tr-D.07 » TCDD'den Haberler

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Mar Çrş, 2008 08:03

TCDD büyüme hedefindeki sektörün özel şirketlere de açılması ihtimalinin de belirmesi ile birlikte rekabetçilik şansını şimdiden arttırmak amacı ile hemde maliyetlerini düşürebilmek amacı ile yurt içi üretimde desteklemeyi ve girişimlerde bulunmayı sürdürüyor ray ve travers üretimi ile birlikte tekerlek üretimine de başlanacağı haberi ülkemiz ekonomisi ve istihdamı içinde bence güzel bir haber.
TCDD Genel Müdürlüğü yetkililerinden alınan bilgiye göre, Genel Müdürlük, demiryollarında kullanılan ve büyük oranda ithal edilen parçaların yerli üretimle tedarik edilmesi için bir dizi çalışma başlattı.

Bu kapsamda tren yollarının ana unsuru olan raylar KARDEMİR tesislerinde üretilmeye başlandı. Demiryolundaki bağlantı elemanlarını ise Erzincan'da üretime başlayan bir fabrikadan temin eden TCDD Genel Müdürlüğü, özellikle hızlı trenlerin kullanacağı yollarda kullanılacak traversleri de yerli firmalardan almaya başladı.

TCDD Genel Müdürlüğü, bugüne kadar Türkiye'de üretimi olmayan ancak hızlı trenlerin de kullanacağı tekerlerin ve takımlarının Türkiye'de üretimi için çalışma başlattı. Kuruluşundan bu yana 150 yıldır tren tekeri üretiminde söz sahibi olan Romanya, Almanya, Fransa, İspanya, İtalya, Çek Cumhuriyeti, Çin, Rusya, İsviçre ve Ukrayna'dan tren tekeri ithal eden TCDD Genel Müdürlüğü, tren tekeri için her yıl yaklaşık 40 milyon Avro harcıyor.

Genel Müdürlük, yurt dışına akan bu kaynağı durdurmak üzere Türkiye'de üretim için arayışa başladı. TCDD Genel Müdürlüğü, bu konuda Makina ve Kimya Endüstrisi Kurumu (MKEK) ile yaptığı görüşmelerde olumlu sonuç aldı. Buna göre, MKEK, tren tekerini üretmek amacıyla tesis kuracak. Tesislerde TCDD'nin ihtiyacı olan tren tekeri daha düşük maliyetlerle üretilecek. Tesislerde yıllık 50 bin tren tekeri ve takımının üretimi hedefleniyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Cream Projesi Hayata Geçiyor

Mesaj gönderen Esat » 20 Mar Prş, 2008 07:54

Avrupa Birliği üye ülkelerinde ağ oluşturulup uluslararası hatta, yük aktarımı olmadan yapılan taşımacılığı kapsayan Cream Projesi’nde somut adımlar atılmaya başladı. AB ülkeleri arasında demiryolu kombine taşımacılık hizmetlerinin geliştirilmesi hedefiyle hazırlanan proje için AB, TCDD'ye 1 milyon Euro ödenek verdi. Proje çerçevesinde, vagonlar ve içindeki eşyaların kontrolleri x-ray cihazlarıyla sağlanacak. Yük trenlerini takibi için ise 2 bin 100 vagona GPS sistemi takılacak.

AB'nin 6. Araştırma ve Teknolojik Kalkınma Çerçeve Programı (FP6) kapsamında geliştirilen Almanya- Avusturya- Macaristan- Romanya- Sırbistan- İtalya-Yunanistan- Bulgaristan- Türkiye'nin yer aldığı Avrupa mega koridoru üzerinde yük aktarımı olmadan yapılan taşımacılığı kapsayan Cream Projesi'nde somut adımlar atılmaya başladı. İntermodal (yük aktarımı olmadan yapılan taşımacılık) vagonların imalatı, vagonların GPRS cihazı ile donatılması ve yük taşımacılığı kalitesinin artırılması hedefini taşıyan proje, özellikle Almanya ve Türkiye arasındaki koridorda verilen hizmetin artırılmasını kapsıyor.

