1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

van-D.01 » Van Gölü Kuzey Geçişi Demiryo

Gönderilme zamanı: 27 Ağu Prş, 2009 10:59
gönderen Mehmet Kasım
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=15790

Ele almadığımız bir konu kalmaması lazım.

"Van bu bağlamda İran üzerinden Türki Cumhuriyetleri ve Pakistan gibi ülkelerin Avrupa'ya bağlanması noktasında önemli bir merkezdir. Van'ın bu potansiyelinin iyi değerlendirilmesi ülkemiz ekonomisine de önemli kazanımlar sağlayacaktır. Geçtiğimiz günlerde Devlet Bakanı Cevdet Yılmaz'ın ilimize yaptığı ziyareti sırasında kendisine bir rapor sunmuş bulunuyoruz. Raporumuzda önceliklerimiz arasında Demiryolu ulaşımının olduğunu ifade ettik" dedi.
Bu süreçte Van milletvekilleri ile siyasilerinin ilgi ve alakasına ihtiyacı olduğunu kaydeden Kandaşoğlu, milletvekillerin Vangölü Kuzey Demiryolu hattı konusunda etkin girişimlerde bulunmaları gerektiğini vurguladı. Kandaşoğlu, "O zaman demiryolu ulaşımı ilimize ve bölgemize daha büyük bir anlam ve katma değer sağlayabilecektir. Herkesin üzerine düşeni yapması gerekmektedir. Son yıllarda ilimizi ziyaret eden Bakanlar Kurulu üyeleri ve Sayın Başbakanımız Recep Tayyip Erdoğan'a sunulan raporlarda Van'ın en önemli ulaşım sorununun Vangölü Demiryolu Projesi'nin hayata geçirilmesi olduğunu dile getirdik. Bölgemizin kalkınmasında demiryolu ulaşımının önemine vurgu yaptık" şeklinde konuştu.

Gönderilme zamanı: 27 Ağu Prş, 2009 11:22
gönderen İSMAİLÇELİK
Demiryolunun Tatvan-Van arasını feribotla geçiyor olması büyük zaman kaybına sebep oluyor.Hem bundan dolayı hemde Van Göl'ündeki yükselme sebebi ile alternatif güzergah kaçınılmaz olmuştur.

Erzurum-Ağrı-Erciş-Van arasında olmalıdır bu proje.Bu sayede Ağrı ve Erciş'te demiryoluna kavuşur ve ileride icap ederse DoğuBeyazıt-Gürbulak-İran hattıda yapılır.

Gönderilme zamanı: 28 Ağu Cum, 2009 15:04
gönderen Mehmet Kasım
Van Gölünün güneyinden geçmek daha kısa değil mi?Resim

Gönderilme zamanı: 28 Ağu Cum, 2009 15:08
gönderen İSMAİLÇELİK
Güneyi daha dağlık hem.

Gönderilme zamanı: 28 Ağu Cum, 2009 20:50
gönderen Esat
Van Gölünü güneyden geçmek için harcanacak paranın yukarıdan geçmek için harcanacak para ile aynı olduğunu düşünüyorum belki de daha fazla bile tutar :) Van Gölünün güneyinde şimdi ismi aklımda değil Şeyh bilmemne dağları yükseliyor, çok derin vadiler ve yükseltiler arasında çıkıyor, tabi bu bana göre böyle araba ile ya da yaya o şekilde oluyor fakat tren için tüneller inşa edilerek tabii ki daha düz geçilebilir, arazi ile ilgili bir ipucu örneği verebilirdim ama devlet sırrı falandır şimdi başımızı belaya sokmayalım :P

Bir de acaba kuzeyden gitsin dedikleri hat yine gölün batısından Ahlat üzerinden aynı yola mı insin istiyorlar yoksa daha yukarıdan giden alternatif bir yolmu olsun?

Gönderilme zamanı: 29 Ağu Cmt, 2009 14:41
gönderen Mehmet Kasım
Esat yazdı:arazi ile ilgili bir ipucu örneği verebilirdim ama devlet sırrı falandır şimdi başımızı belaya sokmayalım :P

Bir de acaba kuzeyden gitsin dedikleri hat yine gölün batısından Ahlat üzerinden aynı yola mı insin istiyorlar yoksa daha yukarıdan giden alternatif bir yolmu olsun?
neymiş abi o sır olabilecek bilgi. özelden bari yaz :)

kuzeyi dolanınca direk iran sınırına ulaşmıyor. van merkeze mutlaka geliyor. bu arada tatvan-van arası deniz yolu ile kaç saat çekiyor ki? uzunluk nedir? demiryolu olunca kaç km? zaman ne?

Gönderilme zamanı: 29 Ağu Cmt, 2009 15:27
gönderen Esat
Askerlikle alakalı Mehmet, özellikle Tatvan' dan sonra ismi bir türlü aklıma gelmiyor Soğuksu mu Ilıksu mu :) bir yer var o bölgeden sonra Van' a kadar coğrafya çok zorlu, orada bazı yerlerde harita üzerinde kuş uçumu sahra dürbünü mesafesindeki yere gitmek için bile bir kaç saatlik yolu araç ile dolaşmak gerekebiliyor, yani hem güvenlik hemde hızlı erişim için. Dolayısı ile bölgede bir tren yolu inşa etmek için çok büyük oranda tüneller ile geçiş yapılması gerekiyor bu da biliyorsun hem maliyet hemde süre uzatıcı bir etken, düşün ki Bitlis Tatvan arasındaki Rahva Tüneli projesinin temeli atıldığı gün ben oradaydım :) 11 yıl önce :)

Vapurun süresi nedir hiç bilmiyorum yahu, hiç merakta etmedim fakat tabii ki güneyden bir tren yolu olsa hali ile kısa olacaktır buna şüphe yok, bir de dediğim gibi haberi tam okumadım ama gerçekten gölün kuzeyinden Ahlat - Adilcevaz üzerinden Rahva' ya inmek bana pek mantıklı gelmedi ama kuzeyde diğer tarafta belki imkanlar zorludur mevcut yolu kullanmayı pratik görmüşlerdir.

Gönderilme zamanı: 01 Eyl Sal, 2009 09:27
gönderen İSMAİLÇELİK
Erzurum-Ağrı-Erciş-Van arasında olmalıdır bu proje.Bu sayede Ağrı ve Erciş'te demiryoluna kavuşur ve ileride icap ederse DoğuBeyazıt-Gürbulak-İran hattıda yapılır
Daha önce yazdım en uygulanabilir olanı bu.

Gönderilme zamanı: 03 Eyl Prş, 2009 22:28
gönderen senturk90
Maliyeti yüksek fakat güzel bir proje.Ah birde demiryolunu benim şehrime getirseler. :cry: