tr-D.09 » Devlet Demiryollarının Gelişimi İçin Yapılması Gerekenler

hanhasan
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 9
Kayıt: 18 Mar Çrş, 2009 22:18

Mesaj gönderen hanhasan » 22 Tem Çrş, 2009 21:41

Bu aciklamanin neresini düzeltsek acaba

1 Hizli tren hatlari zaten sifirdan yapiliyor ne demek "Yeni altyapı ve yüksek standartlı yeni hat yapımına dayanmayan 'yüksek hızlı tren' projeleri durdurulmalı. " yeni hat olmadan eski hattan 250 ile nasil tren calisacak :D

2.TCDD nin limanlari tabiki özellesmeli.Yeni yatirim icin para nereden bulunacak.

3. Avrupada Demiryolu sirketleri Yolcu tasimaciligi, Yük tasimaciligi ve Yatirim seklinde üce bölündü ve bu sayede eski verimsiz hallerinden kurtuldular.

4TCDD nin kadrosu su anda yeterli kaitede degil.Su andaki durumuda bunu gösteriyor.Kafalrin degismesi kalitenin helmesi icin"Uzman kadro"ya biraz kiymak lazim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 22 Tem Çrş, 2009 22:09

Hızlı tren ≠ YHT

Ben bu özelleştirmelerin pek taraftarı değilim! Devlet iyi iş yaparsa, en iyisi de odur.

B. Alabay
En son alabay tarafından 23 Tem Prş, 2009 07:13 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Tem Çrş, 2009 22:31

hanhasan yazdı:Bu aciklamanin neresini düzeltsek acaba

1 Hizli tren hatlari zaten sifirdan yapiliyor ne demek "Yeni altyapı ve yüksek standartlı yeni hat yapımına dayanmayan 'yüksek hızlı tren' projeleri durdurulmalı. " yeni hat olmadan eski hattan 250 ile nasil tren calisacak :D

2.TCDD nin limanlari tabiki özellesmeli.Yeni yatirim icin para nereden bulunacak.

3. Avrupada Demiryolu sirketleri Yolcu tasimaciligi, Yük tasimaciligi ve Yatirim seklinde üce bölündü ve bu sayede eski verimsiz hallerinden kurtuldular.

4TCDD nin kadrosu su anda yeterli kaitede degil.Su andaki durumuda bunu gösteriyor.Kafalrin degismesi kalitenin helmesi icin"Uzman kadro"ya biraz kiymak lazim
1. Eh işte bizim de zaten eleştirdiğimiz söylemleri bunlar :) isimleri ile çalışan bir açıklama, teknik olarak baktığımızda mevcut konvansiyonel hatların iyileştirilmesi ve lokomotiflerin yenilenmesi ile 180km/s hızlar mümkün ve bu hiçte azımsanmayacak bir hız ama nedense TMMOB bunu biraz farklı ve anlayamadığımız bir şekilde maksatlı dile getiriyor, en azından biz böyle anlıyoruz :) Yüksek Hızlı Tren projeleri neden durdurulsun aslında durdurulsun demek yerine ortalama hızı daha yüksek hatlar neden yapılmıyor deseler bunu daha anlamlı bulacağım, çünkü bir örnek burada yeni çalıştırılmaya başlanan bir tren var (Avusturya' da) yakın Avrupa ülkelerine gidiyor ve bu tren seti için bazı yerlerde yeni ray hatları yapıldı bazı yerlerde de iyileştirmeler yapıldı ve 200km/s hıza çıkabiliyor fakat bu bir YHT değil, dolayısı ile aslında hız bazında bakarsak bizim ki de pek YHT gibi kalmıyor artık yani bence de biraz geriden gidiyoruz gibi.

2. Buna bende karşı değilim özelleşme olmalıdır ama burada tasarruf sadece işçiden yapılmamalıdır, TCDD nin atıl durumda çöplük gibi kalmış bir sürü yeri var madem devlet malı koruyun korumuyorsanız satılmasına da ses çıkartmayın dimi.

