1. sayfa (Toplam 2 sayfa)

tr-D.03 » Demiryollari Duble Oluyor

Gönderilme zamanı: 14 Ağu Prş, 2008 17:02
gönderen Esat
Lojiport.com un haberi

Demiryollarında, karayollarında olduğu gibi bölünmüş (duble) yol dönemi başlıyor. Buna göre, Ankara-İstanbul, Ankara-Konya hızlı tren hatlarında olduğu gibi, bundan sonra yapılacakların tümü çift hat (duble) olarak inşa edilecek. Proje, sadece yeni hatların değil, mevcut tren hatlarının da duble yol yapılmasını öngörüyor. Bu kapsamda ilk olarak, tren yolu yük taşımacılığının çekirdek ağını oluşturan, 'Ankara-Kayseri, Kayseri-Divriği, Kayseri-Ulukışla-Yenice ve Konya-Karaman-Ulukışla'dan oluşan toplam bin 193 kilometrelik ikinci bir hat yapılacak. Böylece, mevcut çekirdek hat duble olacak. 5 ila 10 yıl içinde tamamlanması beklenen çift hat, aynı zamanda elektrikli-sinyalli olarak projelendirildi.

Resim

Planlaması yapılan çekirdek hat için öngörülen proje, üç aşamadan oluşuyor. Önce, mevcut hatlarda bakım ve yenileme yapılacak. Daha sonra bu hatlar elektrikli ve sinyalli hale getirilecek. Son olarak da hat geliş-gidiş olarak çift hatta çıkartılacak. Bu çalışmalar, hattın yük taşıma kapasitesini yüzde 100'ün üzerinde artıracak. Proje kapsamında, Ankara-Kayseri arası için verilen örnek, yeniden yapılanmanın önemini ve hat kapasitesinin nasıl yükseltildiğini ortaya koymak bakımından dikkat çekici ipucu veriyor. Verilen örneğe göre, mevcut durumda Ankara-Kayseri arasında 36 tren çalışıyor. Bu rakam, hattın sinyalizasyonlu hale getirilmesi durumunda 54'e, çift hat sinyalli ve elektrikli olması halinde ise günde 252 sefere çıkıyor. Bu sonuç, yük taşımacılığına önemli katkı yapıyor. Örneğin, mevcut çekirdek ağda yılda 80 milyon dolar gelir elde edilirken, bu rakam yeniden yapılanma sonunda 289 milyon dolara çıkıyor. Yük gelirlerinin artmasında, demiryolu hatlarının çift hatta çıkmasının yanında elektrikli hale getirilmesinin de önemi büyük. Çünkü, elektrikli çekiciler (lokomotifler) dizelle çalışan lokomotiflere göre daha fazla yük taşıyabiliyor. 22 binlik dizel bir lokomotif 750 ton yük çekerken, aynı güce sahip elektrikli bir lokomotif, bin 200 ton yük çekebiliyor.

Gönderilme zamanı: 14 Ağu Prş, 2008 17:26
gönderen alabay
Beni yine huysuz bulacaksınız, aslında sevinip, haydaaa, hepiniz çaya diyeceğime, bilmem diyorum :?
Burada bazı hatları artık nasıl 4'e (DÖRT) çıkartabileceklerini düşünüyorlar, olmazsa 20 sene sonra kolaps yaşanabileceğı hesaplanmış, biz daha Afrika'dan bile (!) geri bir basamakta sürünüyoruz. Hatları üçlü ve dörtlü diye şimdiden plânlasalar afferim derdim. Hani, telefon sistemi birden dijitalleştirildi, Almanya'da bile hâlen analog sistemler var - bu bir ileri adım. Ama şu demiryolu konusu? Tüm hatları mıknatıs trenine çevireceğiz, hem de dört yollu, deseler, o zaman oppala derdim. Ya yalan, ya deli, ya da çok ileri bakışlı diye ;-)

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 14 Ağu Prş, 2008 18:04
gönderen Esat
Basar bu telefonlarin dijitallestirilmasi de herhalde en büyük 100 türk yalanindan birisi? yil 2003 Bakirköy ilcesinde halen analog santralden hat veriliyordu, yil 2006 Esenler ilcesinde halen analog santralden hat veriliyordu? Yasadigim icin biliyorum bence sen demiryolunda cok sey bekliyorsun ayrica sehirler arasi tasimacilikta Türkiye icin 4 lü demiryolu fantezinin kralidir :P yani kac yüzyil sonrasi icin bir yatirim sence? Maalesef Türkiye nin böyle bir yatirim icin parasi olduguna inanmiyorum Duble demiryolu eger gerceklesirse ve hakikaten elektrikli ve sinyalizasyonlu olur ise ohooo degme keyfime

Gönderilme zamanı: 14 Ağu Prş, 2008 18:16
gönderen alabay
O telefon işini ben de yaşadım ama ... ve 90'ların başında mı, ortasında mı, analog (çevirmeli) telefon takamıyordum Kuzguncuk'ta. Her ne kadar kablo salatası, komşuyu istemeden dinleme, garip sesler falan olduysa da, analog değildi artık ... İyi miydi, kötü müydü, bilmem.

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 14 Ağu Prş, 2008 18:59
gönderen Esat
Konu yollarin duble olmasi, bana sorarsaniz büyük bir gelisme ve sonuna kadar destekliyorum ha bazi yerlerde iyi etüt edilerek ve gelismesine destek olunarak 3 lü 4 lü de olsun mu olsun ne diyeyim ama kullanilacak ise olsun.