Benelüx ülkelerinden başlayan ve AB tarafından desteklenen projenin son durağı Halkalı olacak. Kapıkule- Halkalı hattındaki raylar yenilenip, altyapıları iyileştirilecek. Vagonlar ve içindeki eşyaların kontrolleri x-ray cihazlarıyla sağlanacak. Yük trenlerinin takibi için 2 bin 100 vagona GPS sistemi takılacak.

2 bin 100 vagon GPS ile takip edilecek

* Kapıkule- Halkalı hattındaki vagonlar yenilenecek
* Alt yapı iyileştirilecek.
* Vagonların ve içindeki eşyaların kontrolü x-ray cihazları ile sağlanacak.
* Yük trenlerinin takibi için 2 bin 100 vagona GPS sistemi takılacak.
Oldukça güzel bir gelişme Ro-La taşımacılığının bir üst noktası herhalde bu, eğer gerçekleşirse Avrupa içi ülkeler arası taşımacılıkta yeni bir çığır olacak ve Türkiye' de bu sisteme dahil olacak, kaynak Lojiport

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Rail&Miles Uygulaması Başlıyor

Mesaj gönderen Esat » 25 Mar Sal, 2008 16:33

TCDD atılım çalışmaları çerçevesinde bu tip faaliyetlere de el atıyor, bakalım uygulamaya talep nasıl olacak, ne çerçevede talep görecek.
Vakıfbank tarafından TCDD'nin bilet satışı için özel olarak hazırlanan ''Rail&Miles Kredi Kartı'' ile bilet alımlarında, tutarın yüzde 1'i oranında vakıf para puanı ile yüzde 2.5 oranında mil para kazanılacak.

TCDD Genel Müdürlüğünden yapılan yazılı açıklamada, Rail&Miles Kredi kartı uygulamasının dün başladığı bildirildi.

Vakıfbank tarafından TCDD'nin bilet satışı için özel olarak hazırlanan TCDD logolu Rail&Miles Kredi Kartı ile diğer kredi kartlarına özgü işlemlerin yapılabileceği belirtilen açıklamada, şöyle denildi:

''Bu kart ile yapılacak bilet batışlarında ayrıca satış tutarının yüzde 1 oranında Vakıfbank tarafından Vakıf para puan, TCDD tarafından ise yüzde 2,5 oranında mil para olmak üzere toplam yüzde 3,5 oranında puan verilecek.

Kart bazı günlerde daha fazla puan kazandırma özelliğine de sahip olacak. Kampanya sürelerinde TCDD tarafından Rail&Miles Kredi Kartı ile yapılacak bilet satışlarında mil para puanı artarken ayrıca bayram, yılbaşı, anneler günü gibi özel günlerde taksitli bilet satışı da yapılabilecek.

Kartın kullanım sıklığına göre hem seyahat mili hem de vakıf para kazanılacak. Kazanılan vakıf paralar arzu edilmesi halinde mil para ile birleştirilerek bilet alımı için kullanılabilecek.''

Açıklamada, kredi kartı ile bilet alan yolcuların, Ankara ve Eskişehir garlarında açılacak CIP salonlarında misafir edileceği ifade edildi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Van Gölü Ekspresi Sefer Saati Değişikli&

Mesaj gönderen Esat » 31 Mar Pzt, 2008 22:04

Elazığ Gar Müdürü Nesimi Özaydın, yaptığı yazılı açıklamada, 2. bölgede yol yenileme çalışmaları yapılacağı için Haydarpaşa'dan kalkan Van Gölü Ekspresi'nin Malatya, Elazığ ve Tatvan'dan hareket saatlerinde değişiklik yapıldığı belirtildi. Açıklamada şunlar kaydedildi:

''1 Nisan-27 Haziran tarihleri arasında geçerli olacak düzenlemeye göre, 51532 sefer sayılı trenin Malatya'dan kalkış saati 21.55, Elazığ'a varış saati 01.03. Elazığ'dan kalkış saati 02.30, Tatvan'a varış saati 11.56.

51531 sefer sayılı trenin ise Tatvan'dan kalkış saati 04.50, Elazığ'a varış 13.31, Elazığ'dan kalkış 13.51, Malatya'ya varış 16.45, Malatya'dan kalkış 17.03.''

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

15 NİSAN 2008 Polatlı' dan Geçen Seferler 

Mesaj gönderen Esat » 11 Nis Cum, 2008 07:11

Polatlı Belediyesi`nce yapılacak olan alt geçit çalışmaları nedeniyle 15 Nisan 2008 günü 1 (bir) gün süre ile 8.00- 19.10 saatleri arasında yol tren trafiğine kapatılacak.

Bu nedenle anılan tarihte:

Boğaziçi Treni Ankara- Haydarpaşa- Ankara,
Başkent Ekspresi Ankara- Haydarpaşa- Ankara,
Doğu Ekspresi Ankara- Haydarpaşa- Ankara,
Güney Ekspresi Ankara- Haydarpaşa,
Cumhuriyet Ekspresi Ankara- Haydarpaşa- Ankara,
Karesi Ekspresi Ankara- Eskişehir- Ankara,
9 Eylül Ekspresi Ankara- Eskişehir- Ankara arasındaki seferleri kaldırıldı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

TCDD'NİN "TİYATRO VAGONU" AVRUPA DA

Mesaj gönderen Esat » 11 Nis Cum, 2008 07:12

Devlet tiyatrolarımızın yöneticileri ile Avrupa tiyatrosunun temsilcileri ( Europaen Theatre Convention / ETC ) Dünyada bir ilk olan “Tiyatro Vagonu”muzu görmek ve bu konuda görüşmelerde bulunmak üzere 9 Nisan 2008 günü Ankara'ya geldiler.

Kuruluşumuzun Tiyatro Vagonu; Avrupa'da bulunan 26 ülke ve 41 tiyatro topluluğun üyesi olduğu Europaen Theatre Convention (ETC)'ın 2009 yılında düzenleyeceği Orient Ekspresi Projesi kapsamında Türkiye, Sırbistan, Almanya, İsviçre, İtalya, Hırvatistan, Slovenya, Romanya olmak üzere 8 ülkede gerçekleştirilecek festivalde kullanılacak.

Genel Müdürümüz Süleyman Karaman'ın konuk ettiği heyette; Devlet Tiyatroları Genel Müdürü ve Genel Sanat Yönetmeni Lemi BİLGİN, Devlet Tiyatroları Bölge Koordinatörü İskender ALTIN , Sanat Teknik Müdürü Hakan DÜNDAR , Dış İlişkiler ve Festivaller Birim Müdürü Sükun IŞITAN, Stuttgart Devlet Tiyatroları ve E.T.C. Yönetim Kurulu Üyelerinden Başdramatör Dr.Jörg BOCHOW, Sanat Teknik Müdürü ve E.T.C. Yönetim Kurulu Üyesi Andreas ZECHNER , Planlama Departman Şefi ve E.T.C. Yönetim Kurulu Üyesi Ketrin JAEGER yer aldı.

Dünyada tek olan Tiyatro Vagonu, Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğü'nün (DT) 2008 yılı içinde düzenleyeceği yaz turnesinde demiryollarının geçtiği bir çok yerleşim bölgesinde tiyatro severlere merhaba diyecek.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

TCDD HIZLI TREN EĞİTİMLERİNİ SÜRD&#

Mesaj gönderen Esat » 22 Nis Sal, 2008 10:00

TCDD Hızlı Trene hazırlanıyor bunun için eğitim çalışmaları da devam ediyormuş aşağıdaki haberde bu konu ile ilgili yapılan çalışmalardan bahsediyor yanlız bir şey dikkatimi çekti :evil: :twisted: :mrgreen: diyorki Almanya' nın Die Bahn firması? Başar varmı böyle bir şey yani evet reklamlarında Die Bahn der ama Die Bahn dan sonra ya da önce Deutsche Bahn diye de ekler :) arkadaşlar herhalde DB nin anlamını almanca artikellerden yola çıkarak Die Bahn olarak yorumlamışlar komikti :) hatırlarım bir zamanlar TCDD DB ile sözleşmede imzalamıştı Türkiye demiryollarını Avrupa standartlarına getirmek için ortak çalışmalar falan diye yani benim bir ortağım olsa ismi Ahmet olsa ona iki de bir de Mehmet dersem bir gün bana kızardı herhalde, neyse konunun aslını bozmayayım bizde devlet dairesi dedinmi bu tip yanlışlar normaldir, evet eğitimler devam ediyormuş umuyorum ki hızlı tren için TCDD iyi bir kadro kuracaktır.
Hızlı tren işletmeciliğine hazırlanan TCDD, hızlı tren konusunda eğitimlerini sürdürüyor. Makinistlerden sonra üst düzey yöneticiler ve teknik yetkililerin hızlı tren alanında eğitimleri 20-21 Nisan 2008 tarihlerinde yapıldı.