3. Evet, yani şöyle evet yine bildiğim Avusturya örneğinden yola çıkarsak Devlet Demiryollarının bakım onarım, işletme ve planlama olarak ayrı ayrı şirketler gibi çalıştığını söyleyebilirim, bir nevi holding yapısı gibi.

4. Aslında TCDD nin kadrosu bence yeterli, en azından eski kadrosu aslında teknik olarak çok ama çok bilgili, fakat fakat fakat :) Fakat kısmı şu, siyasi kadrolaşmalar, kadro kanunu ve benzer pek çok dayı yeğen ilişkisi korumacılığı nedeni ile memur konumdaki yönetici işçiye iş yaptıramıyor, bazı yerlerde işçi yatmayı çalışmaya tercih ediyor, bu yüzden bakım ve onarımlar yavaş yürüyor, ama tabii bunu sağlayan da aslında TCDD nin ve kanunların hantal yapısı, bir araç alabilmek için 6 ay yazışıp 6 ay karar bekler 2 senede para beklerseniz işçi ne yapsın? Dolayısı ile işlemeyen demir paslanıyor diye de düşünüyorum.

Başar bırak bu komünist kafasını, özelleştirme iyidir ama haklı olduğun tek nokta kimse özelleştirmeyi doğru amaçlar için istemiyor ve de yapmıyor.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5555
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 23 Tem Prş, 2009 07:18

Özelleştirme nah iyidir! En güzelini Almanya ve Avusturya o satış ile geri-lizingleriyle gösterdiler. Battılar be! Özelleştirme ... ne biçim şey bu yahu? O zaman devlete ne gerek var? Hepimiz özeliz. Hah. Yani, her ne kadar Avrupacı (AB) olsam da, sınır kalkmalarını iyi bulursam da, bir devleti devlet yapan hem vatandaşları, hem kendisi, hem servisi! Vergi dediğimiz ne, yoksa?

B. Alabay

ahmettekin
Aylık Paso
Mesajlar: 102
Kayıt: 21 Ara Cum, 2007 19:04

Mesaj gönderen ahmettekin » 10 Ağu Pzt, 2009 20:23

TCDD liman özelleştirmen gelen parayla yeni demiryolu yapacaktı, 2 milyar lira geldi, bu parayla 160 kmh hızla tren işleyecek 500 km konvansiyonel demiryolu inşa edilebilirdi, yapılan tüm projeler krediyle yürütülüyor, bu para nereye gitti o zaman, karayollarına!

TCDD'nin mevcut sistemi yenileyerek 180 kmh gibi hızlara ulaşması mümkün değil, en iyi hatlarımızda şu anda 130 kmh geçilmiyor, saatler boyunca 20kmh hızla ilerlenen bölgeler mevcut. Bir yolun üstyapısı yenileniyor ancak altyapı ve kurplar olduğu gibi kalıyor hız da 80 kmh seviyelerinde takılıyor.

TCDD hızlı tren sevdasına kapılıp diğer demiryollarını unuttuğu ama bunu demiryollarını tamir etme bahanesiyle unutturduğu için pek çok tren işlemiyor, işleyen trenlerden bir elin parmaklarını aşmayacak kısmı tehirsiz seferini tamamlayabiliyor.

Daha neler neler var, insan sinirden çatlıyor konuşurken ama değişen hiçbir şey yok

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 Ağu Çrş, 2009 19:13

Evet Ahmet Bey, keşke bu konularda bir şeyler yapılabilse, keşke "benim işimi benden iyimi bileceksin" kafası bu ülkeden yok olup gitsede, her fikrin değerli olduğu düşünülse.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Eyl Pzt, 2009 21:29

Gerçi başlık demiryollarının gelişiminden çok Suriye ile demiryolu bağlantısı başlığına döndü ama olsun bu haber benim hoşuma gidiyor.

