tr-D.07 » TCDD'den Haberler
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18061
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
TCDD büyüme hedefindeki sektörün özel şirketlere de açılması ihtimalinin de belirmesi ile birlikte rekabetçilik şansını şimdiden arttırmak amacı ile hemde maliyetlerini düşürebilmek amacı ile yurt içi üretimde desteklemeyi ve girişimlerde bulunmayı sürdürüyor ray ve travers üretimi ile birlikte tekerlek üretimine de başlanacağı haberi ülkemiz ekonomisi ve istihdamı içinde bence güzel bir haber.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18061
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Cream Projesi Hayata Geçiyor
Oldukça güzel bir gelişme Ro-La taşımacılığının bir üst noktası herhalde bu, eğer gerçekleşirse Avrupa içi ülkeler arası taşımacılıkta yeni bir çığır olacak ve Türkiye' de bu sisteme dahil olacak, kaynak LojiportAvrupa Birliği üye ülkelerinde ağ oluşturulup uluslararası hatta, yük aktarımı olmadan yapılan taşımacılığı kapsayan Cream Projesi’nde somut adımlar atılmaya başladı. AB ülkeleri arasında demiryolu kombine taşımacılık hizmetlerinin geliştirilmesi hedefiyle hazırlanan proje için AB, TCDD'ye 1 milyon Euro ödenek verdi. Proje çerçevesinde, vagonlar ve içindeki eşyaların kontrolleri x-ray cihazlarıyla sağlanacak. Yük trenlerini takibi için ise 2 bin 100 vagona GPS sistemi takılacak.
AB'nin 6. Araştırma ve Teknolojik Kalkınma Çerçeve Programı (FP6) kapsamında geliştirilen Almanya- Avusturya- Macaristan- Romanya- Sırbistan- İtalya-Yunanistan- Bulgaristan- Türkiye'nin yer aldığı Avrupa mega koridoru üzerinde yük aktarımı olmadan yapılan taşımacılığı kapsayan Cream Projesi'nde somut adımlar atılmaya başladı. İntermodal (yük aktarımı olmadan yapılan taşımacılık) vagonların imalatı, vagonların GPRS cihazı ile donatılması ve yük taşımacılığı kalitesinin artırılması hedefini taşıyan proje, özellikle Almanya ve Türkiye arasındaki koridorda verilen hizmetin artırılmasını kapsıyor.
Benelüx ülkelerinden başlayan ve AB tarafından desteklenen projenin son durağı Halkalı olacak. Kapıkule- Halkalı hattındaki raylar yenilenip, altyapıları iyileştirilecek. Vagonlar ve içindeki eşyaların kontrolleri x-ray cihazlarıyla sağlanacak. Yük trenlerinin takibi için 2 bin 100 vagona GPS sistemi takılacak.
2 bin 100 vagon GPS ile takip edilecek
* Kapıkule- Halkalı hattındaki vagonlar yenilenecek
* Alt yapı iyileştirilecek.
* Vagonların ve içindeki eşyaların kontrolü x-ray cihazları ile sağlanacak.
* Yük trenlerinin takibi için 2 bin 100 vagona GPS sistemi takılacak.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18061
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Rail&Miles Uygulaması Başlıyor
TCDD atılım çalışmaları çerçevesinde bu tip faaliyetlere de el atıyor, bakalım uygulamaya talep nasıl olacak, ne çerçevede talep görecek.
Vakıfbank tarafından TCDD'nin bilet satışı için özel olarak hazırlanan ''Rail&Miles Kredi Kartı'' ile bilet alımlarında, tutarın yüzde 1'i oranında vakıf para puanı ile yüzde 2.5 oranında mil para kazanılacak.
TCDD Genel Müdürlüğünden yapılan yazılı açıklamada, Rail&Miles Kredi kartı uygulamasının dün başladığı bildirildi.
Vakıfbank tarafından TCDD'nin bilet satışı için özel olarak hazırlanan TCDD logolu Rail&Miles Kredi Kartı ile diğer kredi kartlarına özgü işlemlerin yapılabileceği belirtilen açıklamada, şöyle denildi:
''Bu kart ile yapılacak bilet batışlarında ayrıca satış tutarının yüzde 1 oranında Vakıfbank tarafından Vakıf para puan, TCDD tarafından ise yüzde 2,5 oranında mil para olmak üzere toplam yüzde 3,5 oranında puan verilecek.
