tr-D.07 » TCDD'den Haberler

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 Tem Pzt, 2009 19:38

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=15197
DEMİRYOLUNDA KAZA ORANI DÜŞTÜ

Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) istatistiklerine göre, geçen yıl demiryollarında meydana gelen 386 kazada, 111 kişi hayatını kaybederken, 247 kişi de yaralandı.

2008'de demiryollarında, 16 tren çarpışması, 104 tren raydan çıkması, 47 trenden düşme, 93 trenin şahsa çarpması, 118 geçit çarpışması ve 8 diğer kazalar olmak üzere toplam 386 kaza meydana geldi.

Geçen yıl içinde tren çarpışması, trenin raydan çıkması ve trenden düşme kazalarında 9 yolcu ile 1 personel hayatını kaybetti. Trenin çarptığı 64 kişi ile geçitte meydana gelen kazalarda da 37 kişi yaşamını yitirdi. Geçen yıl olan tüm tren kazalarında toplam ölü sayısı 111 oldu.

Bu kazalarda toplam 247 vatandaş da yaralandı.
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Eyl Çrş, 2009 18:11

İstanbul'da dün başlayan ve bugün de devam eden şiddetli yağış nedeniyle Sirkeci-Halkalı arasındaki bazı hatlarda aksamalar meydana geldi.

TCDD 1. Bölge Müdürü Üzeyir Ülker, AA muhabirine verdiği bilgide, bugün saat 07.30 itibarıyla Halkalı Gar sahasının yağmurdan dolayı sular altında kaldığını, 09.30'a kadar Sirkeci-Kanarya arasında banliyö seferlerinin yapıldığını ancak Kanarya'dan sonra seferlerin yapılamadığını söyledi.

Ülker, saat 10.00'dan itibaren ise Bakırköy-Sirkeci arasında banliyö seferlerinin yapılabildiğini, Bakırköy'den sonraki bölümde sefer yapılamadığına işaret ederek, bugün akşam saatlerine doğru Halkalı'daki gar sahasının temizlenmesinin beklendiğini ve banliyö trenlerinin normal seferlerine başlayabileceğini belirtti.

Üzeyir Ülker, Bulgaristan seferi yapan Bosfor Ekspresi ile Yunanistan seferi yapan Dostluk Treni'nin, Çatalca-Kabakçı arasındaki tren yolunun sular altında kalması ve yaklaşık 3 bin 500 metresinin hasar görmesi nedeniyle yolcuların, ülkelerine otobüslerle aktarmalı gönderildiklerini bildirdi.

Bölgenin sular altında kalması nedeniyle hasarın daha da artabileceğine işaret eden Ülker, ekiplerin hazır bekletildiğini ve suların çekilmesi ile yolun en kısa zamanda hizmete açılmaya çalışılacağını ifade etti.
http://www.haberturk.com/haber.asp?id=1 ... 2009/09/09

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 10 Eyl Prş, 2009 10:28

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=15997

Antepten Halep'e demiryolculuğu başlaması için yenileme çalışmaları yapılıyormuş.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Eyl Prş, 2009 10:42

Miraç yazdı:http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=15997

Antepten Halep'e demiryolculuğu başlaması için yenileme çalışmaları yapılıyormuş.
Halep ve Suriye bağlantısı konusunu bu başlıkta tartışıyoruz.

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... 0&start=36

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Eki Cmt, 2009 15:16

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, yapımı süren 32 kilometrelik Tekirdağ-Muratlı demir yolu hattının, sadece Tekirdağ'ı Muratlı'ya bağlamadığını, batıda Londra, doğuda Marmaray'dan geçerek Kafkaslar, Çin, güneyde Gaziantep, Suriye Irak ve Mekke'ye kadar uzanacak bir hattın parçası olduğunu bildirdi.

Yıldırım, Muratlı ilçesinde yapımı devam eden Tekirdağ-Muratlı-Asyaport Limanı demir yolu hattında sembolik olarak raylara bağlantı kaynağı yaptı.