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=15997
TCDD İşletmesi 6. Bölge Müdürü Hasan Tahsin Köprülü yaptığı açıklamada, 72 milyon lira harcayarak 1,5 ayda tamamlamayı hedefledikleri proje kapsamında Karkamış ile Gaziantep arasındaki 91 kilometrelik demir yolu hattını yenileyeceklerini söyledi.

Köprülü, ''Çalışmamız tamamlandığında, Türkiye ile Suriye arasında yük ve yolcu taşımacılığında yeni bir çığır açılacak'' dedi.

Yenilenecek hattın altyapısının 1959 yılında inşa edildiğini, üst yapısının ise Ankara-Eskişehir demir yolundan çıkarılan eski ray ve malzeme kullanılarak tamamlandığını belirten Köprülü, hattın 1960 yılında hizmete açıldığını ifade etti.

Köprülü, yapımının üzerinden 49 yıl geçen demir yolunun eskidiğini ve bu nedenle trenlerin hızının saatte 40 kilometreye kadar düştüğünü ifade ederek, Türkiye ile Suriye arasında imzalanan Türkiye-Suriye Bölgelerarası İşbirliği Programı kapsamında, Türkiye-Suriye sınırındaki Çobanbey İstasyonu ile Gaziantep arasındaki hattın yenilenmesine karar verildiğini kaydetti.

Tamamen yerli malzeme ve TCDD personeli ile yapılacak olan bu yol yenileme çalışmasının ardından Halep-Gaziantep arası yolcu ve yük taşımacılığı yapılan trenlerin hızı saatte 40 kilometreden 100 kilometreye ulaşacak.''

Köprülü, demir yolu ulaşımının modernize edilmesinin ardından Suriye sınırında 3. demir yolu sınır kapısının açılacağını, TCDD'nin Gaziantep ve Türkiye'nin ihracatının artmasına önemli katkı yapmış olacağını sözlerine ekledi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 15 Eki Prş, 2009 19:01

Demiryollarında yapılan çalışmalarda güzel bir adım daha, Samsun limanında Rusya' dan gelecek vagonlardan yükleme yapılabilmesi için özel bir ray hattı dizayn edilmiş, aşağıdaki yazıda bu projenin getireceği avantajları anlatıyor, geniş bir alıntı yapıyorum, tamamını lojiport.com dan vereceğim linkten okuyabilirsiniz.
İnşaatı tamamlanmakta olan, resmi açılışı imza aşamasındaki Samsun Feribot İskelesi ve Terminali hizmete girdiğinde Rusya ve Türkiye demiryolu hatları birbirine en kısa güzergahtan bağlanmış olacak. Türkiye, daha düşük navlun ve daha kısa sürede hedef pazarlarına gidebilecek. Diğer bölge ülkelerinin de Rusya’ya ulaşabileceği en yakın yol Samsun’dan geçecek .

Bu projeyi 3 yıl önce DÜNYA gazetesinin manşetinden ilk biz duyurmuştuk. Böylesine büyük bir projede Rus tarafının karşı liman olan Kavkaz’ta elinden geleni yaptığını, bizim tarafımızda ise, tek bir çivinin bile çakılmadığını yazıp eleştirmiştik bizi yönetenleri… Ancak, gelinen noktada görüyoruz ki, biraz heyecanlı davranmışız. Çünkü, ince elenip sık dokunarak kısa sürede bitirilmiş dev yatırım.

