tr-D.09 » Devlet Demiryollarının Gelişimi İçin Yapılması Gerekenler

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Aydın, Söke, Nazilli, Denizli Tren Seferleri Durdu

Mesaj gönderen Esat » 15 Şub Cum, 2008 08:10

Ege demiryolunda son dönemde çok fazla hemzemin kazası meydana gelmişti normal hat bakımı dışında bu hemzemin geçişler içinde bir çözüm düşünseler artık çok iyi olacak, bizim memlekette adettir insanımızı eğitemeyiz ve hep bir sürü gibi görürüz, ürettiğimiz çözümde paraya bakar.
Son dönemlerde üst üste meydana gelen tren kazaları sonrasında Ulaştırma Bakanlığı'nın genelgesi ile Devlet Demir Yolları Şefliği, ikinci bir emre kadar Söke, Aydın, Nazilli ve Denizli seferlerini durdurdu.

Son 5 gündür başlatılan uygulama ile birlikte Söke Tren İstasyonu sessizliğe bürünürken, seferlerin yapılmadığı süre içinde demir yollarında bakım ve onarımların yapılacağı belirtildi.

Yapılacak çalışmalar sonrasında karşılıklı seferler yeniden başlayacak. Söke'den Nazilli, Aydın ve Denizli istikametine 4, karşı yönden yine 4 sefer yapılmaktaydı.

Tren seferlerinin durdurulma kararının Söke'den İzmir'e saat 05.40 ile İzmir'den Söke'ye 18.45 seferlerini kapsamadığı öğrenildi.

- UYGULAMA ÖĞRENCİLERİ VURDU

Söke'den Aydın'a giderek çeşitli kurs ve eğitimlere katılan öğrenciler, tren seferlerinin iptali sonrasında sıkıntı yaşamaya başladı. Tren ücretinin diğer ulaşım araçlarına göre daha hesaplı olmasından dolayı öğrenciler, treni tercih etmekteydi.

Bu nedenle öğrenciler, çalışmaların bir an önce tamamlanarak, yeniden trenle seyahat etmek istediklerini dile getirdi.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

TCDD'de özelleştirme

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 18 Şub Pzt, 2008 12:54

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=6829

Lütfen haberlerin içeriğinin en azından bir kısmı kopyalayarak sitemize yapıştıralım, site içeriğinden dışarı bu şekilde yönlendirmeyi prensip olarak doğru bulmuyoruz. -Site Yönetimi-

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 02 Nis Çrş, 2008 19:23

Aşağıda demiryollarından emekli olduktan sonra demiryolu lojistik şirketi kuran bir kişinin açıklamaları var, tabii ucu şimdi kendine dokunduğu için açıklama yapmış diye düşünenlerde olabilir ya da doğru bulanda, bence doğru söylüyor daha önce en azından şehir içi hatlardaki yenileme yapılmama olayına değinmiştik bu haber ile kurum yönetiminin her yerde aynı yapıda olduğunuda anlamış olduk.
18 yaşında girdiği Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları'ndan (TCDD) 60 yaşında emekli olduktan sonra Demiryolu Lojistik şirketini kuran Süleyman Yavuz, Türkiye'nin demiryollarını yeniden yapılandırmayı her yıl ertelediğini ifade etti. Yavuz, demiryollarının her sene 500 kilometrelik bölümünün yenilenmesi gerektiğini, ancak Türkiye'de senede 200 ila 300 kilometrelik bölümünün yenilenebildiğini belirtti. Yenilenme işleminin her sene ötelendiğine dikkat çeken Yavuz, bu nedenden dolayı her sene trenlerin hızlarının düştüğünü kaydetti. Yavuz, "Bu yenilenme işlemi her sene bir sonraki seneye ertelendiğinden dolayı, ister istemez trenlerimizin hızı düşüyor. Normal şartlar altında 80 kilometreyle seyretmesi gereken bir tren, 30 kilometrelik bir hızla yol alabiliyor. Her sene bu hız iyileştirme olmadığından dolayı daha da düşüyor. Ayrıca, Türkiye'deki demiryollarındaki en büyük sorunlarından biri ray iyileştirilmesi yapılmamasına rağmen trenlerin hızlarının artırılmaya çalışması. Demiryolu sektöründe sefer emniyeti çok önemlidir. Bir otobüs devrilir 20-30 kişi yaralanabilir. Fakat bir tren devrilince 500 kişi yaralanabilir. Bu yüzden sadece 2-3 dakika kazanmak için trenlerin hızlarının artırılması sakıncalıdır" diye konuştu.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Kas Cmt, 2008 11:31