Kart bazı günlerde daha fazla puan kazandırma özelliğine de sahip olacak. Kampanya sürelerinde TCDD tarafından Rail&Miles Kredi Kartı ile yapılacak bilet satışlarında mil para puanı artarken ayrıca bayram, yılbaşı, anneler günü gibi özel günlerde taksitli bilet satışı da yapılabilecek.
Kartın kullanım sıklığına göre hem seyahat mili hem de vakıf para kazanılacak. Kazanılan vakıf paralar arzu edilmesi halinde mil para ile birleştirilerek bilet alımı için kullanılabilecek.''
Açıklamada, kredi kartı ile bilet alan yolcuların, Ankara ve Eskişehir garlarında açılacak CIP salonlarında misafir edileceği ifade edildi.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18061
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Van Gölü Ekspresi Sefer Saati Değişikli&
Elazığ Gar Müdürü Nesimi Özaydın, yaptığı yazılı açıklamada, 2. bölgede yol yenileme çalışmaları yapılacağı için Haydarpaşa'dan kalkan Van Gölü Ekspresi'nin Malatya, Elazığ ve Tatvan'dan hareket saatlerinde değişiklik yapıldığı belirtildi. Açıklamada şunlar kaydedildi:
''1 Nisan-27 Haziran tarihleri arasında geçerli olacak düzenlemeye göre, 51532 sefer sayılı trenin Malatya'dan kalkış saati 21.55, Elazığ'a varış saati 01.03. Elazığ'dan kalkış saati 02.30, Tatvan'a varış saati 11.56.
51531 sefer sayılı trenin ise Tatvan'dan kalkış saati 04.50, Elazığ'a varış 13.31, Elazığ'dan kalkış 13.51, Malatya'ya varış 16.45, Malatya'dan kalkış 17.03.''
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18061
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
15 NİSAN 2008 Polatlı' dan Geçen Seferler
Polatlı Belediyesi`nce yapılacak olan alt geçit çalışmaları nedeniyle 15 Nisan 2008 günü 1 (bir) gün süre ile 8.00- 19.10 saatleri arasında yol tren trafiğine kapatılacak.
Bu nedenle anılan tarihte:
Boğaziçi Treni Ankara- Haydarpaşa- Ankara,
Başkent Ekspresi Ankara- Haydarpaşa- Ankara,
Doğu Ekspresi Ankara- Haydarpaşa- Ankara,
Güney Ekspresi Ankara- Haydarpaşa,
Cumhuriyet Ekspresi Ankara- Haydarpaşa- Ankara,
Karesi Ekspresi Ankara- Eskişehir- Ankara,
9 Eylül Ekspresi Ankara- Eskişehir- Ankara arasındaki seferleri kaldırıldı.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18061
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
TCDD'NİN "TİYATRO VAGONU" AVRUPA DA
Devlet tiyatrolarımızın yöneticileri ile Avrupa tiyatrosunun temsilcileri ( Europaen Theatre Convention / ETC ) Dünyada bir ilk olan “Tiyatro Vagonu”muzu görmek ve bu konuda görüşmelerde bulunmak üzere 9 Nisan 2008 günü Ankara'ya geldiler.
Kuruluşumuzun Tiyatro Vagonu; Avrupa'da bulunan 26 ülke ve 41 tiyatro topluluğun üyesi olduğu Europaen Theatre Convention (ETC)'ın 2009 yılında düzenleyeceği Orient Ekspresi Projesi kapsamında Türkiye, Sırbistan, Almanya, İsviçre, İtalya, Hırvatistan, Slovenya, Romanya olmak üzere 8 ülkede gerçekleştirilecek festivalde kullanılacak.
Genel Müdürümüz Süleyman Karaman'ın konuk ettiği heyette; Devlet Tiyatroları Genel Müdürü ve Genel Sanat Yönetmeni Lemi BİLGİN, Devlet Tiyatroları Bölge Koordinatörü İskender ALTIN , Sanat Teknik Müdürü Hakan DÜNDAR , Dış İlişkiler ve Festivaller Birim Müdürü Sükun IŞITAN, Stuttgart Devlet Tiyatroları ve E.T.C. Yönetim Kurulu Üyelerinden Başdramatör Dr.Jörg BOCHOW, Sanat Teknik Müdürü ve E.T.C. Yönetim Kurulu Üyesi Andreas ZECHNER , Planlama Departman Şefi ve E.T.C. Yönetim Kurulu Üyesi Ketrin JAEGER yer aldı.