Toplam 10 bin metre ray döşeneceğini belirterek başlıyor sözlerine UPM Feribot ve Liman Hizmetleri (UPMFERRY) Genel Müdürü Bahadır Günister. Rayları, 1435 Türk ve 1520 Rus ray açıklığına göre aynı hatta döşemişler. Feribottan inen rampadan, çıkış noktasına kadar bütün yolları, iki vagonun aynı yoldan geçebileceği şekilde dizayn etmişler. Böylece liman içerisinde Rus ve Türk vagonlarına aynı anda yükleme-boşaltma, gare, manevra hizmetleri verilebilecek bir yapı yaratılmış. “Bunu geleceği düşünerek, Samsun hattından yalnızca Rusya Kavkaz, ya da Gürcistan Poti taşımalarının yanı sıra, Avrupa ile bir bağlantı olduğunda da devreye girmek için yaptık” diyor Günister ve yatırımlarını öne çıkaran özellikleri de şu sözlerle aktarıyor: “Buji değiştirmenin tamamının iki hat iç içe geçerek yapıldığı başka bir tesis dünyada yok. Yine Rus-Türk bileşik makasları da, dünyada ilk kez Samsun Limanı’nda olacak. Samsun Limanı’na ilk kez teknolojik hidrolik rampa yapıldı. Karadeniz’deki benzerleri 40 metre civarında yani bizimkine göre çok büyük; maliyeti oldukça yüksekti. Biz, rampa boyunu düşürüp, teknolojisini kuvvetlendirdik. Her türlü iniş çıkışta, deniz dalgalarına göre hareket edebilme imkanına sahip. Rampa bitti, testleri yapıldı. Geçen ay gemiyi de getirdik. Bütün bu yatırımların toplamı 10 milyon lira seviyelerini bulacak gibi gözüküyor.”

Projenin esasını, Rus vagonlarının yükle beraber Samsun’a getirilmesi, Samsun’dan da bir kısmının bujilerin değişmesiyle Türkiye’nin değişik destinasyonlarına gelmesi ve buradan ihracat malıyla Rusya ve Orta Asya Cumhuriyetlerine ulaştırılması olarak açıklayan Günister, Samsun devreye girdiğinde, vagon navlun maliyetlerinin ne denli cazip hale geleceğini de şu sözlerle açıklıyor: “Demiryolu taşımaları, Türkiye’den Moskova’ya 20 günde yapılırken, Samsun hattı açıldıktan sonra 7-10 günde yapılacak. Çünkü, mevcut durumda malı Türkiye’den yükleyip; Bulgaristan, Romanya üzerinden Moldova’ya getiriyoruz. Moldova’da Türk vagonundan Rus vagonuna aktarıyoruz. Moldova ve Ukrayna’yı geçtikten sonra Rusya’ya ulaşıyoruz. Sadece bu süreç 15-20 gün sürüyor. Buraya kadar vagon maliyeti de 5 bin doların üzerinde bir rakam. Bu şekliyle dahi diğer modlardan karlı olan bu yolu yaklaşık 10 gün daha kısaltacağız. Ancak, şunu da göz ardı etmemek gerekir. Vagonla taşınabilecek mallar kendine özgüdür, her malı vagonlarla taşıyamazsınız, uluslararası TIR taşımasına rakip olabileceğini söylemek hakkaniyetli bir yaklaşım değildir. Bu hat, değişik noktalardan yapılan dağınık vagon trafiğini Samsun’da toplayacak ve vagon taşımasına uygun düşük ekonomik değere sahip daha fazla mal grubunun ihraç ve ithalini kolaylaştıracaktır.”
http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=16776

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 01 Kas Pzr, 2009 01:09

Komşular ile ilgili bir gelişme daha, çeşitli nedenler ile yıllarca dört tarafı düşmanlar ile çevrili ülke konumundan yalancıktanda olsa dostlukları olan ülke durumuna doğru ilerlemeler var, bu ilerlemelerin pek çoğunda da demiryollarıının sözü ediliyor ve hatta somut adımlarda atılıyor, bugün çıkan bir haberde Suriye' den sonra Irak ile de demiryolu bağlantısının yapılması ile ilgili çalışmalardan söz ediliyor.

http://www.haber7.com/haber/20091101/Is ... -hatti.php
Devlet Bakanı Zafer Çağlayan, Irak'ta demir yolu açılışları yapmayı planladıklarını belirterek, bunun İskenderun-Nusaybin-El Arabiya-Musul hattında olmasının öngörüldüğünü kaydetti.

