyon da o derece iyi işliyor neticede..

Aşağıda da demiryolu ile denizyolu kıyaslanmış..

Buradaki demiryolu hattı: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Chongqi ... pe_Railway

Resim

Re: tr-D.07 » TCDD den Haberler

Gönderilme zamanı: 15 May Pzt, 2017 10:22
gönderen Özgür Türkler
Rusya üstünden giden hatta bakınca, özellikle kış şartlarında Türkiye-İran üstünden Çin'e ulaşan bir hat hem zaman hemde iklim koşulları olarak daha elverişli görünüyor. Muhtemelen ulaşım süresi olarak ta 1-2 gün daha kısa olacak, lojistik maliyetleride azalır böylece. Ama bunun olabilmesi için ya marmaray üstünden geçiş sağlanmalı yada 3.köprü üstünden demiryolu ulaşımı sağlanmalı öncelikle, sonrasında ise Van gölü kuzeyinden İran'a erişim sağlanabilir, yada Hazar üstünden tren ferry taşımacılığı yapılabilir. Ayrıca İran hattı Hindistan'a da daha yakın olacak, Çin ve Hindistan'ın nüfus potansiyeli neredeyse aynı, pazar ve üretim olanakları olarak düşünürsek gelecekte daha avantajlı görünüyor...

Re: tr-D.07 » TCDD den Haberler

Gönderilme zamanı: 15 May Pzt, 2017 22:31
gönderen Engin Y
Türkiye'den geçen hatta bakıyorum: Almanya-Avusturya-Macaristan-Sırbistan-Bulgaristan-Türkiye-İran-Türkmenistan-Özbekistan-Kazakistan-Çin

Rusya'dan geçen hatta bakıyorum: Almanya-Polonya-Beyaz Rusya-Rusya-Kazakistan-Çin

Uğraşılacak ülke sayısının azlığı, kuzey hattının en büyük cazibesi..

Dediğiniz gibi güney hattının cazibesi de iklim koşullarından geliyor..

Gelecekte Hindistan için de iyi bir hat olacaktır muhtemelen, ancak Hindistan'ın denizle Avrupa'ya ulaşımı Çin'e nazaran daha elverişli.. Bu nedenle, Hindistan'dan demiryolu ile kazanılacak süre, Çin'deki kadar olmayabilir..

Ayrıca, Hindistan ile İran arasında, büyük düşman Pakistan var.. Gerçi bu hattan Pakistan da yararlanacak, ama Hindistan'ın dış ticaretini Pakistan'dan geçecek bir demiryoluna emanet etmesi, bayağı cesur bir hareket olur diye düşünüyorum..

Türkiye'nin Tren ile Yurtdışı bağlantısı

Gönderilme zamanı: 07 Eyl Prş, 2017 15:49
gönderen Kamil16
İstanbul'dan şu anda sadece Soyfa ve Bükreş'e hergün Yolcu Treni bağlantımız var. Yıllarca İstanbul - Selanik arası karşılıklı çalışan Dostluk Treni ile seferden neden ise kaldırıldı.

Bugün Olay Gazetesinde yer alan habere göre, Yunanistan ve Bulgaristan'ın entegrasyona giderek, Selanik'ten Karadeniz kıyıları, Romanya arasında arasında Tren bağlantıları kurulacağını açıklanıyor. Türkiye bir şekilde by-pass ediliyor.

Haberde, Elektrikli demiryolu hattının, liman şehirleri olan Yunanistan'ın Selanik, Kavala ve Dedeağaç ile Bulgaristan'ın Burgaz, Varna ve Tuna Nehri üzerindeki Rusçuk kentlerini birleştireceği belirtiliyor..

Elektrikli demiryolu hattının, liman şehirleri olan Yunanistan'ın Selanik, Kavala ve Dedeağaç ile Bulgaristan'ın Burgaz, Varna ve Tuna Nehri üzerindeki Rusçuk kentlerini birleştireceği belirtildi.