Bakan Yıldırım, burada yaptığı konuşmada, 15 Aralık 2009 tarihinden itibaren Muratlı'dan Tekirdağ'a trenle yolculuk yapılacağını söyledi.

Demir yolu yapımının kara yolu yapımına benzemediğini ifade eden Yıldırım, demir yolunda, adeta kanaviçe işler gibi her santimetresinde ayrı bir iş olduğunu belirtti.
http://www.haber7.com/haber/20091010/Yi ... u-acti.php

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Burdur Garı

Mesaj gönderen alabay » 10 Eki Cmt, 2009 15:38

Ohoo, LONDRA, vay vay vaaay. Çiiin ... çooong ...
Ama ondan sonra da gelin, Burdur Gar'a uğrayıp bir bakın, Londra ve Pekin nerelerde kalıyor. Zaten macera Gar'ı sormakla başlızor. Gar nire? Ha, orda. Yarım saat yürüyorsun, OTOGAR! :evil: Al sana lırt, pırt ve cızırt mentalitesinin açtığı çiçekler. Neyse ki, numarasız da olsa, şekilsiz de olsa, bilgisiz de olsa ve hele hele Gar'a hiç uğramasa da, Antalya'dan bile çok ÖHO var burada, benden başka binen yabancı da yok herhâlde. Neyse ... vakit bulursam, fırsatım olursa, belki bir kaç hafta sonra uğrayıp resim falan çekerim. Müthiş bir lokomotif duruyor orada. İstasyon da çok güzel. Tren işlemiyor tabiî ... 2008'den beri. Ve 2010 mu 2012 mi, öyle bir şeyler ... işlemeyecek. Ama hâlen iyi bir yük taşımacılığı var. Düşündüm, acaba soriim mi, tren stopçulukla beni de alırlar mı diye :-) Almanya'da bir kere hakikaten lokomotife binebildim ... ve neler öğreniyor insan. Aslında Denizli'ye uğramak istiyorum ya ... Dinar bile yeter, veya Isparta. Neyse ...
Ama(n) Burdur nasıl unutulmuş, kenara atılmış. Zaten sonunda bilhassa Isparta'ya raybüs varmış da kimse kullanmamış. Minibüs oranın hastanesine, pastanesine ve bilmem neresine pat diye giriyor. Halk neden trene binsin imiş :(
İstasyondaki personel çok cana yakın, çaylarını içtim, bana dediler ki, "bizim gibi", Avrupalı Türkler, olsa olsa, baskı yapabilir. Buradan kimse kimseyi dinlemez, biz ise (biz derken o şimdi askeri kastetti, bizim İU'yu da anlattım, ama bilmem artık ne kadar internetleri var ...) güçlü sese sahibiz. Arkadaşlar, Burdur konusunu da unutmayalım, Antalya konumuzla beraber burasını ve ötedeki kolları da kollayalım! Bu da vatanî bir görev! Gardaki hüzûnu yaşadım.

Yani, bunlar da TCDD sıcak haberler, araştırman eliyle :lol:

Başar

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Kas Çrş, 2009 13:09

http://www.haber7.com/haber/20091125/Uy ... rdurdu.php
Memurların bir günlük ''uyarı grevi'' kapsamında Haydarpaşa Garı'nda tren seferleri durdu.

TCDD'de çalışan işçilerin, memur konfederasyonlarının aldığı bir günlük ''uyarı grevi''ne destek amacıyla işbaşı yapmamaları nedeniyle Haydarpaşa Garı'ndan, banliyö, ana hat ve bölgesel yolcu trenleri sefere çıkmadı.