Irak ile yüksek düzeyli stratejik işbirliği konseyi çalışmaları hakkında da kısaca bilgi veren Çağlayan, yeni dönemde bu işbirliği çerçevesinde demir yolu açılışı yapacaklarını kaydetti. Çağlayan, bunun İskenderun-Nusaybin-El Arabiya-Musul hattında yapılmasının planlandığını söyledi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 Tem Sal, 2010 19:41

Yukarıda Samsun limanı ve demiryolu bağlantısı ile ilgili bir haber vermiştim, geçtiğimzi günlerde bu aşağıdaki haberide okudum, burada da Türkiye üzerinden ortadoğu ya erişim için Karadeniz de Feribot destekli bir demiryolu ağına katılımdan söz ediliyor, bakalım bunlar ülkemiz için heyecan verici gelişmeler, tabi yevropalıların bu işe bu kadar saldırmalarının altında son yıllarda demiryollarımıza yapılan yatırımların da etkisi olduğunu düşünüyorum, bir şekilde güven artıyor ki bu işlere adım atılıyor, yoksa kolay kolay bu işlere girmez bu adamlar.

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=22459
Baltık ülkeleri, uluslararası ulaştırma projesi Wiking treni ile Ortadoğu'ya inmek istiyor. Daha önce Karadeniz'de kıyı olan ülkeleri, Batı ile Kuzey Avrupa'ya bağlayan Wiking Tren Yolu projesine Türkiye'yi de katmaya çalışan proje ortağı ülkeler, Ortadoğu, Güney Kafkasya ülkeleri arasındaki ticari ürün sevkıyatını Karadeniz üzerinden gerçekleştirmeyi hedefliyor. Türk iş adamlarının AB ülkelerine daha kolay ulaşımını önemli oranda kolaylaştıracak olan proje için uzun zamandır Karadeniz'de fizibilite araştırmaları yaparak en uygun giriş noktasını belirlemeye çalışıyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 18061
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 23 Eyl Prş, 2010 08:03

Ayrı başlık açmadım, aslında konuyu irdeleyip derin derin yazılsa olabilir. Bugün gazetelerde demiryollarının 100 yılı ile ilgili bir haber vardı, TCDD 154. yılını kutlayacakmış bu çerçevede Genel Müdürümüz Sn. Karaman rakamlar ile açıklamalarda bulunmuş, biz yeri geldiğinde herkes gibi eksikleri eleştiriyoruz ama bir gerçekte var ki hakikatten son yıllarda yapılanlar büyük işler, bu büyük işler 60 yılın eksiğini kapadı kapamadı bu tartışılır, ben kapandığına inanmıyorum ama 60 yıl geriden gelen bir demiryolu sistemimiz varken bu açığı ciddi anlamda kapattığımıza inanıyorum, çağı yakalamanın yeni hızlı tren hatları yapmak ile değil, eski, bakımsız hatların, hatta bakımlar başlığında değindiğimiz gibi en son 100 yıl önce rayları değişmiş hatların yenilenmesinden geçtiğine inanıyorum, hızlı tren zaten geç kalınmış bir iştir ülkemiz için. Dolayısı ile bana göre belki bugün 60 yılı kapatamadık ama demiryollarında bu istikrar bir 10 yıl daha sürerse kalan açığı fazlası ile kapatır hatta bizden önde olan pek çok ülkeyi de geçmiş dahi oluruz.

http://www.haber7.com/haber/20100923/De ... r-oldu.php
1856 yılında Sultan Abdülmecid tarafından kurulan Devlet Demiryolları, kuruluşunun 154. yıldönümünü kutluyor. İlk olarak 130 kilometrelik İzmir-Aydın hattına vurulan kazmayla başlayan Anadolu topraklarındaki demiryolu girişimi, şimdilerde altın çağını yaşıyor. Süleyman Karaman’ın 2003’te Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) Genel Müdürlüğü’ne atanmasıyla birlikte başlayan değişim, son hızıyla sürüyor.

