tr-D.07 » RO-LA yı Duydunuz mu?

Cevapla
Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

tr-D.07 » RO-LA yı Duydunuz mu?

Mesaj gönderen Esat » 31 Oca Prş, 2008 14:40

Ro-Ro taşımacılığını yıllar önce duymuştum, deniz yolu ile yüklü tırların ya da sadece dorselerinin yüklenerek limandan limana taşınması dolayısı ile iki ülke arasındaki otoyollarına kamyon tır trafiğinin azaltılması, limanlardan alınan yüklerin kent içine dağıtımını öngören bir sistem olarak özetleyebiliriz. Ro-La sisteminde ise tırlar kamyonları ile birlikte özel vagonlara yüklenerek demiryolu ile taşınıyorlar, böyle bir sistemin olduğunu da tabii ki biliyorduk ama açıkçası ve direkt konteynerlerin yüklendiği bir şeyi hep kafamda canlandırmıştım örnekleri gördüğümde biraz da şaşırdım. Direkt olarak tırların ve kamyonların yüklenerek bir ülkeden diğer bir ülkeye gönderildiği aşağı yukarı transit bir taşımacılık şekli, rayder ve roder sitelerinde yaptığım küçük gezide 2003 yılı ile yükselişe geçen Ro-La hizmeti 4 yıl içerisinde yüzde yüzlük bir artış yakalamış.

Ro-La ile Türkiye' den Avrupa' ya giden ya da Türkiye' ye doğru gelen Tırların demiryolu ile taşınması aslında çok önemli ve güzel bir uygulama, fiyat olarak fayda/maliyeti nedir bilemiyorum ama çevresel olarak baktığımızda çok yararlı olduğu açıktır, yine Tır şoförlerinin özellikle Balkan ülkelerinde yaşadıkları zorluklar göz önüne alındığında, Avusturya ve Almanya otobanlarındaki ücretleri de göz önüne katarsak daha hesaplı olduğunu düşünüyorum.

Aslında ülkemiz bu sistemden tam olarak faydalanamıyor, çünkü yük taşımacılığı Türkiye ile sonlanmıyor aslında bulunduğu ve hep lafını ettiğimiz coğrafik yapımız nedeni ile bir geçiş ülkesiyiz ve karayollarımız tır/kamyon istilası altındadır, son yıllarda sürekli sözü edilen demiryolu kalkınması gerçekleştirilir ise bu taşımacılık İstanbul ile sonlanmadan, Ankara, Mersin, Malatya gibi bölgelerin büyük illeri ile Artvin, Mardin gibi sınır illerine de yayılabilir, bu durumda ekonomimizin daha kazançlı çıkacağına yıllardır "demiryolları zarar ediyor" diyenlerinde susacağına inanıyorum.

Ro-La Güzergahları-
1. Güzergah > > > Türkiye(İstanbul)-Bulgaristan-Romanya-Macaristan-Avusturya(Wels)
Km : 2119
Seyir Süresi : 87 saat
2. Güzergah > > > Türkiye(İstanbul)-Bulgaristan-Sırbistan,Karadağ-Hırvatistan-Slovenya-Avusturya (Wels)
Km : 1962
Seyir Süresi : 72 saat
3. Güzergah > > > Türkiye(İstanbul)-Bulgaristan-Sırbistan,Karadağ-Macaristan Avusturya (Wels)
Km : 1840
Seyir Süresi : 70 saat

Bilgi İçin :

http://www.roder.org.tr/TR/INFO/inf_rola.asp

http://www.rayder.org.tr/turkiye_avrupa_rola.htm

Sanırım Ro-La için ülkeler arasında antlaşmalar yapmak doğal olarak gerekiyor, en son Türkiye-Avusturya arasında böyle bir anlaşma yapıldığını okuyalı çok zaman olmadı, dolayısı ile zaten güzergahların çoğunun sonlandığı yerlerden birisi Avusturya' nın Wels ve Salzburg kentleri, ülkemizden çıkan hatlar Wels' de sonlanıyor çünkü burası DB(Deutsche Bahn) ve ÖBB(Österreichische Bundes Bahn) trenleri ile Almanya, Hollanda ve Fransa gibi kuzey ve batı Avrupa ülkelerine giden Ro-La hatlarının merkezi durumunda, umarım bu antlaşmalar geliştirilerek daha uzun mesafelerde bu taşımacılık yapılır.
En son Esat tarafından 18 Eki Pzt, 2010 22:58 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 31 Oca Prş, 2008 19:35