Diger taraftan güzergahin yük tasimaciligi baz alinarak tasarlanmasi da oldukca iyi bir aralar hizli tren domates tasisin gibi bir laf etmistim aslinda söylemek istedigim bu idi, yani konvansiyonel hatlarin iyilestirilerek daha cok yükün demiryolu ile tasinmasi hatta büyük nakliyat firmalarinin bu yöne kaymasi icin tesvik edilmesi

Gönderilme zamanı: 14 Ağu Prş, 2008 21:13
gönderen alabay
E tabi yahu ...

Trenle neler taşınır ... yük ... kömür, taş, maden, mal ... alet, edevat, günlük hayat için önemli şeyler ... POSTA (!), domatesten tut tuza kadar o kadar şey, pis dizelli araçlardan trene kaydırılmalı. İngiltere ve İskandinavya'dan İsviçre'ye yükler kamyonla mı gidiyor? Hayır, trenle. Hem de öyle garip özel trenlerle ki, koskoca Almanya kuzey güney trasından, elektrikli tras olduğu hâlde, İngiltere'den günde iki ile dört tren arası mazotla bile geçiyor, özel müsaadeyle.

Ben üç, dört yol derken insanı güldürüyorum elbette, ama ne yapayım, gerikafalık mı yoksa ileribakış mı? Para mı yok? O zaman para nasıl kazanılır? Ülkede ne eksik ki? Herşey var, git halkını eğit, kazan, çalıştır ... Amerika'da oldu, Almanya'da oldu, Rusya'da oldu ... Türkiye'de neden olmasın?

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 15 Ağu Cum, 2008 00:19
gönderen Esat
Türkiye de önce yönetici kademesinin kafasinin degismesi lazim 1 yil milletvekili olup ömür boyu rahat edeyim kafasini biraksinlar bir kenara, sonra bürokratlar aman nasil olsa her hükümette yerim var demeyi biraksin, sonra memurlar isini bilmekten vazgecsin, sonra isciler 657 ye tabiyim ne atarlar ne sürerler yan gelip yatayim demekten sence bu kac sene ya da kac nesil sürecek bir islem?

Gönderilme zamanı: 15 Ağu Cum, 2008 09:37
gönderen alabay
O bahsettiğin politikacı kafası ama burada da var. Tuvaletkâğıdına benzemeyen kimse göremiyorum şu an ufukta (Almanya). Ama yine de oluyor. İkici konu için ciddî denetloeme sistemleri gerek, ISO bilmemkaç 9000 ve 9001 böyle şeyler için de geçerli değil mi? 657 benim için bir şey ifade etmiyor, ne olduğunu nereden bileyim? :-) O yan gelip yatmak Türkiye için çok muazzam özel bir özellik. O burada yok. Bilmiyorum, acaba hava şartları mı, nitekim, Almanya'nın çok sıcak bölümlerinde de daha yavaşlar ... Ama kaç nesil dürer? Valla bunda hafif bir darvinizm hesabı da var. Üstümüzde hiç yan gelip yatmayan Rus var, solumuzda yan gelip yatmayanların yatanlara kıç tekmesi attığı bir topluluk var, sağımızda sapıtmış tarikatçılar odaklanmış. Altımızda ne var ne yok belli değil. Şimdi daha ne kadar uyumak ister bizimkiler? Sakın sonsuz uykuya dalmasınlar! :evil:

B. Alabay

Gönderilme zamanı: 27 Ağu Prş, 2009 11:29
gönderen İSMAİLÇELİK
Bencede mühim adım bu.Çünkü demiryollarında öncelikle eldekileri yenileyelimki kısa sürede birşeyler yapabilelim.

Gönderilme zamanı: 27 Ağu Prş, 2009 19:50
gönderen ahmettekin
Mevcut hatları bırakın ikiyi, dört yollu yapsak bile bahsedilen Avrupa Demiryolları gibi olamayız, bizim yollarımız tek hatlıyken bile en fazla 80kmh hıza izin veriyor, çift hatlıyken bu hız 160 kmh'ye çıkmayacak, kurplar olduğu gibi korunacak, ağır ağır trencilik oynayacağız yani. Bırakın eski hatları, aynı yerlerden geçen yeni hatlar inşa edin, ama yüksek hızlı yapacağız diye yük trenlerini de unutmayın. 160 kmh hıza ülkedeki hiçbir karayolunda ulaşamazsınız, yeter de artar bile.

Gönderilme zamanı: 27 Ağu Prş, 2009 23:10
gönderen Esat
ahmettekin yazdı:Mevcut hatları bırakın ikiyi, dört yollu yapsak bile bahsedilen Avrupa Demiryolları gibi olamayız, bizim yollarımız tek hatlıyken bile en fazla 80kmh hıza izin veriyor, çift hatlıyken bu hız 160 kmh'ye çıkmayacak, kurplar olduğu gibi korunacak, ağır ağır trencilik oynayacağız yani. Bırakın eski hatları, aynı yerlerden geçen yeni hatlar inşa edin, ama yüksek hızlı yapacağız diye yük trenlerini de unutmayın. 160 kmh hıza ülkedeki hiçbir karayolunda ulaşamazsınız, yeter de artar bile.
Sonuna kadar katılıyorum.

Gönderilme zamanı: 28 Ağu Cum, 2009 11:21
gönderen Mehmet Kasım
ahmettekin yazdı:kurplar olduğu gibi korunacak, ağır ağır trencilik oynayacağız yani.
bu konuda net bir bilginiz var mı? çünkü bazı yerlerde kurpları düzeltmek için güzergahlar kaydırılıyor. duble hatta çevirmek demek var olan tek hattın hemen yanına bir hat daha çekmek demek değil. bir yandan da modernize etmek demek. o yüzden mevcut olan tek hattın da güzergahında oynamalar olur.

Özetle mevcut tek hat kaldırılır, o aksta 2 hatlı olacak ve kurpları düzgün olan yeni hat yapılır. Konsept bu.