Dünyada tek olan Tiyatro Vagonu, Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğü'nün (DT) 2008 yılı içinde düzenleyeceği yaz turnesinde demiryollarının geçtiği bir çok yerleşim bölgesinde tiyatro severlere merhaba diyecek.
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18061
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
TCDD HIZLI TREN EĞİTİMLERİNİ SÜRD
TCDD Hızlı Trene hazırlanıyor bunun için eğitim çalışmaları da devam ediyormuş aşağıdaki haberde bu konu ile ilgili yapılan çalışmalardan bahsediyor yanlız bir şey dikkatimi çekti diyorki Almanya' nın Die Bahn firması? Başar varmı böyle bir şey yani evet reklamlarında Die Bahn der ama Die Bahn dan sonra ya da önce Deutsche Bahn diye de ekler arkadaşlar herhalde DB nin anlamını almanca artikellerden yola çıkarak Die Bahn olarak yorumlamışlar komikti hatırlarım bir zamanlar TCDD DB ile sözleşmede imzalamıştı Türkiye demiryollarını Avrupa standartlarına getirmek için ortak çalışmalar falan diye yani benim bir ortağım olsa ismi Ahmet olsa ona iki de bir de Mehmet dersem bir gün bana kızardı herhalde, neyse konunun aslını bozmayayım bizde devlet dairesi dedinmi bu tip yanlışlar normaldir, evet eğitimler devam ediyormuş umuyorum ki hızlı tren için TCDD iyi bir kadro kuracaktır.
Hızlı tren işletmeciliğine hazırlanan TCDD, hızlı tren konusunda eğitimlerini sürdürüyor. Makinistlerden sonra üst düzey yöneticiler ve teknik yetkililerin hızlı tren alanında eğitimleri 20-21 Nisan 2008 tarihlerinde yapıldı.
Hızlı tren işletmeciliğine hazırlanan TCDD, hızlı tren konusunda eğitimlerini sürdürüyor.
Makinistlerden sonra üst düzey yöneticiler ve teknik yetkililerin hızlı tren alanında eğitimleri 20-21 Nisan 2008 tarihlerinde yapıldı.
Eğitim programında hızlı tren eğitimleri konusunda bilgi veren Genel Müdürümüz Süleyman Karaman, Yüksek hızlı trenlerin işletilmeye başlanmasıyla birlikte, dünyada ulaşım alanında bir devrim yaşandığını, muasır ülkeler seviyesine çıkma hedefinde olan ülkemizin bu alanda hızlı bir ilerleme kaydettiğini ifade ederek şunları söyledi; ''Dünyada hızlı tren üretim teknolojisine sahip yedinci ülke olma yolunda hızla ilerliyoruz. Ülkemizde hızlı tren çalışmalarının başlamasıyla birlikte, aynı zamanda yüksek hızlı trenlerde görev alacak personelin seçimi ve eğitimi konularını da eş zamanlı başlattık. İlk aşamada makinist personelin seçim kriterlerini bir komisyonla belirledik.Bu kriterlere uygun en az 5 yıllık makinistlik deneyimi olan ve 35 yaşını doldurmamış 24 makinisti seçtik. “ dedi.
Avrupa Birliği kriterleri için Almanya, İtalya, Fransa, Japonya, İngiltere ve İspanya demiryolları eğitim programlarının incelenerek hızlı tren makinistlerine yönelik bir eğitim programı oluşturulduğunun altını çizen Karaman, seçilen 24 makinist ile birlikte 6 mühendis ve 6 eğiticinin, Almanya'da Die Bahn firmasında hızlı tren kullanımı konusunda, 350 kilometre hız yapan hızlı tren simülatörlerinde ve Frankfurt-Köln arasında çalışan hızlı trenlerde ilk eğitimlerini aldıklarını ifade etti.
Süleyman Karaman, şöyle devam etti:
''Hızlı trenler İspanya'dan alındığından, brövelendirmeye yönelik diğer makinist eğitimleri için İspanyol işletmesi kuruluşu ile sözleşme yapılmış olup, Haziran-Eylül 2008 dönemleri arasında makinistlerimizin ve 12 eğitimcimizin son eğitimleri İspanya'da verilecek.”