Hızlı tren işletmeciliğine hazırlanan TCDD, hızlı tren konusunda eğitimlerini sürdürüyor.

Makinistlerden sonra üst düzey yöneticiler ve teknik yetkililerin hızlı tren alanında eğitimleri 20-21 Nisan 2008 tarihlerinde yapıldı.

Eğitim programında hızlı tren eğitimleri konusunda bilgi veren Genel Müdürümüz Süleyman Karaman, Yüksek hızlı trenlerin işletilmeye başlanmasıyla birlikte, dünyada ulaşım alanında bir devrim yaşandığını, muasır ülkeler seviyesine çıkma hedefinde olan ülkemizin bu alanda hızlı bir ilerleme kaydettiğini ifade ederek şunları söyledi; ''Dünyada hızlı tren üretim teknolojisine sahip yedinci ülke olma yolunda hızla ilerliyoruz. Ülkemizde hızlı tren çalışmalarının başlamasıyla birlikte, aynı zamanda yüksek hızlı trenlerde görev alacak personelin seçimi ve eğitimi konularını da eş zamanlı başlattık. İlk aşamada makinist personelin seçim kriterlerini bir komisyonla belirledik.Bu kriterlere uygun en az 5 yıllık makinistlik deneyimi olan ve 35 yaşını doldurmamış 24 makinisti seçtik. “ dedi.

Avrupa Birliği kriterleri için Almanya, İtalya, Fransa, Japonya, İngiltere ve İspanya demiryolları eğitim programlarının incelenerek hızlı tren makinistlerine yönelik bir eğitim programı oluşturulduğunun altını çizen Karaman, seçilen 24 makinist ile birlikte 6 mühendis ve 6 eğiticinin, Almanya'da Die Bahn firmasında hızlı tren kullanımı konusunda, 350 kilometre hız yapan hızlı tren simülatörlerinde ve Frankfurt-Köln arasında çalışan hızlı trenlerde ilk eğitimlerini aldıklarını ifade etti.

Süleyman Karaman, şöyle devam etti:

''Hızlı trenler İspanya'dan alındığından, brövelendirmeye yönelik diğer makinist eğitimleri için İspanyol işletmesi kuruluşu ile sözleşme yapılmış olup, Haziran-Eylül 2008 dönemleri arasında makinistlerimizin ve 12 eğitimcimizin son eğitimleri İspanya'da verilecek.”

İlgili Dairelerdeki personelin eğitimlerinin Almanya'da gerçekleştirildiğini ifade eden Karaman; bu eğitim programlarına devam edileceğini, ‘‘Eğitim İhtiyaçları Analizi'' çalışması kapsamında bugüne kadar yapılan eğitimler ve bundan sonra yapılması gereken eğitimlerin ihtiyaç sırasına göre ortaya konulacağını vurgulayarak; “Gerekirse personelimizi yurtdışına göndererek, gerekirse yurtdışından uzmanları ülkemize getirerek bu eğitimlerimiz devam edecektir.”

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 22 Nis Sal, 2008 12:16

Şirketin ismi Deutsche Bahn, simgesi [DB]. Eskiden de simgesi aynıydı, ama ismi Deutsche Bundesbahn idi. Bir de eski [RB] simgesi vardı, Deutsche Reichsbahn, işin komik tarafı, bu Doğualman tren işletmesinin de ismiydi, yani İmparatorluk Trenleri ismi orada kaldı.
Die Bahn denmez ... ve denir. Yani sadece gramatik açıdan değil de, kullanılan bir isim, ama yine de herhalde bunu karıştırmışlardır. Yine de "Die Bahn" gözükür bazen, şu Google aramasındaki sonuçlara bak.
http://www.google.com/search?client=saf ... 8&oe=UTF-8

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

''Demir İpek Yolu'' Start Alıyor

Mesaj gönderen Esat » 28 Nis Pzt, 2008 19:07

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Mayıs ayı sonunda ya da Haziran başında ilk kazmanın vurulacağını bildirdi.

