tr-D.07 » TCDD'den Haberler

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Nis Pzt, 2011 22:06

TCDD Genel Müdürlüğünden yapılan yazılı açıklamaya göre, BAŞKENTRAY kapsamında yer alan Ankara-Sincan arasında mevcut hatların kuzeyine yapılacak yeni yol çalışmaları doğrultusunda Lale eski hemzemin geçidi yerine, yayaların ve araçların geçişini sağlamak üzere Lale Altgeçişi inşaatı başladı.

Yapılacak çalışmalar için 26 Nisan-15 Mayıs tarihleri arasında tren seferlerinde düzenlemelere gidildi.

Çalışmalara zaman aralığı sağlamak için bazı YHT trenlerinin sefer saatleri ile Sincan-Ankara-Kayaş arasında işletilen banliyö trenlerinin seferlerinde şu düzenlemeler yapıldı:

''Buna göre belirtilen tarihler arasında Kayaş-Etimesgut arasında 15 dakika, Etimesgut-Sincan arasında ise 30 dakika ara ile banliyö treni işletilecek. Ankara'dan sabah 08.00 ve akşam 21.00'de hareket eden YHT'lerin hareket saati ise 08.10 ve 21.10 olarak belirlendi.''
http://www.haber7.com/haber/20110425/Tr ... idildi.php

Eski hemzemin geçidin yerine yeni bir alt geçit inşa edilecekmiş, ayrıca Başkentray kapsamında yapılacak yeni yollardan da bahsediyor, haberin kökü güzelde bu nasıl bir anlatımdır çözemedim gitti. Bu metni TCDD bu şekilde verdi ise kınıyorum, yok bu metni linkteki haber sitesi edit etti ise onları zaten hep kınıyorum. Padişahlık müessesi aldı yürüdü, herkese editör, herkese basın halkla ilişkiler uzmanı denilince böyle oluyor demek ki.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Tem Cum, 2011 21:31

http://www.lojiport.com/index.php?sayfa ... y&id=29571

Türkiye' den Bağdat' a yük taşımacılığının geliştirilmesi, hatta şöyle diyelim olmayan trafiğin oluşturulması amacı ile bir takım iş adamları girişimde bulunmuşlar ve ilk konteynır trenini Bağdat demiryolundan yola çıkartmışlar. Gün geçtikçe iş adamları ve sanayiilerde demiryolunun faydalarını daha çok kavrıyorlar, totalde kamyonların ve kamyoncuların işsiz kalması gibi görünsede ülke kazancına bakıldığında demiryolu ile taşımacılık bence çok büyük bir katmadeğer bakalım, ne kadar gerçekçi bir girişim ya da ne kadar uzun soluklu olacak bunu zaman gösterecek.
Türkiye ile Irak arasında tren yolu hattı olmasına rağmen bugüne kadar konteynır taşımacılığının yapılamaması nedeniyle bir türlü istenilen rakamlara ulaşılamaması üzerine işadamları tarafından yapılan çalışmalar sonuç vermeye başladı. İlk kez Konya’dan Kobi Lojistik A.Ş tarafından başlatılan ve geçtiğimiz günlerde ilk seferi gerçekleştirilen konteynır taşımacılığı ile ilgili kanuni engeller ortadan kaldırılıyor.

Bu çerçevede bugüne kadar Irak’a hiç yapılmayan konteynırla yük taşımacılığına start veren Kobi Lojistik A.Ş firması ilk seferini geçtiğimiz günlerde gerçekleştirdi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Tem Cmt, 2011 10:20

Başkentray projesi ile ilgili bir gelişme var, daha doğrusu bir haber var. TCDD Genel Müdürlüğü Ankara Büyükşehir Belediyesinin demiryolu üzerindeki geçitler ile ilgili çalışmasının gecikmesi nedeni ile banliyö hattının işletmeye kapatılmasının iptal edildiğini bildirmiş, yani geçitlerde çalışma başlamadan kendilerinin sistemi kapatmayacaklarını duyurmuş.
TCDD Ankara-Sincan banliyö hattı yenilemesi ile ilgili konuşan TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman şunları söyledi.

"Ankara-Sincan arasındaki Başkentray projesi için banliyö trenlerinin seferlerine ara vereceğimizi duyurduk ancak şimdilik onu askıya aldık. Ankara Büyükşehir Belediyesi’nin çiftlik geçidi projesi var. Bir kaç yerde tren yolunu kesiyor. onlar projeye başlayacaklarını duyurdukları için biz de o süreçte banliyö seferlerine ara vereceğimizi duyurmuştuk. Sanırım belediyenin geçit ihaleleri sürecinde bir gecikme oldu. Belediye ne zaman başlarsa o zaman banliyö seferlerini durduracağız. Belediye çalışmalarına başladığında biz de Ankara-Sincan hattını tıpkı Egeray ya da Marmaray gibi olacak şekilde yenilemeye başlayacağız.”
http://tcdd.net/