Cumhuriyet öncesinde ağırlıklı olarak Ulu Hakan Sultan Abdülhamid Han’ın hamiliğinde yürüyen demiryolları, Milli Şef İsmet İnönü’nün Cumhurbaşkanlığı yaptığı 1940’lı yıllarda durgunluk dönemine geçti. Demiryolları’nın atılımları, 1940’dan sonra yavaşladı. 1923-1950 yılları arasında yapılan 3 bin 578 km.’lik demiryolunun 3 bin 208 km.’si, 1940 yılına kadar tamamlandı. 1950 yılından sonra karayolu ağırlıklı bir politika izlenmesiyle birlikte, demiryolları unutuldu.

SON 7 YILDA NELER YAPILDI?

* Ankara-İstanbul Hızlı Tren projesinin ilk etabı olan Ankara-Eskişehir bölümü tamamlandı.

* Hızlı tren setleri ve modern metro araçları üreten fabrika, Adapazarı’nda 2007 yılında kuruldu ve üretime geçti.

* 11 adet Yüksek Hızlı Tren Seti temin edildi.

* 4 bin 840 km. yol yenilemesi ve bakımı yapıldı.

* Bin 114 adet makas yenilendi.

* Kardemir’de ray üretimine başlandı, Kardemir’den bugüne kadar 179 bin 238 ton ray temin edildi.

* 347 adet gar ve istasyonun yenilemesi ve çevre düzenlemesi yapıldı.

* 3 bin 350 geçitte iyileştirme yapıldı, 500 adet hemzemin geçit ise kontrollü hale getirildi.

* Yük taşımacılığında 2008 yılında 2002 yılına göre % 56.1 artış sağlandı.

* Yolcu taşımacılığında 2008 yılında 2002 yılına göre % 8.3 artış sağlandı.

* Yatırım harcamaları % 225 artarken, gelirler ortalama % 36 arttı. Giderler ise sabit kaldı ve zarar ortalama % 42 azaldı.

Engin Y
Seyyah
Mesajlar: 3505
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-D.09 » Devlet Demiryollarının Gelişimi İçin Yapılması Gerekenler

Mesaj gönderen Engin Y » 09 Ara Prş, 2021 16:38

Ankara-Kayseri Demiryolunda Kesintisiz Elektrikli Hat Bütünlüğü Sağlanarak, TCDD Hatlarının %45'i Elektrikli Hâle Getirildi: https://www.uab.gov.tr/haberler/ulastir ... u-saglandi
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Nenek-Şefaatli Arası Hat Kesimi ile Tüpraş İltisak Hattı Elektrifikasyon Hattını İşletmeye açtıklarını belirterek, projenin tamamlanmasıyla birlikte, Ankara-Kayseri arasındaki 352 kilometrelik kesintisiz elektrikli konvansiyonel hat bütünlüğünün tesis edildiğini söyledi.

2003 yılına dek el değmeyen demiryollarının tamamını 19 yılda yenilediklerini ifade eden Karaismailoğlu, şöyle devam etti:

“Milletimizin yarım asırlık hayali, yüksek hızlı tren hatlarını bir bir inşa ettik, yenilerini de planlıyoruz. 2003 sonrasında başlattığımız demiryolu seferberliği ile bin 213 kilometresi Yüksek Hızlı Tren olmak üzere toplam 2 bin 149 kilometrelik yeni hat yaptık. Bugün 12 bin 803 kilometrelik demiryolu ağında işletmecilik yapıyoruz. 50 yıldır el değmeyen demiryollarının tamamını elden geçirdik ve yeniledik. Demiryolunda verimliliği ve güvenliği artırmak üzere sinyalli hatlarımızı yüzde 172; elektrikli hatlarımızı ise yüzde 180 artırdık. Ülkemizi yarım asırlık hayalimiz olan YHT işletmeciliği ile tanıştırdık. 2009 yılında hizmete başlayan Ankara-Eskişehir yüksek hızlı tren hattının sonrasında Ankara-Konya ve Ankara-İstanbul hatları takip etti. YHT ulaşımını ‘4 destinasyonda 13 il’ ile ülke nüfusunun yüzde 44’üne ulaştırdık. Bugüne kadar yaklaşık 69 milyon yolcu YHT ile seyahat etti.”

