tr-D.04 » İstanbul - Tahran - İslamabad Treni

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

tr-D.04 » İstanbul - Tahran - İslamabad Treni

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 10 Haz Çrş, 2009 08:08

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=14187

İran'ın Pakistan bağlantısını sağlayan Kerman–Zahedan hattının tamamlandığını ve yakında resmi açılışının yapılacağını ifade eden Aka, böylece bölgenin ve İran'ın Pakistan üzerinden Çin ile bağlantısının sağlanmış olacağını söyledi.

Aka, bu bağlamda, bu hat üzerinden İstanbul–İslamabat arasında bir deneme konteyner treninin Ağustos ayından itibaren sefere konulmasının kararlaştırıldığını dile getirdi.

Bölgede hızlı ve kesintisiz demiryolu koridorları oluşturmak üzere ortak projeler geliştirmek zorunda olunduğu vurgulayan Aka, Avrupa'dan Ortadoğu ve Ortaasya yönüne ve tersi yönde olan ticari ilişkilerin demiryolu sistemi ile kesintisiz yapılmasının tüm ülkelerin ortak menfaati olacağını sözlerine ekledi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

tr-D.04 » İslamabad - İstanbul Seferi Başladı

Mesaj gönderen Esat » 16 Ağu Pzr, 2009 11:51

Pakistan, İslamabad- İstanbul arası ilk uluslararası yük treni servisini hizmete soktu. İran'ın başkenti Tahran'dan da geçen 6 bin 500 kilometrelik hat bölgesel Ekonomik İşbirliği Organizasyonu'nun pilot projesi olarak hayata geçirildi. Yetkililer, Pakistan'ın Türkiye ve İran'la ticaret hacminin proje kapsamında 1 milyar doları bulmasını hedefliyor. İlk deneme seferinde 20 konteynırlık trenin İslamabad'dan yola çıkarak 4 günlük seyahat sonrası 14'ünü Tahran'da bırakması ve 6'sı ile İstanbul'a varması planlanıyor.
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=15566

Bu tip seferlerin artarak devam etmesini diliyorum, İslamabad her ne kadar uzakta olsa, bir şekilde demiryolu ile taşımacılığın önemi bir kez daha ortaya çıkıyor.
En son Esat tarafından 18 Eki Pzt, 2010 22:53 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 16 Ağu Pzr, 2009 12:42

Demedim mi!
Sıkışacağız :-)
Ya, İslamabad sırf bir başlangıç, oraları (ki, BU kadar uzak olduğunu bilmiyordum) ne biçim sanayi geleceğine sahip. Bir ötesi Hindistan, aman aman. Çin? Ohooo ... Neler olabilir. Ama bunları kimse Marmaray'a sokmaya kalkmasın. Tabiîki bir gün Amsterdam'a kadar gitmek isterlerse, oha.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Ağu Pzr, 2009 13:10

Yok istemezler merak etme, onlar bizden önce bu işi görerek zaten Transsiberian' a yedek bir güney hattını inşa ediyorlar bile, Rusya üzerinden Polonya' dan sanırım Avrupa' ya giriş yapacak bir hat. :) Merak etme bir şey olmaz, sıkışmaz, daralmaz, tünelleri lastikten yaptılar, 10 treni yan yana sokabiliyorsun Marmaray' a uzay teknolojisi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5552
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 16 Ağu Pzr, 2009 13:26

Hö? Onlar kim? Ruslar mı? Pakistanlılar mı? :shock:

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Ağu Pzr, 2009 13:28

Güney Doğu Asya ve Asya devletleri, bir antlaşma yaptılar ya, mevcut yollarını iyileştirerek Transsiberian gibi çalışan bir hat haline getirecekler, bu şekilde çokta kuzeye çıkmadan daha güneyden Hindistan' da dahil bu oluşuma, sanırım Karadeniz' in kuzeyinden geçerek Avrupa' ya ulaşacaklar ama Polonya üzerinden mi Ukrayna üzerinden mi şimdi hatırlayamadım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 18 Ağu Sal, 2009 09:42

İslamabad (Pakistan) - Tahran (İran) – İstanbul (Türkiye) arasında sefere konulan blok konteynır treni, 14 Ağustos 2009 tarihinde Pakistan’ın başkenti İslamabad’dan saat 19. 35’de törenle hareket etti.

Kerman-Zahedan demiryolu hattının tamamlanması ve Türkiye-Pakistan arasında doğrudan demiryolu irtibatı sağlanmasından sonra Türkiye (TCDD ) İran ( RAI ) ve Pakistan Demiryolları’nın (PR), Ekonomik İşbirliği Teşkilatı (EİT) bünyesinde yürütülen çalışmaları neticesinde İslamabad (Pakistan) ile İstanbul arasında konteynır treninin işletilmeye başlatılması kararlaştırıldı.