Demiryollarının gelişimi için TCDD de hızlı tren dışında bir şeyler yapıyor tabii ki, sinyalizasyon konusu özellikle önemli, daha güvenli hız ve seyir imkanı ile daha planlanabilir bir sistem ortaya koymak böylece mümkün olacak, tam emin değilim ama bu sistem sanırım çift yollarda gerektirecektir bu da yeni yatırımlar demek haydi hayırlısı
Genel Müdür Süleyman Karaman, hükümetin sağladığı destekle, demir yollarının yeniden öncelikli devlet politikası haline getirildiğini ifade etti.

Bu destekten alınan güçle bir yandan hızlı tren, boğaz tüp geçişi gibi yüz yılın projeleri hayata geçirilirken diğer yandan da uzun yıllardır kaderine terk edilen mevcut hatların dünya standartlarına getirilmesine yönelik çalışmaların hızla sürdürüldüğünü ifade eden Karaman, tüm hatların bakım ve onarımlarının yanı sıra sinyalli hale getirilerek yenilenmesini öncelikli hedefler arasına aldıklarını söyledi.

Bu imza töreninin, on yıl içinde yaklaşık 2 milyar dolar yatırım gerektiren hedefin başlangıcını temsil ettiğini belirten Karaman, yaklaşık 130 milyon avroya mal olacak projenin yüzde 85'inin Dünya Bankasından, yüzde 15'inin ise öz kaynaklardan finanse edileceğini bildirdi.

Karaman, projede Avrupa ülkeleri genelinde kullanılan ETCS (Avrupa Tren Kontrol Sistemi) ''Level 1'' sisteminin kullanılacağını kaydetti.

Daha sonra Karaman ile yüklenici İtalyan firması yetkilisi, sözleşmeyi imzaladı.

TAŞIMA KAPASİTESİ ARTACAK

Yük taşımacılığının ana arterlerinden biri olan ham madde taşımacılığı açısından büyük önem taşıyan, limanlara bağlantısı bulunan hattın sinyalizasyonu ile ana hatlardaki sinyalli hat oranı yüzde 28'den yüzde 33'e çıkacak.

Hat kapasitesi yüzde 30 artarak, yeni trenlerin sefere konulması imkanı doğacak.

Ayrıca, bu proje dahilinde söz konusu güzergah üzerindeki bazı istasyonların yol uzunlukları en az 750 metreye çıkarılacak, 124 adet hemzemin geçit kontrollü hale getirilecek.

14 istasyonun yol boylarının uzatılması ile trenlerin taşıma kapasitelerini artıran bu durum, yük taşıma kapasitesini olumlu yönde etkileyerek, yük ve yolcu gelirlerinin artmasını sağlayacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Şub Cmt, 2009 14:42

Bence demiryollarının gelişiminde bu sınır istasyonlarının açılmasının büyük önemi var, komşu ülkeler ile demiryolu taşımacılığında ortak çalışmalar yapılması, hatta iki ülke trenlerinin sorun yaşamadan birbirinin yollarını kullanabilmesi gerekir ama bizde hala millileştirme kanunları geçerli olduğundan ve zaten kominist işi olan demiryolunu birde ortak kullanmak ha!! Sümme Haşaaa. :) Bence komşumuz olan tüm ülkeler ile demiryolu bağlantıları yapılmalı ve ticari bağlantılar geliştirilerek demiryolu taşımacılığı özellikle ticari anlamda sonrasında tabii ki yolcu taşımacılığında da yoğun şekilde kullanılmalıdır, adamlar bugün ray açıklığı tutmayan ülkeler bile diğer ülke trenleri gelebilsin diye yeni hatlar inşaa ederken bizim örümcek kafalar garip garip şeyleri tartışıyor. Aşağıdaki haber bu açıdan önemli Gaziantep ve Halep arasında tren işletmeciliği yapılabilmesi için yapılan çalışmalardan bahsediyor.
AKP Kilis Milletvekili Hasan Kara, Ortadoğu Treni'nin 29 yıl aradan sonra tekrar faaliyete geçeceğini söyledi.
Milletvekili Kara, yaptığı açıklamada, Çobanbey Tren İstasyonu'nun Suriye Devlet Başkanı Dr. Beşar Esad ile Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından Şubat veya Mart ayı içerisinde açılışının yapılacağını belirtti. Milletvekili Kara, TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman ile Çobanbey Tren İstasyonu'nun açılması için görüşmelerde bulunduklarını kaydederek, "Çobanbey Tren İstasyonu'nun tekrar faaliyete geçmesi için daha önce idari binaları yapıldı. Tren raylarında çalışmalar yapıldı. Şuan açılmaya hazır duruma getirildi. Çobanbey Tren İstasyonu'nun bulunduğu alandaki mayınların kaldırılması için ihale yapıldı. 10 gün içerisinde bu bölgedeki mayınların kaldırılmasına başlanacak. Halep'ten kalkacak trenler Elbeyli ilçesi Çobanbey Tren İstasyonu'ndan geçerek Gaziantep'e gidecek. Bu güzergahta rayotobüs sistemi faaliyete geçecek. Halep-Gaziantep arasında rayotobüs faaliyete geçecek" dedi.
Kaynak : Lojiport