Haydarpaşa Garı'na gelerek beraberindeki sendikacılarla basın açıklaması yapan KESK Genel Başkanı Sami Evren, demir yolu işçilerinden ''uyarı grevi''ne büyük destek olduğunu belirterek, ''İstanbul, İzmir, Ankara, Eskişehir ve Diyarbakır gibi büyük şehirlerde greve büyük destek var. Bu şehirlerde banliyö ve ana hat trenleri bugün çalışmayacak.
Bu da grev kırıcı memur :) proleteryanın uşağı :P ehü ehü ehü

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=17620
Ankara Garı'nda iş bırakma eylemi sürerken, Ankara-İstanbul arasında sefer yapan bir Yüksek Hızlı Tren'in (YHT) makinisti eyleme destek vermedi. Treni sefer için hazırlayan makinist, garda eylemlerini sürdüren bazı memurların tepkisiyle karşılaştı. Bu sırada trenin bulunduğu peronda güvenlik önlemi alan polislerle greve katılan memurlar arasında tartışma yaşandı. Tartışmanın devam ettiği sırada tren perondan ayrılarak Eskişehir yönüne doğru hareket etti.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5556
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 25 Kas Çrş, 2009 13:24

Bidakka, proletaryanlar grevi yapanlar değıl mi? Yani, burjuva uşağı demen gerek, tam gomünist gevezeliği atmak istersen :P

İnşaallah yanılmıyorumdur ...

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 26 Kas Prş, 2009 14:45

alabay yazdı:Bidakka, proletaryanlar grevi yapanlar değıl mi? Yani, burjuva uşağı demen gerek, tam gomünist gevezeliği atmak istersen :P

İnşaallah yanılmıyorumdur ...

B. Alabay
kısaca emperyalizmin veya kapitalizmin uşağı diyebiliriz :)

yaşasın proletarya :)

http://www.kentvedemiryolu.com/icerik.php?id=629

ZONGULDAK DEMİRYOLU HATTININ AÇILIŞI YILDÖNÜMÜ : 19 KASIM 1936
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Ara Cum, 2009 18:35

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=17803
Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğünden yapılan yazılı açıklamaya göre, Sarmaşık-Bakırköy hattı 8 Aralıkta 07.00-17.00 saatleri arasında tren trafiğine kapatılacak.

Bu nedenle, Eskişehir Ekspresi, Başkent Ekspresi ve Cumhuriyet Ekspresi'nin Eskişehir-Haydarpaşa ve Haydarpaşa-Eskişehir seferleri ile Boğaziçi Treni ve Doğu Ekspresi'nin Ankara-Haydarpaşa ve Haydarpaşa-Ankara seferleri 07.00-17.00 saatleri arasında yapılamayacak.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 05 Ara Cmt, 2009 20:47

Esat yazdı:http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=17803
Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğünden yapılan yazılı açıklamaya göre, Sarmaşık-Bakırköy hattı 8 Aralıkta 07.00-17.00 saatleri arasında tren trafiğine kapatılacak.

Bu nedenle, Eskişehir Ekspresi, Başkent Ekspresi ve Cumhuriyet Ekspresi'nin Eskişehir-Haydarpaşa ve Haydarpaşa-Eskişehir seferleri ile Boğaziçi Treni ve Doğu Ekspresi'nin Ankara-Haydarpaşa ve Haydarpaşa-Ankara seferleri 07.00-17.00 saatleri arasında yapılamayacak.

medya yanlış yazmış. bakırköy değil BAYIRKÖY. BİLECİK OSMANELİ İLÇESİNE BAĞLI.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18069
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 24 Ara Prş, 2009 10:24

http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?p=1777#1777

Daha önce bahsettiğim bir proje vardı, CREAM adında, her zaman ki adam sendecilik ve nasıl olsa yaparız abicilik ile midir yoksa başka nedenlermi vardır bilemem ama bu işte de trenlerimiz treni kaçırmak üzereymiş :) Tabi bu işin Türkiye tarafındaki olay, diğer taraftan diğer ülkelerde bir takım sorunlar yaşandığı zaten haberde belirtiliyor, linkte haberin tamamını okuyabilirsiniz.

