tr-D.07 » TCDD'den Haberler

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 03 Oca Cum, 2014 16:22

İstanbul’dan Ankara’ya her 10 dakikada bir tren? :shock: Bu yine biraz EN abartılı şey değil mi? Metro diye mi satacaklar, ne? Aksamalar olmaması için çokraylı bölümler olmak zorunda. Uzun vadede kargo ile yolcu trenleri apayrı raylardan geçecek mi? Avrupa’da bu uzun vadeli bir istek(miş). Yoksa asıl sıkışıklık problemini uzun ve çok ağır kargo trenleri doğurabilir.

Yani, bilmiyorum, benim bildiğim Türkiye altyapısıyla sanki bu 10 dakika biraz nane şekeri gibi geliyor. Ama yanılabilirim.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Oca Cum, 2014 17:16

Çok gereksiz bir şov dan başka bir şey değil bence, saatte 1 YHT az gelir mi ona da bir şey diyemem, sonuçta İstanbul - Eskişehir - Ankara güzergahında yolcu çok bu bir gerçek ama 10 dk. da bir YHT ilerleyen zamanda nasıl olacak göreceğiz.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 03 Oca Cum, 2014 17:19

İstanbul’dan Ankara’ya her 10 dakikada bir tren?
Yarım saatten daha sık olamaz bence..
İlk tren 05:15'te, ikincisi 06:00'da kalkar. Sonrasında her yarım saatte bir gece 21:00'e kadar sefer yapılır. Son YHT seferi de 21:45'te falan olur, gece 1'den sonra diğer tarafta inmeyi kimse pek istemez sanırım..

Gece 23:59'da ise yataklı vagonu da olan konvansiyonel tren (05:00 Eskişehir, 07:30 Ankara varışlı) kalkar, restoran vagonunda tıngır mıngır gideriz eskisi gibi :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 03 Oca Cum, 2014 17:47

Bence de 30 dakika normal. Kırsal bölge otobüs arası yahu. Ama 10 dakika? :shock:

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 03 Oca Cum, 2014 22:41

Bence de 30 dakika normal. Kırsal bölge otobüs arası yahu. Ama 10 dakika?
Abi,

Belki Cuma ve Pazar akşamları, trenler birkaç saat boyunca 15'er dakika arayla hareket edebilir, ama abartıp da saatler ve günler boyunca bunu yapmak bence gereksiz. O nedenle, yarım saatte bir düzenli sefer yapılmasının yeterli olacağını düşünüyorum..

Öncelikle, otobüslere bakalım. Ankara-İstanbul arasında sefer yapan firmalar arasında, Varan, Ulusoy, Kâmil Koç, Pamukkale, Metro, saatte bir (hatta Cuma ve Pazar akşamları yarımşar saatte bir) sefer yapan firmalar olarak benim ilk çırpıda sayabildiklerim. Varan ve Ulusoy'un sahibi aynı, ama iki ayrı marka altında toplamda yarımşar saat arayla olacak şekilde sefer yapıyorlar. Şu anda Kâmil Koç'un sayfasına bakıyorum, bu akşam Dudullu'dan Ankara'ya kalkan otobüslerin saatleri: 23:30, 23:59, 00:35, 00:58, 01:00, 01:05, 01:30. Yani sadece Kâmil Koç bu iki saat içinde 7 otobüs kaldırıyor ve toplam 307 koltuk (kimisi 2+1, kimisi 2+2 düzeninde) arz ediyor.

Bunlar haricinde, İstanbul ile Anadolu arasında giden firmalar da Ankara'ya yolcu taşıyor. Örneğin, Konya firması olan Özkaymak bile yolunun üstü olmamasına rağmen Ankara-İstanbul arasında günde karşılıklı ikişer sefer yapıyor. İstanbul'dan Ankara'nın doğusuna ve güneyine giden pek çok firma da bu iki kent arasında yolcu taşıyor.

