tek-D.04 » Tekirdağ-Muratlı Demiryolu Hizmete Alındı.

Cevapla

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 31 Ağu Sal, 2010 20:20

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=23502
Bu demiryolu hattının Tekirdağ'ın 150 yıllık rüyası olduğunu ifade eden Yıldırım, “Tekirdağ, Edirne ve İstanbul demiryoluna sadece 50 kilometre uzaklıkta, ama demiryoluyla bağlantısı olmayan bir ilimizdi. Tekirdağ şimdi demiryoluna kavuştu” dedi.

Tekirdağ limanını da demir yoluna bağladıklarını anlatan Yıldırım, böylece Tekirdağ'da yüklenen yüklerin Avrupa'ya buradan gideceğini, İzmir, Manisa, Aydın ve Balıkesir'den 600 kilometrelik uzun, yorucu hattı dolaşmaktan kurtulacaklarını belirtti.

Yıldırım, Bandırma'dan feribotla Tekirdağ'a, buradan da Avrupa'ya gidileceğini, daha sonra ise Edirne üzerinden Tekirdağ Akport Limanı'na, buradan Derince'ye gidilerek ana demiryolu ağına bağlanılacağını ve yine Bandırma üzerinden Ege'den ithalat ihracatın taşınacağını kaydetti.

Bunun sadece yük taşıyan hat olmadığını, aynı zamanda burada yolcu taşımacılığı hizmeti de verileceğini bildiren Yıldırım, şöyle konuştu:

“Şu anda Muratlı'ya 5 gidiş, 5 geliş seferler bugünden itibaren başlıyor. Ayrıca Muratlı'dan Tekirdağ'a İstanbul istikametinde veya Edirne istikametinde ana trenle de bağlantı kuruluyor. Artık Tekirdağ'dan Muratlı'ya, Edirne'ye ve İstanbul'a gün içinde gidip gelmek gayet rahat olacak.”
Demiryolunun açılışı yapılmış, Bakan yük taşımacılığında bu demiryolunun önemini yeterince vurgulamış ayrıca bölgede Tekirdağ Muratlı hattı ile anademiryolu hattına da bağlanıldığını bu sayede İstanbul ve Edirne' ye de demiryolu ile ulaşmanın mümkün olduğunu belirtmiş.

hasancicek37
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 136
Kayıt: 05 May Sal, 2009 11:16

Mesaj gönderen hasancicek37 » 01 Eyl Çrş, 2010 13:08

Bu demiryolunu 6-7 ay önce Muratlı'da gördüm.O zaman için raylarda Avrupa'dan gelmiş bir vagon ve ön çekeri vardı.Karavan gibi düzenlenmişti ne hikmetse :) Eylül'ün 20'si gibi tekrar gideceğim Muratlı'ya.Muratlı İstasyonu'ndan ve yeni hattan resimleri size ulaştıracağım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Eyl Çrş, 2010 16:16

Bekliyoruz fotoğrafları Hasan, ben bu hattın yolcudan ziyade yük açısından faydalı olacağını düşünüyorum ama bakalım belki ileride yolcu taşımacılığında da etkisini görürüz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Eki Cum, 2010 13:25

Tekirdağ-Muratlı demiryolunun hizmete girmesi ile birlikte aynı kapsamda yürütülen AkPort Limanında demiryolu bağlantısının gerçekleştirilmesi sonucunda ilk vagon yüklemeside yapılmış.

Bir deniz ülkesi olarak taşımacılıkta denizi doğru düzgün kullanmıyoruz zaten, demiryolunun payı da malum şimdi bu iki sistem bir araya gelerek iyi bir koordinasyon ile Marmara bölgesinde karayolu ile yapılan taşımacılığı bir derece azaltabilirler diye ümit ediyorum.

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=24580
Tekirdağ-Muratlı demiryolunun devreye girmesiyle Anadolu ve Avrupa arasındaki yük taşımacılığında önemli fırsatlar yaratacak olan Akport Tekirdağ Limanı’nda, yeni rampa yatırımının tamamlanmasının ardından ilk vagon yükleme hizmeti geçtiğimiz günlerde gerçekleştirildi.

Akport’un yaklaşık 7 milyon dolara mal olan demiryolu ve rampa yatırımı, Tekirdağ-Derince ve Tekirdağ-Bandırma arasında çalışacak olan ‘demiryolu tren ferisi’ne hizmet verecek. Liman’ın yılda en az 55 bin vagon hareketine ev sahipliği yapması hedefleniyor.

Derince limanında toplanan vagonlar Anadolu’ya, Bandırma limanında toplanan vagonlar Güney Marmara ve Ege’ye dağıtılırken, Avrupa’ya gidecek vagonlar ise Akport Tekirdağ Limanı’nı kullanarak çıkış yapacak. Akport Limanı’nda uğrak yapan konteyner hatları ise limandaki mevcut demiryolu hattını kullanarak Balkanlar ve Avrupa’ya mal sevkiyatı yapabilecek.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Eyl Cum, 2013 16:37

Hat açıldı diye bir çuval haber girmişiz ki ben de çalışıyor diye biliyorum, hatta bugün bahsettiğim BALO yük trenleri de bu yolu kullanarak ana hatta katılıyordu fakat şimdi okuduğum bir haber hatta katener sisteminin ön kabulü için enerji verme işleminden bahsediyor. Acaba hat elektrifikasyonu olmadan mı açılmıştı da bu işler sonraya mı bırakıldı diye soruyorum
TCDD'den yapılan yazılı açıklamada, Tekirdağ-Muratlı Hat Kesimine Elektrifikasyon Tesisleri Kurulması Yapım İşi" çerçevesinde katener hattının geçici kabulü için hatta, 19 Eylül tarihinden itibaren 27 kilovat enerji verileceği belirtildi.

Can emniyeti açısından çevre halkının dikkatli olması gerektiği vurgulanan açıklamada, "Bu nedenle inşaatı tamamlanan Tekirdağ-Muratlı arası demiryolu hattına, 19 Eylül'de saat 09.00'dan itibaren 27 kilovatlık gerilim verileceğinden, elektrikli tren havai hatlarının altında gezinmek, direklere dokunmak, tırmanmak, iletkenlere yaklaşmak ve yere düşen tellere dokunmak can ve mal emniyeti bakımından tehlikelidir. Sayın halkımızın dikkatli olmasını rica ederiz" ifadesine yer verildi.
Kaynak: TCDD'den Tekirdağ'da yüksek enerji uyarısı - Güncel - Star Gazete http://haber.stargazete.com/guncel/tcdd ... z2eme8BQQg

Cevapla

“Devlet Demir Yollarından Haberler” sayfasına dön