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 07 Şub Cmt, 2009 18:04

Problem, komşu ülkelerin hâli ...
Yunanistan evet ve hemen. Bulgaristan da öyle.
Kuzeydoğuda durum nasıl? Ermenistan ile biraz mıymıyız şu an, Gürcistan'da durum nasıl, Rusya ne zaman onları yer?
İran zor bir ülke.
Irak batmış.
Suriye'yi bilemem. Hâli nasıl? Suriye üzerinden Lübnan ve İsrail de akla gelir. Lübnan'daki tren durumunu bilmiyorum, ama İsrail bu konuda ilerliyor. Ama "onlar" birbirleriyle anlaşamıyor ya ...
Eski Osmanlı zamanından kalma koskoca bir şebeke vardı, ta Hicaz'a kadar.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 09 Şub Pzt, 2009 23:32

Evet doğru söylüyorsun ki aslında ben zaten Irak ve İran' ı devre dışı bırakmıştım :) Ama neden Ermenistan Azerbaycan koridoru olmasın? Gürcistan üzerinden olacak projeyi zaten Rusya küçük bir operasyon ve yüzlerce can alarak kapattı.

Ama Suriye ile ticaret hacmide kullanılarak güzel çalışmalar yapılabilir, hakeza seninde söylediğin gibi Yunanistan ve Bulgaristan. Haftada 2 gün sanırım ya da daha fazla İstanbul-Selanik tren çalışıyor ama aktarmalıymış herhalde, bir ara niyetlenmiştim gideyim kökümün toprağını göreyim diye sonra aktarma bilmemne duyunca vazgeçtim. Ulen kıçı kırık Slovakya' ya bile trenle gittim yaww.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 10 Şub Sal, 2009 01:17

Slovakya o kadar da kıçı kırık değıl, öyle görünse de. O öteki obekte bahsettiğim Tatra dağlık bölgesine yakın bir yerde LG fabrikasını gördüm, eyvaaah ;-)

Suriye dünyada şu an kabullenmiş hâlde değil, problem orada. Üzücü bir şey. İran da öyle. Ama iki ülke de muazzam kültürlü! Irak hakkında ne diyeyim, bilmiyorum. Kültürlüydü bir zamanlar, ama acaba sadece diktatörlükle mi? Suriye de mi öyledir? Hm. İran değil, İran çok medenî. Aslında. Lübnan hele ... muazzam medenî idi, ne oldu ... İsrail de Türkiye'ye en benzer ve yakın ülke, Arapların arasında batılaşmış bir yer (Lübnan hariç, o da öyle). Filistin, onu da özerk sayalım, zor durumda, ve İsrail olmasa da paçayı kurtarabilir miydi?! Burada sınırı çekelim, ötesi ilgilendirmiyor pek. Veya şöyle, Mısır'ı bile katabiliriz, ama galiba Sinai'de demiryolu yok. Dediğim gibi, Hicaz'a kadar vardı. Tüm bunlar eski Devlet-i Âliye zamanından kalma büyük şebekenin parçaları, bir kısmı ulusal şekilde çalıştırılıyor, bir kısmı battı. Ha, Ürdün'ü unuttum, o da önemli (ve bu ağa bağlı ... idi?!).

Tüm bunlar Türkiye'nin güneybatı kolu olurdu. İran'ın ötesi ... ohooo ... konuşulacak gibi bile değil, halbuki ne yazık, ötede Pakistan var, Hindistan var, arada da talebecikler var. Yani doğu kolumuz kopuk.