Ro-La, Rollende Landstraße ("tekerlekler üzerinde giden karayolu"), için Freiburg da önemli bir odak noktası, kuzeyindeki kargo alanından kamyonlar trenlere yükleniyor.
http://www.freiburg-im-netz.de/freisis/rollende.php
http://en.wikipedia.org/wiki/Rolling_Highway
B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Şub Prş, 2008 23:11

Sanırım Freiburg daha çok Trieste üzerinden gemilere yani RO-RO sistemine aktarılacak yükleri taşıyan trenler için önemli bir nokta, Türkiye' den giden RO-LA trenleri yoğunluk ile son yapılan anlaşma çerçevesinde Wels' i kullanıyorlar ama bu dönemde herhalde Almanya ile de bir anlaşma yapılarak Wels aktarması olmadan direkt Almanya erişimli RO-LA seferlerine de başlanacak.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5557
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 08 Şub Cum, 2008 00:16

Freiburg Avrupa'nın (en?) önemli kuzey-güney hattı üzerinde. 60 kilometre ötede İsviçre başlıyor, orada da dağları geçmek var - ve tren İsviçre'de çok (!) önemli. Biz biraz şakalaşıyoruz, yok Edirne'den İstanbul'a metro isterler diye ... İsviçre aslında buna benzer bir yolda, tüm ülkede gece otobüs/tren (?) şebekesi varmış (!) ve trenleri yeraltına alma çabaları var, yani hakikaten bir "ülke-metrosu" gibi. Alplerin altında, bilmem kaç metre derinlikte bir istasyon bile yapılıyor, asansörlü olacak. Bu konum da zaten bilhassa Offenburg [D] ve Basel [CH] arasındaki kısmı çok, ama çok zorluyor. Toplu taşım için yer yok neredeyse. Geceleri saniyelik/dakikalık yük trenlerini geçiriyorlar; Marmaray konusunda karnımın ağırmasının sebebi işte bu.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Haz Cum, 2008 19:32

Ro-La da işler yolunda gidiyor sanırım halihazırda Türkiyeden Avusturya ya kadar olan Ro-La taşımacılığının Almanya ve ötesine de uzanması için çalışmalar yürütülüyor
Dünya Demiryolları Birliği şemsiyesi altında bulunan Güney Doğu Avrupa Demiryolları Grubu (SERG) üyesi ülkelerin demiryolları teşkilatının genel müdürleri ve temsilcilerinin katıldığı "32. Genel Müdürler Toplantısı"nda, karayolu araçlarının trenlerle taşınması anlamına gelen RO-LA taşımacılığında karşılaşılan güçlüklerin giderilmesi için daha fazla çaba gösterilmesi kararı alındı.

SERG’in başkanlığını yapan Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, "Avrupa’dan Asya’ya, Asya’dan Avrupa’ya yıllık yük taşımacılığının bedeli 75 milyar dolar. Bundan Türkiye olarak en azından bir yüzde 5-10 pay alabilirsek, bu demiryollarının gelişmesine katkı sağlar" dedi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18073
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Eki Prş, 2008 12:57

“Ro-La’da Bulgaristan’ın fiyatları artırmasından sonra, yeni bir gelişme yaşanmadı. Fiyatlar yüksek düzeylerde seyredince de, Ro-La verimli bir proje olmaktan çıkıyor. Ro-La bitti diyebiliriz” diye konuştu.
Evet bunlar Lojiport.com da yayınlanan TCDD Genel Müdürü Sn. Süleyman Karaman ile yapılan söyleşiden bir alıntı, ne kadar yazık, Bulgaristan karayolu taşımacılığında önümüzü kestiği ve firmalarımızı bıktırdığı gibi demiryolundada önümüze engel olarak dikilmiş durumda ve ne kadar acı biz hala onların Tırlarına gel geç topraklarımdan bir kuruş ödeme istediğin gibi cirit at diyoruz, Ro-La avrupada çok yaygın karayollarındaki ağır araç trafiğini engellemenin, dolayısı ile trafiği azaltmanın, büyük kazaların önüne geçmenin, yükleri daha hızlı ulaştırmanın hava temizliğine katkıda bulunmanın ve bir sürü ekonomik gerekçenin ortasında bulunan Ro-La bu sefer bizden kaynaklanmayan sebepler ile sekteye uğruyor, yazık.

Cevapla

“Devlet Demir Yollarından Haberler” sayfasına dön