Otobüs firmalarının tamamının her saat boyunca yoğunluğa göre toplam 600-1.200 arası koltuğu Ankara-İstanbul arasında tek yönlü olarak sefere koyduğunu düşünebiliriz.

Ayrıca, THY'nin Ankara-İstanbul arasında saat başı ve hatta Sabiha Gökçen seferlerini eklediğimizde bazen yarım saatte bir 200 koltuğu arz ettiğini ve ayrıca özel havayollarının seferlerini eklediğimizde, havayolu şirketlerinin saatte toplam 300-600 koltuğu sefere sunduğunu düşünebiliriz.

Trenlerin otobüslerden %60 (360-720 yolcu) ve uçaklardan %50 (150-300 yolcu) pay çalacağını hedeflersek, toplam 510-1.020 arası saatlik talep olacağını öngörebiliriz.

Bir de trenin rahatlığı sayesinde normalde yolculuk talebi olmadığı hâlde yolculuk edebilecek kitle ile normalde otomobiliyle seyahat edenlerden trenleri tercih edecek yeni bir pazar oluşturulabilir. Bu pazarın da yoğunluk durumuna göre saatte 100-200 arası olacağını öngörürsek, trenlerin toplam talebinin 610-1.220 arası olabileceğini hesaplayabiliriz.

Yukarıdaki hesap, İstanbul-Ankara arası talebi içeriyor. İşin içine Eskişehir, İzmit, Adapazarı, Bilecik talebini de normal ve yoğun saatler için 200-400 aralığında tahmin ederek İstanbul-Ankara yolculuk talebine eklediğimizde, İstanbul-Ankara arasındaki tüm yerleşim yerlerindeki demiryolu yolculuk talebinin saatte 810-1.620 arasında olabileceği sonucuna varırız.

Bir tren seti sanırım 409 yolcu alıyor. (Gerçi https://hizlitren.tcdd.gov.tr/home/detail/?id=10 sayfasında 419 demiş, ama iki adet tekerlekli sandalye yerini ve satıldığını zannetmediğim kafeterya koltuklarını saymıyorum.)

Bu durumda, trene yönelik saatlik talebin gerçekten yukarıda hesapladığımız gibi 810-1.620 arasında olması durumunda, saatte 2-4 tren yeterli olacaktır. Yani normal saatlerde 30 dakikada bir, sıkışık saatlerde ise 15 dakikada bir sefer yapılması rahat rahat yetecektir.

Tabii bu bahsettiğim aralık, Ankara-İstanbul seferleri için tek yönlü sefer sıklığı. Bu seferlerin bazıları hiç durmadan Ankara-İstanbul arasında gidip gelecek, bazısı sadece Eskişehir'de duracak, bazısı Gebze, İzmit ve Arifiye'de de duracak, bazısı ise Bozüyük, Bilecik, Polatlı'da da duracak. Bazısı Ankara'da son durak yapacak, bazısı ise Sivas'a, Kayseri'ye, Samsun'a, Erzincan'a, Erzurum'a devam edecek. (Tıpkı otobüsler gibi; nasıl İstanbul-Sivas otobüsü İstanbul-Ankara yolcusunu taşıyorsa, İstanbul-Sivas treni de taşıyacak..)

Neyse, uzun lafın kısası, elimde Ulaştırma Bakanı gibi bir veri seti yok, ama ben bazı varsayımlarla yukarıdaki hesabı yapıyorum ve bayram seyran ya da okulların açılması kapanması gibi özel günler haricinde, normal ve sıkışık (Cuma ve Pazar akşamları) tarife için gerekli tren sayısını 2-4 set/saat olarak hesaplıyorum..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Oca Cum, 2014 23:00

1 set kac vagon? Yontem yogun ve uzun hatta uzun tren calistirmaktir, yani iki yht yi kuple edersin olur sana kapasite 800 kisi, 20 ser dakikada bur tren kaldir, saat basi uzun set arada 2 kisa set. Ben talep olmaz ya da olmasin demiyorum, keske boyle bir kapasite olsa ama bu 10 dk da bir yht ile mi cozulmeli?