İlgili Dairelerdeki personelin eğitimlerinin Almanya'da gerçekleştirildiğini ifade eden Karaman; bu eğitim programlarına devam edileceğini, ‘‘Eğitim İhtiyaçları Analizi'' çalışması kapsamında bugüne kadar yapılan eğitimler ve bundan sonra yapılması gereken eğitimlerin ihtiyaç sırasına göre ortaya konulacağını vurgulayarak; “Gerekirse personelimizi yurtdışına göndererek, gerekirse yurtdışından uzmanları ülkemize getirerek bu eğitimlerimiz devam edecektir.”
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5555
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Şirketin ismi Deutsche Bahn, simgesi [DB]. Eskiden de simgesi aynıydı, ama ismi Deutsche Bundesbahn idi. Bir de eski [RB] simgesi vardı, Deutsche Reichsbahn, işin komik tarafı, bu Doğualman tren işletmesinin de ismiydi, yani İmparatorluk Trenleri ismi orada kaldı.
Die Bahn denmez ... ve denir. Yani sadece gramatik açıdan değil de, kullanılan bir isim, ama yine de herhalde bunu karıştırmışlardır. Yine de "Die Bahn" gözükür bazen, şu Google aramasındaki sonuçlara bak.
http://www.google.com/search?client=saf ... 8&oe=UTF-8
B. Alabay
Die Bahn denmez ... ve denir. Yani sadece gramatik açıdan değil de, kullanılan bir isim, ama yine de herhalde bunu karıştırmışlardır. Yine de "Die Bahn" gözükür bazen, şu Google aramasındaki sonuçlara bak.
http://www.google.com/search?client=saf ... 8&oe=UTF-8
B. Alabay
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18061
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
''Demir İpek Yolu'' Start Alıyor
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Mayıs ayı sonunda ya da Haziran başında ilk kazmanın vurulacağını bildirdi.
Yıldırım, geçen yıl Eylül ayında ihalesi yapılan projede, gerek Kamu ihale Kurumuna gerekse mahkemeye yapılan itirazların sonuçlandığını belirtti. Yıldırım, ''Bakanlığımızın başlangıçta verdiği karar çerçevesinde, yaklaşık 290 milyon YTL ile teklif veren Çelikler-Özgün Yapı Grubu Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi'nin Türkiye kesimindeki yapım ihalesini kazandı. Firmayla sözleşme yapılması konusunda süreç başlatıldı'' dedi.
Yıldırım, firmaya davet mektubunun gönderilmesinin ardından, 15 gün içinde yer tesliminin yapılacağını, hattın yapımının Mayıs ayı sonunda ya da Haziran başında başlamayı hedeflediklerini söyledi. Yıldırım, ''2004 yılından bu yana Avrupa'dan Orta Asya'ya kesintisiz demiryolu ile bağlantının sağlanması yönünde yaptığımız çalışmalar son aşamaya geldi. Türkiye açısından stratejik ve ekonomik anlamda büyük önem taşıyan projeyi 3 yıl içinde tamamlayacağız'' diye konuştu.
DEMİRYOLU PROJESİ
Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu hattının Türkiye içerisinde kalan kısmının yapımı için yatırım programında 380 milyon YTL ödenek ayrıldı.
Tarihi İpek Yolu'nu ''Demir İpek Yolu''na dönüştürecek Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi 3 etaptan oluşuyor. Türkiye, hattın 76 kilometrelik bölümünün yapımını gerçekleştirecek. Bu bölüm çift altyapıya uygun, tek üst yapı şeklinde yapılacak.
GÜRCİSTAN KESİMİNİN TEMELİ ATILDI
Türkiye sınırından Ahılkelek'e kadar olan 29 kilometrelik hattın yapımını ise Gürcistan gerçekleştirecek. Gürcistan, ayrıca Ahılkelek'ten Tiflis yakınlarına uzanan mevcut hattın rehabilitasyonunu tamamlayacak.
Gürcistan kesimindeki işlerin ihalesi tamamlanarak temeli, Gürcistan'ın başkenti Tiflis'in 15 kilometre dışındaki Marabda istasyonunda 21 Kasım 2007 tarihinde Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, Azerbaycan Cumhurbaşkanı İlham Aliyev ve Gürcistan Cumhurbaşkanı Mihail Saakaşvili'nin katıldığı törenle atılmıştı.