Yolcu ve yük taşımacılığıyla birlikte gerçekleştirilen hızlı tren projelerinin yanı sıra konvansiyonel hatlarda da iyileştirme çalışmalarının aralıksız sürdüğünü ifade eden Karaismailoğlu, demiryollarının yolcu ve yük taşıma kapasitesini artırdıklarını belirtti. Ulaştırma ve Lojistik Master Planı’nda da belirtildiği gibi yük taşımacılığında demiryolu payını kısa vadede yüzde 10’a çıkarmayı hedeflediklerini aktaran Karaismailoğlu, “Lojistik çalışmalarımız kapsamında, demiryollarımızı, limanlar ve havalimanlarına bağlıyoruz. Yatırımlarımızdaki demiryolu payını, yüzde 48’e yükselttik. 2023 yılında da yüzde 63’e çıkaracağız. Demiryollarında 2021 yılı yük taşıma hedefimiz 36,5 milyon ton olduğunu özellikle hatırlatmak istiyorum. Hükümetlerimiz döneminde ulaştırma ve haberleşme yatırımları için harcadığımız 1 trilyon 136 milyar 635 milyon liranın 222 milyar lirası demiryollarına harcadık” diye konuştu.

Belirlenen hedeflerle Türkiye’yi lojistik bir süper güç yapma kararlığını sürdürdüklerinin altını çizen Karaismailoğlu, şu değerlendirmelerde bulundu: “Adımlarımız için pusulamız Ulaşım Master Planı ve Lojistik Master planlarımız. Çok hızlı ilerleyen, dönüşümlerin daha seri bir şekilde yaşandığı bir dünyada olduğumuz gerçeğinin de bilincindeyiz. Bu durum, her bir planımızı hayata geçirirken aynı zamanda hem geliştirme hem de yeni hedeflerle desteklememizi zorunlu kılıyor. 2071 yılına kadar demiryolu özelinde de hangi vadede hangi adımların atılacağını tespit etmek için Türkiye’nin demiryolu vizyonunu çizdik. Lojistik merkezleri, fabrika, sanayi, OSB ile limanlara iltisak hattı bağlantılarının sağlanması amacıyla toplam iltisak hattı uzunluğu 600 kilometreye çıkarılacak. Yolcu memnuniyetini esas alan, modern müşteri ilişki yönetim modeli oluşturulacak. Lojistik Master Planı dikkate alınarak lojistik merkezlerin etkinliği ve verimliliğinin artırılması için işletme modelleri geliştirilecek. Raylı sistem araç ve alt bileşenleri en az yüzde 80 oranında yerli ve milli imkanlarla üretilecek. Karasal taşımacılık içerisindeki demiryolu yük taşımacılığı oranı birinci aşamada yüzde 10’a çıkarılacak. Geliştirilen ‘Milli Sinyal Sistemini’ yaygınlaştırarak marka haline getirilecek. Sinyalli hat oranı yüzde 65’ten yüzde 90’a yükseltilecek. Demiryolu Enerji ve İklim Değişikliği Eylem Planı’nın hazırlanması ile karbon salınımını azaltacak stratejiler belirlenecek ve hayata geçirilecek. Demiryolu hat uzunluğu ilk aşamada 21 bin 130 kilometreye çıkarılacak. TCDD, Avrupa’nın en fazla yük ve yolcu taşıyan markası olacak. Uzun vadede demiryolu hat uzunluğunun 28 bin 590 kilometreye çıkarılması öne çıkan hedefler olarak belirlendi.”