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=18170
Avrupa Birliği’nin desteğiyle 2007’de başlayan ve Benelux ülkelerinden Türkiye’ye kadar uzanan koridorda intermodal taşımacılığın geliştirilmesini öngören Cream Projesi, belirlenen hedefe bir türlü ulaşamıyor. Projede özellikle ücretler ve transit geçiş süreleri konusunda sıkıntı yaşanırken en büyük sorun Türkiye açısından yaşanıyor. Cream Projesi’nde Türkiye’yi özel sektör adına temsil eden Balnak Lojistik Yönetim Kurulu Başkan Vekili Kosta Sandalcı, “Maalesef Cream Projesi ulaşmak istediği hedefe henüz ulaşmadı. Çok aksayarak gidiyor. Tabii Türkiye açısından geçerli bu. O kadar çok fazla içsel ve dışsal etken var ki; bu projenin tam anlamıyla doğru yürümesini engelliyor. 2 tane önemli faktör var: Ücretler ve transit süreleri. Bu 2 faktör iyileştirilirse Cream Projesi başarıyı yakalayabilecektir. Hemen bunun altında 3’üncü ve son faktör olarak da dile getirebileceğim de kalite faktörüdür. Trenlerin manevra sürelerinde bir kalite farklılığı var. Her ülke aynı sürede hareket ettiremiyor treni. Bunu göz önünde bulundurduğumuzda hizmetin olması gerektiği kaliteden uzakta olduğu görülüyor. Oysa Cream Projesi’nin en önemli amaçlarından birisi de kaliteyi yükseltmek. Bu henüz başarıya ulaşmış değil” diye konuştu.

“Proje, TCDD’de üst seviyelere ulaşmadı”

“Cream Projesi’nin Türkiye açısından başarısız olmasının arkasında yatan neden demiryolu altyapısının yetersiz olmasıdır” diyerek devam eden Sandalcı, “Türkiye’nin demiryoluna eğilmesi yüzde 100 gereklidir. Sinyalizasyondan vagonuna kadar bütün altyapının yenilenmesi zorunludur. Türkiye demiryoluyla yeniden donatıldığında Cream Projesi ve buna benzer projeler büyük başarı kazanacaktır” dile getirdi. Sandalcı, diğer bir engelin de TCDD’nin projeye göstermesi gereken ilgiyi göstermemesi olduğunu vurgulayarak, “TCDD’nin görevlendirmiş olduğu TCDD Pazarlama Direktörü Hülya Çılgı, süreçte çok aktif rol aldı. Ancak yetkileri sınırlı olduğu için çabaları bürokratik engellerle karşılaşıyor. Maalesef Cream Projesi, TCDD’de üst seviyelere ulaşmadı. TCDD’nin Cream Projesi’ne sarılamamasının arkasında yeniden yapılanma çabası da yatıyor. Bir büyük devden 3 tane küçük dev yaratma aşamasındalar. Bu süreç nedeniyle gereken ilgiyi göstermediler” diye konuştu. Sandalcı sözlerini şöyle sürdürdü: “Cream Projesi aslında 6 Ocak 2010’da bitecekti. Ama uzatılmasına karar verildi; çünkü projede ulaşılmak istenen hedefe henüz ulaşılamadı. Türkiye’nin Cream Projesi’ne sarılmaması özellikle Bulgaristan ve Romanya’nın projeye 4 elle sarılmasına neden oldu. Türkiye’den kaynaklanan boşluğu onlar doldurma girişiminde bulundular. Unutmamak gerekir ki Cream Projesi bizzat Avrupa Birliği’nin desteğiyle ayakta duruyor. Avrupa Birliği bu proje için para veriyor. TCDD’nin de bu altın yumurtlayan tavuktan faydalanması gerekirdi. Koordinasyon sıkıntısı yaşandı.”

Cevapla

“Devlet Demir Yollarından Haberler” sayfasına dön