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Ara Prş, 2011 19:43

Bu kesimde banliyö hatlarının yenilenmesi için bir kapanma söz konusu idi, sanırım süresi ile ilgili bayağı bir tartışmalar olmuş yani ne kadar kalacağı konusunda açıklama yapılmamış ve sürpriz yumurta açılmış :) 3 YIL, sanırım hattı yeniden yapıyorlar, Allah Allah neden parça parça yapmadılar acaba? Hani kısım kısım açar kullanırdık, dur bakayım yazıyı okuyayım belki vardır öyle bir şey :D

http://www.lojiport.com/haberdetay/Banl ... acak/31325
Edinilen bilgiye göre, TCDD Genel Müdürlüğü tarafından Başkentray ve Ankara Anakent Belediye Başkanlığı tarafından yapımına başlanan "Yeni Çiftlik Bulvarı" projeleri kapsamında geçen 1 Ağustos tarihinde "ikinci bir bildirime kadar" kaydıyla ara verilen Sincan-Kayaş hattında işletilen Banliyö trenlerinin daha ne kadar çalışmayacağı da belli oldu.

Banliyö trenlerini kulllanan Başkentlileri ve özellikle Sincanlıları "daha fazla kızdırmamak" gerekçesiyle telaffuz edilmeyen ancak yüklenici firmalara bildirilen takvime göre, banliyö trenleri 1 Ağustos 2011 tarihi itibarıyla en az üç yıl sefer yapamayacak.

Mühendis, mimar ve şehir plancılarının karşı çıkmalarına ve açılan davalardan bazı iptal kararlarının mahkemelerden alınmasına karşın, Ankara Anakent Belediyesi tarafından 120 gün önce başlatılan Sincan yönünde 2, Kayaş yönünde ise 13 alt geçit inşa için çalışmalarının ise devam ettiği öğrenildi. Ancak çalışmalar kapsamında Atatürk Orman Çiftliği olarak bilinen Gazi İstasyonu üst geçit köprüsü'ne banliyö tren seferlerine ara verilmesinin üzerinden 120 gün geçmesine rağmen bir tek kazma dahi vurulamadı. Anadolu Bulvarı'ndaki Marşandiz Köprüsü yıkılarak yeniden inşa edilmesi fikrinden de TCDD Genel Müdürlüğü ve Ankara Büyükşehir Belediye başkanları arasında varılan mutabakat gereği vazgeçildi.

"BİRAZ DAHA SABIR"

TCDD Genel Müdürü Süleyman Kahraman, ANKA'ya daha önce yaptığı açıklamada, Yüksek Hızlı tren hatları yanında kent içi ulaşımı da önemsediklerini belirterek, şöyle demişti:

"Ankara'nın ise Başketray'a ihtiyacı var. Ankara planlanırken maalesef ulaşım sistemi uzun vadeli planlanmamış. Şu anda mevcut raylı sitem Ankara'nın ihtiyacını karşılamaktan uzak. Bu sürdürülebilir bir durum değildi. Onun için Başketray'ın birinci etabının yapımına başladık. Yeni bir hat yaparak yüksek hızlı tren hattıyla banliyö hattını ayırmak zarureti var. Bununla birlikte, istasyonlarıyla, peronlarıyla, alt ve üst geçidiyle, ihatasıyla, turnikeleriyle, özetle her şeyiyle metroyu aratmayacak, bir raylı sitemi yapıyoruz.
Yani yeniden yapıyorlarmış, e normal o zaman be kardeşim.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Oca Cum, 2012 22:29

Bizde de işletmedeki hattın raylarını kesip çalmışlar, adam yaptığı hırsızlık ile yetinmiyor bir de belki onlar belki yüzlerce insanın canına kast ediyor. Umarım bu adamlar sadece hırsızlık suçundan yargılanmazlar.

http://www.haber7.com/haber/20120120/An ... alindi.php
Harmancık'ın Gökçedağ Tren İstasyonu ile Balıkesir'in Dursunbey ilçesi arasında kalan bölümde ray yenileme çalışmaları yapan işçiler, güzergah üzerinde oksijen kaynağıyla ray kesen üç kişiyi görünce durumu jandarmaya bildirdi.

Tavşanlı ve Harmancık bölgesinden olay yerine giden jandarma ekipleri, 43 HZ 402 plakalı minibüste Necdet Y. (35) Taner C. (33) ve Engin K'yı (34) yakaladı.

Demiryolundaki yolundaki 70 metrelik rayı kestikleri tespit edilen zanlıların, aynı yöntemle bugüne kadar 3,5 tona yakın ray çaldıkları öğrenildi.

Zanlılar, jandarmadaki sorgularının tamamlanmasının ardından cezaevine gönderildi.