Kuzey kolumuz olmasına olabilir, hem de Rusya'ya bağlantı ile, ööf öf, Çin, Moğolistan, tüm bunlara da bağlanır. Ama komşu olarak Gürcistan ve Ermenistan gözde. Ama Ermenistan ile garip bir aşk-o-nefret var ya, durumu zorlaştırıyor. Hani biz dil uzatırcasına Ermenistan'sız bir demiryolu plânlamıştık da, Rusya cart diye bir Burcistan'ın kafasına şeyhetti. Hepimizin ödü patladı; Ermenistan'ın bile :-) Belki şimdi hepimiz biraz birbirimize yakınlaşırız, hani üşümüş fare gördün mü, öyle ... dışarısı soğuk be gardaş, Gazpırrom işte.

Tüm bunları bir yana bırakırsak, kalıyor batı kolumuz. O da bir azar yahu. Bulgaristan ve Romanya, ikisi de (her nasıl becerdiyse) Yevvroppa Birlikkih'ine ait. Cozel. Yunanistan hafif medenî. O da güzel. Arnavutluk bilmiyorum hangi ayın ardında (ama çok da merak ettiğim bir ülke!), sonra koskoca (ve çok sevdiğim) Yugoslavya battı ... yani, uzun gevezeliğin kısası, batımız da hafif batık. Türkiye'nin konumu tatsız. Yahu, Altay'dan gelmişiz, yarım dünyayı elde etmişiz, bugün kakalarcasına "siz Avrupalı değülsünüz" diye lâ atabiliyor garibanlar çıkıyor oradan buradan. Neden öyle Anadolu'da sıkıştık?! Balkan'larda kalsaymışız ;-) O zaman Avusturya ve Plonya yakın olurdu, iş rahatlardı (ama Alman Rayşı da yerdi bizi zamanında ... of ooof ...).

Yani Esat ... senin o dediklerini ben senelerce düşünüyor ve özlüyorum, ama zor değil mi? Bak, Almanlar etrafında herkesi yedi ve yok etti, İsviçre hariç (daha bugün İsviçre'nin garip kurmay kurallarını duydum, Almanlar gelir diye, ne biçim hazır bekliyorlar, bugüne dek!). Ama bu Almanlar Fransızlar ve Polonyalılar ile çok güzel bir şekilde alışverişte, ICE geliyor, gidiyor. Çekya da öyle. Halbuki bu üç ülkeyi imha etmişlerdi neredeyse. Ama zamanla nefretler dinmiş, arkadaşlıklar başlamış. Ne dersin?

Türklerin çok şükür o kadar fazla nefretimsi etrafı yok. Ama komşularımız birbirlerini yiyor! :(

Yazık. Yunanistan üzerinden Avrupa'nın ICE ağına bağlanıp, şunu Adana'ya kadar getirebilsek, bence çok iyi olur. Bir kolu da Ermenistan ve Gürcistan'a kıvırtırız (kıvırırız, ekonomik açıdan daha mantıklı); Avrupa o iki ülkeyi çok seviyor. Doğumuz (Hindistan istikameti) ve Güneydoğumuz (Arap ülkeleri) zor bence.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Şub Cum, 2009 22:31

Suriye' nin Avrupa' dan kabul görmesi Türkiye' yi ilgilendirmez, benim o ülke ile ticaretim varsa ve zaten kabul görmesi için arabuluculuğuda ben yapıyorsam demiryolu ile dünya ya açılmasını da ben sağlamalıyım, bu siyasi bir konu yeri burası değil, ama Suriye' yi ne Irak' ın ne güney Araplarının kucağına bırakmak doğru değil.

Sınır ülkeleri ile demiryolu bağlantılarının geliştirilmesi sanırım ortak olarak anlaştığımız bir husus tabii ki belirttiğin zorlukları var ve bunları herkes biliyor.

Bunun dışında benim merak ettiğim tam bir doğu-batı, kuzey-güney hızlı tren hattı ağıda olacak mı? Yani İzmir-Ankara-Malatya ya da Adana-Ankara-İstanbul, Antalya-Ankara-Trabzon, Antalya-Ankara-İstanbul gibi seçenekleri görebilecekmiyiz, bu işin çok büyük maliyetleri var ama Türkiye gibi büyük yüzölçümüne sahip bir ülkede toplu taşımacılığın demiryoluna kaydırılması büyük bir gereklilik.