“Ülkemiz için ne yaparsak yapalım, milletimiz için daha yaşanabilir daha yeşil, karbon nötr bir Türkiye bırakmak boynumuzun borcudur” ifadelerini kullanan Karaismailoğlu, bu bilinçle bakanlık olarak hem demiryollarından elde edilen faydayı artırdıklarını hem de emisyon salınımını düşürecek çalışmalar gerçekleştirdiklerini söyledi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, “Toplam hat uzunluğu 12 bin 803 kilometre olan tüm TCDD hatlarının 5 bin 753 kilometresi yani, yüzde 45’i elektrikli hale getirildi. Yapımı ve projelendirme çalışmaları devam eden konvansiyonel hatlardaki elektrifikasyon projelerinin tamamlanmasıyla birlikte, 2023 yılı sonuna kadar TCDD bünyesindeki mevcut konvansiyonel hatların yüzde 50’sinin elektrikli hale getireceğiz. Fosil yakıtlardan uzaklaşırken elektrik tüketiminin ağırlık kazanması, elektriğin kaynağı için de bizleri yenilenebilir kaynaklara yöneltti. Nihai hedefimiz, TCDD’yi, çevreci projelerle temiz enerjinin lokomotifi haline dönüştürmek” diye konuştu.

Türkiye’nin lojistik süper güç iddiasını desteklemek için demiryollarını yeni yatırımlarla geliştirdiklerini ifade eden Karaismailoğlu, yeni hedeflerle sürdürülebilir bir gelişim alanı oluşturduklarına vurgu yaptı. Bu çalışmalarla her türlü lojistik ihtiyaçların hızlı, sürdürülebilir, çevreci, düşük maliyetli gerçekleştirebilme iddiasında olduklarının altını çizen Karaismailoğlu, şunları dedi:

“İltisak hatlarımız ve lojistik merkezlerimiz ile limanlarımız için sadece doğu-batı değil, kuzey güney yönlü olarak da plan ve yatırımlarımızı bir bir hayata geçiriyoruz. 38 OSB, özel sanayi bölgesi, liman ve serbest bölge ve 34 üretim tesisini birbirine bağlayan 294 kilometre uzunluğundaki iltisak hattını tamamlayacağız. Lojistikte Demiryolunun payını yüzde 45’e çıkaracağız. Hayalimiz; yurdun dört bir yanını kesintisiz bir demiryolu hattıyla örmektir.”

Bu projenin, 231 kilometre ve tek hat üzerine olduğuna dikkati çeken Karaismailoğlu, şu değerlendirmelerde bulundu: “Projenin tamamlanmasıyla birlikte, Ankara-Kayseri arasındaki 352 kilometrelik kesintisiz elektrikli konvansiyonel hat bütünlüğünü tesis etmiş oluyoruz. Böylece, batı yönünden gelen trenlerin Boğazköprü üçgeni üzerinden güneye ulaşması sağlanacak. Bugün kabulü yapılan elektrikli hattımızla birlikte toplam elektrikli hat uzunluğumuz 5 bin 931 kilometreye ulaştı. Ayrıca yapımı devam eden toplam 847 kilometrelik hat kesimlerimizi de etaplar halinde halkımızın hizmetine sunacağız. Ankara-Kayseri güzergahında elektrikli tren işletmeciliği ile bu iki şehir arasındaki lokomotif çekerimizi bin 700 tondan, bin 800 tona çıkaracağız. Bir yılda akaryakıttan 95 milyon lira, emisyondan da 11 milyon lira tasarruf sağlıyoruz. Bunun yanında, 35 bin ton karbon salınımını önleyeceğiz.”

Cevapla

“Devlet Demir Yollarından Haberler” sayfasına dön