Yetkililer, Ankara istikametinden gelip Bursa'nın Harmancık ilçesinden İzmir yönüne gidecek trenin o sırada bölgeden geçmemesinin, muhtemel faciayı önlediğini belirtti.

btgn
Yıllık Paso
Mesajlar: 425
Kayıt: 08 Tem Prş, 2010 17:34

Mesaj gönderen btgn » 20 Oca Cum, 2012 23:21

Demiryolundaki yolundaki 70 metrelik rayı kestikleri tespit edilen zanlıların, aynı yöntemle bugüne kadar 3,5 tona yakın ray çaldıkları öğrenildi
Bu adamlar 3.5 ton ray çalana kadar TCDD neredeymiş, fark etmemişler mi?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 20 Oca Cum, 2012 23:26

Ancak yakalanmışlar demek ki, diyeceğim ama 70 metre ray zaten 3,5 ton yapıyor :) zaten bu olayı dün yaptılarsa bir seferde 3,5 tonu çalmış oluyorlar.

Bölgeyi ve hattı hiç bilmiyorum ama ray üzerinden sinyalizasyon takibi yapılıyor olsaydı orada bir kesinti olduğunun fark edilmesi gerekirdi, adamlar herhalde ray kontaklarını bağlayıp hırsızlık yapacak kadar kafadan arızalı değillerdir :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Oca Pzt, 2012 17:01

TCDD ray çalınması hadisesi ile ilgili olarak açıklama yapmış, çalınan raylar hatta aktif değil daha önce sökülüp hat kenarına bırakılmış raylarmış, yani kaderine terk edilmiş zaten, çalanda garibandır, Allah affetsin bari.

http://networkedblogs.com/t474x
TCDD, Alayunt-Balıkesir demiryolu hattından çalınan rayların daha önceden sökülmüş raylar olduğunu ve seyir güvenliğini tehlikeye düşürecek bir durumun söz konusu olmadığını bildirdi.

Bugün bazı basın yayın organlarında çıkan Alayunt-Balıkesir demiryolu hattından ray çalınmasıyla ilgili haber üzerine TCDD’den yapılan yazılı açıklamada, 18 Ocak 2012 tarihinde kuruluşun yol bakım ekiplerince Alayunt-Balıkesir demiryolu hattı Balıköy-Gökçedağ istasyonları arasında hat kenarında bulunan 70 metrelik kesimde rayların 2’şer metrelik parçalar halinde kesilerek götürüldüğünün tespit edildiği anımsatıldı.

senturk90
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 153
Kayıt: 09 Ağu Pzr, 2009 07:28

Mesaj gönderen senturk90 » 11 Mar Pzr, 2012 13:22

Arkadaşlar bu UIC 60'lık raylardan bahsedilmiş konunun en başında. Bu raylar hızlı tren rayı mı oluyor, yoksa tip aynı olup konvansiyonel hatlar için ayrı hızlı tren hatları için ayrı sertlikte mi üretiliyor?
İyi çalışmalar...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 11 Mar Pzr, 2012 15:59

60 lık lar YHT hatlarında kullanılıyor, diğer yollarda daha hafif raylar kullanılıyor, gerçi tramvay hatlarında da 60 lık ray kullanılıyor ama onun ağır gelmesinin sebebi oluklu ray olmasından dolayı hacminin biraz daha fazla olması olabilir, o kadar teknik kısmını bilmiyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Tem Pzt, 2012 20:55

http://networkedblogs.com/zW198

TCDD Feneryolu istasyonunda meydana gelen kaza ile ilgili ilk görüşünü yayınlamış, suçlu her zamanki gibi hayatını kaybeden kişi, TCDD hiçbir zaman suçlu olamaz dimi.
1-Yapılan incelemelerde araçların ve istasyonların standartlar dahilinde olduğu belirlenmiştir.

2-Olayla ilgili oluşturulan kaza inceleme ve araştırma heyeti, kazanın oluş nedenine ilişkin çalışmasını sürdürmektedir.

3-Konuyla ilgili idari ve adli soruşturma devam etmektedir.

4-Ayrıca alanında uzman Üniversite Hocalarından bir heyet oluşturularak konu incelemeye alınmıştır.

5- Kaza inceleme ve araştırma heyetinin ulaştığı sonuç kamuoyu ile paylaşılacaktır.
1. madde her şeyin özetidir, trenler ve istasyonlar standartlar dahilinde imiş, iyi o aradaki boşluğa kına yakarız artık.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Tem Pzt, 2013 19:41

Bugün sabahın erken saatlerinde Haydarpaşa gar sahasında park durumundaki bir 14000 lik te yangın çıkmış, yangının sebebi ile ilgili bir açıklama yoktu ama tinercilerden şüphelenildiği yönünde konuya yakın isimlerin düşünceleri var, her ne sebeple olursa olsun, korunması gereken İstanbul kent içi demiryolu objeleri yanmaya devam ediyor.

http://www.hurriyet.com.tr/gundem/23623165.asp

Resimler aynı siteden alıntıdır.

Resim

Resim

Resim

Cevapla

“Devlet Demir Yollarından Haberler” sayfasına dön