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 03 Oca Cum, 2014 23:10

1 set kac vagon?
Abi,

1 set, 6 vagon.
1. vagon: 55 business (2+1) yolcu
2. vagon: yarısı kafeterya, yarısı 2+2 yolcu.
3., 4., 5. ve 6. vagonlar da 2+2 yolcu düzeninde.
2., 3., 4., 5. ve 6. vagonların toplam yolcu sayısı: 354.
Setin toplam yolcu sayısı: 55 + 354 = 409.

İki seti birleştirip tek seferde kaldırırsan, 818 yolcu (+ 4 tekerlekli sandalyeli yolcu) taşımak mümkün olur..

fcinar
Aylık Paso
Mesajlar: 98
Kayıt: 26 Eki Cmt, 2013 22:34

Mesaj gönderen fcinar » 04 Oca Cmt, 2014 02:24

Engin Y yazdı:
İstanbul’dan Ankara’ya her 10 dakikada bir tren?
Gece 23:59'da ise yataklı vagonu da olan konvansiyonel tren (05:00 Eskişehir, 07:30 Ankara varışlı) kalkar, restoran vagonunda tıngır mıngır gideriz eskisi gibi :)
Ahh ahh... Hatırlatmayın şunu... :cry:

Trenler kalktığından beri İstanbul'a hiç gitmedim ! Özledim İstanbul'u...:D
Haftasonları giderdik, Hem Tren yolculuğu yapardık hem de bir Boğaz havası alırdık. Bir gecede DDY misafirhanesinde kalır geri dönerdik.
(aile demiryolcu olunca :wink:)

Eskişehir için konuşursam;
İstasyonun o havası ,soğuğu, sırtında valizleri olan öğrenciler, uyandığında yemek yemek, bir gezinti, ara duraklar :wink:
Benim anlamadığım;trenleri kaldırıyoruz dediler, kaldırdılar...Memlekette hiçbir itiraz olmadı!

Hızlı Tren başladıktan sonra bile; kimi zaman konvansiyonel tercih ederim... :D

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 04 Oca Cmt, 2014 11:34

Hızlı Tren başladıktan sonra bile; kimi zaman konvansiyonel tercih ederim..
Acelem yoksa, kesinlikle :)

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3492
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesaj gönderen Engin Y » 07 Oca Sal, 2014 18:21

http://www.tcdd.gov.tr adresine giriyorsunuz, bütün haberler yolsuzluklarla ilgili basın açıklamaları hakkında..

Ha bir de sayın yeni bakan beye birifing ve günün anlam ve önemine istinaden şilt verilmiş, o var..

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 20 Tem Pzr, 2014 21:55

Bir iki gündür aklıma yakılan ve internette aramama rağmen bir sonuca ulaşamadığım bir konu var. TCDD kurulduğu günden bugüne işletilen yolcu trenleri hakkında bilgi bulabileceğim bir kaynak var mı ? Örneğin bir zamanlar Haydarpaşa - Mardin arasında işleyen yolcu treni varmış , ancak bu tren hangi yıllar arasında işletildi, yolculuk süresi ne kadardı, hangi güzergahı kullanıyordu, v.s. şeklinde bilgilere ulaşabileceğim bir kaynak arıyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Ara Pzr, 2014 17:35

http://www.zaman.com.tr/ekonomi_tcddden ... 64127.html

TCDD rekor zarar etmiş, aslında link daha çok yaptığı kıyaslama rakamları açısından önemli, hangi ülkede kaç km demiryolu var ve kullanım oranları gibi bilgiler var, aslında onları alıntı yapıp onlar üzerine konuşacak bir başlık yapmak lazım, ya da varmıydı ya sitede? :)

Cevapla

“Devlet Demir Yollarından Haberler” sayfasına dön