İslamabad-Tahran-İstanbul arasında işleyecek olan blok konteynır treni ile Pakistan’dan Türkiye’ye tekstil ürünleri (iplik, konfeksiyon, deri), pamuk, medikal el aletleri, oyuncaklar, oyun ve spor malzemeleri taşınırken, Türkiye’den Pakistan’a ise makine ve makine parçaları, kimyasal ürünler, kağıt ve kağıt ürünleri, oto yedek parçaları, tarım aletleri vb. yüklerin ihracatı gerçekleştirilecek.
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=15597

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 25 Ağu Sal, 2009 18:23

Tren gelir hoş gelir ama umarım boş gelmez :)

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=15757
Ekonomik İşbirliği Teşkilatı (EİT) üyelerini demiryoluyla birbirine bağlamayı öngören 6 bin 500 kilometrelik İslamabad-Tahran-İstanbul demiryolunun hazır hale gelmesiyle birlikte, Pakistan'ın İslamabad şehrinden yola çıkan konteyner blok treni, Van'ın Saray ilçesi Kapıköy sınır kapısından Türkiye'ye ulaştı.

“Bu hat, Pakistan'da devlet erkanının katılımı ile yapılan açılış töreniyle hizmete girdi. Deneme treninin geri dönüşü ise eylül ayı içinde gerçekleşecek. İslamabad-İstanbul arasındaki parkur yaklaşık 6 bin 500 kilometrenin üzerindedir. Yolculuk süresi ise 3 ülkenin de yaptığı zaman çizelgesinde yaz mevsiminde 13 gün olarak belirlendi. İleride bu daha da kısalabilir. Trenin tanıtımını bugüne kadar iyi yapamadık. Avrupa ülkelerinden İslamabad'a deniz yolu ile 40-45 günde ulaşılırken, tren yolu ile bu 13 günlük gibi kısa bir süreye iniyor. Şu an tren taşımacılığında 2 büyük firma bize müracaat etti. Ulaşım fiyatının deniz yolu taşımacılığına göre yüksek ve zaman olarak iyi olduğunu söylediler. Bu tren hattı, 3 kardeş ülkenin ekonomilerinin yanı sıra birbirlerine yakınlaşması yönünde önemli bir simgedir.”

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 10 Şub Çrş, 2010 19:07

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=19219

Daha önce denemesi yapılmış olan Pakistan-Türkiye demiryolu taşımacılığında düzenli tarifeye geçiliyormuş, bu çok güzel bir haber. Ülkemiz aslında konum olarak boğazlar ve Marmara denizinden kaynaklanan bir demiryolu kesintisi yaşıyordu, her ne kadar Marmaray' ın aşırı yükü kaldırabileceğinden şüphelerim olsa da, yine de Avrupa ile Asya arasında koridor vazifesi görmemiz için iyi bir adım. Tabi bu çalışmalar çerçevesinde özellikle her iki yakada yeni ve geniş limanlara demiryollarının yenilenerek ulaşması lazım, bu da göreceğimiz geçit vazifesinde önemli bir etken.
Pakistan ile Türkiye arasında düzenli tren seferlerinin ağustos ayında başlayacağı bildirildi.

Karaçi Ticaret Odası, Pakistan'ı Türkiye'ye bağlayacak ticari tren seferlerinin ağustos ayından itibaren düzenli hale geleceğini açıkladı.

Pakistan ile Türkiye arasında 6800 kilometrelik demir yolu hattının konteyner başına 1200 ile 2000 avro arasında tasarruf sağlayacağı belirtilen açıklamada, trenlerin İran üzerinden 11 günde Türkiye'ye ulaşmasının planlandığı kaydedildi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 30 Mar Sal, 2010 21:17

Bu hattın verimli olacağına inanç var demek ki, güzergahta yapılan yolculuğun kısaltılması için yeni demiryolu inşa edilmesi, diğer ülkelerdeki güzergahların da revize edilmesi ile ilgili bir proje hayata geçirilmiş, zaten ülkemiz bulunduğu konum itibari ile herhangi bir yöne sırtını dönecek durumda olmamalı diye düşünüyorum, aksine sınırlarının ötesine dört bir yana ulaşarak karşı yönlerde bulunanları da bir arada buluşturabilir. Ulen ne yuvarlak siyasi cümle kurdum ha :)

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=20294
''İstanbul-İslamabad Demiryolu Projesi'' kapsamında, ''Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu'' güzergahında demiryolu inşa edilecek. Pakistan ve İran'daki mevcut demiryolları da rehabilite edilecek ve gerekli güzergahlarda yeni demiryollarının yapılacağı proje tamamlandığında, 11 gün süren İstanbul-İslamabad tren yolculuğu, Tahran üzerinden dört güne düşecek.