Yıldırım, geçen yıl Eylül ayında ihalesi yapılan projede, gerek Kamu ihale Kurumuna gerekse mahkemeye yapılan itirazların sonuçlandığını belirtti. Yıldırım, ''Bakanlığımızın başlangıçta verdiği karar çerçevesinde, yaklaşık 290 milyon YTL ile teklif veren Çelikler-Özgün Yapı Grubu Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi'nin Türkiye kesimindeki yapım ihalesini kazandı. Firmayla sözleşme yapılması konusunda süreç başlatıldı'' dedi.

Yıldırım, firmaya davet mektubunun gönderilmesinin ardından, 15 gün içinde yer tesliminin yapılacağını, hattın yapımının Mayıs ayı sonunda ya da Haziran başında başlamayı hedeflediklerini söyledi. Yıldırım, ''2004 yılından bu yana Avrupa'dan Orta Asya'ya kesintisiz demiryolu ile bağlantının sağlanması yönünde yaptığımız çalışmalar son aşamaya geldi. Türkiye açısından stratejik ve ekonomik anlamda büyük önem taşıyan projeyi 3 yıl içinde tamamlayacağız'' diye konuştu.

DEMİRYOLU PROJESİ

Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu hattının Türkiye içerisinde kalan kısmının yapımı için yatırım programında 380 milyon YTL ödenek ayrıldı.

Tarihi İpek Yolu'nu ''Demir İpek Yolu''na dönüştürecek Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi 3 etaptan oluşuyor. Türkiye, hattın 76 kilometrelik bölümünün yapımını gerçekleştirecek. Bu bölüm çift altyapıya uygun, tek üst yapı şeklinde yapılacak.

GÜRCİSTAN KESİMİNİN TEMELİ ATILDI

Türkiye sınırından Ahılkelek'e kadar olan 29 kilometrelik hattın yapımını ise Gürcistan gerçekleştirecek. Gürcistan, ayrıca Ahılkelek'ten Tiflis yakınlarına uzanan mevcut hattın rehabilitasyonunu tamamlayacak.

Gürcistan kesimindeki işlerin ihalesi tamamlanarak temeli, Gürcistan'ın başkenti Tiflis'in 15 kilometre dışındaki Marabda istasyonunda 21 Kasım 2007 tarihinde Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, Azerbaycan Cumhurbaşkanı İlham Aliyev ve Gürcistan Cumhurbaşkanı Mihail Saakaşvili'nin katıldığı törenle atılmıştı.

PROJE, 2010 YILINDA TAMAMLANACAK

Projenin tümünün 2010 yılında tamamlanması hedefleniyor. Diğer taraftan İstanbul Boğazı'nda sürdürülen Marmaray Projesi'nin de tamamlanmasına paralel olarak, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi hayata geçirildiğinde Avrupa'dan Çin'e demiryoluyla kesintisiz yük taşınması mümkün hale gelecek. Böylece Avrupa ile Orta Asya arasındaki yük taşımalarının tamamının demir yoluna kaydırılması planlanıyor.

Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu hizmete girdiğinde, orta vadede yıllık 30 milyon ton yük taşınması hedefleniyor. Hattın stratejik öneminin yanı sıra Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryollarının yıllık 19,5 milyon ton yük taşıdığı dikkate alındığında, hattın Türkiye açısından önemli bir gelir kalemi oluşturacağı öngörülüyor. Kazakistan, henüz daha güzergah yapılmadan bu hattan taşınmak üzere yılda 10 milyon ton yük garantisi vermişti.


Kaynak : Lojiport

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

TCDD ulaşım koridoru olmak istiyor

Mesaj gönderen Esat » 21 May Çrş, 2008 09:43

TCDD devam eden hızlı tren hatları, eski hatların yenilenmesi projeleri ve komşu ülkelere bağlantılar içeren demiryolu bağlantı projelerinin verdiği cesaret ile ülkemiz demiryollarının doğu-batı koridoru olarak kullanılması için talepte bulunmuş aşağıda lojiport tan konu ile ilgili yapılmış bir alıntı var
Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları Genel Müdürlüğü (TCDD), Dünya Demiryolları Birliğine (UIC), Doğu-Batı koridorunda ana güzergah olarak Türkiye'nin belirlenmesi için öneride bulundu.

TCDD Genel Müdürü Karaman, UIC İcra Kurulunda ele alınan konulara ilişkin bilgi verirken, Basra Körfezi'nde biriken yüklerin Batı'ya taşınmasında yeni koridor arayışları bulunduğunu, buna karşı Türkiye'nin devre dışı kalmamak ve bu hattaki yük pazarından daha fazla pay almak için icra kuruluna yeni bir öneri getirdiğini bildirdi.

Asya-Avrupa hattında demiryolundan taşınan yükün yıllık 75 milyar doları bulduğunu kaydeden Karaman, Türkiye'nin bu pazardan daha fazla pay alabilmesi için yüklerin Basra Körfezi'nden İran ya da Irak üzerinden Avrupa'ya taşınması gerektiğini söyledi. Bunun için Rusya ve İran başta olmak üzere bölge ülkelerinin kıyasıya bir yarış içinde olduğunu anlatan Karaman, Türkiye'nin Doğu-Ortadoğu-Batı koridorunda yük taşımacılığında ana güzergah olarak belirlenmesi için UIC'ye bir öneride bulunduklarını dile getirdi.

Karaman, Doğu-Batı koridorunda demiryoluyla kesintisiz bağlantının sağlanabilmesi için Marmaray projesinin tamamlanmasının hayati önem taşıdığını, Türkiye'nin buna ilave olarak Nahçivan-Kars demiryolu ve Van Demiryolu Kuzey Geçişi projeleri gibi yatırımlara ağırlık verdiğini söyledi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 21 May Çrş, 2008 09:53

Marmaray çuvallayacak! :(
Bunu, buradaki Kuzey-Güney aksında yaşayan birisi olarak söylüyorum. İngiltere, İskandinavya, Kuzey Avrupa buradan Güney Avrupa'ya bağlı. Ana aks. Ama İsviçre'deki Baz Tüneli bir açıldı mı, toplu taşıma ray yeri kalmayacak. On, yirmi sene içinde gelişeceğimize burada yine ortaçağ başlayabilir, bu tehlike var (biz derken şimdi Südbaden). Şu anki iki rayı dört raya çıkarma projesi var. Ama istimlâkından yapımına kadar her şey çok zor. Bir de çiftçiler ve ray etrafında oturanlar protestolar yağdırıyorlar - gürültü, kir, yol kesimi ... ohoo. Ama raylar şehir, kent ve köylerin ortasından, bölerek, geçiyorlar. Bir kısmını şimdi otobana kaydırmayı düşünüyorlar, bilhassa yük taşımı için.
Hangi açıdan baksak, yetmiyor. Orada nasıl yetsin? Tek çözüm: Çanakkale'den de bir hat çekmek. Biri Yunanistan üzerinde Güney-Avrupa'ya, biri Bulgaristan üzerinden Kuzey-Avrupa'ya.

B. Alabay

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Tiyatro Treni Raylarda

Mesaj gönderen Esat » 28 May Çrş, 2008 11:31

Tren, Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay, TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman ve Devlet Tiyatroları Genel Müdürü Lemi Bilgin tarafından Ankara Garı'ndan uğurlandı.

Tiyatro sanatçılarının, ''Şenola Düğün'' türküsü eşliğinde çektiği halayın ardından yola çıkan tren, 5 Hazirana kadar Yozgat-Yerköy, Kayseri, Kayseri-Karaözü, Sivas, Malatya, Elazığ, Muş ve Tatvan'da oyun molası verecek.

Sahne vagonda, Haşmet Zeybek'in yazdığı, Volkan Özgömeç'in yönettiği, ''Düğün Ya Da Davul'' adlı oyun sergilenecek.

Cevapla

“Devlet Demir Yollarından Haberler” sayfasına dön