PROJE, 2010 YILINDA TAMAMLANACAK
Projenin tümünün 2010 yılında tamamlanması hedefleniyor. Diğer taraftan İstanbul Boğazı'nda sürdürülen Marmaray Projesi'nin de tamamlanmasına paralel olarak, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi hayata geçirildiğinde Avrupa'dan Çin'e demiryoluyla kesintisiz yük taşınması mümkün hale gelecek. Böylece Avrupa ile Orta Asya arasındaki yük taşımalarının tamamının demir yoluna kaydırılması planlanıyor.
Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu hizmete girdiğinde, orta vadede yıllık 30 milyon ton yük taşınması hedefleniyor. Hattın stratejik öneminin yanı sıra Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryollarının yıllık 19,5 milyon ton yük taşıdığı dikkate alındığında, hattın Türkiye açısından önemli bir gelir kalemi oluşturacağı öngörülüyor. Kazakistan, henüz daha güzergah yapılmadan bu hattan taşınmak üzere yılda 10 milyon ton yük garantisi vermişti.
Kaynak : Lojiport
Yıldırım, geçen yıl Eylül ayında ihalesi yapılan projede, gerek Kamu ihale Kurumuna gerekse mahkemeye yapılan itirazların sonuçlandığını belirtti. Yıldırım, ''Bakanlığımızın başlangıçta verdiği karar çerçevesinde, yaklaşık 290 milyon YTL ile teklif veren Çelikler-Özgün Yapı Grubu Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi'nin Türkiye kesimindeki yapım ihalesini kazandı. Firmayla sözleşme yapılması konusunda süreç başlatıldı'' dedi.
Yıldırım, firmaya davet mektubunun gönderilmesinin ardından, 15 gün içinde yer tesliminin yapılacağını, hattın yapımının Mayıs ayı sonunda ya da Haziran başında başlamayı hedeflediklerini söyledi. Yıldırım, ''2004 yılından bu yana Avrupa'dan Orta Asya'ya kesintisiz demiryolu ile bağlantının sağlanması yönünde yaptığımız çalışmalar son aşamaya geldi. Türkiye açısından stratejik ve ekonomik anlamda büyük önem taşıyan projeyi 3 yıl içinde tamamlayacağız'' diye konuştu.
DEMİRYOLU PROJESİ
Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu hattının Türkiye içerisinde kalan kısmının yapımı için yatırım programında 380 milyon YTL ödenek ayrıldı.
Tarihi İpek Yolu'nu ''Demir İpek Yolu''na dönüştürecek Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi 3 etaptan oluşuyor. Türkiye, hattın 76 kilometrelik bölümünün yapımını gerçekleştirecek. Bu bölüm çift altyapıya uygun, tek üst yapı şeklinde yapılacak.
GÜRCİSTAN KESİMİNİN TEMELİ ATILDI
Türkiye sınırından Ahılkelek'e kadar olan 29 kilometrelik hattın yapımını ise Gürcistan gerçekleştirecek. Gürcistan, ayrıca Ahılkelek'ten Tiflis yakınlarına uzanan mevcut hattın rehabilitasyonunu tamamlayacak.
Gürcistan kesimindeki işlerin ihalesi tamamlanarak temeli, Gürcistan'ın başkenti Tiflis'in 15 kilometre dışındaki Marabda istasyonunda 21 Kasım 2007 tarihinde Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, Azerbaycan Cumhurbaşkanı İlham Aliyev ve Gürcistan Cumhurbaşkanı Mihail Saakaşvili'nin katıldığı törenle atılmıştı.
PROJE, 2010 YILINDA TAMAMLANACAK
Projenin tümünün 2010 yılında tamamlanması hedefleniyor. Diğer taraftan İstanbul Boğazı'nda sürdürülen Marmaray Projesi'nin de tamamlanmasına paralel olarak, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi hayata geçirildiğinde Avrupa'dan Çin'e demiryoluyla kesintisiz yük taşınması mümkün hale gelecek. Böylece Avrupa ile Orta Asya arasındaki yük taşımalarının tamamının demir yoluna kaydırılması planlanıyor.
Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu hizmete girdiğinde, orta vadede yıllık 30 milyon ton yük taşınması hedefleniyor. Hattın stratejik öneminin yanı sıra Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryollarının yıllık 19,5 milyon ton yük taşıdığı dikkate alındığında, hattın Türkiye açısından önemli bir gelir kalemi oluşturacağı öngörülüyor. Kazakistan, henüz daha güzergah yapılmadan bu hattan taşınmak üzere yılda 10 milyon ton yük garantisi vermişti.