Bunu sağlayabilmek içinde mevcut hatların onarımlarının yapılarak ortalama hızların yükseltilmesi, ayrıca hatların tamamının sinyalizasyonlu hale getirilmesi de gerekli, tamamının elektrikli olması belki gerekmeyebilir, yani hızlı tren hatları için tabii ki de yanında yer alan konvansiyonel denilen hatlarda şu dizel lokolar ile de çok konforlu yolcu taşımacılığı yapılabilir, yük taşımacılığı için herhalde zaten çoğunluk ile dizel lokolar tercih ediliyor. Yani ana hatların en kötü ihtimal ile hızlı tren hatları ile birlikte 4 hat olması gerekir diye düşünüyorum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 16 Şub Pzt, 2009 16:53

TCDD Genel Müdür Yardımcısı Erol İnan, Türkiye ile Suriye arasında, Halep-Mersin ve Halep-Gaziantep hattında öngörülen demiryolu ile yolcu taşımacılığı projesinin mart ayı ortalarında faaliyete geçmesinin planlandığını söyledi.

İnan, Suriye Demir Yolları (CFS) Genel Müdürü Georges Mokabari başkanlığındaki Suriye heyeti ile TCDD 6. Bölge Müdürlüğünde bir araya geldi.
Kaynak : Lojiport.com

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 17 Şub Sal, 2009 00:51

Suriye' nin Avrupa' dan kabul görmesi Türkiye' yi ilgilendirmez
Eder, hem de nasıl. Dünya oyun kurallarina uymayanla oyun oynarsan, onların kafasına atılan, senin de kafana düşer; bu sadece Avrupe ile ilgili değil.
Şahsen Suriye'nin bu konularda "iyileşmesini" dilerim. Ama son zamanlarda yan büroda oranın mülteci hikâyeleri taşıyor, ben de biraz ilgilendim, durum nedir falan diye. Pek şeker değil.
O konunun dışında, Türkiye çapında hakiki bir doğu-batı; kuzey güney, kuzeydoğu-güneybatı ve güneydoğu-kuzeybatı ağının oluşması sanki olmaz gibi. Olması çok önemli ve güzel olur, ama ... İsviçre tekniği ve mentalitesi gerekir. Acaba olur mu?
Bir de şu özelleştirme belâsı var. Biz şimdi henüz DD diyoruz, ama ama öyle kalacak mı? Yoksa Alman tarzı kaos mu yaşanacak? O da ilginç. Bence fazla özelleştirme masallarına girmemeli. Bazı yerlerde rejyonal özel konsesyona evet, ama genel olarak herşeyin DD kalması daha avantajlı. Ama bizdeki ÖHO mentalitesi bu konuda beni korkutuyor. Çünki aslında muazzam moderin bir şekilde serbest piyasa ekonomi oyunundayız, hem de çoktan. Serbest, sosyal değil. Bu bilhassa toplu taşım için pek iyi değil. Ne toplu taşım için, ne de ülke çapında taşım için. Ne o meselâ yüzlerce otobüs şirketi. Neden tüm otobüs işletmeleri TCDD etkisi altında değil? Güzelze, numaralanmış bir şebeke. Düşün, Almanya bundan ayrılmıştı, şımdi yine "Bahnbus" sistemine geri dönüyorlar, Avusturya (Postbus mu deniyordu orada?) hiç ayrılmamıştı galiba o sistemden ...

B. Alabay
En son alabay tarafından 13 Mar Cum, 2009 11:32 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Mar Cum, 2009 00:21

Halep seferleri bugün başlamış, güzel haber, bakalım ne kadar verimli olacak ve ileriye dönük olarak nelerin önünü açacak. Hayırlı uğurlu olsun.
Suriye ile karşılıklı gelişen ilişkiler çerçevesinde, turizm ve sosyal ilişkilerin güçlendirilmesi amacıyla Halep-Mersin arasında yolcu taşıyacak olan tren seferlerine başladı.

Yılda 56 bin yolcunun taşınmasının planlandığı tren, pazartesi ve perşembe günleri, Halep'ten saat 21.00'de, Mersin'den ise salı ve cuma günleri saat 23.00'te hareket edecek. Ortalama 9 saat 20 dakika sürecek yolculuğun ücreti ise Mersin-Halep arasında 18.65 Euro, Halep-Mersin arası 15.85 Euro olacak.
Kaynak : Lojiport.com

Bence bilet fiyatıda uygun diye düşünüyorum mesafeye göre kıstas alırsak tabii ki.

Cevapla

“Devlet Demir Yollarından Haberler” sayfasına dön