Ulaştırma Bakanlığı, Pakistan'dan Türkiye'ye ve Avrupa'ya demiryolu ile yapılan yük taşımacılığını daha aktif hale getirmek amacıyla Pakistanlı yetkililer ile görüştü. Görüşmelerde, ''İstanbul-İslamabad Demiryolu Projesi'' kapsamında ''Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu'' güzergahına demiryolu yapılması kararlaştırıldı. Böylece, Türkiye demiryolu ağı, Kars üzerinden İran demiryolu ağına bağlanacak.

Proje kapsamında, Pakistan ve İran'daki mevcut demiryolları rehabilite edilecek ve gerekli güzergahlarda yeni demiryolları yapılacak. Proje tamamlandığında, bin 990 kilometresi Pakistan sınırlarında, 2 bin 570 kilometresi İran sınırlarında ve 2 bin 6 kilometresi ise Türkiye sınırlarında olmak üzere İstanbul-İslamabad Demiryolu'nun toplam uzunluğu 6 bin 566 kilometre olacak. İstanbul-İslamabad Demiryolu'nun beş yıl içinde tamamlanması öngörülüyor. 11 gün süren İstanbul-İslamabad tren yolculuğu, proje bittiğinde Tahran üzerinden dört güne düşecek.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Tem Çrş, 2012 22:06

Bu işletmede Pakistan tarafında yaşanan bazı sorunlar nedeni ile 2011 yılında verilen ara sona ermiş. Türkiye-İran-Pakistan güzergahında yapılan işletmede bugüne kadar 14 ticari, 15 te yardım seferi düzenlenmiş.

Seferlerin 15 Temmuz'da yeniden başlatılması kararı ile 6 bin 543 kilometrelik güzergahta 15 günde bir işletilecek trenin seyir süresi ilk etapta 18 gün daha sonra 11 gün olacak.

http://www.haber7.com/ekonomi/haber/898 ... i-basliyor

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18055
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 14 Ara Cum, 2012 18:02

Bu güzergahı niye önemsiyorum bilmiyorum, yani pek öyle aman din kardeşlerimiz ya da bize savaşta paralarını gönderdiler tarzı şeyler beni ortak iş yapmaya sevk etmez ama doğu - batı aksında payımız olması gerektiğine inanıyorum ve bu payı alabilmek içinde aslanın ağzına elimizi sokmamız gerekiyor. Her ne kadar daha uzak olsa da Trans-Sibirya hattı ısrarla ben bu işte ustayım, malınızı mülkünüzü taşırım diyor Asya ülkelerine, ha keza Çin'de bunu destekliyor, yani öyle Londra'dan Pekin'e trenler bizim üstümüzden geçecek lafları bana havada kalıyor, beni bunun olabileceğine inandıran tek etken bu işletme ama onda da bir takım sıkıntılar nedeni ile verim alınamıyor. Burada olumsuzluklarda bizden değil İran sonrasındaki Pakistan ve Afganistan gibi ülkelerin altyapı ve malzeme kötülüğünden kaynaklanıyor, işletme konusuna pek girmiyorum bizden daha iyi bir yapıda olduklarına inanmıyorum çünkü.

Her ne ise geçtiğimiz günlerde malum bu ülkelerin yöneticileri ülkemizde idi ve bu ziyaret sırasında ülkelerindeki hat altyapısı ve lokomotiflerdeki sorunları çözdüklerini bu işe yeniden başlanabileceğini söylemişler. TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman'da seferlerin hem yük miktarı arttırılarak hemde yolculuk süresi kısaltılarak yapılmasını amaçladığını açıklamış. Sınırlarda yaşanan beklemeler ve lokomotif yenilemelerinin yük miktarı ve süre kısalmasına etki edeceğine inandığını açıklayan Karaman, yolculuk süresi 11 güne düşerse kaçan müşterilerin tekrar geri döneceğine inandığını eklemiş. Bende güzergahı biraz sorunlu buluyorum tabii özellikle güvenlik büyük bir sorun, bunu sağlayamadığınız zaman süre konusunda beklentiye girmeniz imkansız ve karayolunu geçemeyen bir demiryolu yük taşımacılığıda cazip değil tabii ki, bakalım bu işletmenin geleceği ne olacak.

http://www.haber7.com/guncel/haber/9642 ... une-inecek

Cevapla

“Devlet Demir Yollarından Haberler” sayfasına dön