1. sayfa (Toplam 2 sayfa)

tr-B.06 » Banliyö Hatlarını Yaygınla#

Gönderilme zamanı: 29 Ağu Cmt, 2009 14:55
gönderen Mehmet Kasım
Türkiye'de 3 büyük ilde yaygın olarak kullanılan banliyö işletmeleri acaba diğer iller ve onlara bağlı büyük ilçelere de yapılsa nasıl olur?

Banliyö işletmeciliği yapılabilecek yerler:

1-Tekirdağ-Çorlu-Çerkezköy İşletmesi

2-Balıkesir-Bandırma-Erdek işletmesi

3-Mudanya-Bursa-İnegöl İşletmesi

4-Adapazarı-Arifiye-İzmit İşletmesi (Bölgesel trene ek olarak)

5-Zonguldak-Ereğli işletmesi

6-Çarşamba-Samsun-Bafra İşletmesi

8-Konya-Akşehir işletmesi

9-Adana-Ceyhan işletmesi

Gönderilme zamanı: 29 Ağu Cmt, 2009 15:31
gönderen Esat
Bunlar banliyö değil de daha çok bölgesel tren kapsamına girer bence.

Gönderilme zamanı: 29 Ağu Cmt, 2009 22:22
gönderen Mehmet Kasım
Esat yazdı:Bunlar banliyö değil de daha çok bölgesel tren kapsamına girer bence.
bazıları evet bayağı mesafe var. ama mesela izmit ile adapazarı aslında çok yakın. birbirinin ilçesi olabilecek yakınlıkta. samsun-bafra da yakın. bunlar banliyö olabilir.

Gönderilme zamanı: 01 Eyl Sal, 2009 09:29
gönderen İSMAİLÇELİK
Mersin-Adana

Gönderilme zamanı: 02 Eyl Çrş, 2009 21:53
gönderen ahmettekin
Örneklerde yazan trenlerin hemen hepsinin yerine işleyen bölgesel ekspresler var. Ancak Adana-Mersin dışında yoğun yolcu talebi yok, şöyle bir durum var Anadolu'da yazmıştım önceden de, sabahtan merkeze gidilir, akşama dönülür, gün ortasında talep çok azdır sabah ve akşam saatlerinde ise bölgesel trenler yolcuyu taşır. Pik saatlerde birkaç sefer yaptırılabilir Rotem DMU'larla tabi, ancak en kötü ihtimalle saatte bir yapılacak seferler yoğun yolcu bulur mu bilmiyorum artık bu konuda iş TCDD'ye kalıyor tabi, nereden nereye günde kaç kişi yolculuk yapıyor öğrenebilir, buna göre de sefer koyar, olması gereken bu.

Re: Banliyö Hatlarını Yaygınlaşt

Gönderilme zamanı: 04 Eyl Cum, 2009 08:37
gönderen senturk90
Miraç yazdı:3-Mudanya-Bursa-İnegöl İşletmesi
Bunu görünce atladım tabi. :? Zamanında böyle bir demiryolu vardı.İnegöl hariç tabi. Gözü dönmüş otobüs firmaları kâr yapamıyoruz diye diye kaldırtmışlar. Tabi böyle birşeyin olması ne kadar mümkündür.Bence imkansızdır.Amaaaa ne zaman imkanı olabilir; Eğer Bursa'ya demiryolunu getirirlerse mümkündür. Fakat demiryolunu getirecekleride meçhul.

Gönderilme zamanı: 04 Eyl Cum, 2009 09:34
gönderen alabay
Mudanya'ya tramtrain dedikleri hibrit tramvayları da işletebilirler. Almanya'nın Karlsruhe kentinin basit bir tramvay şebekesi varm (1, 2, 3 ... diye). İlâveten de, şehiriçinde tramvay olarak, dışında da "banliyö treni" olarak (daha iyisi "gibi") işleyebilen, yani iki voltajla çalışan araçlar var. Onların hat numaraları S1, S11, S2 ... ama S-Bahn değil de, Stadtbahn diyorlar.

Yani, neler var, ve biz nasıl uyuyoruz!

Lûtfen fıtık olmak için ŞU "tramvay" şebekesine bakın, ölün!

<http://de.wikipedia.org/wiki/Stadtbahn_Karlsruhe>

Bak, Mehmet nasıl ölecek, bоk kadar Prag derdi hep de, Karlsruhe belki Üsküdar kadar, ama ne şebekesi var, nasıl neredeyse 200 kilometrelik hat çekebiliyor :evil:

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 04 Eyl Cum, 2009 09:41
gönderen senturk90
Vay vay vay.. Karlsruhe'ye daha önce baktım ama bu kadar uzun ağının olduğunu bilmiyordum.Ülkemizde bu kadar uzun ağın yapılacağını sanmıyorum.Keşke yapılsa.Bursa'ya yapılması zahmetli olur.Nedeni ise yokuş problemi.Çok fazla yokuş var.(Sorunun çözümü olsa bile maliyeti arttırıyor.)

Gönderilme zamanı: 04 Eyl Cum, 2009 14:26
gönderen Hakan
Ben bu banliyö hatlarının yaygınlaşması işine çok sıcak bakmıyorum.

Hangi banliyö hattını biliyorsun derseniz, Haydarpaşa-Gebze, Sirkeci-Halkalı hatlarını iyi biliyorum bir de 1 kere Ankara'da binmişliğim var.

Banliyö trenleri rahatsız, konforsuz, geri kalmış olduğundan mıdır nedir, ya da mesafeler uzun olduğundan, ya da güvenli olmadığından bana soğuk geliyor.

Marmaray bittiğinde göreceğiz tabi metro standardında nasıl oluyor, titreşimin az olduğu klimalı sık seferleri olunca, daha güzel olabilir hatta metrodan daha iyi olur çünkü dışarıyı seyredebiliriz.

Yine de uzun mesafelerde bu işin cazibesini kaybedeceğini düşünüyorum, yani 40-45 dk mesafeden daha fazlası eziyet haline gelebilir bu da 20-22 istasyona denk gelir. Ayakta yolculuk edenlerin çoğunlukta olacağını düşünmek lazım, bu sebeple daha geniş koltuklu konforlu bölgesel trenler 1-3 saat mesafelere daha uygun.

Misal şu şartlarda İzmit-Haydarpaşa banliyö işleteceğim deseniz şartlar müsait, ortalama olarak yerleşim yeri olmayan bir yerden geçilmiyor, istasyonlarda gayet sık 1 km civarında konumlanabilir ama bu kadar istasyonda dur-kalk yapan tren çok uzun zamanda kateder.

Ben marmaray açıldığında da keşke

Gebze-Haydarpaşa
Yenikapı-Halkalı
Pendik-Yenikapı
Bakırköy-Bostancı

gibi farklı işletmeler diye düşünüyorum, tabi yine Gebze-Halkalı hattı da olsun ama sayısı az olsun.

Daha kısa mesafeler de daha verimli olabilir...

Gönderilme zamanı: 04 Eyl Cum, 2009 17:10
gönderen alabay
Banliyö treni nedir, anlamak için, Almanya, İngiltere, Fransa, Çekya, İsviçre veya İsveç (ve başka da çok) gibi ülkelerde bir tanımak gerek. Bizdeki banliyö denen şey banliyö değil ki, harabe. İzmir'e gelmiştim de, aman banliyö trenleri var diye sevindim. Ee? Günde iki mi üç mü ne kalkıyordu. Banliyösüne bak yahu ...

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 04 Eyl Cum, 2009 17:14
gönderen alabay
gibi farklı işletmeler diye düşünüyorum, tabi yine Gebze-Halkalı hattı da olsun ama sayısı az olsun.

Daha kısa mesafeler de daha verimli olabilir...
Yok, uzun mesafeler de verimlidir ... de ... iyi plânlanmalı. Veee, kurt şeklinde bir halkayla olmaz. Yani sırf isim Halkalı diye, halka olmamalı. Dallar eksik. Çok eskiden tek bir artı dalı vardı, Fenerbahçe'ye. Aks olduktan sonra, Halkalı-Dudullu, Bakırköy-Bostancı, Kâğıthane-Gebze, Yenikapı-Şile gibi hatlar nasıl olurdu? Heh, işte banliyö olurdu! Ama nerede dallar ve hatlar? Yoh.

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 04 Eyl Cum, 2009 20:01
gönderen ahmettekin
chenginer'e

Doğru, şu anda bulunan banliyö hatlarında çalışan trenler kötü ancak bunun sebebi sistem değil ki, trenler. Bojileri salıncak gibi sallıyor, koltuklar rahatsız, kliması yok vb. sorunlar, bunlara ayrıca banliyö hatlarının aslında banliyö hattı değil de metro hattı olması gerektiği gerçeğini de ekleyin, adıyla tezat oluşturuyor bizim banliyöler, Adapazarı-İstanbul hattı tam bir banliyö hattıdır o yüzden.

Trenlerin konforsuz olmasını da sistemle ilişkilendirmeyin, yeni alınan banliyö setleri ki EMU'dur bunların adı, şimdikilerden çok daha iyi konfora sahip, dur-kalk hatlarda ivmelenmenin büyük önemi var, vmax o kadar önemli değil, bunu biliyorsunuz, mevcut setlerle ki en genci 15 en yaşlısı 25 yaşındadırlar, 44 km mesafe 65 dakikada alınmaktadır, saatte tam 40 km ortalama hızla 10 yaşına girmemiş İstanbul Metrosu'ndan hız yönünden hiçbir eksikliği yoktur, sorun bakımsızlıktır. Sorununuz dakiklikse, ben bu trenlerin çok önemli durumlar dışında geç kaldığını görmedim

Metro standartı diye bir şey de yok, unutun bunu, Marmaray bildiğin demiryolu olacak, ağır metro değil. Sinyalizasyon, raylar, elektrifikasyon açısından metrodan üstün olacak, olmak zorunda çünkü gerektiğinde cevher trenleri taşınacak, elektrikli lokolar geçecek, bunların hiçbirini metroya sokamazsınız ama Marmaray'da olacak.

Adapazarı-İstanbul hattı için şunu duydum, bu hatta seferler en verimli sıklıklarda yapılıyormuş, daha fazla çalıştırmak, hattı meşgul edecek ve ekstra yolcusu da olmayacak yani. Bana kalırsa raylar üzerinde boş bekleyen her vagon TCDD için zarardır, İstanbul'dan Ada'ya giden trenin 2 saat orada beklediği oluyor, bu sefer süresine eşit halbuki hiç boş durmamalılar ama buna da şükür.