Kaynak : Lojiport
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18061
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
TCDD ulaşım koridoru olmak istiyor
TCDD devam eden hızlı tren hatları, eski hatların yenilenmesi projeleri ve komşu ülkelere bağlantılar içeren demiryolu bağlantı projelerinin verdiği cesaret ile ülkemiz demiryollarının doğu-batı koridoru olarak kullanılması için talepte bulunmuş aşağıda lojiport tan konu ile ilgili yapılmış bir alıntı var
- alabay
- Evliya Çelebi
- Mesajlar: 5555
- Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12
Marmaray çuvallayacak!
Bunu, buradaki Kuzey-Güney aksında yaşayan birisi olarak söylüyorum. İngiltere, İskandinavya, Kuzey Avrupa buradan Güney Avrupa'ya bağlı. Ana aks. Ama İsviçre'deki Baz Tüneli bir açıldı mı, toplu taşıma ray yeri kalmayacak. On, yirmi sene içinde gelişeceğimize burada yine ortaçağ başlayabilir, bu tehlike var (biz derken şimdi Südbaden). Şu anki iki rayı dört raya çıkarma projesi var. Ama istimlâkından yapımına kadar her şey çok zor. Bir de çiftçiler ve ray etrafında oturanlar protestolar yağdırıyorlar - gürültü, kir, yol kesimi ... ohoo. Ama raylar şehir, kent ve köylerin ortasından, bölerek, geçiyorlar. Bir kısmını şimdi otobana kaydırmayı düşünüyorlar, bilhassa yük taşımı için.
Hangi açıdan baksak, yetmiyor. Orada nasıl yetsin? Tek çözüm: Çanakkale'den de bir hat çekmek. Biri Yunanistan üzerinde Güney-Avrupa'ya, biri Bulgaristan üzerinden Kuzey-Avrupa'ya.
B. Alabay
B. Alabay
Bunu, buradaki Kuzey-Güney aksında yaşayan birisi olarak söylüyorum. İngiltere, İskandinavya, Kuzey Avrupa buradan Güney Avrupa'ya bağlı. Ana aks. Ama İsviçre'deki Baz Tüneli bir açıldı mı, toplu taşıma ray yeri kalmayacak. On, yirmi sene içinde gelişeceğimize burada yine ortaçağ başlayabilir, bu tehlike var (biz derken şimdi Südbaden). Şu anki iki rayı dört raya çıkarma projesi var. Ama istimlâkından yapımına kadar her şey çok zor. Bir de çiftçiler ve ray etrafında oturanlar protestolar yağdırıyorlar - gürültü, kir, yol kesimi ... ohoo. Ama raylar şehir, kent ve köylerin ortasından, bölerek, geçiyorlar. Bir kısmını şimdi otobana kaydırmayı düşünüyorlar, bilhassa yük taşımı için.
Hangi açıdan baksak, yetmiyor. Orada nasıl yetsin? Tek çözüm: Çanakkale'den de bir hat çekmek. Biri Yunanistan üzerinde Güney-Avrupa'ya, biri Bulgaristan üzerinden Kuzey-Avrupa'ya.
B. Alabay
B. Alabay
- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 18061
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Tiyatro Treni Raylarda
Tren, Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay, TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman ve Devlet Tiyatroları Genel Müdürü Lemi Bilgin tarafından Ankara Garı'ndan uğurlandı.
Tiyatro sanatçılarının, ''Şenola Düğün'' türküsü eşliğinde çektiği halayın ardından yola çıkan tren, 5 Hazirana kadar Yozgat-Yerköy, Kayseri, Kayseri-Karaözü, Sivas, Malatya, Elazığ, Muş ve Tatvan'da oyun molası verecek.
Sahne vagonda, Haşmet Zeybek'in yazdığı, Volkan Özgömeç'in yönettiği, ''Düğün Ya Da Davul'' adlı oyun sergilenecek.
Tiyatro sanatçılarının, ''Şenola Düğün'' türküsü eşliğinde çektiği halayın ardından yola çıkan tren, 5 Hazirana kadar Yozgat-Yerköy, Kayseri, Kayseri-Karaözü, Sivas, Malatya, Elazığ, Muş ve Tatvan'da oyun molası verecek.
Sahne vagonda, Haşmet Zeybek'in yazdığı, Volkan Özgömeç'in yönettiği, ''Düğün Ya Da Davul'' adlı oyun sergilenecek.